Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vacature

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Vacature

Ongelezen bericht door M@scha »

Iik kreeg deze vraag van een vriendin van mijn schoonzusje. als je zelf zin hebt, of iemand kent. geef het dan door en laat het olga of mij weten!

Vorig jaar zomer ben ik met mijn vriend Emiel in Tanzania geweest, waar we vrijwilligerswerk hebben gedaan voor Stichting Twiga. Dat is een organisatie die kinderen (meeste basisschoolleeftijd, maar inmiddels ook middelbare school en in de toekomst komen er 3-6 jarigen bij) ondersteunt zodat ze naar school kunnen. We hebben met eigen ogen kunnen zien hoe effectief de hulp daar gaat, hoe goed ze donatiegeld besteden en wat een fantastische positieve sfeer daar hangt. Kortom: wij zijn nog steeds nauw betrokken bij Stichting Twiga.
In de tussentijd zijn ze in Tanzania bezig om een nieuw onderkomen te bouwen, op een groot stuk land tegen Lake Manyara National Park aan. Hun huidige onderkomens huren ze van een of andere gluiperd, dus ze zijn blij dat ze daar weg kunnen. Om de boel te bewaken hebben ze nu 2 honden. Dat werkt perfect, want Afrikanen zijn behoorlijk bang voor honden. Het is er niet echt gevaarlijk, maar als stelletje blanken in een donkere gemeenschap val je op en denkt men ook dat je bergen met geld hebt, dus een beetje bewaking is wel op zijn plaats. Onder andere met honden dus.

Voor het nieuwe stuk land willen we 4 puppies erbij, die opgevoed en getraind moeten worden tot waakhond. En daarvoor zoeken we dus een enthousiaste vrijwilliger die naar Tanzania zou willen om puppies te trainen. Wij schatten de duur van zo'n training op 5-6 maanden (maar ja, wat weten wij er van?). Omdat dit vrijwilligerswerk is, kan een hondentrainer niet betaald worden voor zijn of haar werk. Sterker nog: er wordt een vergoeding van 135 euro per week gevraagd om de kosten te dekken voor onderdak en maaltijden. Dat is best een hoop geld als je voor bijna ene half jaar gaat, maar je hebt verder geen kosten. Ook kunnen we altijd helpen met ideeen om sponsoring binnen te halen. En.. niet onbelangrijk: het is een onvergetelijke ervaring, een geweldige manier om meer van de wereld te zien, de wereld een stukje beter te maken en bezig te zijn met je hobby/beroep.

Mocht je hier zelf interesse in hebben, neem dan contact met mij of Emiel (in CC) op. En anders: zou je deze vacature willen rondsturen aan andere hondentrainers? Janneke zei dat je op een forum zat: wil je m daar posten? Je kan daar ook de website (http://www.stichting-twiga.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) en Emiel z'n mailadres vermelden (smit.emiel@gmail.com).

In ieder geval heel erg bedankt voor je medewerking!

Groeten, Olga
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Re: Vacature

Nanna schreef:
Voor het nieuwe stuk land willen we 4 puppies erbij, die opgevoed en getraind moeten worden tot waakhond.
Maar als je een ras neemt waar het terrein bewaken al in zit (Kangal of Centraal-Aziaat) hoef je dat er toch niet extra in te trainen?
Gewoon los laten scharrelen over dat stuk land en hun indrukwekkende blaf doet de rest ;-)
Of moeten ze ook kunstjes kunnen?

ik weet alleen wat ze mij gemaild heeft. ik ken haar ook niet goed. ik zal even de alinea toevoegen die hier nog boven stond. die laat zien hoeveel ik ervan weet. ter info: janneke is mijn schoonzusje:

:engel:

