Vince schreef:Ik zit er ook aan te denken om met mijn hond over te gaan op een barf menu. Ik zit vooral wel eens te dobben over de praktische zaken zoals als je op vakantie gaat met je hond of wat langer weg. Brokken zijn dan ideaal, je hoeft ze niet te koelen en ik neem gewoon per portie in een boterhamzakje mee.
Ik vind juist barf handig want vlees kun je ec ht overal ter wereld kopen. Je hoeft niet eens eten mee te nemen voor de honden. Je kunt het overal kopen.
Ook kan niet altijd iedereen het (soms herkenbare) vlees waarderen als je op visite bent en je hebt je hond mee.
Je kunt toch de hond s'ochtends vroeg of pas thuis weer voeren ? Hier las ik ook vaak een vastendag in. De dag ervoor krijgen ze dan extra veel. Heel handig als je een drukke dag hebt of eens weg moet.
Ik ben benieuwd hoe de ervaren 'barfers' dit doen. Altijd meenemen of dan tijdelijk weer op brokken overschakelen met bijv. vakantie. Het te vaak switchen is natuurlijk ook niet ideaal voor de hond.
Ik barf sinds ik mijn honden heb en heb nog nooit brokken gegeven. Wel geef ik soms kvv bij een weekendje weg bv en ik heb ook wel eens nature diet gegeven.
Dus zijn er mensen die tegen praktische 'problemen' opliepen en zo ja welke en hoe ga je er mee om? Ben benieuwd naar de ervaringen.

Het enige praktische probleem vind ik de plek waar ze kunnen eten. Zomers vind ik het goor om dingen waar ze langer over doen buiten te geven vanwege de vliegen. Ook kun je niet op visite een zalmkop zomaar ergens in de tuin slingeren. Dan is kvv wel handig of iets wat ze gewoon uit een bak kunnen eten.
Met kouder weer voer ik mijn honden op het terras en gooi er daarna een plens sop overheen. Met warm weer voer ik ze binnen in de serre waarna ik de vloer poets. Ik vind het schoonmaken achteraf het enige nadeel van barf.