Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ontstoken tand
Moderator: moderatorteam
-
muppie en co
- Actief
- Mijn ras(sen): rottweiler, greyhound en mix
ontstoken tand
kun je op een rontenfoto altijd zien of een tand ontstoken is? ik vraag me dit af omdat een van mijn hondjes vermoedelijk iets aan zijn tanden heeft, merk dat met eten. als je in zijn mond kijkt kun je niks afwijkends zien.
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: ontstoken tand
vergeet er bij te zeggen dat niet alle dierenarts gebits foto's kunnen maken!
-
muppie en co
- Actief
moeten ze hiervoor een apart rontgenapparaat hebben? Als ze een foto van de mond maken net zoals bv een foto van de borstkas is dus niet voldoende?
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Nee, niet iedere ontsteking is op een röntgenfoto (die vanzelfsprekend met een röntgenapparaat wordt gemaakt) te zien.
Als je te maken hebt met een beginnende ontsteking, dan hoeft deze nog niet zichtbaar te zijn op de foto. Enkele weken later zie je de ontsteking vaak wel op de foto.
Je had deze vraag beter op Epilepsie bij Honden kunnen stellen.
Zoals je weet zijn bij Shivra van Angelique vorige week twee kiezen getrokken en zij hadden dus te maken met bovenstaand antwoord.
Als je te maken hebt met een beginnende ontsteking, dan hoeft deze nog niet zichtbaar te zijn op de foto. Enkele weken later zie je de ontsteking vaak wel op de foto.
Je had deze vraag beter op Epilepsie bij Honden kunnen stellen.
Zoals je weet zijn bij Shivra van Angelique vorige week twee kiezen getrokken en zij hadden dus te maken met bovenstaand antwoord.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
muppie en co
- Actief
nou ik ben er denk ik achter wat het probleem is. er zit een tand los (een van de voorste snijtanden). maar het probleem is dat taeko, onze hond, weigert om zijn mond open te doen bij de dierenarts. en aangezien het een rottweiler is wil de dierenarts hem iets kalmerends geven. hier sta ik eigenlijk niet achter, denk dat het met een rustige benadering en tijd (wat de meeste dierenartsen helaas niet hebben) wel zal lukken. ikzelf kan wel (thuis) in zijn mond kijken en volgens mij is de tand niet ontstoken, tenminste ik zie niks raars hij zit alleen los. Zal zo'n tand er vanzelf uitvallen? Ik merk namelijk wel dat hij met eten rustiger eet.