Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gewrichtsontstekingen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Fin
Zeer actief

Gewrichtsontstekingen

Ongelezen bericht door Fin »

Heeft iemand hier ervaring met bacteriële gewrichtsonstekingen? Aidan heeft er nu in het totaal drie gehad en de clavubactin helpt niet. We gaan as maandag een punctie doen waarvan dan woensdag de uitslag komt. Ook is het mogelijk om het kniegewricht te gaan spoelen. De DA had het over bacteriën die zich innestelen in lichaamscellen en moeilijk te bereiken zijn met antibiotica.

Maar is die bacteriële infectie nu het probleem of is er een onderliggend probleem? Ik word doorverwezen naar een orthopeed en er moeten foto's gemaakt worden. Maar ik ben er allemaal niet gerust op, ook al niet omdat ik nog geen goede orthopeed heb kunnen uitzoeken.

Alle ervaringen zijn welkom, wie heeft dit met zijn/haar hond meegemaakt, hoe zag de behandeling eruit, en wat was de uitkomst?
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Re: Gewrichtsontstekingen

Ongelezen bericht door Tulp »

Onze dierenarts heeft twee jaar geleden een "AB-ketting" (vanuit humane geneeskunde) in een chronisch ontstoken polsgewricht geplaatst bij een boerboel.
Deze hond heeft er een lelijk litteken aan over gehouden maar liep weer normaal en pijnvrij.
Helaas is hij ruim een jaar later om een andere reden ingeslapen.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
Fin
Zeer actief

Tulp schreef:Onze dierenarts heeft twee jaar geleden een "AB-ketting" (vanuit humane geneeskunde) in een chronisch ontstoken polsgewricht geplaatst bij een boerboel.
Deze hond heeft er een lelijk litteken aan over gehouden maar liep weer normaal en pijnvrij.
Helaas is hij ruim een jaar later om een andere reden ingeslapen.
Ik heb het gelijk opgelost, fijn dat zo'n mogelijkheid er is! Was dat bij één van jullie boerboels?

En zou je het erg vinden om me de naam en het adres van jouw DA te pb'en? Dan kan ik evt. mijn DA met hem contact op laten nemen.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Zou de onderliggende oorzaak geen ziekte van Lyme kunnen zijn? Volgens mij kan dat ook gewrichtsontstekingen geven.
Fin
Zeer actief

LongFields schreef:Zou de onderliggende oorzaak geen ziekte van Lyme kunnen zijn? Volgens mij kan dat ook gewrichtsontstekingen geven.
We hebben hier redelijk weinig teken. In vijf jaar tijd heeft Durga er één gehad, en Christo er één. Op Aidan heb ik er nooit één aangetroffen. Beetje ook een voordeel van een heel erg korte vacht. Onderliggende oorzaak zou wel bijv. een rondzwervend stukje kraakbeen kunnen zijn.

Niettemin zal ik het even bij de DA overleggen. :ok:
Fin
Zeer actief

Afgelopen maandag een punctie gedaan van de gewrichtsvloeistof, vrijdag nagevraagd, nog geen kolonies te zien. En aan Aidan valt weinig nog te merken. Ik had vlak voor de punctie een derde korte kuur gegeven met Clavubactin. Drie dagen nadat de kuur gestopt was is de punctie gedaan en er is misschien daardoor nog te weinig te vinden.

Aan de ene kant balen want er is een bacterie en die is meerdere keren teruggekomen. Aan de andere kant, het is wel fijn om te weten dat er zo goed op de antibioticakuur gereagerd is en dat dit dus onder controle te krijgen is.

Ik weet hopelijk halverwege de week meer.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”