Op deze manier schiet het natuurlijk niet op nee. Toch wel jammer dat dit soort baasjes het plezier verpesten van andere hondenbaasjes. Maar dat zal je altijd wel houden denk ik. Ik kan natuurlijk nooit met 100 procent zekerheid zeggen dat het nooit zal gebeuren, maar ik doe er wel alles aan om het te voorkomen.Lin-C schreef:Ik heb diezelfde avond de politie gebelt om te vragen wat ik hiermee kon. Zij advisseerde mij om dit aan de hondengeleider van de politie voor te leggen. Deze zou (zeker als er meer meldingen over dezelfde honden waren) de hond gaan observeren en onderwerpen aan een gedragstest. Ik heb toen mijn nummer achtergelaten en de hondengeleider zou contact met mij opnemen. Dit heeft hij ook gedaan, alleen was ik op dat moment aan het werk en heeft hij op mijn voicemail ingesproken. Ik heb toen hem weer gebelt. Hij was op dat moment weer niet aanwezig. En hij zou mij dan weer bellen. Dit is nooit gebeurt. Ik heb zelf nog 4x gebelt en heb nooit contact met de man gehad. Toen heb ik het daar eigelijk bij laten zitten. De baasjes van de andere honden die hij heeft gepakt durven niet naar de eigenaren te gaan om de DA rekening aan ze te overhandigen of om de politie te bellen, de baasjes zijn namelijk nogal 'asociaal'.Denise. schreef:Bah wat vervelend voor SemmyLin-C schreef:Ik zou er niet zoveel moeite mee hebben als jouw hond aangelijnd en gemuilkorft is.
Hier in de buurt woont een mechelse herder, heel agressief. Toen ik mijn hondje net had wist ik dat nog niet, was de hond nog nooit tegengekomen. Toen hij 4 maanden was liep ik de deur uit, als ik 3 stappen naar rechts doe sta ik in het losloopgebied. Semmy liep dus vanaf de deur los mee, toen we net het losloopgebied inliepen kwam ineens om de hoek die herder aangestormt. Los, maar met muilkorf. Hij dook echt bovenop Semmy. Hij duwde hem met zn muilkorf op de grond en duwde hem zo over de stoep heen. Ik ging door het lint. Ik schreeuwde naar de vrouw die met hem liep en rende toen naar de honden toe. Semmy kon gelukkig ontsnappen en rende onder een geparkeerde auto. Doordat de herder hem over de stoep had geduwd waren zijn achterpootjes opengeschaaft. Ik moet zeggen dat sindsdien ik ook een schijtert ben geworden, alleen daarom al zou ik mn hond aanlijnen als ik jou zou zien.
Maar wat ik hiermee ook wil zeggen is: Ookal is hij gemuilkorft, er kan alsnog wat gebeuren. Zolang jij zeker weet dat je je hond aanlijnt en ook aankan is er geen probleem.
De herder loopt trouwens tegenwoordig hier in het losloopgbied aan een flex, zonder muilkorf. Hij heeft al meedere honden gebeten, en zelf een baasje in haar bovenbeen. Ik vind het wandelen aan een flex, zonder muilkorf voor deze hond (in combinatie met z'n onverantwoordelijke baasje) dus echt onverantwoord.Dit is dus precies wat ik niet wil dat er gebeurt. Dus vandaar dat Kenzo niet losloopt en hij een muilkorf om heeft. Ik heb namelijk ook een Mechelaar in de buurt die niet met honden kan. En die loopt ook altijd los en bijt honden. En die eigenaar staat er bij te lachen
Kan je niet de wijkagent inschakelen?
![]()
Maargoed, dit is allemaal wel een beetje offtopic, haha. Ik hoop gewoon dat het bij jou en Kenzo nooit zover komt. Maar als ik lees hoe je ermee omgaat denk ik niet dat dat gebeurt. Veel succes verder met Kenzo!
Mgoe weer ontopic