Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat vinden jullie hiervan? (art vanmorgen in de krant)
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Wat vinden jullie hiervan? (art vanmorgen in de krant)
Ik las vanmorgen in de krant een artikel over een yorkpup die doodgebeten zou zijn door een bullterrier op een losloopzone.
Volgens de eigenaar van de york zou de bullterrier al eerder gebeten hebben. Een hondengeleider word ingezet bij het onderzoek.
Buiten dat het verschrikkelijk is dat er een hond overleden is vraag ik mij altijd bij dit soort berichten een paar dingen af.
Ik zie voor mij hoe een yorkpuppie door een losloopgebied gaat. Een twee turven hoog hondje wat net als elke pup nieuwschierig de wereld verkend. Die komt een hond tegen. 90 % van de honden is al vele male groter dan een york wat een gevaar op zich met zich meebrengt. Stel de pup is te brutaal en krijgt een correctie (het risico wat elke pup kan lopen bij honden die loslopen). In mijn ogen vind ik het onverantwoord om met zo een klein breekbaar hondje in een losloopgebied te wandelen en gewoon bij elke hond te laten. Als je al weet dat een hond bijtincidenten heeft, dan zorg je toch dat je pup veilig is of zie ik dat verkeerd?
Heb het zelf een keer meegemaakt met een chipupje van een week of 8. Dat zat in hoog gras en het was dat ik mij toen afvroeg wat die vrouw daar deed en de honden aanlijnde en achteraf maar goed ook want stel dat ze er op hadden gestaan :N: Ik was daar met Dyna en Lu (die zelf nog maar een maand of 6 was).
Ik kon die vrouw uitleggen wat ik wilde maar die vond gewoon het is een losloopgebied dus ook haar hondje mocht los.
Als ik zo een klein weerloos hondje zou hebben dan zou ik dit soort dingen dus echt niet doen. Loslopen prima (moeten ze ook leren) maar dan wel veilig. Dat doe ik zelfs met puppen die met 8 weken al zo groot zijn als het gros wat er in een losloopgebied rondloopt bij wijze van spreken. Ligt dat nu aan mij? Ik vind het ook van de yorkeigenaar zeer onverantwoord en vraag mij dus echt af of er wel agressief gebeten is, juist omdat een poot die erop gaat staan al genoeg is om die pup te doden.
Volgens de eigenaar van de york zou de bullterrier al eerder gebeten hebben. Een hondengeleider word ingezet bij het onderzoek.
Buiten dat het verschrikkelijk is dat er een hond overleden is vraag ik mij altijd bij dit soort berichten een paar dingen af.
Ik zie voor mij hoe een yorkpuppie door een losloopgebied gaat. Een twee turven hoog hondje wat net als elke pup nieuwschierig de wereld verkend. Die komt een hond tegen. 90 % van de honden is al vele male groter dan een york wat een gevaar op zich met zich meebrengt. Stel de pup is te brutaal en krijgt een correctie (het risico wat elke pup kan lopen bij honden die loslopen). In mijn ogen vind ik het onverantwoord om met zo een klein breekbaar hondje in een losloopgebied te wandelen en gewoon bij elke hond te laten. Als je al weet dat een hond bijtincidenten heeft, dan zorg je toch dat je pup veilig is of zie ik dat verkeerd?
Heb het zelf een keer meegemaakt met een chipupje van een week of 8. Dat zat in hoog gras en het was dat ik mij toen afvroeg wat die vrouw daar deed en de honden aanlijnde en achteraf maar goed ook want stel dat ze er op hadden gestaan :N: Ik was daar met Dyna en Lu (die zelf nog maar een maand of 6 was).
Ik kon die vrouw uitleggen wat ik wilde maar die vond gewoon het is een losloopgebied dus ook haar hondje mocht los.
Als ik zo een klein weerloos hondje zou hebben dan zou ik dit soort dingen dus echt niet doen. Loslopen prima (moeten ze ook leren) maar dan wel veilig. Dat doe ik zelfs met puppen die met 8 weken al zo groot zijn als het gros wat er in een losloopgebied rondloopt bij wijze van spreken. Ligt dat nu aan mij? Ik vind het ook van de yorkeigenaar zeer onverantwoord en vraag mij dus echt af of er wel agressief gebeten is, juist omdat een poot die erop gaat staan al genoeg is om die pup te doden.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Re: Wat vinden jullie hiervan? (art vanmorgen in de krant)
of de bull agressief was of niet kom je nooit achter. zo ja dan is het oerdom dat ie in een losloopgebied was.
maar wat de york betreft ben ik het ook helemaal met je eens. ik zou het niet durven in ieder geval
maar wat de york betreft ben ik het ook helemaal met je eens. ik zou het niet durven in ieder geval

