Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

e-collar

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: e-collar

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja doe je dat een keertje bij de verkeerde hangt ie ergens waar je hem niet hebben wilt :N:
ik had het je bij DuCain willen zien doen,was een ritje EHBO geworden gok ik zomaar :ugh:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

S@ndr@ schreef:tja doe je dat een keertje bij de verkeerde hangt ie ergens waar je hem niet hebben wilt :N:
ik had het je bij DuCain willen zien doen,was een ritje EHBO geworden gok ik zomaar :ugh:
Ik snap ook wel dat ik dat niet bij elke hond kan doen.
Ik heb wel eerst goed gekeken wat het karakter van de hond verder is, en hoe hij op dingen reageert.
Geloof nou maar niet dat ik zomaar elke hond hetzelfde benader en behandel.
Ik ga mezelf niet in gevaar brengen :neenee:
:zweep:
Mojuan
Zeer actief

Kijk, en dit vind ik nou mooi.
Hij zoekt voor elke hond een eigen aanpak die werkt voor de hond.
Hier werkt hij beloningsgericht met kaas, omdat deze hond een andere reactie laat zien.

http://channel.nationalgeographic.com/s ... s/02920_01" onclick="window.open(this.href);return false;
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

ranetje schreef:Ik vraag me steeds af waarom die honden zo direct reageren op dat sissende geluidje.
Zou dat kunnen zijn veroorzaakt door bijvoorbeeld eerder gebruik van de e-collar in combinatie met dat geluidje?
En dan heb ik het niet over een trilling
Na al die honden die hij heeft getraind zou dan toch minstens één ontevreden klant internet volgekalkd moeten hebben met verhalen over hoe Cesar zijn hond geëlektrocuteerd heeft om dat sisje te conditioneren, als hij zou doen wat jij denkt. :denken:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Wil de hond schreef:
ranetje schreef:Ik vraag me steeds af waarom die honden zo direct reageren op dat sissende geluidje.
Zou dat kunnen zijn veroorzaakt door bijvoorbeeld eerder gebruik van de e-collar in combinatie met dat geluidje?
En dan heb ik het niet over een trilling
Na al die honden die hij heeft getraind zou dan toch minstens één ontevreden klant internet volgekalkd moeten hebben met verhalen over hoe Cesar zijn hond geëlektrocuteerd heeft om dat sisje te conditioneren, als hij zou doen wat jij denkt. :denken:
Ik dacht meer aan "gewoon" gebruik van de TT hoor.
Hele hoge standjes zijn daarvoor helemaal niet nodig.

Wat een vreemde veronderstelling van je? :denken:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ik legde dat woord bij zo'n verontwaardigde eigenaar in de mond, niet bij jou.

Maar denk je ook niet dat als hij die tt veelvuldig zou gebruiken om zijn sisje te conditioneren bij al die honden waar hij mee werkt dit allang aan de grote klok gehangen zou zijn door een ontevreden klant?
ranetje
Zeer actief

Wil de hond schreef:Ik legde dat woord bij zo'n verontwaardigde eigenaar in de mond, niet bij jou.

Maar denk je ook niet dat als hij die tt veelvuldig zou gebruiken om zijn sisje te conditioneren bij al die honden waar hij mee werkt dit allang aan de grote klok gehangen zou zijn door een ontevreden klant?
Ik weet het niet. :wink:
Is de klant bij voortduring aanwezig bij zijn handelingen met de hond?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Dus hij zou wel eens heel in het geniep en stiekem een tt-tje om kunnen hangen, een paar keertjes sissen en op het knoppie drukken, bij heel veel verschillende honden, zonder dat iemand dat merkt, om daarna met een uitgestreken smoel voor de camera te verschijnen?

