Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat zouden jullie doen bij zien van trainende hond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

wat zouden jullie doen bij zien van trainende hond?

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

Wat doen jullie als je een baasje met een hond ziet trainen op een veldje en jullie lopen met je eigen hond??

ik vraag dit namelijk omdat ik dat regelmatig hier zie gebeuren dat mensen niet eens de moeite nemen hun eigen hond bij zich te roepen en/of echt nog gaan uitnodigen van 'ga maar kijken bij het hondje'
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Re: wat zouden jullie doen bij zien van trainende hond?

Ongelezen bericht door chrico »

Ik zie het regelmatig en loop gewoon door met de honden aangelijnd. Ik hoop namelijk ook dat mensen dat bij ons doen :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Magic »

Snel doorlopen of een andere weg inslaan, want Magic is dan niet te houden (die wil dan ook trainen).

Over wat voor trainen gaat het hier eigenlijk?
Afbeelding
Iedere dag feest!
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Ik lijn ook aan. Hier in de Groene Weelde zie je vaak mensen jachttraining doen, met fluitjes en dummy's en klapperpistolen en zo. Veel mensen laten hun hond daar gewoon dwars doorheen denderen, strontvervelend lijkt me dat als je bezig bent.
En aangezien Sjon graag over dummy's plast en mensen met klapperpistolen even een flinke "piece of his mind" wil geven lijn ik hem dan maar even aan. Roos doet er niks mee en zal niet uit zichzelf gaan kijken, dus die hoeft niet vast.
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Ik roep Rhodin dan bij me en laat hem er sowieso niet op af gaan. Hij heeft zelf gelukkig ook weinig interesse voor honden die druk zijn met iets anders. Lijkt me eigenlijk niet meer dan normaal.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
EschaenStefanie
Zeer actief
Contacteer:

Magic schreef:Snel doorlopen of een andere weg inslaan, want Magic is dan niet te houden (die wil dan ook trainen).

Over wat voor trainen gaat het hier eigenlijk?
meestal appelletje, apporteren, soms zie ik zelfs mensen speuren/ zoek-oefeningen doen

Ikzelf doe het ook wel eens (appel, zelfs al op niet reguliere tijden), en mensen laten hun hond vaak op de mijne klappen die dan echt heel duidelijk aangeeft dat ze daar niet zo van gediend is als ze vol concentratie aan het volgen is... er vallen nooit gaatjes, maar ik word er op aangekeken 'want mijn hond valt uit' en 'hun hond wilt alleen maar spelen' vaak voel ik me nog lullig ook omdat ik daar aan het trainen met op mijn volg oefeningetjes...

maar helaas zie ik het ook vaak bij andere gebeuren, dus ik vroeg me af wat men op het forum zou doen

(edit aanvulling)
Laatst gewijzigd door EschaenStefanie op 07 jun 2010 19:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

gewoon ergens anders naar toe gaan, deze wereld is al zo vol , kunnen elkaar best een beetje de ruimte gunnen soms :lol1:
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Lekker door de proeven heen baggeren natuurlijk :pffff:

Dat gebeurt maar al te vaak :wink:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Gewoon lekker laten trainen. Zolang ze jou niet lastig vallen.

Hier is een man die ook wel eens bezig is met zijn labradors op het gras. Nu dan ga ik niet het gras op en loop om het veldje heen. De volgende keer als ik op het veldje ben, als is mijn hond dan gewoon aan het snuffelen, loopt hij erom heen.

Wat is het probleem??
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

gewoon bij me houden.. wilde dat andere mensen dat ook eens deden als ik met aandachtoefeningetjes bezig ben of gewoon zelf aan het spelen/trainen ben met mijn beide honden op een veld waar het normaliter rustig is.. juist omdat mijn reu niet zo leuk met andere honden is.. helaas.. lijken sommige mensen dat niet echt te snappen hier..
EschaenStefanie
Zeer actief
Contacteer:

blondie schreef:gewoon bij me houden.. wilde dat andere mensen dat ook eens deden als ik met aandachtoefeningetjes bezig ben of gewoon zelf aan het spelen/trainen ben met mijn beide honden op een veld waar het normaliter rustig is.. juist omdat mijn reu niet zo leuk met andere honden is.. helaas.. lijken sommige mensen dat niet echt te snappen hier..
heb jij dan niet dat je je zelfs nog lullig gaat voelen naar de andere hondeneigenaar?
Ik wel namelijk... als mijn hond in 'drift' zit en er klapt een hond op of gaat even aan haar reet snuffelen laat ze erg duidelijk merken dat ze er niet van gediend is, en ik voel me zelfs nog schuldig dan :boos: (weet dat dat niet eens hoeft)
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Zou laten trainen, aso als je het niet doet lijkt me.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik zie het wel eens niet als iemand aan het trainen is, maar als ik het zie, dan roep ik Beau en hou hem even bij me. Als ik het niet had gezien, roep ik even sorry en dan is het klaar voor mij :wink:
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ik zou vragen of ze gelijk mijn hond even kunnen trainen :mrgreen:

nee, hoor, ik loop lekker door. en denk dan wat goed van die mensen, dat hun lekker zo met hun hond bezig zijn. :ok:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

