Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Xavi aan de race.. (update 31-05)
Moderator: moderatorteam
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
Re: Xavi aan de race.. (update 31-05)
Heb je ooit al andere brokken geprobeert? Wij hadden altijd Champ voor Diego en zijn ontlasting was na 1,5 jaar champ ook dun maar nog wel vorm zeg maar maar niet een stevige drol zeg maar.
We zijn overgegaan op Barca, deze brokken kreeg Ivan bij de fokker. En daar doen ze het nu beiden prima op, mooie zwarte vaste drolletjes.
Alleen is Diego nu ook aan de race.... denk toch dat zijn weerstand laatste tijd niet goed is. Eerst de kennelhoest en nu dit. Het komt er uit alsof je de kraan aan zet. Nu krijgt hij geen brokken en hij kijkt me toch zielig aan en in zijn bak zoeken naar een brokje die onder de rijst misschien verstopt zit..... Gelukkig is Diego wel actief etc. verder. Ik kijk het even aan en anders ook naar de DA.
We zijn overgegaan op Barca, deze brokken kreeg Ivan bij de fokker. En daar doen ze het nu beiden prima op, mooie zwarte vaste drolletjes.
Alleen is Diego nu ook aan de race.... denk toch dat zijn weerstand laatste tijd niet goed is. Eerst de kennelhoest en nu dit. Het komt er uit alsof je de kraan aan zet. Nu krijgt hij geen brokken en hij kijkt me toch zielig aan en in zijn bak zoeken naar een brokje die onder de rijst misschien verstopt zit..... Gelukkig is Diego wel actief etc. verder. Ik kijk het even aan en anders ook naar de DA.
- Irisz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik heb nog geen brokken geprobeerd. Hij krijgt nu nog de carnibest die hij bij de fokker kreeg. Daar heb ik nog 7-8 kilo van liggen. Ik ga de komende weken wel langzaam overstappen van de carnibest naar Rodi in combinatie met Cavom brokken (ene dag vlees, andere dag brokken).Sonnie1983 schreef:Heb je ooit al andere brokken geprobeert? Wij hadden altijd Champ voor Diego en zijn ontlasting was na 1,5 jaar champ ook dun maar nog wel vorm zeg maar maar niet een stevige drol zeg maar.
Maar de carnibest krijgt hij dus al vanuit het nest en daar heeft hij nergens last van gehad.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
misschien is het te vet. Maar het kan ook zijn dat je het hem te koud geeft. Hier willen ze van de smuldier wel eens aan de diaree zijn als ik het te lang naast de koelkast heb laten ontdooien. (dan stinkt het ook erg).
Het vlees is dan niet meer mooi rood maar grijsig. (doe het nu dus niet meer)
Het vlees is dan niet meer mooi rood maar grijsig. (doe het nu dus niet meer)
-
melly
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): vizsla -stavac
af en toe een soort stinkende gelei ,... zou ook wel eens giadia kunnen zijn mss eens laten testen
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb ook aan Giardia gedacht, maar ik denk niet dat het dat is. Hij heeft pas een maag/darm infectie gehad, dus ik denk wel dat het daar mee samenhangt. Daarnaast heeft Luna nergens last van, terwijl Xavi het al een paar weken heeft en hij braakt ook niet.melly schreef:af en toe een soort stinkende gelei ,... zou ook wel eens giadia kunnen zijn mss eens laten testen
Mocht het langer aanhouden, laat ik voor de zekerheid wel even testen op Giardia.
- Priscill@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 5
Xavi heeft nu toch alleen nog diarree. Hij is verder toch niet meer lusteloos ofzo.. want toevallig heeft het hondje van een vriendin van mij gardia gehad en die was toen niet alleen aan de diarree maar ook erg lusteloos.
Ik heb toen mijn hondje een infectie aan zijn darmen had van de dierenarts een probiotica meegehad en dit gebruik ik nog steeds als ze diarree hebben. En dan is het vrij snel over. Je kan het ook gewoon op internet bestellen;
http://www.trendyanimals.nl/Webwinkel-P ... -Gram.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik hoop echt dat het snel over gaat voor je kereltje.
Heel veel sterkte!
Ik heb toen mijn hondje een infectie aan zijn darmen had van de dierenarts een probiotica meegehad en dit gebruik ik nog steeds als ze diarree hebben. En dan is het vrij snel over. Je kan het ook gewoon op internet bestellen;
http://www.trendyanimals.nl/Webwinkel-P ... -Gram.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik hoop echt dat het snel over gaat voor je kereltje.
Heel veel sterkte!
Groetjes Priscilla en pootjes van Bailey, Breezer, Brandy, Bourbon en Bacardi

- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
@ Priscilla; hij is inderdaad helemaal niet lusteloos. Hij oogt absoluut niet ziek, wil graag wandelen, speelt, etc.