Hallo Mascha,

Volgens Janneke kon ik me het beste voorstellen als "die idioot die twee jaar in Thailand rondhangt". Nou hoop ik dat ze af en toe ook vertelt dat ik hier echt heel hard werk en niet alleen een beetje bij het zwembad hang (wat wel fijn is natuurlijk). Maar goed, als t goed is weet je nu wie ik ben, daar ging het even om :-) Ik heb je emailadres van Janneke gekregen dus.
Ik vroeg laatst aan haar of zij nog hondentrainers wist, of organisaties van hondentrainers en toen verwees ze mij naar jou, omdat je zelf honden hebt getraind en contacten hebt met anderen hondentrainers. Misschien handig om t verhaal bij het begtin te beginnen.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Nanna schreef:
Voor het nieuwe stuk land willen we 4 puppies erbij, die opgevoed en getraind moeten worden tot waakhond.
Maar als je een ras neemt waar het terrein bewaken al in zit (Kangal of Centraal-Aziaat) hoef je dat er toch niet extra in te trainen?
Gewoon los laten scharrelen over dat stuk land en hun indrukwekkende blaf doet de rest ;-)
Of moeten ze ook kunstjes kunnen?
dacht ik ook aan, of anders jong getrainde honden, dus geen pups meer, MP staat er vol mee, vaak gratis, Oké, dan wel transport, maar een pup aanschaffen, grootbrengen en opleiden kost ook geld.
M@scha
Zeer actief

ik heb olga de link van dit topic gegeven en hij staat in algemeen dus als het goed is kan ze meelezen en jullie tips ook zien :ok:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Nanna schreef:
crutz schreef: dacht ik ook aan, of anders jong getrainde honden, dus geen pups meer, MP staat er vol mee, vaak gratis, Oké, dan wel transport, maar een pup aanschaffen, grootbrengen en opleiden kost ook geld.
Tis in Afrika, wellicht is het ook een idee om aldaar de Boerboel vereniging aan te schrijven, wie weet willen die bèst gratis publiciteit door een één of twee pups te doneren ;-)
Hoef je niks te importeren ook.

Idd of een RR.....alleen nogmaals, waarom pups? In de hoop dat t samen kan blijven gaan in de toekomst? Het duurt even voor ze volwassen zijn en dus goed waken en dan kan het onderling nog klappen.

Mss dat een BB of RR fokker een uitgefokte teef gratis wil plaatsen of bv een reu....
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

crutz schreef:
dacht ik ook aan, of anders jong getrainde honden, dus geen pups meer, MP staat er vol mee, vaak gratis, Oké, dan wel transport, maar een pup aanschaffen, grootbrengen en opleiden kost ook geld.
Nou ja, als de trainer 135 euro per week moet dokken óm die beestjes te mogen grootbrengen en opleiden loopt dat wel los denk ik.
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

Nanna schreef:
Maylala schreef: Nou ja, als de trainer 135 euro per week moet dokken óm die beestjes te mogen grootbrengen en opleiden loopt dat wel los denk ik.
Ik begreep dat dat was voor kost en inwoning :denken:
Ik kan me tenminste zo voorstellen dat je er niet op uit bent om je nou eens te verrijken aan een arme charitatieve instelling.
Voor 135 euro kun je best een tijdje kosten en inwonen denk ik. Geen idee hoe duur Tanzania verder is, maar hier in Haarlem kan ik je er wel even van entertainen hoor.

Verder lijkt het me best onwijs leuk om te doen hoor. Vraag me alleen wel af in hoeverre er goede hondentrainers zijn die zelf geen hond hebben of die even een half jaar willen uitbesteden. Maar goed, dat zal natuurlijk ook per persoon verschillen.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Maylala schreef:
Nou ja, als de trainer 135 euro per week moet dokken óm die beestjes te mogen grootbrengen en opleiden loopt dat wel los denk ik.
Dat bedrag val ik ook een beetje over... 135 euro per week is heeel veel geld in Afrika. Mijn zusje huurde een kamer in zuid afrika voor een kleine 150 euro per maand inclusief. En eten kost daar helemaal geen drol...
Ik heb daar in een B&B gezeten voor 10 euro per nacht incl. ontbeit...
Maylala
Zeer actief