En dat gebeurt zo vaak, dat mensen hun hond er op laten rennen als je duidelijk aan het trainen bent :roll: Een tijd terug was ik heel duidelijk een blijfoefening met Nilo aan het doen. Hij lag, ik liep wat om hem heen, hij bleef heel geconcentreerd liggen. Als je het mij vraagt heel duidelijk dat we aan het oefenen waren. Fietst er zo'n gezinnetje langs. Hoor ik paps: 'Ja, ga dat hondje maar roepen!' En vervolgens 'Woef woef hahaha een hond!' Dus Nilo afgeleid en verbreekt zn af-blijf. Heb die vent wel even na geroepen dat hij vriendelijk word bedankt. Dat is nu al zo vaak gebeurt dat ik er knap chagerijnig van word en dan ook niet meer vriendelijk blijf.

Overigens zie ik dat tegenwoordig niet meer zo vaak gebeuren nu Nilo ouder was. Maar toen hij pup was, was het echt een drama. Mensen die hem nog even afleiden of ineens roepen 'Braaaave hond!' als hij leert anderen te negeren.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Emma schreef: nee, hoor, ik loop lekker door. en denk dan wat goed van die mensen, dat hun lekker zo met hun hond bezig zijn. :ok:
Ik zorg wel dat mijn honden niet in de weg lopen, maar ik vind dat getrain op een algemeen losloopveld altijd wat aanstellerig overkomen, kan er niks aan doen. Zo van:"Kijk MIJ eens goed bezig zijn" :pffff: :roll:
En dan zijn het nog altijd van die hanen ook, liefst met herders. VOOOOOLG, GAOT AAAAF. En maar om zich heen kijken of iedereen het wel ziet.
Mwah.
Tja weetje, mijn tuin is nou eenmaal te klein om het volgen te oefenen. Dan moet je toch wat :19: En het liefst heb ik dat niemand het dan ziet, kunnen we ook niet afgeleid worden.
Dollie
Actief

Ongelezen bericht door Dollie »

Aanlijnen als ie niet al aangelijnt is en bij voorkeur een andere weg in slaan. Barber luistert pas als ie even heeft mogen snuffelen (als ie los loopt) en ik snap dat iemand die aan het trainen is, geen zin heeft in 'even snuffelen', dus zorg ik er gewoon voor dat Barber niet in de buurt komt. Mocht ik het niet (op tijd) gezien hebben, roep ik inderdaad even sorry.
Dollie
Actief

Ongelezen bericht door Dollie »

