Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat mij nou weer overkomen is...leuk hoor honden uitlaten
Moderator: moderatorteam
- SunDee
- Actief
- Mijn ras(sen): AM staffs
- Contacteer:
Re: Wat mij nou weer overkomen is...leuk hoor honden uitlaten
Tsjeetje wat een verhaal!
Jullie wonen in Grave? Ik heb daar ook gewoond, daar hebben ze toch een speciale afdeling voor/tegen honden overlast?
Die andere vrouw kan wel aangifte hebben gedaan over het bijt gedrag van jou, maar ik neem aan dat het verdediging was, dus die dame heeft dan minder poten om op te staan en daarbij heb je ook nog eens 2 getuigen.
Succes ermee, als het de dame is die ik denk dat het is, dan ben je niet de eerste die aangifte tegen haar honden doet.
Jullie wonen in Grave? Ik heb daar ook gewoond, daar hebben ze toch een speciale afdeling voor/tegen honden overlast?
Die andere vrouw kan wel aangifte hebben gedaan over het bijt gedrag van jou, maar ik neem aan dat het verdediging was, dus die dame heeft dan minder poten om op te staan en daarbij heb je ook nog eens 2 getuigen.
Succes ermee, als het de dame is die ik denk dat het is, dan ben je niet de eerste die aangifte tegen haar honden doet.

Deejay 19-11-2004 - 06-04-2010
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Zoals ik het lees is er wel aangifte gedaan. Maar lost aangifte niet de angst op, wat natuurlijk ook zo is. Dát zit bij jezelf. Als ik het zo goed begrijp uit de post van ts.
Kan er helemaal naast zitten.
Kan er helemaal naast zitten.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Sjoera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
- Aantal honden: 2
Ja, ik heb aangifte gedaan. Tevens wil de politie m.b.v. gemeente, BOA's en betrokkenen het probleem ook oplossen. En dat vind ik heel goed.Frederiek schreef:Maar dat spreekt elkaar toch niet tegen? Ja, er is aangifte gedaan, en nee dat lost niet direct het probleem op. Want Sjoera is nog steeds bang (volstrekt begrijpelijk) en er gaat even tijd overheen voordat er daadwerkelijk een agent bij die vrouw op de stoep staat. Er gaat dus een hondengeleider van de politie heen, dat is ook al verteld, maar dat maakt die vrouw niet minder gestoord. Ik zou het pas als 'opgelost' zien als die vrouw zich daadwerkelijk aan een eventueel opgelegd aanlijn/muilkorfgebod gaat houden. Maar het kan maar zo zijn dat ze dat niet doet.chrico schreef:Later zegt zij:
Tja, aangifte doen lost het probleem nog niet op. Want wat als haar honden weer andere grijpt en ze mij weer gaat slaan. Dus zal er een oplossing gevonden moeten worden. En ik vind dat wij net zo goed daar mogen lopen. Wij betalen immers toch ook hondenbelasting. En ik vind niet dat WIJ door haar toe doen gestraft moeten worden.
Aangifte lost wel wat op, al is het alleen maar om te laten zien dat je je niet tegen laat houden door dit soort mensen. Angst is begrijpelijk maar dat moet je niet tegen houden om te leven

-
chrico
- Zeer actief
Ah okee, sorry dan begreep ik je verkeerd.Sjoera schreef:
Ja, ik heb aangifte gedaan. Tevens wil de politie m.b.v. gemeente, BOA's en betrokkenen het probleem ook oplossen. En dat vind ik heel goed.
Maar laat je niet bang maken, ik snap je angst wel maar pfffffffffff zodra dat gaat overheersen dan kan je straks nergens meer lopen uit angst dat mens tegen te komen. Hopelijk gaat de hulp die je krijgt werken
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Sjoera
- Zeer actief
Ik heb begrepen dat haar honden vaker andere aangevallen hebben waarvan de ander het niet zo gelukkig van af gekomen zijn. Ik weet nog dat ik met Shinji aan het lopen was. Ik zag haar komen. Shinji ging meteen achter een stuik staan en ik ging ook in een paatje staan om haar ruimte te geven. Bleef ze vlak voor me staan praten met een ander mevrouw. Ze vertelde haar hoe haar GR eens een JR te grazen hadden genomen. Verder zijn er nog meedere boomers aangevallen door haar GR. Onze buurvrouw had met hun hond (een Snauzer teef) toen die nog leefde ook al problemen met haar. Dus het is niet alleen met onze honden. De politie zei dat ze dat alleen konden gebruiken als er ook daadwerkelijk aangifte tegen haar gedaan is.SunDee schreef:Tsjeetje wat een verhaal!