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Ben het wel met je eens. Ondanks dat ik zoiets heb van dat iedereen in principe het recht moet hebben zijn/haar hond los te kunnen laten in een losloopgebied heb je er als baasje zijnde ook de verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat je hond niks overkomt. Je moet er in ieder geval zeker niet van uit gaan dat elke hond die je tegenkomt dusdanig vriendelijk is dat je je hond(je) wel kunt laten gaan omdat je vertrouwd op de "verantwoordelijkheid" van de andere baas.
Daarentegen kan welk andere hond dan ook zo ineens uit het niets iets doen wat hij/zij daarvoor nooit gedaan heeft en wat voor de eigenaar van tot dan toe altijd genoeg reden is geweest om de hond los te laten lopen.
Wij hadden vroeger ook yorks. Wij hebben uit het nest het pupje gehouden die een open schedeltje had omdat we bang waren dat die het bij een ander niet zou redden. WIj hadden in diezelfde periode ook pitbulls en dat is altijd hartstikke goed gegaan. Ze lagen bij elkaar op de bank. Ze sliepen bij elkaar in de mand. Ze gaven aan als er toevallig 1 in de gang vergeten was (die ff daarvoor meegeglipt was met 1 van de kinderen) etc etc. Niks aan het handje. Maarrrrrr ze kon goed uithalen naar de pit en werd dan ook gecorrigeerd door de pit. Gewoon een zachte knauw zo van "en nu weer ff over tot de orde van de dag ja"
Tot het moment dat ze eesn een keer corrigeerde en per ongeluk het open gedeelte van haar schedeltje raakte. Pats boem afgelopen. Daar lag ze binnen no time in haar eigen plas bloed.
Mijn ouders zijn met de yorks ook altijd voorzichtig geweest. Die gingen niet klakkeloos uit van de verantwoordelijkheid van de ander. Dus ja. idd hoe treurig ook. Met een dergelijk soort hondje (york-chi etc) is in losloopgebieden of waar dan ook waar andere "grotere" honden komen toch meer voorzichtigheid geboden. En liever 2x teveel aangelijnd dan 1x te weinig. Zo ook hier als ik het goed lees
Persoonlijk zou ik mijn york dan gewoon aan de lijn gooien/houden.
Daarentegen kan welk andere hond dan ook zo ineens uit het niets iets doen wat hij/zij daarvoor nooit gedaan heeft en wat voor de eigenaar van tot dan toe altijd genoeg reden is geweest om de hond los te laten lopen.
Wij hadden vroeger ook yorks. Wij hebben uit het nest het pupje gehouden die een open schedeltje had omdat we bang waren dat die het bij een ander niet zou redden. WIj hadden in diezelfde periode ook pitbulls en dat is altijd hartstikke goed gegaan. Ze lagen bij elkaar op de bank. Ze sliepen bij elkaar in de mand. Ze gaven aan als er toevallig 1 in de gang vergeten was (die ff daarvoor meegeglipt was met 1 van de kinderen) etc etc. Niks aan het handje. Maarrrrrr ze kon goed uithalen naar de pit en werd dan ook gecorrigeerd door de pit. Gewoon een zachte knauw zo van "en nu weer ff over tot de orde van de dag ja"
Tot het moment dat ze eesn een keer corrigeerde en per ongeluk het open gedeelte van haar schedeltje raakte. Pats boem afgelopen. Daar lag ze binnen no time in haar eigen plas bloed.

Mijn ouders zijn met de yorks ook altijd voorzichtig geweest. Die gingen niet klakkeloos uit van de verantwoordelijkheid van de ander. Dus ja. idd hoe treurig ook. Met een dergelijk soort hondje (york-chi etc) is in losloopgebieden of waar dan ook waar andere "grotere" honden komen toch meer voorzichtigheid geboden. En liever 2x teveel aangelijnd dan 1x te weinig. Zo ook hier als ik het goed lees