Lijkt me dat je spoken ziet hoor. :D
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Wil de hond schreef:Ik legde dat woord bij zo'n verontwaardigde eigenaar in de mond, niet bij jou.

ja dat geloof ik direct... kijk naar het topic van die Kuvasz, daar is niks gebeurd en daar was al complete paniek compleet met filmpjes etc. Dus zeker in Amerika zou dit dan allang bekend zijn.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

Paulala schreef:Kijk, en dit vind ik nou mooi.
Hij zoekt voor elke hond een eigen aanpak die werkt voor de hond.
Hier werkt hij beloningsgericht met kaas, omdat deze hond een andere reactie laat zien.

http://channel.nationalgeographic.com/s ... s/02920_01" onclick="window.open(this.href);return false;
Nou die hond heeft anders wel een paar flinke rukken gehad hoor.

Maar ik snap echt niet hoe hij dat in zo'n korte tijd voor mekaar krijgt. Daar moeten wel dingen uit het filmpje geknipt zijn, ik geloof echt niet dat dat zo snel kan. :19:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Wil de hond schreef:Dus hij zou wel eens heel in het geniep en stiekem een tt-tje om kunnen hangen, een paar keertjes sissen en op het knoppie drukken, bij heel veel verschillende honden, zonder dat iemand dat merkt, om daarna met een uitgestreken smoel voor de camera te verschijnen?

Lijkt me dat je spoken ziet hoor. :D
Ik hoop het :wink:
Afbeelding
Joera
Zeer actief

Nanna schreef:
Joera schreef: Nou die hond heeft anders wel een paar flinke rukken gehad hoor.
Maar ik snap echt niet hoe hij dat in zo'n korte tijd voor mekaar krijgt. Daar moeten wel dingen uit het filmpje geknipt zijn, ik geloof echt niet dat dat zo snel kan. :19:
Ik geloof dat wel hoor ;-)
Hoe dan?
Heel veel mensen hier op het forum doen dat toch iets fout :denken:
Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Joera schreef: Maar ik snap echt niet hoe hij dat in zo'n korte tijd voor mekaar krijgt. Daar moeten wel dingen uit het filmpje geknipt zijn, ik geloof echt niet dat dat zo snel kan. :19:
Zou het? Laatst was er een aflevering waarin een hond al vrolijk stuiterend de visite wilde begroeten.
Hij deed een prikker om, gaf de hond een flinke ruk en de hond ging met lage houding direct achteraan liggen.
Dat 'werkte' dus ook direct.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Danoontje powerrr schreef:
Joera schreef: Maar ik snap echt niet hoe hij dat in zo'n korte tijd voor mekaar krijgt. Daar moeten wel dingen uit het filmpje geknipt zijn, ik geloof echt niet dat dat zo snel kan. :19:
Zou het? Laatst was er een aflevering waarin een hond al vrolijk stuiterend de visite wilde begroeten.
Hij deed een prikker om, gaf de hond een flinke ruk en de hond ging met lage houding direct achteraan liggen.
:roll:
Danoontje powerrr
Zeer actief

christo schreef:
Danoontje powerrr schreef: Zou het? Laatst was er een aflevering waarin een hond al vrolijk stuiterend de visite wilde begroeten.
Verklaar u nader?

Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief

Nanna schreef: Hebbie een url van dat betreffende filmpje?
Nee, het was gewoon op tv. Vorige week of de week ervoor ofzo, op National Geographic.
Vraag me niet wanneer precies, want ik zapte toevallig langs (ik volg het niet).

Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief

Nanna schreef:
Danoontje powerrr schreef: Hij deed een prikker om, gaf de hond een flinke ruk en de hond ging met lage houding direct achteraan liggen.
Bedoel je met prikker een prikband of een e-collar?
Met een prikband heb ik hem nooit zien werken, wel altijd met van die goedkope touwtjes :mrgreen:
En de zin van een e-collar omhangen om er voorts flink aan te rukken zie ik niet zo.
Daarom zou ik zo graag dat filmpje zien. :mrgreen:
Ik dàcht dat het een prikker was. Er zat ook een lijn aan.
Maar door jou twijfel ik nu haha.
Ik zal het vanavond eens aan mijn vriend vragen, die heeft het ook gezien.

edit en totaal offtopic: heb wel een ander filmpje gevonden met prikker, maar dat hebben de eigenaren zelf omgedaan denk ik.
(millan doet er zelf namelijk niks mee). Mss was dat met die andere aflevering ook zo (dus bòven de halsband).
" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Nanna schreef:
En ik geloof het ook, want ik doe het nu zelf!
Waarom willen mensen toch zonodig overal iets negatiefs achter zoeken als iemand anders iets lukt wat hen zelf niet lukt?