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Exact de reden dat je van zoiets altijd melding moet doen.
Als het niet meer gebeurt is er niets aan de hand, gebeurt het later weer dan ligt die melding er dus wel.
Laten we hopen dat de maatregelen effect zullen hebben nu.
Sterkte, Sjoera.
Als het niet meer gebeurt is er niets aan de hand, gebeurt het later weer dan ligt die melding er dus wel.
Laten we hopen dat de maatregelen effect zullen hebben nu.
Sterkte, Sjoera.
- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
In dit geval doe je aangifte tegen haar en niet tegen de honden neem ik aan.
Als zij er niet voor zorgt dat haar honden andere honden niet bijten dan moet ze andere maatregelen treffen
of ze wil of niet, dat kan verplicht aan de lijn uitlaten ook in losloopgebieden en eventueel muilkorf.
Ze heeft jou geslagen en lichamelijk letsel aangebracht en dat is de kern van de aangifte toch?
Verder kun je de kosten van een GT ook verhalen op haar.
Succes, dit soort aso's moeten echt aangepakt worden.
Als zij er niet voor zorgt dat haar honden andere honden niet bijten dan moet ze andere maatregelen treffen
of ze wil of niet, dat kan verplicht aan de lijn uitlaten ook in losloopgebieden en eventueel muilkorf.
Ze heeft jou geslagen en lichamelijk letsel aangebracht en dat is de kern van de aangifte toch?
Verder kun je de kosten van een GT ook verhalen op haar.
Succes, dit soort aso's moeten echt aangepakt worden.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Ik dacht al Grave toe je stadsrechten zei.Sjoera schreef:Ja hoor, in Grave.Lieke87 schreef:Zo.... dat is niet niks... Wat een maf mensOh en je handelde natuurlijk uit noodweer. Ik ben ook altijd zeer nieuwsgierig wat zulke mensen nu in godsnaam bezielt om zoiets te doen?
Mag ik vragen welke plaats in brabant?
Tja, aangifte doen lost het probleem nog niet op. Want wat als haar honden weer andere grijpt en ze mij weer gaat slaan. Dus zal er een oplossing gevonden moeten worden. En ik vind dat wij net zo goed daar mogen lopen. Wij betalen immers toch ook hondenbelasting. En ik vind niet dat WIJ door haar toe doen gestraft moeten worden.
Wat ik begrepen heb is dat er een hondenbegeleider van de politie (laat dat nou net een goede vriend van ons zijn) die honden moet gaan beoordelen. Hij kijkt dan of die honden dominanter zijn dan andere (gemiddelde) hond. Uit dat onderzoek kan er met de gemeente een brief naar haar verzonden worden dat ze verplicht geacht wordt haar honden altijd aan te lijnen ook in de losloopgebieden of dat ze verplicht zijn een muilkorf te dragen.
Vanmorgen zijn wij met de honden een hele andere kant opgelopen. Het is wat langer lopen, maar dat vinden onze honden geen probleem. Gelukkig hoeft mijn vriend pas later te gaan werken. Dus kan hij vanmiddag mee lopen. Ik denk dat ik vanavond maar gewoon naar de trainingsvelden van de hondenschool ga. Kunnen ze lekker rennen en hoef ik haar niet tegen te komen.
Mag ik ook vragen wáár in Grave?
Mijn moeder woont daar past weleens op Rossi, die moet die GR's niet tegenkomen ben ik bang ...
(mijn ouders wonen op het Estersveld)

- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Ik heb ook in Grave gewoondSunDee schreef:Tsjeetje wat een verhaal!
Estersveld ...

- Sjoera
- Zeer actief
Dat is aan de andere kant van ons. Ik woon in de wijk De Zittert.Hayley84 schreef:Ik dacht al Grave toe je stadsrechten zei.Sjoera schreef:Ja hoor, in Grave.Lieke87 schreef:Zo.... dat is niet niks... Wat een maf mensOh en je handelde natuurlijk uit noodweer. Ik ben ook altijd zeer nieuwsgierig wat zulke mensen nu in godsnaam bezielt om zoiets te doen?
Mag ik vragen welke plaats in brabant?
Wat ik begrepen heb is dat er een hondenbegeleider van de politie (laat dat nou net een goede vriend van ons zijn) die honden moet gaan beoordelen. Hij kijkt dan of die honden dominanter zijn dan andere (gemiddelde) hond. Uit dat onderzoek kan er met de gemeente een brief naar haar verzonden worden dat ze verplicht geacht wordt haar honden altijd aan te lijnen ook in de losloopgebieden of dat ze verplicht zijn een muilkorf te dragen.
Vanmorgen zijn wij met de honden een hele andere kant opgelopen. Het is wat langer lopen, maar dat vinden onze honden geen probleem. Gelukkig hoeft mijn vriend pas later te gaan werken. Dus kan hij vanmiddag mee lopen. Ik denk dat ik vanavond maar gewoon naar de trainingsvelden van de hondenschool ga. Kunnen ze lekker rennen en hoef ik haar niet tegen te komen.
Mag ik ook vragen wáár in Grave?
Mijn moeder woont daar past weleens op Rossi, die moet die GR's niet tegenkomen ben ik bang ...
(mijn ouders wonen op het Estersveld)