Maeve schreef:En dat gebeurt zo vaak, dat mensen hun hond er op laten rennen als je duidelijk aan het trainen bent :roll: Een tijd terug was ik heel duidelijk een blijfoefening met Nilo aan het doen. Hij lag, ik liep wat om hem heen, hij bleef heel geconcentreerd liggen. Als je het mij vraagt heel duidelijk dat we aan het oefenen waren. Fietst er zo'n gezinnetje langs. Hoor ik paps: 'Ja, ga dat hondje maar roepen!' En vervolgens 'Woef woef hahaha een hond!' Dus Nilo afgeleid en verbreekt zn af-blijf. Heb die vent wel even na geroepen dat hij vriendelijk word bedankt. Dat is nu al zo vaak gebeurt dat ik er knap chagerijnig van word en dan ook niet meer vriendelijk blijf.
Ookal was je niet aan het trainen.. Wat geeft die mensen het recht om jouw hond te roepen? Honden zijn geen speelgoed! Vraag het dan even. Ik stel zulke dingen echt niet op prijs.
EschaenStefanie
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Emma schreef: nee, hoor, ik loop lekker door. en denk dan wat goed van die mensen, dat hun lekker zo met hun hond bezig zijn. :ok:
Ik zorg wel dat mijn honden niet in de weg lopen, maar ik vind dat getrain op een algemeen losloopveld altijd wat aanstellerig overkomen, kan er niks aan doen. Zo van:"Kijk MIJ eens goed bezig zijn" :pffff: :roll:
En dan zijn het nog altijd van die hanen ook, liefst met herders. VOOOOOLG, GAOT AAAAF. En maar om zich heen kijken of iedereen het wel ziet.
Mwah.
tja ik doe het in een 'officieel aanlijngebied, maar gedoogd losloopgebied' zelf ken ik niet van die ego-trippers al zullen sommige mensen dat misschien wel van mij vinden :19: vind het zelfs ongemakkelijk als andere mensen kijken, maar tegenwoordig heb ik zoiets van... ach wat let me, ik ben lekker bezig met mijn hondje en wat interesseert mij het als iemand kijkt en ik geniet ook van het eventjes trainen (eventjes samen bezig zijn met mijn maatje, en dan bestaat de wereld zelfs even niet meer voor mij) het is veel vrijer dan dat er een instructeur op je vingers zit te kijken... dan voel ik me juist gedrukt en een prestatie-druk... als ik 's avonds lekker met mijn hondje kan trainen echt saampjes.. vind ik dat heerlijk! (totdat er een onnozele baas voorbij komt met hun hondje ga maar kijken, weg droom...)
Laatst gewijzigd door EschaenStefanie op 07 jun 2010 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Maeve schreef: Tja weetje, mijn tuin is nou eenmaal te klein om het volgen te oefenen. Dan moet je toch wat :19: En het liefst heb ik dat niemand het dan ziet, kunnen we ook niet afgeleid worden.
Ik zeg ook niet dat iedereen die een hond traint zich aan loopt te stellen hoor ;-) Maar vaak denk ik er wel het mijne van :mrgreen:
Maar dat kan ook heel goed aan mij liggen hoor.
Als ik het zie is het altijd hier voor op het grote veld, waar de meeste mensen (publiek, dus) lopen. En dat terwijl hier zó veel ruimte is en zo veel gelegenheid om rustig in je eentje te trainen....
Oh ja, die mensen zijn er wel hoor. Maar ik had het idee dat jij iedereen zo bestempelde.
Wij hebben hier in de buurt zo'n vrouw met een Flatcoat. Savonds zijn er altijd wat honden op het veldje hier, samen spelen en achter ballen aanrennen. En zij gaat daar dan vlak naast staan trainen met die hond van dr. Die stelt zich wel aan ja. Zit ook steeds naar ons te kijken, of wij wel zien hoe goed haar hond is :mrgreen:
blondie
Zeer actief

EschaenStefanie schreef:
blondie schreef:gewoon bij me houden.. wilde dat andere mensen dat ook eens deden als ik met aandachtoefeningetjes bezig ben of gewoon zelf aan het spelen/trainen ben met mijn beide honden op een veld waar het normaliter rustig is.. juist omdat mijn reu niet zo leuk met andere honden is.. helaas.. lijken sommige mensen dat niet echt te snappen hier..
heb jij dan niet dat je je zelfs nog lullig gaat voelen naar de andere hondeneigenaar?
Ik wel namelijk... als mijn hond in 'drift' zit en er klapt een hond op of gaat even aan haar reet snuffelen laat ze erg duidelijk merken dat ze er niet van gediend is, en ik voel me zelfs nog schuldig dan :boos: (weet dat dat niet eens hoeft)
Ik let wel goed op.. als de honden echt mijn richting opkomen.. dan klik ik die van mij aan de lijn en loop weg van de situatie... stevig balend dat wel.. merendeel van de honden komen gewoon buurten en niet om aan te vallen.. maar ja.. daar heeft mijn reu vaak geen boodschap aan die is gewoon veel liever met mij bezig..
Ik heb me er maar bij neergelegd.. tot het telkens de zelfde eigenaren zijn die de honden laten komen.. op een bepaald moment ben ik er goed zat van namelijk.. en dan zal ik ongetwijfeld wel eens de lijn laten vieren of mijn teefje laten gaan...
Lullig voel ik me niet omdat ik het juist doe om geen gezeik te hebben...veel mensen zien het wel en weten waarom ik het doe..