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
- Zeer actief
Klopt ook hoor, de bull had dan ook niet los moeten lopen als bekend is dat hij/zij honden bijt. Maar het gaat mij om de rol van de baasjes van zo een ukkie. Ik snap gewoon niet dat zij niet beseffen dat zo een hondje al dood kan zijn als je erover struikeldmassam schreef:of de bull agressief was of niet kom je nooit achter. zo ja dan is het oerdom dat ie in een losloopgebied was.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Ik vind zúlke kleine hondjes doodeng, omdat ze zo klein zijn en Hades groot en soms wat onstuimig, maar ik haal het niet in m'n hoofd om een ander te vertellen waar hij/zij z'n hondjes los wil laten lopen. Als ze los mogen, dan mogen ze dat. Ook al is het een minuscuul beestje, het is net zo goed een hond als de mijne. Natuurlijk is het handig om zo'n kleintje in de gaten te houden, maar ik vind dat het mijn taak is om te zorgen dat Hades geen onbedoelde schade kan aanrichten bij zo'n diertje. Dus dan gaan we lekker ergens anders spelen. Ja, ik vind het onzinnig om zulke kleine hondjes te fokken, nee, dat betekent niet dat ze geen recht van bestaan hebben en maar constant weggejaagd moeten worden 'want stel dat mijn hond op die van jou gaat staan'. Ik kan niet 100% garanderen dat Hades niet even gaat kijken bij zo'n frutsel, dus dan ga ik zelf wel ergens anders lopen. Mocht Hades nou zo strak onder appèl staan dat hij andere honden ten alle tijde negeert, dan hoeft dat niet, maar dat is nu eenmaal niet zo.
Ik zou zelf in elk geval nooit aan zo'n minibeestje beginnen. Gewoon omdat ik hm niet zorgeloos rond zou kunnen laten huppelen, daar wordt zo'n diertje ook niet gelukkig van lijkt me, een altijd bange baas.
Ik zou zelf in elk geval nooit aan zo'n minibeestje beginnen. Gewoon omdat ik hm niet zorgeloos rond zou kunnen laten huppelen, daar wordt zo'n diertje ook niet gelukkig van lijkt me, een altijd bange baas.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
-
- Zeer actief
Verschrikkelijk maar ik denk dat als dit yorkje niets gemankeerd had dat er ook schade was geweest die het leven van de york had kunnen kosten.smoekie schreef:
Tot het moment dat ze eesn een keer corrigeerde en per ongeluk het open gedeelte van haar schedeltje raakte. Pats boem afgelopen. Daar lag ze binnen no time in haar eigen plas bloed.![]()
Heb zelf ook een keer bij de DA gezeten met een pup omdat de correctie die zacht was maar verkeerd had uitgepakt.
Pup wilde eten stelen en kreeg een snap. Hoektand in de neus, bloeden als een gek :N: maar had dit een york, chi of welk ander dwerghondje geweest dan had het helemaal fout gegaan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Tuurlijk. Dat kan altijd als je meerdere soorten rassen tegelijkertijd hebt lopen. En zeker met zulke verschillende soorten (groot/gevaarlijk - miniatuur/3x niks ) De pit heeft ondanks dat ze allen de beste maatjes waren haar altijd gecorrigeerd. Van pup af aan, en en altijd heel zachtjes. Het blijven gewoon heel heel kwetsbare hondjes. En juist omdat ze zo kwetsbaar zijn moet je zeker als je met je miniatuur in een losloop gebied loopt nog voorzichtiger zijn met andere "grotere" honden.chrico schreef:Verschrikkelijk maar ik denk dat als dit yorkje niets gemankeerd had dat er ook schade was geweest die het leven van de york had kunnen kosten.smoekie schreef:
Tot het moment dat ze eesn een keer corrigeerde en per ongeluk het open gedeelte van haar schedeltje raakte. Pats boem afgelopen. Daar lag ze binnen no time in haar eigen plas bloed.![]()
Heb zelf ook een keer bij de DA gezeten met een pup omdat de correctie die zacht was maar verkeerd had uitgepakt.
Pup wilde eten stelen en kreeg een snap. Hoektand in de neus, bloeden als een gek :N: maar had dit een york, chi of welk ander dwerghondje geweest dan had het helemaal fout gegaan
Edit:
Hier was het trouwens ook met eten. Pit kreeg wat "lekkers" van mijn vader en blitz liep langs en sprong en snipte naar haar bek (van de pit) waarop zij haar zoals altijd zachtjes corrigeerde maar helaas raakte ze met haar tand precies dat open stukje schedel.
Laatst gewijzigd door smoekie op 04 jun 2010 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
- Zeer actief
Je hoeft het een ander ook niet te vertellen maar je kan iemand wel wijzen op de gevaren. Vertellen hoe andere honden in eerste instantie kunnen reageren op hun hondje want in mijn ogen zien die mensen dat gevaar totaal niet en beroepen ze zich op het loslopen.Frederiek schreef: maar ik haal het niet in m'n hoofd om een ander te vertellen waar hij/zij z'n hondjes los wil laten lopen. Als ze los mogen, dan mogen ze dat. Ook al is het een minuscuul beestje, het is net zo goed een hond als de mijne.
Met de Chi die ik tegenkwam, ik zag het niet. Het gras stak boven de hond uit en mijn honden vinden het springen op muizen geweldig. Zie je het voor je :N: Hoe kan je reageren op iets wat je niet ziet?
Daarbij is het zoals je zegt, het blijft een hond maar ook met alle gevolgen van dien. Ik heb liever een hond van 20 kilo tegenover mij die een correctie krijgt dan een hond van 500 gram want dei correctie word uitgedeeld in een hond hond situatie en niet gekeken naar gewichten en weerloosheid
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dat lijkt me sowieso eng met hele kwetsbare hondjes. Hoe leuk ik sommige kleintjes ook vind, ik moet er niet aan denken dat er bijvoorbeeld 1 onder een wiel van mn elektr. rolstoel komt, brrrr.
Of dat ze als prooi gezien worden door andere grotere honden inderdaad. Of gewoon over het hoofd gezien of te lomp mee wordt gespeeld/gecorrigeerd. Nee zou het eng vinden.
Of dat ze als prooi gezien worden door andere grotere honden inderdaad. Of gewoon over het hoofd gezien of te lomp mee wordt gespeeld/gecorrigeerd. Nee zou het eng vinden.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik snap zulke mensen niet.
Ik heb doodsangsten uitgestaan toen Fien zo klein was en ik heb me moeten bedwingen haar niet af en toe op te pakken (heb ik ook een enkele keer gedaan trouwens).
Nog steeds, als ik honden tegenkom die ik niet ken, blijf ik staan zodat ze kan schuilen, en dat weet ze ook precies.
Dan kan ze tussen mijn benen komen zitten.
Niet onterecht ook, ze wordt zomaar over de kop gelopen door zo'n grote lompe lab of zo.
Ze weegt maar 5 kilo, dat is erg weinig en als pup was ze niet eens zo klein als bv een York, die zijn vaak nog kleiner.
Mensen snappen vaak niet hoe kwetsbaar zo'n pup is. Het is zomaar stuk!
Niet uit kwaadwil, maar domweg omdat het klein is dus.
Willemijn springt ook graag op muizen trouwens en zo springt ze soms ook op Fien.
Dat mag ze dus niet van mij, domweg omdat zij bijna 20 kilo weegt. En Fien dus 5.
Laat staat dat ik het bij zo'n pup zou toestaan!
Maar daar heeft de eigenaar m.i. ook een verantwoording in, dat dus wel.
Ik heb doodsangsten uitgestaan toen Fien zo klein was en ik heb me moeten bedwingen haar niet af en toe op te pakken (heb ik ook een enkele keer gedaan trouwens).
Nog steeds, als ik honden tegenkom die ik niet ken, blijf ik staan zodat ze kan schuilen, en dat weet ze ook precies.
Niet onterecht ook, ze wordt zomaar over de kop gelopen door zo'n grote lompe lab of zo.
Ze weegt maar 5 kilo, dat is erg weinig en als pup was ze niet eens zo klein als bv een York, die zijn vaak nog kleiner.