- Sjoera
- Zeer actief
Wat grappig. Ben vandaag nog in Cuijk geweest. En goede vrienden van ons wonen daar ook.Hayley84 schreef:Ik heb ook in Grave gewoondSunDee schreef:Tsjeetje wat een verhaal!
Succes ermee, als het de dame is die ik denk dat het is, dan ben je niet de eerste die aangifte tegen haar honden doet.![]()
Estersveld ...

- SunDee
- Actief
- Mijn ras(sen): AM staffs
- Contacteer:
Ik heb op de Chamillylaan gewoondSjoera schreef:Wat grappig. Ben vandaag nog in Cuijk geweest. En goede vrienden van ons wonen daar ook.Hayley84 schreef:Ik heb ook in Grave gewoondSunDee schreef:Tsjeetje wat een verhaal!
Succes ermee, als het de dame is die ik denk dat het is, dan ben je niet de eerste die aangifte tegen haar honden doet.![]()
Estersveld ...
Maar toch weer terug over de Maas :smile1:
OT: het is rot als je iemand moet ontwijken, vooral als diegene zich niks aantrekt van het gedrag van haar hond. Volgens mij was er toen der tijd een "afdeling" bij de gemeente in Grave, die zich bezig hielden/houden met dit soort dingen, een soort Toezicht?

Deejay 19-11-2004 - 06-04-2010
- MJ
- Zeer actief
Kolere....dit is toch te gek voor woorden ?!
- Sjoera
- Zeer actief
Hoorde vandaag via een goede vriend van ons die bij de politie werkt dat mijn aangifte niet goed gedaan was. De agent van het bureau die mijn aangifte opnam is namelijk bevriend met die mevrouw. En heeft mijn aangifte gewoon in Word gemaakt i.p.v. het aangifte programma om het vervolgens niet door te sturen naar jusitie. Ik zal dinsdag maar eens bellen om te vragen waar mijn kopie van de aangifte blijft. Het kan toch niet zo zijn dat de politie hier in Nederland ook corupt is?

-
S@ndr@
- Zeer actief
Ow
, dat zou helemaal mooi zijn 
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Rond uit aso
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
ik zou dan vragen wie die agent geweest is. en dan nog een keer aangifte doen als hij er niet is. dus bij iemand anders.
lekker corrupte zooi daar, als dat waar is
lekker corrupte zooi daar, als dat waar is
-
Karni-Mata
- Actief
Een agent die bevriend is met 1 van de partijen mag volgens mij niet eens de verklaring voor aangifte afnemen.
Dat heet belangenverstrengeling.
Anders vraag je gewoon even naar de korpschef en leg je het uit.
Dat heet belangenverstrengeling.
Anders vraag je gewoon even naar de korpschef en leg je het uit.
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie

-
29996D
Nou, inderdaad, belachelijk zeg!Frenkie schreef:Wat een raar wijf zeg! En dan dat gedoe met je aangifte, dat kan toch gewoon niet
Ik zou er zeker bovenop zitten hoor, dat asowijf mag hier niet mee weg komen!
- Hanneke2
- Zeer actief
Het wordt steeds gekker. Heb je geen rechtsbijstandsverzekering? (Mensen, neem alsjeblieft een rechtsbijstandverzekering, het kost niet veel en in noodgevallen is het zoveel waard.)Sjoera schreef:Hoorde vandaag via een goede vriend van ons die bij de politie werkt dat mijn aangifte niet goed gedaan was. De agent van het bureau die mijn aangifte opnam is namelijk bevriend met die mevrouw. En heeft mijn aangifte gewoon in Word gemaakt i.p.v. het aangifte programma om het vervolgens niet door te sturen naar jusitie. Ik zal dinsdag maar eens bellen om te vragen waar mijn kopie van de aangifte blijft. Het kan toch niet zo zijn dat de politie hier in Nederland ook corupt is?
Want met een jurist naast je zou je wellicht ook aangifte kunnen doen tegen die agent. En dan heb je drie dingen lopen: aangifte vanwege mishandeling door dat rare mens, nog een aangifte tegen dat rare mens vanwege het los laten lopen van haar gevaarlijke honden, en het gedoe met die agent. Vervolgens zou ik mevrouw ook nog eens aansprakelijk stellen voor schade aan mijn hond en alle psychische schade die jezelf lijdt en wellicht nog gaat lijden, oh mens ik zou het wel weten.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Nouja zeg!
Wat een idioot gedoe allemaal zeg.
Gaat het al weer iets beter met je oog?
Gaat het al weer iets beter met je oog?