En het is gelukkig ook niet meer zo dat hij zit te piepen tijdens het poepen. Het komt er redelijk gemakkelijk uit.
Alleen erg dun dus.
En het is gelukkig ook niet meer zo dat hij zit te piepen tijdens het poepen. Het komt er redelijk gemakkelijk uit.
Alleen erg dun dus.
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Haal even wat Luvos Heilaarde en doe dat over zijn voer (een kwart theelepeltje per dag). Grote kans dat de diarree dan met een dag over is.
Geef je hem niet te veel Carnibest? Van te veel voer kunnen ze ook aan de diarree gaan.
Geef je hem niet te veel Carnibest? Van te veel voer kunnen ze ook aan de diarree gaan.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat is Luvos Heilaarde precies?Scooby schreef:Haal even wat Luvos Heilaarde en doe dat over zijn voer (een kwart theelepeltje per dag). Grote kans dat de diarree dan met een dag over is.
Hij krijgt zeker niet te veel eten. Eerder te weinig.
Je kunt zijn ribben tellen, dus hij is eerder iets te schraal dan te dik.
Wel krijgt hij regelmatig tijdens het oefenen wat kleine snackjes en daar stop ik nu even mee. Ik heb geen idee waar de diarree mee begonnen is, dus ik ff geen vreemde dingen meer.
Ik kreeg ook als tip om elke dag een eetlepel Biogarde over zijn eten te doen. Dus daar ben ik vandaag mee begonnen.
Is dat Luvos Heilaarde met een soortgelijk doel?
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Luvos Heilaarde ontziet de maag en reinigt het darmstelsel. Het wordt speciaal aanbevolen ter verzorging van de maag en darmen. Het helpt de maagwand te beschermen en stimuleert de darmwerking. Het werkt zuiverend op de darmen.Irisz schreef:Wat is Luvos Heilaarde precies?
Ik heb het standaard in huis. Mocht één van de honden eens diarree hebben, dan krijgen ze een theelepeltje heilaarde over het voer en doorgaans is de diarree de dag er op weer over.
Dan nog zou de hoeveelheid die je op het moment aan hem geeft te veel voor hem kunnen zijn.Irisz schreef:Hij krijgt zeker niet te veel eten. Eerder te weinig.
Je kunt zijn ribben tellen, dus hij is eerder iets te schraal dan te dik.
Groetjes, Karen
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Vannacht was een hel. Hij begon gisteravond al met piepen, draaien en krampjes.
Ik heb een kruik in zijn bench gelegd en ben bijna naast de bench gaan liggen.
Vannacht 2x een flinke gil. Ik sprong overeind, naar Xavi. En 2x te laat, toen zat hij al weer te sproeien.
Hij trilde ook als een rietje en je hoorde zijn buik rare geluiden maken.
Zo maar weer de DA bellen en een kweekje ontlasting afgeven. Ik weet het echt even niet meer.
Ik heb een kruik in zijn bench gelegd en ben bijna naast de bench gaan liggen.
Vannacht 2x een flinke gil. Ik sprong overeind, naar Xavi. En 2x te laat, toen zat hij al weer te sproeien.
Hij trilde ook als een rietje en je hoorde zijn buik rare geluiden maken.
Zo maar weer de DA bellen en een kweekje ontlasting afgeven. Ik weet het echt even niet meer.
- Crista
- Zeer actief
jeetje zeg... arm ventje
Je verhaal doet me een beetje aan Mitch denken maar die kreeg deze problemen toen hij wat ouder was (denk een half jaar). Heel veel krampen en diaree, maar ook veel overgeven.. Mitch had toen hele gevoelige darmen en hij heeft toen een tijdje hypoalergene brokken gehad wat goed werkte. Nu hij op KVV zit, gaat het gelukkig perfect.
Ik zou wel uitkijken met het wisselen van voeding.. het is nog maar een klein mannetje en zijn maag en darmen zijn nog niet veel gewend. Iedere keer dat je wisseld, is het weer wennen. Wat geef je hem aan koekjes en beloning tussendoor? Zit daar niets tussen wat verkeerd kan vallen..? Misschien anders een tijdje alleen zijn voeding (Carnibest) geven en verder geen koekjes. Je kan hem wel rijstwafel geven, dat heb ik Mitch in die tijd ook gegeven.
Knuffel voor kleine Xaaf
Ik zou wel uitkijken met het wisselen van voeding.. het is nog maar een klein mannetje en zijn maag en darmen zijn nog niet veel gewend. Iedere keer dat je wisseld, is het weer wennen. Wat geef je hem aan koekjes en beloning tussendoor? Zit daar niets tussen wat verkeerd kan vallen..? Misschien anders een tijdje alleen zijn voeding (Carnibest) geven en verder geen koekjes. Je kan hem wel rijstwafel geven, dat heb ik Mitch in die tijd ook gegeven.