Ik kon met Julia nooit normaal door de straat, overal lopen katten en zij wordt helemaal gek.
Nu loop ik met beide honden aan een normale halsband en normale lijn, ze lopen netjes naast me door de straat, met de lijn slap aan twee vingers.
Gewoon door op het juiste moment de juiste korte correctie te geven, en direct de lijn weer slap te laten hangen, geen spanning meer op de lijn als de hond reageert op je correctie.
Korte 'tsst' op het juiste moment, en de hond soms een aanraking geven op de juiste plek, en met de juiste intentie.
Alles hangt af van timing en jouw eigen energie die je uitstraalt.
Geef je de hond dezelfde correctie of aanraking terwijl je geirriteerd bent, dan wekt dat meteen een heel andere reactie op bij de hond.
Het is gewoon echt zo simpel, maar je moet wel geloven dat je het kan, en eerst compleet rustig zijn van binnen, en alles op een rustige maar zeer duidelijke manier doen.

Het is ook een kwestie van het willen begrijpen, neem de tijd om eens al die filmpjes te bekijken op de website van NGC.
Dat heb ik ook gedaan, goed luisteren wat hij zegt, kijken wat hij precies doet en op welk moment.
Als ik het kan, dan kunnen jullie het ook!

Julia is ook gek op jagen achter meerkoeten en eenden, je had me vanmorgen moeten zien, langs de meerkoeten en eenden, en echt vlak erlangs, met slappe lijn en ze bleef naast me lopen, ze keek wel even, maar met een heel ontspannen houding, zodra ik spanning in haar lichaam zie, krijgt ze een kort rukje waarbij ik haar kop mijn kant op stuur, en dan doe ik 'tsst' en ze loopt weer netjes mee.

Dus ja, zo snel kan het gaan, en zo simpel is het gewoon. :19:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik weet niet hoor, maar hier roepen mensen al járen dat je een hond op kalme, vriendelijke en doortastende wijze leiding moet geven. Wat je nu doet is toch niet meer dan dat :19:
Het is prachtig allemaal, en zéker als je sisgeluidje over een half jaar nog steeds hetzelfde effect heeft, maar ik zie het mirakel-aspect niet zozeer.
Je bent nu wat duidelijker, en vooral anders dan anders voor de hond, dát geloof ik wel :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Mojuan
Zeer actief

Jaap* schreef:Ik weet niet hoor, maar hier roepen mensen al járen dat je een hond op kalme, vriendelijke en doortastende wijze leiding moet geven. Wat je nu doet is toch niet meer dan dat :19:
Het is prachtig allemaal, en zéker als je sisgeluidje over een half jaar nog steeds hetzelfde effect heeft, maar ik zie het mirakel-aspect niet zozeer.
Je bent nu wat duidelijker, en vooral anders dan anders voor de hond, dát geloof ik wel :wink:

Ja natuurlijk roepen mensen dat al jaren.
Maar begrijpen wat dat nou werkelijk inhoudt is een ander verhaal.
Ik heb het altijd geweten, maar nooit een voorbeeld gehad van hoe je dat dan ten uitvoer brengt, hoe moet je dat doen?
En dat geluid zal ik over een half jaar niet zo vaak meer nodig hebben, want dan wordt alles een gewoonte.
Daarnaast weet ik zeker dat het nog altijd effect zal blijven houden, want ik gebruik het als een soort commando wat rust brengt.