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
gatver zulke gekken moeten ze opsluiten, heel veel sterkte, misschien dat er iemand van het forum je over een poosje kan helpen om over je angst voor goldens heen te komen.
trouwens hoe is je sollicitatie gegaan?
trouwens hoe is je sollicitatie gegaan?
- Hanneke2
- Zeer actief
Dat is een goed advies. GR's zijn echt merendeels gewoon schatten van honden, ik ken er wel twintig en 2 daarvan zijn een beetje arrogant en blafferig, maar de rest is supersociaal en gezellig. En hier op het forum is het idem dito, dus ik zou zeker eens gaan kijken of je eens met leuke GR's kan wandelen, ook heel goed voor je hondje.bellabeest schreef:gatver zulke gekken moeten ze opsluiten, heel veel sterkte, misschien dat er iemand van het forum je over een poosje kan helpen om over je angst voor goldens heen te komen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Hm, ik was vandaag nog in Grave, zo ongeveer bij je om de hoek.
Als je twijfels hebt over de aangifte, gewoon er weer mee naar de politie stappen. Dat mag uiteraard niet gebeuren, dat een agent rommelt met een aangifte omdat hij vriendjes is met degene tegen wie je aangifte doet. Dat kan hem zijn baan kosten.
Veel sterkte met de afwikkeling en met de emotionele gevolgen. Hopelijk lukt het om snel weer een beetje ontspannen met de honden te lopen.
Als je twijfels hebt over de aangifte, gewoon er weer mee naar de politie stappen. Dat mag uiteraard niet gebeuren, dat een agent rommelt met een aangifte omdat hij vriendjes is met degene tegen wie je aangifte doet. Dat kan hem zijn baan kosten.
Veel sterkte met de afwikkeling en met de emotionele gevolgen. Hopelijk lukt het om snel weer een beetje ontspannen met de honden te lopen.

Groetjes,
Sandra
-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
In Nederland????? of daar in Grave???Sjoera schreef:Hoorde vandaag via een goede vriend van ons die bij de politie werkt dat mijn aangifte niet goed gedaan was. De agent van het bureau die mijn aangifte opnam is namelijk bevriend met die mevrouw. En heeft mijn aangifte gewoon in Word gemaakt i.p.v. het aangifte programma om het vervolgens niet door te sturen naar jusitie. Ik zal dinsdag maar eens bellen om te vragen waar mijn kopie van de aangifte blijft. Het kan toch niet zo zijn dat de politie hier in Nederland ook corupt is?
Groetjes Willy, Djock en Puck

- Jolande1961
- Zeer actief
Als het in Grave is, is het automatisch ook in Nederland, toch??DjockPuck schreef:In Nederland????? of daar in Grave???Sjoera schreef:Hoorde vandaag via een goede vriend van ons die bij de politie werkt dat mijn aangifte niet goed gedaan was. De agent van het bureau die mijn aangifte opnam is namelijk bevriend met die mevrouw. En heeft mijn aangifte gewoon in Word gemaakt i.p.v. het aangifte programma om het vervolgens niet door te sturen naar jusitie. Ik zal dinsdag maar eens bellen om te vragen waar mijn kopie van de aangifte blijft. Het kan toch niet zo zijn dat de politie hier in Nederland ook corupt is?
corrigeer me, als ik ernaast zit
Maarre...werk van maken hoor.
-
DjockPuck
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Als het in Grave is, is het automatisch ook in Nederland, toch??Jolande1961 schreef:DjockPuck schreef:In Nederland????? of daar in Grave???Sjoera schreef:Hoorde vandaag via een goede vriend van ons die bij de politie werkt dat mijn aangifte niet goed gedaan was. De agent van het bureau die mijn aangifte opnam is namelijk bevriend met die mevrouw. En heeft mijn aangifte gewoon in Word gemaakt i.p.v. het aangifte programma om het vervolgens niet door te sturen naar jusitie. Ik zal dinsdag maar eens bellen om te vragen waar mijn kopie van de aangifte blijft. Het kan toch niet zo zijn dat de politie hier in Nederland ook corupt is?
corrigeer me, als ik ernaast zit
Ja maar alle politie zit toch niet in GRave???
Correct me if i,am wrong.... Niet alles over een kam he?
Groetjes Willy, Djock en Puck

- Inne
- Zeer actief
Hmm, dit soort 'politiemensen' doen hun sector en het vertrouwen van de burger geen goed, als het echt zo is dat hij de aangifte niet verstuurt
.

Madison
Boris, voor altijd in mijn hart