Willemijn springt ook graag op muizen trouwens en zo springt ze soms ook op Fien.
Dat mag ze dus niet van mij, domweg omdat zij bijna 20 kilo weegt. En Fien dus 5.
- Trippell
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute + twee kruisingen
- Contacteer:
Hey,
Onze malamute heeft eens een 7-weken oud Tollerpupje gebeten toen die meeging op wandeling. Dit pupje werd heel de wandeling gedragen achteraan de wandeling, onze malamute was heel geïnteresseerd, maar omdat die pup er zo kwetsbaar uitzag zorgde ik ervoor dat we altijd voorop liepen. Onderweg was er een pauze waar ze konden zwemmen, onze malamute wordt daar echt gekkig van en was zo wat aan het rondhotsen. Opeens zie ik dat dat pupje op de grond is gezet, onze malamute had het eerder gezien en sprong er huppelend opaf. Voor ik wist wat er gebeurde, was ze opeens in prooisprong op dat pupje gesprongen en had ze hem vast. Pup zijn vel was helemaal afgescheurd en moest meteen naar een dierenarts om genaaid te worden; is er gelukkig doorgekomen.
Voor dit voorval had onze malamute nog nooit problemen gehad met kleine hondjes. Ze speelde met dwergpoedelpupjes, met puppen op de hondenschool (omdat ze goed haar grenzen aangeeft), chihuahua's, eens een sheltiepupje dat mee was op wandeling.
Sindsdien laat ik ze nooit meer bij kleine hondjes, ook niet bij puppy's van eenderwelk ras; ik denk dat een grote hond versus een zeer kleine hond bij sommige honen onvoorspelbaar kan aflopen met alle gevolgen van dien. Als ik ooit terug een pup heb, laat ik die no way los bij een groep andere honden... Ik zal een grote hond denk ik ook nooit meer met een gerust hart laten doen bij zo'n klein pupsel of een klein hondje (zoals een chihuahua). Sowieso zou ik een hond enkel loslaten in losloopgebied als je hem kan terugroepen bij een andere hond. Ik zou m'n kleine hondje nooit zomaar laten kennismaken met een andere grote hond die je tegenkomt, maar hem gewoon terugroepen. Als de grote hond er dan op afstuimt, kan je hem nog altijd oppakken.
Onze malamute heeft eens een 7-weken oud Tollerpupje gebeten toen die meeging op wandeling. Dit pupje werd heel de wandeling gedragen achteraan de wandeling, onze malamute was heel geïnteresseerd, maar omdat die pup er zo kwetsbaar uitzag zorgde ik ervoor dat we altijd voorop liepen. Onderweg was er een pauze waar ze konden zwemmen, onze malamute wordt daar echt gekkig van en was zo wat aan het rondhotsen. Opeens zie ik dat dat pupje op de grond is gezet, onze malamute had het eerder gezien en sprong er huppelend opaf. Voor ik wist wat er gebeurde, was ze opeens in prooisprong op dat pupje gesprongen en had ze hem vast. Pup zijn vel was helemaal afgescheurd en moest meteen naar een dierenarts om genaaid te worden; is er gelukkig doorgekomen.
Voor dit voorval had onze malamute nog nooit problemen gehad met kleine hondjes. Ze speelde met dwergpoedelpupjes, met puppen op de hondenschool (omdat ze goed haar grenzen aangeeft), chihuahua's, eens een sheltiepupje dat mee was op wandeling.
Sindsdien laat ik ze nooit meer bij kleine hondjes, ook niet bij puppy's van eenderwelk ras; ik denk dat een grote hond versus een zeer kleine hond bij sommige honen onvoorspelbaar kan aflopen met alle gevolgen van dien. Als ik ooit terug een pup heb, laat ik die no way los bij een groep andere honden... Ik zal een grote hond denk ik ook nooit meer met een gerust hart laten doen bij zo'n klein pupsel of een klein hondje (zoals een chihuahua). Sowieso zou ik een hond enkel loslaten in losloopgebied als je hem kan terugroepen bij een andere hond. Ik zou m'n kleine hondje nooit zomaar laten kennismaken met een andere grote hond die je tegenkomt, maar hem gewoon terugroepen. Als de grote hond er dan op afstuimt, kan je hem nog altijd oppakken.