Machie schreef:
Maylala schreef:
Dat bedrag val ik ook een beetje over... 135 euro per week is heeel veel geld in Afrika. Mijn zusje huurde een kamer in zuid afrika voor een kleine 150 euro per maand inclusief. En eten kost daar helemaal geen drol...
Ik heb daar in een B&B gezeten voor 10 euro per nacht incl. ontbeit...
Dat bedoel ik. Daarnaast is een ticket (zelfs een goedkope last minute) naar Tanzania nou niet bepaald goedkoop. Je moet er wel errrug veel geld voor overhebben om daar vrijwilligerswerk te mogen komen doen, in ieder geval. Maar goed, da's natuurlijk mijn mening en ik hoop dat ze er iemand voor vinden die dat allemaal hartstikke leuk vindt. :ok:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Nou voor 370 euro in de maand lijkt me dat je heeeel wat kost en inwoning kunt krijgen in Tanzania, en dat maal 6 maand, dan sponsor je dus je eigen opgeleide waakhond, is niet mis mee hoor, maar ik denk dat het de stichting op deze manier meer oplevert dan een gratis Boerboel.
Gr. Aniek

Afbeelding
*Ellen*

Ongelezen bericht door *Ellen* »

Ik vind het een raar plan.
Ze vragen dus een vrijwilliger die daar pups gaat trainen.
Wellicht 5 a 6 maanden lang.
En die vrijwilliger moet daar 135 euro per week voor gaan betalen, grofweg 550 euro per maand.
??? Denk niet dat het storm gaat lopen eerlijk gezegd.
Het zou me logischer lijken als die vrijwilliger gratis kost en inwoning krijgt hoor.
Dan mogen ze hun handjes al dichtknijpen.
Maylala
Zeer actief

Maar Olga kan dit topic meelezen toch? Mogelijk kan ze zich even registreren om een en ander op te helderen?
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Ik vindt het ook een apart verhaal. Ze vertrekken uit hun huurwoning en bouwen een nieuw huis op een groot stuk land. Oke, dat kan. Vervolgens willen ze 4 nieuwe honden, maar ze zoeken iemand die ze vrijwillig wil trainen én daar ook nog eens 135 euro per week voor neer wil tellen. Sorry hoor, maar ik vindt dat toch :piew:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Maylala schreef:Maar Olga kan dit topic meelezen toch? Mogelijk kan ze zich even registreren om een en ander op te helderen?

olga zit in thailand en ik heb geen idee van tijdsverschillen enzo. maar ze heeft de link van dit topic, heb ik haar toen ik het geplaatst had gemaild.

of ze zich aanmeldt en reageert of mij mailt mocht ze een reactie willen geven is aan haar. i'm just the messenger :ok:
Afbeelding
*Ellen*

Als messenger zou ik maar lekker mijn plankje optrekken.
Want dit verhaal stinkt.
M@scha
Zeer actief

*Ellen* schreef:Als messenger zou ik maar lekker mijn plankje optrekken.
Want dit verhaal stinkt.

is jouw mening. en als je daar feiten van wilt maken moet je olga even een mail sturen en haar vragen. ik vind dit erg kort door de bocht
Afbeelding
*Ellen*

Dan maar kort door de bocht.
Ik vind het bezopen om een vrijwilliger 550 euro per maand te laten betalen.

Ik reken jou ook niets aan hoor, jij doet ook maar je best.
M@scha
Zeer actief

*Ellen* schreef:Dan maar kort door de bocht.
Ik vind het bezopen om een vrijwilliger 550 euro per maand te laten betalen.