En dat 'mirakel-aspect' is er ook niet, dat lijkt voor mensen zo te zijn, omdat ze niet begrijpen wat er gebeurt, en het ineens zo snel effect heeft.
Joera
Zeer actief

Paulala schreef:
Nanna schreef:
Waarom willen mensen toch zonodig overal iets negatiefs achter zoeken als iemand anders iets lukt wat hen zelf niet lukt?
Kan jij met die manier dan ook met je hondagressieve hond zo dicht bij andere honden lopen(zoals het filmpje) en op dezelfde rustige manier als het filmpje?
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Joera schreef:
Paulala schreef:
Kan jij met die manier dan ook met je hondagressieve hond zo dicht bij andere honden lopen(zoals het filmpje) en op dezelfde rustige manier als het filmpje?
Dat kon ik al bijna.
Want Romeo heeft al geleerd om andere honden te negeren.
En dat doet hij bij alle honden die rustig zijn.
Pas als een hond een heel dominante houding aan gaat nemen reageert hij erop.
Of ik dat eruit kan krijgen? Ik denk het wel.
Of ik hem los kan laten lopen? Nee, dat denk ik niet.

Of ik dat met iemand anders hond zo kan?
Als ik veel oefen in deze methode weet ik zeker dat mij dat over een aantal jaren lukt ja.
Dan kan ik op dezelfde manier met zo'n hond dit resultaat krijgen.
Helemaal beheers ik het nog niet, maar wel voor een deel. Ik ben vandaag aan het oefenen geweest met een kat, ik stond met een vrouw te praten, en haar kat zat in de voortuin.
De honden werden opgefokt, en ik heb ze rustig kunnen krijgen. Niet helemaal zoals ik wilde, maar ik ben een eind op weg.
Wat ik dan doe is weer wat filmpjes van Cesar kijken, en daar haal ik dan weer dingen uit die ik verkeerd deed en hoe ik het anders kan doen de volgende keer.

Iig zaten ze met een slappe lijn naast me, en hoefde ik ze niet meer puur lichamelijk in bedwang te houden.
Mojuan
Zeer actief

Nanna schreef:
Jaap* schreef:Ik weet niet hoor, maar hier roepen mensen al járen dat je een hond op kalme, vriendelijke en doortastende wijze leiding moet geven.
Dat klopt natuurlijk ook. Alleen hebben de mensen waar Cesar komt dat duidelijk nooit gedaan ;-) Ik zie op die filmpjes honden langskomen met gedrag waarvan ik denk "hoe heb je dat als eigenaar ooit zo ver kunnen laten komen?"
Dat was geen onwil van die mensen maar onwetendheid.
Waar Cesar mee aan de slag gaat zijn vaak wel extreme gevallen ja.
Maar ik heb ook al filmpjes gezien van heel simpele dingen, alleen idd is het onwetendheid van de eigenaren.
En ik heb ook nog genoeg dingen waarin ik onwetend ben, en waar ik nieuwe dingen kan leren.
En dat is waar ik nu mee bezig ben, ik wil het allemaal graag leren, en geloof heilig in de methode die Cesar toepast.
Dat wil niet zeggen dat ik klakkeloos alles maar nadoe wat hij doet, ik luister naar wat hij vertelt, en pas als ik geloof dat ik het kan, en als ik helemaal begrijp wat ik moet doen, pas ik het toe.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Danoontje powerrr schreef:
christo schreef:
Danoontje powerrr schreef: Zou het? Laatst was er een aflevering waarin een hond al vrolijk stuiterend de visite wilde begroeten.
Verklaar u nader?
Wat denk je? Even teruglezen in het topic, was Christo nou pro-Milan of anti? :mrgreen:
Danoontje powerrr
Zeer actief

christo schreef: Wat denk je? Even teruglezen in het topic, was Christo nou pro-Milan of anti? :mrgreen:
Ah, zo. Ik dacht dat je naar mij rolde.
Mijn ding was die actie ook niet, daarom schreef ik 'werkte' tussen aanhalingstekens.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”