"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
- Trippell
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute + twee kruisingen
- Contacteer:
Als iedereen zijn hond terugroept (zowel eigenaar van kleine hond als van grote hond) in plaats van de honden zomaar met elkaar kennis te laten maken, zouden er al heel wat risico's beperkt kunnen worden.

"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
je kunt het recht wel hebben, maar waar niet is verliest zelfs de keizer zijn recht.
het is nou eenmaal niet zo dat iedereen verantwoord met zijn/haar honden omgaat en daar kun je beter van uitgaan dan van het recht dat je hebt.
Ik liet mijn dh pup niet eens zomaar ergens los, laat staan dat ik dat met zo'n ukkie zou doen en als je diep in mijn hart kijkt vind ik inderdaad dat yorkiebaasje tekort is geschoten door dat pupke aan zo'n risiko bloot te stellen.
het is nou eenmaal niet zo dat iedereen verantwoord met zijn/haar honden omgaat en daar kun je beter van uitgaan dan van het recht dat je hebt.
Ik liet mijn dh pup niet eens zomaar ergens los, laat staan dat ik dat met zo'n ukkie zou doen en als je diep in mijn hart kijkt vind ik inderdaad dat yorkiebaasje tekort is geschoten door dat pupke aan zo'n risiko bloot te stellen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Jamey is ook maar 5 kg, maar ik laat haar gewoon vrij rond andere honden. Zij kijkt wel uit en snauwt weg als het nodig is. Ik maak me serieus geen zorgen om haar wat dat betreft...Marjoleine schreef:Ik snap zulke mensen niet.

You'll be in my heart... Always...
-
- Zeer actief
Ik weet niet hoor, maar ik laat mijn hond niet gaan naar een hondje beneden de 20 kiloJacksel schreef:Jamey is ook maar 5 kg, maar ik laat haar gewoon vrij rond andere honden. Zij kijkt wel uit en snauwt weg als het nodig is. Ik maak me serieus geen zorgen om haar wat dat betreft...Marjoleine schreef:Ik snap zulke mensen niet.