@nana.. ik doe het omdat ik nou eenmaal met een hond loop die niet gezellig is met buurtende honden... als ik hem dan bij me roep, beiden trouwens en met een balletje een volg af en zit oefeningetje doe.. wat ze leuk vinden om te doen.. wat is dan het probleem? :19: voor jou dan toch duidelijk dat deze honden bij een baas worden gehouden en niet geinteresseerd zijn in andere honden?
Als ik niet ingrijp als eer een andere hond komt kan het goed gaan.. maar hij kan ook narrig reageren.. en daar zit ik gewoon niet op te wachten.. en denk een andere baas ook niet.. wat is er nu zo verkeerd aan om met je honden dingen te ondernemen? Ze lopen ook genoeg te struinen en te snuffen en te markeren.. alleen als ik andere honden tref wil ik even hun aandacht.. :wink:
Het is volgens mij nooit goed.. wat je ook doet...
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Nanna schreef:
Maeve schreef: Wij hebben hier in de buurt zo'n vrouw met een Flatcoat. Savonds zijn er altijd wat honden op het veldje hier, samen spelen en achter ballen aanrennen. En zij gaat daar dan vlak naast staan trainen met die hond van dr. Die stelt zich wel aan ja. Zit ook steeds naar ons te kijken, of wij wel zien hoe goed haar hond is :mrgreen:
Ooit zelfs op een hondenshow gezien ;-) Een mejuffrouw met een Cattle Dog die nog niet aan de beurt was maar al wel in de ring stond terwijl de honden die ook in haar klas stonden gekeurd werden. Die ging ondertussen doggydancen IN DE RING, wellicht om tóch de aandacht te hebben van het publiek :19:
Mijn tenen krullen zich dan om van plaatsvervangende schaamte.
Stel je niet zo aan dom wijf, denk ik dan.
tja, bij dat soort mensen zou ik graag Buster even los laten :mrgreen:
dat doe ik niet hoor. maar de gedachte komt wel in me op :F:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Als ik iemand zie trainen met zijn hond dan doe ik mijn uiterste best om de persoon niet af te leiden maar dat is me niet altijd gelukt Soms komt het ook weleens voor dat ik iemand onderhand letterlijk tegen het lijf loop terwijl die aan het trainen is. Tsja, jammer als je gestoord wordt maar dat risico is er als je in algemeen losloopgebied allerlei kunstjes aan het vertonen bent. Het stoort mij mateloos als iemand geïrriteerd raakt op zo'n moment. Als je namelijk zeker weten niet gestoord wilt worden tijdens het trainen moet je maar op privéterrein trainen.

Andersom maak ik het ook mee. Dan kom ik tijdens het speuren mensen en honden tegen. Risico van het vak. Dan houd ik even in en ga daarna weer met frisse moed verder. Is een goede training voor Fien :mrgreen:
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Ik help ze met trainen, ze moeten dan maar zorgen dat hun hond niet afgeleid is :mrgreen:

Nee hoor, dat valt best mee. Maar omlopen doe ik er niet voor. Ik vindt het zelf ook fijn als mensen gewoon hun weg vervolgen, maar wel even de hond bij zich houden. Je zult een hond ook bepaalde dingen moeten leren in de omgang met vreemden, dat kun je niet alleen op een grasveldje doen.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Tamara. schreef:Als ik iemand zie trainen met zijn hond dan doe ik mijn uiterste best om de persoon niet af te leiden maar dat is me niet altijd gelukt Soms komt het ook weleens voor dat ik iemand onderhand letterlijk tegen het lijf loop terwijl die aan het trainen is. Tsja, jammer als je gestoord wordt maar dat risico is er als je in algemeen losloopgebied allerlei kunstjes aan het vertonen bent. Het stoort mij mateloos als iemand geïrriteerd raakt op zo'n moment. Als je namelijk zeker weten niet gestoord wilt worden tijdens het trainen moet je maar op privéterrein trainen.

Andersom maak ik het ook mee. Dan kom ik tijdens het speuren mensen en honden tegen. Risico van het vak. Dan houd ik even in en ga daarna weer met frisse moed verder. Is een goede training voor Fien :mrgreen:
Och ja het risico zit er in hoor. Maar mensen die zich er met opzet mee bemoeien omdat ze dat lollig vinden, daar reageer ik niet meer vriendelijk op.
blondie
Zeer actief

Oh en omgekeerd is het ook wel eens vervelend voor hondeneigenaren die lekker willen gaan ballen zoals ze gewend zijn en er zijn ineens mensen inderdaad aan het speuren...
Zo had iemand op de club een mooie plek ontdekt bij de Cruquius... ik spoor uitgelopen.. zie ik even later een mevrouw afstappen van de fiets met een ballenwerper en hond.. daar waar mijn spoor lag.... :ugh:
Ben wel even op haar afgerend en gevraagd of ze aub een ander veldje wilde gebruiken.... ze was niet echt blij.. wat ik best snap... maar ze was wel bereid eventjes door te fietsen naar een ander veldje wat ik hardstikke fijn vond! (ze vroeg wel of ze aangelijnt speurden.. zodat ze niet ineens een hond in haar kuiten zou hebben :mrgreen: )
blondie
Zeer actief

