Net het aller laatste huis in die straat zorgt voor een 'probleem'.
Daar woont namelijk een (oude, tamelijk kleine) hond die altijd los loopt. Het huis heeft geen omheining dus de hond kan gewoon de straat op. Gelukkig is het daar niet druk en komt er amper een auto langs.
Wanneer Cartouche en ik dus voorbij wandelen komt de hond naar ons toe gerend. Cartouche en de hond schieten erg goed met elkaar op dus dat is op zich niet zo'n groot probleem voor mij.
De eerste paar keren belde ik nog thuis aan maar ofwel waren de baasjes niet thuis ofwel zeiden ze 'ach, laat hem maar. Hij komt zelf wel terug'.
Dus wandelde ik verder. Maar de hond volgde ons. Cartouche vond het natuurlijk helemaal niet erg, maar ik voelde me niet zo op mijn gemak om gevolgd te worden door een 'wildvreemde' hond waarvan ik de naam niet eens ken!
De hond wandelt gewoon mee met ons mee. De hele route lang!
Dit heeft tot nu toe nog niet voor problemen gezorgd en van zodra we terug wandelen gaat de hond rustig terug naar huis wanneer we daar voorbij komen.
Nu heb ik dit al aan de baasjes verteld maar die zien er het probleem niet van in. Want hun hond 'amuseert zich toch en hij gaat toch goed samen met Cartouche. En zo wandelt hij ook eens wat'.
Hoe zouden jullie ermee omgaan? Want ik wil niet dat die hond misschien voor problemen zorgt omdat we tijdens de wandeling bijvoorbeeld een andere hond tegenkomen waarmee hij begint te vechten! Of dat ie per ongeluk onder een auto terechtkomt!
EDIT: Even voor de duidelijkheid: Dit is dus al enkele keren gebeurd.