Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Schimmel

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

J-J&Demy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond

Schimmel

Ongelezen bericht door J-J&Demy »

Hey allemaal,

Toen ik Demy had opgehaald 2/3 maand geleden ( is herplaatser), ben ik er de volgende dag gelijk mee naar de DA gegaan om hem na te laten kijken.
Ook in verband met rare plekjes op zijn hoofd ( beetje kalig met hier en daar een paar bultjes, net als een soort puistjes).
Die DA zei toen dat het huidplooi eczeem was, en als het niet beter werd ik terug moest komen.
Ze hebben toen wel een krabbetje gemaakt en onderzocht maar was geen Demodex ( Had ik ook niet verwacht want heb Demodex wel vaker meegemaakt en gezien maar dit was toch heel anders)
Heb Demy toen paar keer met betadine behandeld, en inderdaad het haar begon weer te groeien en leek helemaal de goede kant op te gaan.

Maar van de week zag ik dat het toch weer terug kwam die plekjes enz.
Dus heb ik vanmorgen gebeld naar een andere DA om daar een afspraak te maken.
Ben bij de vorige DA weg omdat mijn vaste DA daar weg is gegaan en een baan in Duitsland bij een kliniek heeft aangenomen maar dat is helaas te ver weg, en die andere DA's daar bevielen me niet zo goed.
Dus nu ben ik naar Dierenklieniek Zeddam gegaan.
Nadat Demy even bekeken was kregen we allemaal vragen, of we nog een hond hadden of die er ook last van had. J-J heeft nergens last van.
Alleen ik heb er last van, als Demy op schoot zit en ik heb blote armen krijg ik allemaal bultjes en dat jeukt ongelooflijk. ( maar ben ook allergisch voor honden)

Nu heeft ze wat haren eruit getrokken bij zo een plekje op zijn hoofd, en met plakband wat huidschilfers en nog wat andere dingen gedaan voor onderzoek.

Ze dacht meteen aan een schimmel en is het gaan onderzoeken.
Ze heeft me zojuist opgebeld met het nieuws dat het inderdaad een schimmel is.
Hij heeft nu een ABkuur gekregen voor 3 weken.
Hoop dat het dan helemaal weg gaat, al moet ik zeggen dat Demy er vrijwel geen last van heeft, het jeukt niet echt volgens mij zie hem nooit krabben.
Demy heeft zich geweldig gedragen want sommige dingen die ze deed waren niet zo prettig zei ze, maar hij gaf geen kick.

Ze belt me over 2 weken nog een keer op hoe het gaat, mocht er nog helemaal geen verbetering te zien zijn dan maken we gelijk een nieuwe afspraak.

Blijf nu ook naar die Dierenkliniek gaan ( kende deze al hadden we 'vroeger' ook altijd toen we nog op de boerderij woonden voor alle beesten, maar i.v.m. verhuizing toen werd het te ver weg, maar vanaf duitsland hier is het 20 minuten dus makkelijk te doen)

Iemand ervaringen met schimmels bij honden?
Vroeger bij de paarden hebben we het wel gehad maarja dat gaat wat anders bij honden denk ik,
aangezien ze dan geen AB kregen maar dat werd met andere dingen verholpen.

Maar nog beter nieuws: Demy was 15,2 kilo en nu 12,4 kilo :cheer:
Gaat dus al de goede kant op met afvallen :D

Groetjes Caressa
Afbeelding
J-J&Demy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond

Re: Schimmel

Ongelezen bericht door J-J&Demy »

Oke dat is wat minder, ga het in de gaten houden.
Ook bij J-J al heeft hij tot nu toe nog nergens last van gelukkig!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”