Knuffel voor kleine Xaaf
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ben vanmorgen bij de DA geweest. Daar eerst ontlasting getest op Parvo en Giardia, maar die uitslag was gelukkig 2x negatief.
Een hele opluchting.
Hij gaat nu op een eliminatiedieet waarbij het voorlopig alleen zijn eigen voer krijgt en niks anders. Als zijn ontlasting weer normaal is en zijn darmen niet meer rommelen, gaan we 1 voor 1 dingen toevoegen en kijken hoe het gaat.
Hij was de afgelopen week maar 300 gram aangekomen, dus dat is sowieso ook niet goed.
Het mag nu toch wel eens over zijn.
Een hele opluchting.
Hij gaat nu op een eliminatiedieet waarbij het voorlopig alleen zijn eigen voer krijgt en niks anders. Als zijn ontlasting weer normaal is en zijn darmen niet meer rommelen, gaan we 1 voor 1 dingen toevoegen en kijken hoe het gaat.
Hij was de afgelopen week maar 300 gram aangekomen, dus dat is sowieso ook niet goed.
Het mag nu toch wel eens over zijn.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Gelukkig geen enge ziektes. Geef hem over de dag verspreid steeds kleine beetjes te eten, zodat zijn darmen weer rustig kunnen herstellen.
Groetjes, Karen
-
Maaike
- Zeer actief
Dinsdag begon Casper hier aan de spuiterij. Niks bijzonders, no worries, "shit happens" ware het niet dat het normaal met 2 dagen wel weer normaal is en Cas onder geen beding in huis poept. Als je iedere ochtend je huis onder de diarree vindt, wordt geen mens vrolijk van. Finidiar forte, 24 uur vasten en rijst met kip boden geen soelaas. Hij is een sterke hond en ik raak niet gauw in de stress.
Zaterdag lag er ineens veel meer....was Ella ook nog gaan meedoen
Mijn meisje van 13... Zondag een climax bereikt en DA adviseerde voor beide honden weer vasten aan en daarna een prutje van rijst en kip.
Afkloppen, maar ik heb vanochtend eindelijk niet hoeven ruimen (vriendje ook een stuk vrolijker) en ze hebben vanadaag ook nog geen poepdrang gehad.
Wat ik wil zeggen, ik ga er vanuit dat ze een naar virus te pakken hebben (gehad). Hou jij je andere honden in de gaten!
Zaterdag lag er ineens veel meer....was Ella ook nog gaan meedoen
Afkloppen, maar ik heb vanochtend eindelijk niet hoeven ruimen (vriendje ook een stuk vrolijker) en ze hebben vanadaag ook nog geen poepdrang gehad.
Wat ik wil zeggen, ik ga er vanuit dat ze een naar virus te pakken hebben (gehad). Hou jij je andere honden in de gaten!
Groetjes van mij en een poot van Casper

**Ella**

**Ella**
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Het verhaal klinkt hetzelfde als met Luca. Die heeft toen Psylicum Husk (ofzo) over zijn voor gekregen en toen ging het na een poos wel goed. Luca is volgensmij vanaf een week of 12 t/m 16 aan de dunne geweest. Af en toe stevige ontlasting en later weer heel dun...
Ik wil je heel veel sterkte wensen met je knappe mannetje!
Ik wil je heel veel sterkte wensen met je knappe mannetje!
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Denk inderdaad een virus want de oudste hier zondag ook alsof je een kraan open zet zo kwam het er uit.Maaike schreef:Dinsdag begon Casper hier aan de spuiterij. Niks bijzonders, no worries, "shit happens" ware het niet dat het normaal met 2 dagen wel weer normaal is en Cas onder geen beding in huis poept. Als je iedere ochtend je huis onder de diarree vindt, wordt geen mens vrolijk van. Finidiar forte, 24 uur vasten en rijst met kip boden geen soelaas. Hij is een sterke hond en ik raak niet gauw in de stress.
Zaterdag lag er ineens veel meer....was Ella ook nog gaan meedoenMijn meisje van 13... Zondag een climax bereikt en DA adviseerde voor beide honden weer vasten aan en daarna een prutje van rijst en kip.
24 uur niet gegeten en nu kip met rijst in bouillon gekookt gegeven gisteravond en vandaag. en lijkt nu beter te gaan gelukkig.
Eerst zijn kennelhoest, toen weer een weekje kunnen trainen na 3 weken niks. en dan dit weer! baalde wel ff maar belangrijkste is dat hij weer opknapt
- Priscill@
- Zeer actief
Ik heb niet alle berichtjes gelezen dus weet niet of dit al aan de orde is geweest, maar kan het niet zijn dat hij wormen heeft of is dat al uitgesloten.

