Moderator: moderatorteam
Martijn schreef: Het is met afstand de grootste vrouw op de show en ze heeft hele rare vieze vilterige hondjes bij zich. Dan zie je het aankomen.
Joh, zo snel zit ik niet op de kast hoorMartijn schreef: Welnee. Je krijgt geen ZG omdat je hond niet perfect voorgebracht is, hoor Magic.
Wat wel vervelend is is dat Nanna steeds langskomt om je hond over de zeik te helpen.
Het is met afstand de grootste vrouw op de show en ze heeft hele rare vieze vilterige hondjes bij zich. Dan zie je het aankomen.
Juist!Martijn schreef:Helemaal niet. En jij ook niet. Je hebt grootheidswaanzin.Nanna schreef: Lach jij maarWe hebben elkaar laatst nog opgemeten aan elkaar en het scheelde naks
Dus jij bent ook een boom van een wijf
Hé, wat leuk dat jij er ook bent zaterdag! Schiet me gerust even aan als je daar zin in hebt hoor.fes/lou schreef: Ik ben er ook zaterdag, hoop jullie te zien.
De fokker van James neemt een tent mee, zodat we in de schaduw kunnen zitten. Ikzelf neem een parasol mee, waar we eventueel ook nog onder kunnen zitten. Daarnaast heb ik vandaag een koelhalsband gekocht, die neem ik mee. Heb hem net uitgeprobeerd en James was er blij meeMagic schreef:Wat doen jullie om je hond koel te houden op een buitenshow?
Als we de weergoden geloven gaat het zondag regenenLongFields schreef:Ik heb een koepeltentje die ik hopelijk zodanig kan opzetten dat er wat schaduw onder te vinden zal zijn, verder ga ik morgen nog even op jacht naar een parasol. Tapas heeft het gelukkig niet heel snel superwarm, maar ik zorg er in ieder geval voor dat er genoeg water voorhanden is en heb ook handdoeken mee die ik kan natmaken, waar ze wat verkoeling op kan vinden als het nodig is.
Ik ookMartijn schreef:Oh gelukkig! Ik verbrand altijd levend op dat soort zomerse buitendagen.Mirri schreef: Als we de weergoden geloven gaat het zondag regenen
Heerlijk hoor. Maar 's-avonds lig ik met een kloppende, paarse harses.
De herdershonden (en dus ook Tapas en Eva) zijn op zaterdag al, dan is het gemiddeld zo'n 24 graden en zonnig heb ik begrepen.Mirri schreef:Als we de weergoden geloven gaat het zondag regenenLongFields schreef:Ik heb een koepeltentje die ik hopelijk zodanig kan opzetten dat er wat schaduw onder te vinden zal zijn, verder ga ik morgen nog even op jacht naar een parasol. Tapas heeft het gelukkig niet heel snel superwarm, maar ik zorg er in ieder geval voor dat er genoeg water voorhanden is en heb ook handdoeken mee die ik kan natmaken, waar ze wat verkoeling op kan vinden als het nodig is.
Sorry Martijn, zaterdag is het "paarse harses weer".Martijn schreef:Oh gelukkig! Ik verbrand altijd levend op dat soort zomerse buitendagen.Mirri schreef: Als we de weergoden geloven gaat het zondag regenen
Heerlijk hoor. Maar 's-avonds lig ik met een kloppende, paarse harses.
Als het duidelijk bij de bevedering van de voorpoot hoort (mits het ze voorpoot is he!), niet wegknippen. Anders zou je dat wel kunnen doen, maar misschien wat schuin knippen zodat het er niet geknipt uit ziet.Magic schreef:Nog even een vraagje. Ik knip altijd het haar tussen de kussentjes weg, maar iets hoger op z'n voet (daar waar hij niet op staat) zit een pluk haar aan de achterkant. Laten zitten of afknippen? Wat zien ze het liefst op een show? Anyone?
Het gaat alleen om de achterpotenMaeve schreef:Als het duidelijk bij de bevedering van de voorpoot hoort (mits het ze voorpoot is he!), niet wegknippen. Anders zou je dat wel kunnen doen, maar misschien wat schuin knippen zodat het er niet geknipt uit ziet.Magic schreef:Nog even een vraagje. Ik knip altijd het haar tussen de kussentjes weg, maar iets hoger op z'n voet (daar waar hij niet op staat) zit een pluk haar aan de achterkant. Laten zitten of afknippen? Wat zien ze het liefst op een show? Anyone?
Ben je er zaterdag of zondag? Wij nemen zaterdag iig een camera mee.Mirri schreef:Misschien dat er mensen zijn die een fotokuh willen schieten van ons
ik ben er op zondagMagic schreef:Het gaat alleen om de achterpotenMaeve schreef:Als het duidelijk bij de bevedering van de voorpoot hoort (mits het ze voorpoot is he!), niet wegknippen. Anders zou je dat wel kunnen doen, maar misschien wat schuin knippen zodat het er niet geknipt uit ziet.Magic schreef:Nog even een vraagje. Ik knip altijd het haar tussen de kussentjes weg, maar iets hoger op z'n voet (daar waar hij niet op staat) zit een pluk haar aan de achterkant. Laten zitten of afknippen? Wat zien ze het liefst op een show? Anyone?.
Ben je er zaterdag of zondag? Wij nemen zaterdag iig een camera mee.Mirri schreef:Misschien dat er mensen zijn die een fotokuh willen schieten van ons
Ik kan het je wel proberen uit te leggen, maar 't is makkelijker als je morgen gewoon even kijkt of iemand het wil (voor)doen. 't Ziet er namelijk wel een beetje maf uit als je 't verkeerde afknipt of 't schots en scheef is. Aan de voorpoten moet de bevedering blijven zitten, niet knippen dus! Aan de achterpoten knip je 't aan de achterkant kort vanaf de hak (onder de 'knobbel' van het spronggewricht beginnen, zeg maar) naar beneden. Gaat 't makkelijkst als je eerst even de haren omhoog kamt, zodat het uitsteekt en je er meer vanaf kunt halen. Maar nogmaals: ik zou gewoon morgen iemand vragen om te helpen. Overigens is het geen ramp als je het niet knipt, je hond wordt er niet voor gediskwalificeerd ofzoMagic schreef:Je ziet het denk ik wel in het gras, maar ik vraag het morgen wel aan de andere borderbaasjes die er zijn, ik knip de plukken er in één knip netjes vanaf.