-
- Zeer actief
Ik probeer juist niet iets iemand in de schoenen te schuiven maar ik snap gewoon niet dat mensen zeggen het is een losloopgebied en daarmee alles uit het oog verliezend.Nanna schreef:Ik vind wel dat het een beetje teveel bij de eigenaar van de Yorkpup wordt gelegd.
Toen hier de puppen pup waren beschermde ik ze ook al waren het geen miniaturen. Ze zijn pup, puppen kunnen schade oplopen die niet zo bedoeld was. Als je een dwergras heb dan moet je daar extra rekening mee houden. Die lopen groter gevaar dan een akitapup als zij omver gewandeld worden of dat er op gestaan word. Nogmaals, er hoeft niet eens iets ergs te gebeuren maar zelfs in het spel is zo een ukkie weerloos en aan de goden overgeleverd. Dat moet je je bewust zijn vind ik als je zo een miniatuurras heb.
In dit geval van de york heb ik zoiets van als je weet dat die hond al eerder gebeten heb, dan zorg je toch dat dat kleine ding veilig is. Toen Kito pup was ging hij kennis maken, na vragen van mij of het goed was, met een hond die hem hechtingen opleverde. Als ik die hond zag of de baas, tilde ik hem uit voorzorg op want het si iets wat ik weet ook al was het losloopgebied en heb ik ook het recht om daar met mijn pup te lopen. Maar ik wil niet dat hij nog meer schade oploopt dus dan maar geen aanspraak op mijn recht want ik kies voor de veiligheid van mijn hond. Daarmee zeg ik niet dat de andere baas gelijk heeft want ik vind dat als je weet dat je hond niet tegen puppen kan, je de uit de buurt van puppen moet houden en niet moet zeggen van ja hoor doe maar.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
- Zeer actief
Waarom is het meteen een rotzak? Gisteren was Belle aan het spelen met een grote hond. Zij werd omver gelopen en rolde tig keer om. Had zij een york van 7 maanden geweest had dat een gevaar geweest.Nanna schreef: Ik snap wel dat je niet willens en wetens je dwerghond in de problemen wilt brengen, maar ik vind het eigenlijk de omgekeerde wereld. De rotzak mag doen wat hij wil, de baas van de dwerghond zoekt het maar uit.
Wil toch niet zeggen dat de ander meteen een rotzak is, dat is gewoon je hersens gebruiken
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
- Zeer actief
Dat moet toch van weerskanten komen , heel logisch toch,Nanna schreef:Ik bewaak Simone met mijn leven hoor, en de eerste de beste idioot die denkt met haar te kunnen fucken gaat zonder ogen weer naar huis![]()
Het gaat mij om het concept dat kleine honden minder rechten hebben. Want die moeten maar vastgehouden worden.
Ik snap wel dat je niet willens en wetens je dwerghond in de problemen wilt brengen, maar ik vind het eigenlijk de omgekeerde wereld. De rotzak mag doen wat hij wil, de baas van de dwerghond zoekt het maar uit.
zelfs al zou een hond als Gil niet corrigeren een poot op de rug van een hondje als Simone kan een hernia opleveren :N: , of zelfs een geroken poot.
kan me niet voorstellen dat wie dan ook dat zou willen

- renee-uk
- Zeer actief
Daar sta je dan met je dode pup en wat koop je er dan voor dat je in je recht stond?
Pupje wordt er echt niet weer levend van.
Ik vind ook dat hondagressieve honden niet los horen, maar als de werkelijkheid anders is ben je toch gek als je daar geen rekening mee houdt?
Een ongeluk zit in een klein hoekje, maar je kunt de kans erop wel verkleinen door dat ongeluk niet op te zoeken.
Ik vind ook dat hondagressieve honden niet los horen, maar als de werkelijkheid anders is ben je toch gek als je daar geen rekening mee houdt?
Een ongeluk zit in een klein hoekje, maar je kunt de kans erop wel verkleinen door dat ongeluk niet op te zoeken.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
ik zei dit:
en ja dat vind ik echt.renee-uk schreef:je kunt het recht wel hebben, maar waar niet is verliest zelfs de keizer zijn recht.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar ik wil niet dat ze snauwt.Jacksel schreef:Jamey is ook maar 5 kg, maar ik laat haar gewoon vrij rond andere honden. Zij kijkt wel uit en snauwt weg als het nodig is. Ik maak me serieus geen zorgen om haar wat dat betreft...
En bovendien heb ik nog drie grotere honden die wel wild en woest rondstuiteren. En als Fien daar tussen raakt, is dat dus mijn verantwoordelijkheid.
Het zal de eerste keer niet zijn dat ze over de kop gaat.
En hoe je het ook wendt of keert: klein is eerder stuk.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik kan er niks van zeggen. Het is voor mij véél te situatieafhankelijk.
Ik vind het echter te kort door de bocht om zomaar te stellen dat een pupeigenaar die pup niet in de buurt van andere honden moet laten.
Maar nogmaals, alles hangt bij mij af van de omstandigheden.
Ik vind het echter te kort door de bocht om zomaar te stellen dat een pupeigenaar die pup niet in de buurt van andere honden moet laten.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- renee-uk
- Zeer actief
als je me toch citeert zou het fijn zijn als je daar niet één regel van wegliet.Nanna schreef:TS schreef dit:renee-uk schreef:Daar sta je dan met je dode pup en wat koop je er dan voor dat je in je recht stond?
Een ongeluk zit in een klein hoekje, maar je kunt de kans erop wel verkleinen door dat ongeluk niet op te zoeken.Da's al. Jij zegt dus feitelijk dat die Yorkpup daar in dat stukkie losloopzone niks te zoeken had omdat blijkbaar die bullterrier daar meer recht op heeft. En als jouw pup wordt doodgebeten dat dat dus een gevalletje eigen schuld is.Ik las vanmorgen in de krant een artikel over een yorkpup die doodgebeten zou zijn door een bullterrier op een losloopzone.
Nogmaals, ik vind dat je je pup/dwerghond als een havik in de gaten moet houden, maar dat moet je je grotere hond die een kleintje makkelijk kan verwonden ook.
Of moet nu iedereen zijn/haar dwerghond maar in de tuin gaan uitlaten?
Dit zei ik namelijk ook nog in datzelfde citaat:
renee-uk schreef:Ik vind ook dat hondagressieve honden niet los horen, maar als de werkelijkheid anders is ben je toch gek als je daar geen rekening mee houdt?

- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb Fien niet aangelijnd.Nanna schreef: Heel vervelend, maar als ik dat niet zou willen had ik het hondje constant aangelijnd moeten houden en weghouden bij grote en dus voor haar potentieel gevaarlijke honden. Dat wil ik niet.
Sterker, zij is de enige die altijd los loopt, ook op straat. Omdat ze dat dus kan.
Maar ik sta wel stil als ik honden zie aankomen zodat ze bescherming kan zoeken.
Dat kan ze ook, dat heeft ze geleerd.
Ik wil absoluut sociaal gedrag maar ik wil ook een heel hondje graag.
Dus ik bescherm haar als dat nodig is (en de rest uiteraard ook) maar ik wil ook dat ze zich normaal kan gedragen. En dat kan ze ook prima.
Verschil is alleen wel dat Willemijn van een doorgedraaide aanval van die achterlijke GR van hierachter een kapotte neus of misschien zelfs gaten overhoudt, en bij Fien zou haar kop eraf liggen.
Dan blijf ik dus liever even staan, zodat die hond eerst door mij heen moet.
Ook al heeft iedereen alle recht van de wereld.
-
- Zeer actief
Klopt ook hoor, deze situatie is niemand bij geweest en dat ze daar niet had moeten lopen is ook kort door de bocht. Ik heb alleen zo iets van als baasje van zo een ukkie moet je je denk ik veel meer bewust zijn van gevaren. Zolang je je dat bewust bent dan maakt dat een losloopgebied het ook voor dat ukkie veilig.Jaap* schreef:Ik kan er niks van zeggen. Het is voor mij véél te situatieafhankelijk.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Gisteren maakte ik het nog mee: een ieniemienie pupje (tekkel x shit shoe) die op de hei overal op af mocht rennen. Ebertje had hem al weggesnauwd want die houdt na vier nestjes niet meer van pups
Ik vroeg nog aan de baasjes (moeder en dochter) of ze het niet eng vonden, zo'n klein hondje dat maar overal heen rende. Maar nee, dat vinden ze helemaal niet eng, want 'grote honden doen niets tegen pupjes'.
Niet iedereen is lid van het hondenforum, of leest wel eens een boekje

Niet iedereen is lid van het hondenforum, of leest wel eens een boekje

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
ik denk ook dat het afhankelijk is van of je de hond kent of niet...
ik zou mijn kleine pupje niet snel op een grote onbekende herder aflaten gaan...
maar daar integen liet ik roxy wel direct bij de herder van mijn ouders...
en mijn zus liet haar jacky pups ook gelijk bij de herder van mijn ouders..
zelfs als ze rond liep keek ze uit voor de pups..
en zo lief en zorzaam of het haar eigen zijn.
ik zou mijn kleine pupje niet snel op een grote onbekende herder aflaten gaan...
maar daar integen liet ik roxy wel direct bij de herder van mijn ouders...
en mijn zus liet haar jacky pups ook gelijk bij de herder van mijn ouders..
zelfs als ze rond liep keek ze uit voor de pups..
en zo lief en zorzaam of het haar eigen zijn.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Sop en Flirt zijn 7 en 9 kilo , die mogen dus niet los met Eagle. Niet omdat Eagle gemeen is of zal bijten , maar 1 verkeerde sprong en het is dag chineesje. Zij gaan ook niet los waar veel grote vreemde honden lopen . Eagle loopt wel in het losloopgebied los , maar gaat even vast als er kleintjes aankomen , hij is te lomp voor die ukkies.Jacksel schreef: Jamey is ook maar 5 kg, maar ik laat haar gewoon vrij rond andere honden. Zij kijkt wel uit en snauwt weg als het nodig is. Ik maak me serieus geen zorgen om haar wat dat betreft...

