Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ja, ik ga het toch doen!
Moderator: moderatorteam
- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
- Aantal honden: 3
Ja, ik ga het toch doen!
Milo is nu bijna 9 jaar en ontzettend aktief en vrolijk. Het lijkt wel of hij aan zijn 2e jeugd is begonnen
"Vroeger" heb ik een aantal cursussen met hem gelopen en dat vond hij helemaal geweldig. Door vervelende omstandigheden ben ik er destijds mee gestopt en is het er niet meer van gekomen. Nu heb ik de knoop doorgehakt, Milo en ik gaan weer naar school! Ik heb er zo'n zin in! 
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Re: Ja, ik ga het toch doen!
Super om weer samen aan de gang te gaan, zeker als jullie er zoveel plezier aan hebben!
- Dusty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller - Aantal honden: 2
- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Leuk zeg wat ga je doen? Ik heb zelf een herder van 9 en zou ook nog best iets met haar willen doen.

- Melie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Briard
Ja leuk hoor om weer iets te gaan doen met de oudere hond. Met mijn Saartje heb ik zo tussen de nesten door GG1 gehaald en was bezig met GG2. Maar soms wordt een cursus niet op een geschikt tijdstip aangeboden of kunnen beide honden alleen op hetzelfde tijdstip.
Met Saar heb ik toen beginners behendigheid gedaan, en dat vond ze toch leuk !!! Ze is best groot, 62 cm en zwaar, 35 kg dus sommige onderdelen als de hoge loopplank was wat eng in het begin, maar ze was ontzettend enthousiast. En omdat ze goed kon luisteren, niet wegliep zoals de jonge dingen, was het voor mij ook een feestje.
Dus misschien is dat ook een optie?
Met Saar heb ik toen beginners behendigheid gedaan, en dat vond ze toch leuk !!! Ze is best groot, 62 cm en zwaar, 35 kg dus sommige onderdelen als de hoge loopplank was wat eng in het begin, maar ze was ontzettend enthousiast. En omdat ze goed kon luisteren, niet wegliep zoals de jonge dingen, was het voor mij ook een feestje.
Dus misschien is dat ook een optie?

Esprit, Amélie, Sarabande en Eurydice
Een hond is een briard is een briard is een briard.........
www.masdesarabande.nl
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Leuk zeg
veel plezier samen op school 
- senna03
- Zeer actief
Ik ga beginnen met de VEG, vroeger al gedaan, tot vlak voor het examen en toen werd Milo gebeten waarbij hij een stukje van zijn oor is kwijtgeraakt. Het genezingsproces ging nogal moeizaam, iedere keer opnieuw verbinden, 1x schudden en 't begon weer te bloeden. Vlak daarvoor overleed mijn moeder en ben ik nogal in een diep dal terecht gekomen. En zodoende niet meer verder gegaan. Als Milo het nog steeds zo leuk vindt als vroeger dan ga ik zeker verder met de cursussen.
En verder zien we het wel!
- Anniek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Hartstikke leuk. Met onze eerste hond ben ik pas begonnen toen hij 7 jaar was (we hadden hem toen hij 3 jaar was). Het ging eigenlijk allemaal erg makkelijk omdat hij niet meer zo springerig was:D. Toen hij 8 of 9 jaar was begon ik met behendigheid en op zijn 9e of 10 jaar liep hij zijn eerste wedstrijd. Niet veel wedstrijden gelopen en uiteindelijk maar 2 jaar, maar mijn oudje heeft wel prijzen gewonnen, omdat hij stabieler was dan de jongere honden en won dus van 2 jarige jonge goden! Ik was zo trots op mijn oudje! Verder nog met een 9 jarige een 11 jarige en een 12 jarige met een gewone gehoorzaamheidscursus begonnen. En weer wat heerlijk, de hondjes pakte het eigenlijk best snel op! En een plezier dat ze hadden. Hopelijk beleven jullie net zo veel plezier! 

- Sjoera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Wat goed. Hopelijk heeft Milo er ook zin in.
Laat even weten hoe het verder gaat.
Shinji wordt dit jaar 9. Ik heb 3 jaar met hem op de hondenschool gezeten. Hij weet alles nog.
Laat even weten hoe het verder gaat.
Shinji wordt dit jaar 9. Ik heb 3 jaar met hem op de hondenschool gezeten. Hij weet alles nog.

- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Leuk
. Toen Beetle zes jaar geleden een jaar of 8 was ben ik ook weer met haar begonnen, ze gaat nog steeds met veel plezier naar de hondenschool. Vincent (mijn herplaatser) is pas rond zijn 10e begonnen met training
.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Leuk voor jou en Milo zeg! Veel plezier!
- senna03
- Zeer actief
Ik zal zeker berichtjes plaatsen over de vorderingen! Kan wel een poosje duren, ik denk dat de cursussen pas weer na de zomer beginnen. Maar goed, heb ik nog even tijd om Milo zijn geheugen wat op te frissen 
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
leuk zeg!!
met onze vorige hond, een hollandse herder langhaar, zijn we ook met diverse clickercursussen begonnen toen ze ruim 8 was en dat ging super
met onze vorige hond, een hollandse herder langhaar, zijn we ook met diverse clickercursussen begonnen toen ze ruim 8 was en dat ging super
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Leuk joh
Veel plezier.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- senna03
- Zeer actief
Vandaag de eerste les gehad! Het ging super, Milo vond het helemaal te gek. Was wel grappig; eerst een voorstel-rondje en ik vertel dat Milo inmiddels al 9 jaar is maar dat hij graag lekker bezig wilt zijn. Zegt de instructrice "ja leuk is dat met die oudere hondjes, het gaat allemaal wel wat langzamer maar dat maakt niet uit he".
Intussen stond Milo als een soort springveer om me heen te stuiteren en wilde AKTIE!!!!
Wat ben ik toch gek op mijn ventje 
- Vince
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Kangal Hovawart
- Contacteer:
Hahahaha geweldig he!! Wat leuk dat Milo er zoveel plezier in heeft!! Veel plezier en succes nog met zijn tweetjes!!!!senna03 schreef:Vandaag de eerste les gehad! Het ging super, Milo vond het helemaal te gek. Was wel grappig; eerst een voorstel-rondje en ik vertel dat Milo inmiddels al 9 jaar is maar dat hij graag lekker bezig wilt zijn. Zegt de instructrice "ja leuk is dat met die oudere hondjes, het gaat allemaal wel wat langzamer maar dat maakt niet uit he".Intussen stond Milo als een soort springveer om me heen te stuiteren en wilde AKTIE!!!!
![]()
Wat ben ik toch gek op mijn ventje
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Nog veel plezier op de cursus samen.
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
wat leuk !!
en met sommige honden gaat het vaak beter hoor, als ze wat ouder zijn
en met sommige honden gaat het vaak beter hoor, als ze wat ouder zijn
- Dieseltje
- Actief
- Mijn ras(sen): Grieks schatje :-)
- Aantal honden: 1
Leuk Peet dat je dat weer oppakt ! Bij KC Delft denk ik ?
Ik ben met Luna daarna ook GG-B gaan doen maar er kwam teveel druk op, dat ging niet goed met Luna, ze had er totaal geen plezier in.
Toen hebben we 2 seizoenen over hekjes gesprongen
Maarre.........leuk !
Ik ben met Luna daarna ook GG-B gaan doen maar er kwam teveel druk op, dat ging niet goed met Luna, ze had er totaal geen plezier in.
Toen hebben we 2 seizoenen over hekjes gesprongen
Maarre.........leuk !