Ik reken jou ook niets aan hoor, jij doet ook maar je best.

oh maar ik zou dat ook niet doen. maar ik weet niet meer dan jij waar dat geld voor is. dus kan ik ook niet vinden dat het bezopen is. daarbij ben ik veels teveel gekluisterd aan mijn huis om zolang weg te gaan :engel:
Afbeelding
*Ellen*

Nou ja, het is maar te hopen dat iemand zich meldt met een bijzonder groot hart, een grote portemonnee, ervaring in het trainen van honden, en die ook nog eens makkelijk een half jaar van huis kan qua thuisfront en vaste lasten.
Dun gezaaid vrees ik.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

er zijn denk maar weinig mensen die even 6 maanden vakantie op kunnen nemen
en anders onbetaald verlof
maar dan moet je ook nog eens zo ongeveer 3600 euro extra hebben voor de kost en in woning daar,en dan je vliegreis kosten
dan reken ik maar niet de vaste lasten die thuis door gaan
wand een inkomsten heb je niet alleen uitgave
dan moet je een rijk mens zijn denk ik om dat te kunnen
ik hoop dat ze iemand vinden
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

twinkeltje schreef:er zijn denk maar weinig mensen die even 6 maanden vakantie op kunnen nemen
maar dan moet je ook nog eens zo ongeveer 3600 euro extra hebben voor de kost en in woning daar,en dan je vliegreis kosten
Als je het zo op een rijtje stelt vraag ik me eigenlijk af waarom ze denken dat iemand dat zou willen. Is toch compleet onhaalbaar, zoiets? :19:
Afbeelding
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

misschien wat landbouw scholen benaderen, ik weet dat wellant college in rotterdam mogen studenten maximaal 3 maanden op buitenlandstage maar misschien als je er dan een aantal achter elkaar plak je wel 6 maanden vol krijg.
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Maylala schreef:
twinkeltje schreef:er zijn denk maar weinig mensen die even 6 maanden vakantie op kunnen nemen
Als je het zo op een rijtje stelt vraag ik me eigenlijk af waarom ze denken dat iemand dat zou willen. Is toch compleet onhaalbaar, zoiets? :19:
+ Het feit dat je een waakhond op wil leiden... :denken: Ik ken rassen die dat automatisch heel goed doen, die hebben daar geen training voor nodig, zoals Nanna ook al zei. Rhodin zou ook met veel plezier de taak vervullen, hoeft niets aan opgeleid te worden. :ok:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Maylala
Zeer actief

-Gaby- schreef: + Het feit dat je een waakhond op wil leiden... :denken: Ik ken rassen die dat automatisch heel goed doen, die hebben daar geen training voor nodig, zoals Nanna ook al zei. Rhodin zou ook met veel plezier de taak vervullen, hoeft niets aan opgeleid te worden. :ok:

Sjon en Roos zouden het ook met liefde doen, daar hebben ze dan ook vele maanden voor getraind. :mrgreen: Maar die blijven lekker hier. :pffff: :lekkerpuh: :mrgreen:
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Ik begrijp het ook niet, zolang je zorgt dat het beest zich niet aangetrokken voelt tot mensen zal hij indringers toch altijd toeblaffen?
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

Maylala schreef:
-Gaby- schreef: + Het feit dat je een waakhond op wil leiden... :denken: Ik ken rassen die dat automatisch heel goed doen, die hebben daar geen training voor nodig, zoals Nanna ook al zei. Rhodin zou ook met veel plezier de taak vervullen, hoeft niets aan opgeleid te worden. :ok:

Sjon en Roos zouden het ook met liefde doen, daar hebben ze dan ook vele maanden voor getraind. :mrgreen: Maar die blijven lekker hier. :pffff: :lekkerpuh: :mrgreen:
Oh hihi, zo bedoelde ik het natuurlijk niet. :mann: Stuur er maar een ander zooitje Catahoula's heen. :F:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief

-Gaby- schreef: Oh hihi, zo bedoelde ik het natuurlijk niet. :mann: Stuur er maar een ander zooitje Catahoula's heen. :F:
Jamaar, dan durft er niemand meer te komen trainen! :jank: :mrgreen:
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

Maylala schreef:
-Gaby- schreef: Oh hihi, zo bedoelde ik het natuurlijk niet. :mann: Stuur er maar een ander zooitje Catahoula's heen. :F:
Jamaar, dan durft er niemand meer te komen trainen! :jank: :mrgreen:
Trainen is ook niet nodig, geloof mij. :F:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”