-
PattyB
Hoe is het ondertussen met Xavi?
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik kan het me niet voorstellen, want hij is altijd op tijd ontwormd. Met 9 en 12 weken nog en hij is nu 14 weken, dus ik denk het niet.Priscill@ schreef:Ik heb niet alle berichtjes gelezen dus weet niet of dit al aan de orde is geweest, maar kan het niet zijn dat hij wormen heeft of is dat al uitgesloten.
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
@ Patty; Het gaat weer helemaal goed met Xavi! Eindelijk!
Hij is sowieso weer helemaal de blije pup die we gewend zijn. Levendig, actief, etc.
Zijn ontlasting is nog niet helemaal wat het moet zijn, maar hij gaat zeker de goede kant op.
Hij is sowieso weer helemaal de blije pup die we gewend zijn. Levendig, actief, etc.
Zijn ontlasting is nog niet helemaal wat het moet zijn, maar hij gaat zeker de goede kant op.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ondanks dat een pup op tijd ontwormd is, zou hij nog best een wormbesmetting opgelopen kunnen hebben.Irisz schreef:Ik kan het me niet voorstellen, want hij is altijd op tijd ontwormd. Met 9 en 12 weken nog en hij is nu 14 weken, dus ik denk het niet.Priscill@ schreef:Ik heb niet alle berichtjes gelezen dus weet niet of dit al aan de orde is geweest, maar kan het niet zijn dat hij wormen heeft of is dat al uitgesloten.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Super!Irisz schreef:@ Patty; Het gaat weer helemaal goed met Xavi! Eindelijk!
Groetjes, Karen
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
En kun dat aan iets specifieks herkennen?Scooby schreef: Ondanks dat een pup op tijd ontwormd is, zou hij nog best een wormbesmetting opgelopen kunnen hebben.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, dat hoeft niet. Maar diarree kan ook veroorzaakt worden door wormen Priscill@, denk ik?Irisz schreef:En kun dat aan iets specifieks herkennen?Scooby schreef: Ondanks dat een pup op tijd ontwormd is, zou hij nog best een wormbesmetting opgelopen kunnen hebben.
Groetjes, Karen
- Irisz
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar als het nu dus vanzelf beter gaat en zijn ontlasting langzaam weer vast wordt, kan ik er vanuit gaan dat het geen wormen zijn?Scooby schreef:Nee, dat hoeft niet. Maar diarree kan ook veroorzaakt worden door wormen Priscill@, denk ik?Irisz schreef:En kun dat aan iets specifieks herkennen?Scooby schreef: Ondanks dat een pup op tijd ontwormd is, zou hij nog best een wormbesmetting opgelopen kunnen hebben.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dat denk ik wel?Irisz schreef:Maar als het nu dus vanzelf beter gaat en zijn ontlasting langzaam weer vast wordt, kan ik er vanuit gaan dat het geen wormen zijn?Scooby schreef:Nee, dat hoeft niet. Maar diarree kan ook veroorzaakt worden door wormen Priscill@, denk ik?Irisz schreef:En kun dat aan iets specifieks herkennen?
Groetjes, Karen
- Priscill@
- Zeer actief
Gelukkig dat het weer beter gaat met xavi. Ik ben geen dierenarts dus weet niet zeker, maar ik denk ook wel dat je er van uit kunt gaan dat het dan geen wormen zijn. Bij mijn hondje bleef het echt vieze smurrie, totdat ik hem ontwormde en er een grote spoelworm uit kwam. Daarna nog een tijd diarree gehad omdat die worm zijn darmen had aangetast. Maar elke dag bij de dierenarts langs geweest en prikjes + nog wat andere medicijnen erbij, en toen was het vrij snel goed.
Dus het ging niet vanzelf weg, en dat is bij Xavi wel zo.
Ben echt heel blij voor je, weet hoe zielig het is voor zo'n kleintje.
Dus het ging niet vanzelf weg, en dat is bij Xavi wel zo.
Ben echt heel blij voor je, weet hoe zielig het is voor zo'n kleintje.

- Priscill@
- Zeer actief
Ja wat de dierenarts mij vertelde was dat die wormen de darmen aan tasten, waardoor weer diarree onstaat.Scooby schreef:Nee, dat hoeft niet. Maar diarree kan ook veroorzaakt worden door wormen Priscill@, denk ik?Irisz schreef:En kun dat aan iets specifieks herkennen?Scooby schreef: Ondanks dat een pup op tijd ontwormd is, zou hij nog best een wormbesmetting opgelopen kunnen hebben.