Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Als het weer veranderd...
Moderator: moderatorteam
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Als het weer veranderd...
Veranderd mijn hond keurig mee!
Als het regent ligt hij het liefste lekker op de bank. Schijnt de zon, dan in de tuin. Wandelen? Nu liever niet. Ja. Klein stukje naar het park, even zwemmen, droogrennen en dan lekker rollen in het gras. Vervolgens weer slapen in de tuin.
Maar vanavond.. Zo rond 21.30 uur.... Dan leeft meneer ineens op en begint als een gek te rennen, te springen en te spelen! Wandelen wil hij dan! Het liefst nog uren! Want eindelijk! De zon is weg en het koelt af!
Ik vind het zo mooi om te zien dan een hond zich zo aanpast aan het weer. Tenminste, ik neem aan dat ik niet de enige hond heb die bij deze warmte denkt: bekijk t ff! Ik lig lekker hier!
Als het regent ligt hij het liefste lekker op de bank. Schijnt de zon, dan in de tuin. Wandelen? Nu liever niet. Ja. Klein stukje naar het park, even zwemmen, droogrennen en dan lekker rollen in het gras. Vervolgens weer slapen in de tuin.
Maar vanavond.. Zo rond 21.30 uur.... Dan leeft meneer ineens op en begint als een gek te rennen, te springen en te spelen! Wandelen wil hij dan! Het liefst nog uren! Want eindelijk! De zon is weg en het koelt af!
Ik vind het zo mooi om te zien dan een hond zich zo aanpast aan het weer. Tenminste, ik neem aan dat ik niet de enige hond heb die bij deze warmte denkt: bekijk t ff! Ik lig lekker hier!
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
Re: Als het weer veranderd...
Rhodin doet dat ook, hij heeft een hekel aan regen, het liefst ligt hij dan de hele dag binnen te slapen. En daar heb ik helemaal geen moeite mee.... 
-
KimberleyZero
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër
Hier ook eentje die erg veranderd bij het weer.
Als het regent gaat ze in de remmen.
Als het zonnetje schijnt, moet ze het balkon op. Zelfs als ik lig te zonnen op het balkon (en ik pik alle zon in) dan gaat ze nog net met der koppie of misschien soms alleen haar neusje in het zonnetje liggen.
Rondjes lopen is veelste veel moeite, ff snel poepen en piesen dan nog verplicht doorlopen en dan weer vlug naar huis.
Als het sneeuwt krijg ik haar niet meer naar binnen. Dan moeten we in de kou blijven spelen.
O en als de bladeren vallen in de herfst.. pff.. net een klein kind haha
Als het regent gaat ze in de remmen.
Als het zonnetje schijnt, moet ze het balkon op. Zelfs als ik lig te zonnen op het balkon (en ik pik alle zon in) dan gaat ze nog net met der koppie of misschien soms alleen haar neusje in het zonnetje liggen.
Rondjes lopen is veelste veel moeite, ff snel poepen en piesen dan nog verplicht doorlopen en dan weer vlug naar huis.
Als het sneeuwt krijg ik haar niet meer naar binnen. Dan moeten we in de kou blijven spelen.
O en als de bladeren vallen in de herfst.. pff.. net een klein kind haha
-
Dorien71
- Actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herders
Hier maakt het ze niks uit, weer of geen weer, warm of koud ze zijn altijd in voor een lange wandeling en het liefst met water.

Groetjes Dorien en een lebber van Rossi, Indy en Dingo.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Dorien71 schreef:Hier maakt het ze niks uit, weer of geen weer, warm of koud ze zijn altijd in voor een lange wandeling en het liefst met water.
Hier ook
Het ligt aan mij dat de tuindeur nu de hele dag openstaat, in de winter doe ik dat niet maar deed ik dat wel zou Gol ook in de tuin liggen
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Ik was het ook totaal niet gewend van voorgaande honden. Maar ik moet eerlijk bekennen, het bevalt me best goed.Gollum schreef:Dorien71 schreef:Hier maakt het ze niks uit, weer of geen weer, warm of koud ze zijn altijd in voor een lange wandeling en het liefst met water.
Hier ook![]()
Het ligt aan mij dat de tuindeur nu de hele dag openstaat, in de winter doe ik dat niet maar deed ik dat wel zou Gol ook in de tuin liggen
- Anniek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Als je hem wil uitlaten en hij ziet dat het regent als de deur open gaat dan gaat hij in zn achteruit
Verder ligt meneer daar in de kamer waar de zon is haha een echte zonaanbidder
In de winter probeert hij ook wel in de verwarming te kruipen en als je dan aan hem vraagt of hij het koud heeft dan rilt hij even haha
Verder ligt meneer daar in de kamer waar de zon is haha een echte zonaanbidder
In de winter probeert hij ook wel in de verwarming te kruipen en als je dan aan hem vraagt of hij het koud heeft dan rilt hij even haha