Nanna schreef:
blondie schreef:als de honden echt mijn richting opkomen.. dan klik ik die van mij aan de lijn en loop weg van de situatie... stevig balend dat wel.. merendeel van de honden komen gewoon buurten en niet om aan te vallen.. maar ja.. daar heeft mijn reu vaak geen boodschap aan die is gewoon veel liever met mij bezig..
Ik heb me er maar bij neergelegd.. tot het telkens de zelfde eigenaren zijn die de honden laten komen..
Als het altijd dezelfde mensen zijn zou ik es een praatje met ze maken en ze de zaak uitleggen. Of ze hun hondje weg willen houden omdat jij graag even rustig wilt trainen. Ik weet zeker dat, als je dat vriendelijk vraagt, 98% bereid is daaraan tegemoet te komen.
Maar ja, als je liever "voor straf" je hond erop laat klappen weet ik niet of de bereidheid tot medewerking nog wel zo groot is....
Je begrijpt me verkeerd.. ik doe het niet om het trainen.. maar ik laat ze los als er geen andere honden in de buurt zijn.. zodra er loslopende honden aankomen doe ik appeloefeningetjes om ze gewoon bij me te hebben.. echt trainen doe ik op de club :wink:
En Bluf klapt nergens op.. die is zelf enthousiast en wat druk... Finn laat ik echt niet los op zo'n moment.. de legt vaak zo'n hond wel op de rug.. iets waar ik niet blij mee ben.. hij is nu eenmaal zo en ik houdt daar rekening mee.
En stomme oefeningetjes als tussentijds af e.d. doe ik wel en daar was ik gister blij om toen er een kleine hond grommend en blaffend op ze af kwam rennen en ik de meneer vroeg de hond even bij zich te houden... met als antwoord wil ik wel... maar hij luistert toch niet :ugh: de af was wel een fijne oefening toen hoor.. even de lijntjes vastgehouden en de honden rustig zodat de meneer zijn hondje kon komen ophalen...
Laatst gewijzigd door blondie op 07 jun 2010 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Emma
Zeer actief

ik kom eigenlijk nooit trainende mensen tegen. :denken:

ik doe zelf wel zoekspelletjes en andere korte oefeningetjes op de wandeling. ter afwisseling, omdat mijn honden dit erg leuk vinden. en komt er dan een hond is dat prima hoor. soms maak ik daar even gebruik van. appel met afleiding. mogen ze van mij part daarna gewoon effe spelen. maar dat komt bijna nooit voor. omdat ik altijd even oefeningetjes doe, als ik niemand zie. en de oefeningetjes zijn ook erg kort. zijn meer spelletjes dan oefeningetjes. dus echt trainen is het niet. en op drukke losloopplekken train/oefen ik niet. er zijn hier zat rustige( losloop)plaatsen. kom je geen hond tegen :mrgreen:
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

ik train zelf ook op een veld hier in de buurt (wel een heel groot veld)
Plek genoeg voor iedereen hoor
ik oefen de dingen voor de puppy cursus en het loslopen
en ja dan moet dat ook kunnen als er andere honden in de buurt zijn.

vind het dan ook helemaal niet erg als iemand even komt vragen wat ik aan het doen ben, of de honden even kennis laat maken

iedereen heeft even veel recht om op dat veld te zijn
en als we elkaar allemaal een beetje de ruimte geven lijkt mij dat het helemaal goed komt :ok:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Tamara. schreef:Als ik iemand zie trainen met zijn hond dan doe ik mijn uiterste best om de persoon niet af te leiden maar dat is me niet altijd gelukt Soms komt het ook weleens voor dat ik iemand onderhand letterlijk tegen het lijf loop terwijl die aan het trainen is. Tsja, jammer als je gestoord wordt maar dat risico is er als je in algemeen losloopgebied allerlei kunstjes aan het vertonen bent. Het stoort mij mateloos als iemand geïrriteerd raakt op zo'n moment. Als je namelijk zeker weten niet gestoord wilt worden tijdens het trainen moet je maar op privéterrein trainen.

Eens. Ik lijn aan, maar soms word ik ook wel eens iebelig van de vierde jachtgroep die ik tegen kom in 1 klein gebiedje. Dat je dan wel eens loslopende honden bij je training hebt, daar moet je niet gek van opkijken vind ik. Als je speciaal naar een veld gaat ergens achteraf, vind ik het weer een ander verhaal.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”