Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kan ik hier iets aan doen?
Moderator: moderatorteam
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Re: Kan ik hier iets aan doen?
Nee gek dat hondje niet luisterd naar commando's. Je bent niet zijn baas en waarschijnlijk heef hondje niet een heel scala aan commando's geleerd. Gewoon de volgende keer overtuigend wegjagen als je er echt niet van gediend bent. Eigenlijk had je dat de eerste keer al moeten doen als je er niet van gediend bent, nu zal hij het vast al leuk vinden om met je mee te gaan.
Ik ga noway een hond meenemen dit vanuit zijn eigen huis meeloopt met mij. Ik weet de baas en eigenlijk ben je al een paar keer niet doortasend genoeg geweest naar de hond en heb je het goed gevonden. Dat de mensen erg laks zijn, oke ben ik met je eens. Maar goed jij loopt voor het huis langs... Misschien moet je daar dan gewoon niet langs lopen samen met Cartouche.
Bovenop dat hondje vrij dominant op de foto's lijkt, zie ik vooral een hond met speloren(opzijgericht)????
Ik ga noway een hond meenemen dit vanuit zijn eigen huis meeloopt met mij. Ik weet de baas en eigenlijk ben je al een paar keer niet doortasend genoeg geweest naar de hond en heb je het goed gevonden. Dat de mensen erg laks zijn, oke ben ik met je eens. Maar goed jij loopt voor het huis langs... Misschien moet je daar dan gewoon niet langs lopen samen met Cartouche.
Bovenop dat hondje vrij dominant op de foto's lijkt, zie ik vooral een hond met speloren(opzijgericht)????

- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
- Aantal honden: 2
Dat zou helemaal lekker zijn zeg. Het is toch niet jouw hond?Maxine schreef:Ik had al zitten denken aan gewoon de volgende keer een extra riem mee te nemen...
Jij hoeft echt niet ongevraagd elke keer die hond op sleeptouw mee te nemen tegen je zin.
Ik zou niet meteen naar de politie gaan hoor.
Gewoon nogmaals naar de eigenaren en zeggen dat jij geen uitlaatservice bent.
En wellicht iets minder vriendelijk als de vorige keer
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ik zou dat hondje gewoon mee laten lopen als het inderdaad goed ging met mijn eigen honden.
En mocht er iets gebeuren dan weet je waar hij thuishoort, hondje is hun verantwoording niet de de jouwe.
En mocht er iets gebeuren dan weet je waar hij thuishoort, hondje is hun verantwoording niet de de jouwe.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Fin
- Zeer actief
Bij mij mocht hij mee en op bepaalde plekken aan de lijn. Maar het zou niet tegen mijn zin zijn, ik vind dit soort dingen wel humor en zijn leventje wordt er net even wat leuker door.
- signmodel
- Actief
- Mijn ras(sen): max en job, geweldige vullusbakkuh
begrijp het, zo irri. niet alleen vanwege de verantwoordelijkheid die jij niet wilt, je wilt toch ook gewoon lekker relax lopen en alle aandacht aan je eigen hondje geven?
ik zeg ook: asiel. laat de mensen maar even schrikken dat hun hond deze ronde niet thuis komt.
ik zeg ook: asiel. laat de mensen maar even schrikken dat hun hond deze ronde niet thuis komt.

groetjes van ons.
- Maxine
- Zeer actief
Inderdaad. Maar... ik weet niet of ik dat kan. Ik denk niet dat ik zomaar 'het lef' heb om hem mee te nemen naar het asiel...signmodel schreef:begrijp het, zo irri. niet alleen vanwege de verantwoordelijkheid die jij niet wilt, je wilt toch ook gewoon lekker relax lopen en alle aandacht aan je eigen hondje geven?

-
Neeltje
Waarom niet? Als ze hem terug willen komen ze hem wel halen. Ik heb ook wel 'ns 'n hond naar het asiel gebracht die ze bij een winkel waren vergeten (al uuuuuren geleden). De winkels gingen sluiten, dus ik heb hem in m'n auto geladen en bij het asiel afgegeven. Dat je hem vergeet, ok kan gebeuren (al snap ik dat al niet), maar als je dan toch thuis bent, merk je toch dat je hond er niet is?Maxine schreef:Inderdaad. Maar... ik weet niet of ik dat kan. Ik denk niet dat ik zomaar 'het lef' heb om hem mee te nemen naar het asiel...signmodel schreef:begrijp het, zo irri. niet alleen vanwege de verantwoordelijkheid die jij niet wilt, je wilt toch ook gewoon lekker relax lopen en alle aandacht aan je eigen hondje geven?
Niet zo moeilijk over doen.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Ik zie het probleem niet
Jij bént niet verantwoordelijk voor die hond.
Ik zou het waarschijnlijk wel leuk vinden want ik hou nu eenmaal wel van zulke dingen
En hou es op met aan te dringen om die hond daar weg te halen. Als je zonodig de regelateur wilt uithangen om de wereld naar jouw hand te zetten moet je bij die mensen zijn. Niet bij die hond.
Jij bént niet verantwoordelijk voor die hond.
Ik zou het waarschijnlijk wel leuk vinden want ik hou nu eenmaal wel van zulke dingen
En hou es op met aan te dringen om die hond daar weg te halen. Als je zonodig de regelateur wilt uithangen om de wereld naar jouw hand te zetten moet je bij die mensen zijn. Niet bij die hond.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
- Aantal honden: 3
Ik vind hem enig, zo'n serieus snoetje dat in z'n eentje de wereld aan kan. Dit hondje komt niet gauw in de problemen, daarvoor is hij te levenswijs. Zoals je de situatie beschrijft zou ik het juist wel leuk vinden, dat ie zich een tijdje bij jullie aansluit.Nanna schreef:Maxine schreef:Hier zijn wat (slechte kwaliteit) foto's die ik van de hond in kwestie heb gemaakt:
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik vind het wel een leukerd. Lijkt me helemaal geen vechtersbaas, meer zo'n, met zo'n belangrijk gezicht, pasje voorwaarts-pasje opzij typeIk noem zo eentje altijd de burgermeester van het afgebrande dorp
- Maxine
- Zeer actief
Ok, kijk... op zich vind ik het niet erg dat ie meekomt. Echt niet.
Maar misschien voel ik me gewoon te verantwoordelijk voor hem....?
Ookal is het niet mijn schuld als er iets gebeurt, toch ben ik degene die de hond 'heeft meegenomen', toch?
Ookal is het niet mijn schuld als er iets gebeurt, toch ben ik degene die de hond 'heeft meegenomen', toch?

-
Neeltje
Tuurlijk niet. Als die hond gewoon met jou meeloopt, ben jij nergens verantwoordelijk voor. Als je het niet fijn vindt, moet je hem gewoon wegsturen.Maxine schreef:Ok, kijk... op zich vind ik het niet erg dat ie meekomt. Echt niet.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Tuurlijk niet, jij hent 0,0 verantwoordelijkheid voor dat hondje. Lekker laten lopen.Maxine schreef:
Gr. Aniek