-
Sita
- Zeer actief
Wandelen willen ze hier altijd wel. Met deze temperaturen zoek ik dan meestal wel iets met water op. In de tuin liggen ze als ik daar ook ben. Sita ligt wel graag te zonnen, maar als ze het te warm vindt worden, komt ze binnen afkoelen. Of ze gaat bij het water staan om het balletje op te gaan halen. Maar ja, dat gaat niet de hele dag door helaas.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Hades ligt met warm weer het liefst op het zeil in de keuken, of onder de tafel in de woonkamer op de koude vloer. Warmte vindt hij maar niks, maar ik geef 'm geen ongelijk met z'n zwarte vacht. Over regen heeft hij denk ik niet echt een mening, hij vindt 't wel prima, ik merk in elk geval geen verschil met droog weer. Sneeuw is wel écht een groot feest, dan kan hij niet genoeg buiten zijn. Hij ligt nu trouwens ook graag in de schaduw op het balkon, maar in elk geval nooit in de volle zon. En alles met water is altijd goed, weer of geen weer.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- Loontje
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising witte herder met labrador/samojeed
Hier ook 1:
Regen => bij een zachte regen maakt het hem niet uit, als het met bakken uit de lucht komt dan weet hij niet hoe snel hij terug naar huis moet...
Sneeuw => niet naar binnen te krijgen
Zon => als het maar niet te warm is (zoals nu) want dan ligt hij gewoon op 1 oor (in huis of de tuin in de schaduw) of lekker spartelen in het water!
Anders maakt hij graag een ommetje...
Regen => bij een zachte regen maakt het hem niet uit, als het met bakken uit de lucht komt dan weet hij niet hoe snel hij terug naar huis moet...
Sneeuw => niet naar binnen te krijgen
Zon => als het maar niet te warm is (zoals nu) want dan ligt hij gewoon op 1 oor (in huis of de tuin in de schaduw) of lekker spartelen in het water!
Anders maakt hij graag een ommetje...

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier ook 2 dames die zich netjes aanpassen inmiddels... Bowie wil het nog wel eens proberen maar als we dan een half uurtje buiten lopen kiest ze de kortste route naar huis
Samara durf ik niet eens met deze temp en volle zon naar buiten tenemen, dat is even plassen en max 10 minuten en verder snel naar huis... s'morgens vroeg er extra vroeg uit en s;avonds laat als de zon weg is lekker naar buiten, als het echt een hittegolf is dan midden in de nacht of s'morgens rond 04.00 uur met haar eruit.
ennn overdag lekker de airco aan natuurlijk
Samara durf ik niet eens met deze temp en volle zon naar buiten tenemen, dat is even plassen en max 10 minuten en verder snel naar huis... s'morgens vroeg er extra vroeg uit en s;avonds laat als de zon weg is lekker naar buiten, als het echt een hittegolf is dan midden in de nacht of s'morgens rond 04.00 uur met haar eruit.
ennn overdag lekker de airco aan natuurlijk
-
Marloes*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Bo die staat altijd klaar voor een wandeling, maar de hond van vrienden van ons die zet zich serieus gewoon echt schrap als ze ook maar dénkt dat ze naar buiten moet.
Vinden de baasjes ook niet erg
.
Ik denk dat ze met dat regenachtige weer de laatste tijd het liefst helemaal niet buiten was gekomen, maar helaas, dat vinden de baasjes dan weer niet goed, dus driemaal per dag moet ze er toch minimaal aan geloven (met fijner weer meer natuurlijk, maar het beest gaat ook echt op de mat van de voordeur zitten plassen en poepen om weer naar binnen te mogen)
Vinden de baasjes ook niet erg
Ik denk dat ze met dat regenachtige weer de laatste tijd het liefst helemaal niet buiten was gekomen, maar helaas, dat vinden de baasjes dan weer niet goed, dus driemaal per dag moet ze er toch minimaal aan geloven (met fijner weer meer natuurlijk, maar het beest gaat ook echt op de mat van de voordeur zitten plassen en poepen om weer naar binnen te mogen)
- laura b
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Onze honden liggen graag heerlijk te zonnebaden
- Ma-Rianne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vader en zoon
Pas na een minuut of 20 wilde hij wel weer een half uurtje verder sjokken.....

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ja, er zit wetter inMa-Rianne schreef:Zit zeker wetterhoun in die hond van jou? Lieuwe heeft het ook snel warm en wil dan vooral niet te veel. Op vakantie heeft hij wel eens geweigerd na drie kwartier verder te lopen omdat 26 graden hem te warm was. Hij ging onder een boom in de schaduw liggen.
![]()
Pas na een minuut of 20 wilde hij wel weer een half uurtje verder sjokken.....
Grappig om te lezen dat sommige honden ook zo zijn en sommigen het niks uit maakt! T zijn net mensen he