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
-
- Zeer actief
Durga is 10 kilo en mag gewoon overal los. Maar als er druk gespeeld wordt rond de hondenvijver dan zoekt ze me op en til ik haar op. Ze vind het terecht niet leuk als er dwars over haar heen gedenderd wordt maar ik heb nooit het idee gehad dat ze er stuk van zou gaan. Ze heeft daarvoor een veel te robuste bouw. Als er druk gespeeld wordt gaat ze even op mijn arm, of tussen mijn voeten, op ik parkeer haar op de picknicktafel bij de hondenvijver. Voor de rest ben ik er niet zo mee bezig.
Wat die mensen betreft met dat yorkiepuppietje, voor mij is dat heel simpel, als het beestje herkend werd als hond en gaatjes had dan is de aanvallende hond fout. Met honden die gaatjes maken moet je gewoon voorzichtig zijn, ongeacht de grootte van de andere hond die geperforeerd wordt. Ik had het echt ook geen humor gevonden als mijn beinvloedbare doberpuber de gaten in zich gebeten kreeg en dat ìk dan voortaan met een hondagressieve hond en ogen op steeltjes door het leven moet. Dat een yorkiepup sneller het loodje zal leggen maakt wel iets uit, maar per saldo niet veel.
Wat die mensen betreft met dat yorkiepuppietje, voor mij is dat heel simpel, als het beestje herkend werd als hond en gaatjes had dan is de aanvallende hond fout. Met honden die gaatjes maken moet je gewoon voorzichtig zijn, ongeacht de grootte van de andere hond die geperforeerd wordt. Ik had het echt ook geen humor gevonden als mijn beinvloedbare doberpuber de gaten in zich gebeten kreeg en dat ìk dan voortaan met een hondagressieve hond en ogen op steeltjes door het leven moet. Dat een yorkiepup sneller het loodje zal leggen maakt wel iets uit, maar per saldo niet veel.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik weet het niet hoor. Want in de ene topic wordt gezegd dat iedereen zijn hond onder controle moet kunnen houden en moet zorgen dat hij absoluut niet op aangelijnde honden afloopt. Nu loopt er in een losloopgebied een bullterrier los en dan is het ineens de york die het dan veroorzaakt omdat hij te klein was... beetje vreemd moet ik zeggen. Want voorlopig denk ik eigenlijk toch dat je als je bulterriër losloopt je hem altijd zou moeten kunnen roepen. Dat is toch waar we laatst elke keer discussie over hadden en ik meen dat de meerderheid toen dat vond dus? Want nu is het wel zo dat de bul losloopt en de bul een ander hondje doodbijt.
Volgens mij moet je een bulterriër gewoon niet los laten lopen als je een klein hondje ziet aankomen. Want het verhaal dat dat hondje onzichtbaar was kan wel gebeuren maar niet hier denk ik.
Kijk, ik zelf zou nooit een dwerghond nemen en er al helemaal niet mee gaan rondlopen als in ga maar lekker snuffelen en spelen met andere honden. De trend is nu nl OF een dwerghond, OF een reusachtige spierbundel. Dus binnenkort kunnen honden helemaal niet meer leuk spelen. Overal waar ik kom in losloopgebieden kom ik aangelijnde ambullen en staffords tegen en tegenwoordig minstens net zoveel pitbulls. Natuurlijk ook massa's chihuahua's en ander minigrut. Denkt iemand werkelijk dat die honden samen kunnen spelen? Ik kom op heel veel plaatsen al niet meer. Ik trek die hevige honden niet en ik trek die mini-honden niet. Dus laat maar. Dat hele gezwerf met- en loslaten van allemaal inimini-muisjes of maxi-XL-bullen gedoe gaat sowieso nergens meer over.
De meeste hevige rassen loop ik straal voorbij met mijn honden. Ik vertrouw ze niet, de baasjes, en ik vertrouw mijn honden weer niet met honden ter grootte van een cavia.

Kijk, ik zelf zou nooit een dwerghond nemen en er al helemaal niet mee gaan rondlopen als in ga maar lekker snuffelen en spelen met andere honden. De trend is nu nl OF een dwerghond, OF een reusachtige spierbundel. Dus binnenkort kunnen honden helemaal niet meer leuk spelen. Overal waar ik kom in losloopgebieden kom ik aangelijnde ambullen en staffords tegen en tegenwoordig minstens net zoveel pitbulls. Natuurlijk ook massa's chihuahua's en ander minigrut. Denkt iemand werkelijk dat die honden samen kunnen spelen? Ik kom op heel veel plaatsen al niet meer. Ik trek die hevige honden niet en ik trek die mini-honden niet. Dus laat maar. Dat hele gezwerf met- en loslaten van allemaal inimini-muisjes of maxi-XL-bullen gedoe gaat sowieso nergens meer over.

De meeste hevige rassen loop ik straal voorbij met mijn honden. Ik vertrouw ze niet, de baasjes, en ik vertrouw mijn honden weer niet met honden ter grootte van een cavia.