Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Met moeilijke hond naar het bos?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Met moeilijke hond naar het bos?

Ongelezen bericht door Supernova »

kiki78 schreef:
Denise. schreef: Hmm ja daar heb je wel een punt. Maar vind je het zoveel moeite om je hond bij je te roepen dan? Ik zelf zou dat namelijk niet zo'n probleem vinden.
Ik heb trouwens wel een stuk gevonden waar honden aangelijnd horen te zijn dus ik ga eerst daar een paar keer heen.
Ik vind het zelf niet zoveel moeite om mijn hond bij me te roepen, Daan loopt eigenlijk altijd binnen een straal van 5 meter bij me. Maar vind het wel vervelend als ik tijdens een wandeling in een losloopgebied constant mijn hond bij me moet roepen. Ik heb hier wel over een echt losloopgebied niet over een bos waar het geen officieel losloopgebied is maar waar wel bijna iedereen zijn hond los laat lopen. Loop ik gewoon in het bos dan vind ik het niet vervelend, nou ja niet vervelend loop liever met mijn hond lekker los naast me.
Oke ik begrijp het :ok: Kan me heel erg goed voorstellen dat je met je sociale hondje gewoon lekker ontspannen wilt lopen. Ik had het liever ook anders gezien met Kenzo maar hij is er nu en hij blijft ook :mrgreen:
Jacintha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel

Ongelezen bericht door Jacintha »

Ik weet niet waar je woont in Naarden?
Want je kunt eventueel ook om de Vestingwallen gaan lopen, is officieel ook losloopgebied maar niet bepaald druk vanwege de weg, misschien ook leuk om te oefenen :wink:

Wil je oefenen als je wel vervoer hebt kan ik je op dit moment Bikbergen en het Spandersoud aanraden.
Bikbergen is bij Huizen en Spanderswoud bij Hilversum.
Bij Bikbergen is het stuk achter de Mithilschool op het moment aanlijngebied ivm broedseizoen, tot 15 juli. Aan de andere kant lopen wel honden los, dus kun je kijken wat je doet, stukje losloop en stukje aanlijngebied pakken bijvoorbeeld, Staat duidelijk aangegeven waar ze vast moeten.
Bij Spanderswoud is het stuk bij restaurant Chez Robert op het moment aanlijngebied vanwege dezelfde reden. Ook daar kun je dus mooi kiezen wat je wilt.

Overigens, als je mij tegen zou komen zou ik ze beide aanlijnen, ik heb ook ogen op steeltjes (al ben ik een beetje kippig, ik probeer zo goed mogelijk op aangelijnde honden te letten) omdat ik zelf een hond-agressieve hond heb gehad en weet hoe vervelend het is. Zij was niet tegen alle honden agressief, alleen tegen bepaalde rassen door nare ervaringen (gegrepen door een Herder als pup dus agressief tegen herders, gegrepen door een groep Newfy's dus agressief tegen grote zwarte honden) en dus liepen we wel in losloopgebieden, maar kwamen we zulk soort honden tegen ging ze aan de riem en ging de korf erom.
Afbeelding
Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
Supernova
Zeer actief

Budkes schreef:
Denise. schreef:
Budkes schreef:Als jij je hond netjes aanlijnt en muilkorft heb je net zo veel recht als iedereen om waar dan ook te lopen.

Gewoon lekker doen. :ok:

Ik kom eigenlijk bijna nooit mensen tegen die hun hond op die van mij af laat stormen. De meeste mensen kijken wel uit en kiezen eieren voor hun geld. Maar in die sporadische gevallen vouw ik Mikey onder mijn oksel en komt het allemaal prima (zonder trappen) in orde.
Loopt Mikey ook met een muilkorf?
Ik zou trouwens niet meteen gaan trappen hoor! Hou ik helemaal niet van, ik geef veel liever even een brul ofzo. Maar als het echt niet anders kan is het denk ik beter dan dat Kenzo bijt.
Maar we gaan er maar gewoon even van uit dat dat helemaal niet nodig is.
Nee Mikey loopt niet met een muilkorf. Waarom niet, omdat ik hem prima kan handelen. Ik heb zelf wel links en rechts wat pitten door hem opgelopen, maar andere honden en mensen komen niet in gevaar als ik hem vast heb. Daarvoor is hij te licht en niet sterk genoeg om los te komen als ik hem in de houdgreep heb.
Hmm ja Kenzo is wel erg sterk (tenminste vind ik, misschien ben ik juist wel heel slap) dus vandaar dat hij wel een korf omheeft. Ik vind je wel stoer dat ondanks dat Mikey weleens in je hangt ( dat bedoel je toch met pitten?) dat je toch op deze manier door blijft gaan. Ik zou dat niet volhouden denk ik.
Supernova
Zeer actief

Jacintha schreef:Ik weet niet waar je woont in Naarden?
Want je kunt eventueel ook om de Vestingwallen gaan lopen, is officieel ook losloopgebied maar niet bepaald druk vanwege de weg, misschien ook leuk om te oefenen :wink:
Wil je oefenen als je wel vervoer hebt kan ik je op dit moment Bikbergen en het Spandersoud aanraden.
Bij Bikbergen is het stuk achter de Mithilschool op het moment aanlijngebied ivm broedseizoen, tot 15 juli. Aan de andere kant lopen wel honden los, dus kun je kijken wat je doet, stukje losloop en stukje aanlijngebied pakken bijvoorbeeld, Staat duidelijk aangegeven waar ze vast moeten.
Bij Spanderswoud is het stuk bij restaurant Chez Robert op het moment aanlijngebied vanwege dezelfde reden. Ook daar kun je dus mooi kiezen wat je wilt.
Overigens, als je mij tegen zou komen zou ik ze beide aanlijnen, ik heb ook ogen op steeltjes (al ben ik een beetje kippig, ik probeer zo goed mogelijk op aangelijnde honden te letten) omdat ik zelf een hond-agressieve hond heb gehad en weet hoe vervelend het is. Zij was niet tegen alle honden agressief, alleen tegen bepaalde rassen door nare ervaringen (gegrepen door een Herder als pup dus agressief tegen herders, gegrepen door een groep Newfy's dus agressief tegen grote zwarte honden) en dus liepen we wel in losloopgebieden, maar kwamen we zulk soort honden tegen ging ze aan de riem en ging de korf erom.
Bedankt voor de tips! Daar heb ik wat aan. Hilversum en Huizen is heel goed te doen. De vestingwallen is inderdaad goed te doen voor mij maar ik dacht dat het daar altijd best druk was. Toch maar eens gaan kijken dan :D Waar ik veel op stuit is onbegrip als het over Kenzo gaat. Niet alleen door vreemden maar ook door familie en vrienden. Reacties als Gewoon veel harder aanpakken en 1 spuit is genoeg zijn mij helaas niet vreemd :( Maar hier op het forum zitten natuurlijk mensen die echt om honden geven en die het dus wel begrijpen. En inderdaad als je zelf zo'n hond hebt of heb gehad dan weet je ook hoe het voelt.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Denise. schreef: Bedankt voor de tips! Daar heb ik wat aan. Hilversum en Huizen is heel goed te doen. De vestingwallen is inderdaad goed te doen voor mij maar ik dacht dat het daar altijd best druk was. Toch maar eens gaan kijken dan :D Waar ik veel op stuit is onbegrip als het over Kenzo gaat. Niet alleen door vreemden maar ook door familie en vrienden. Reacties als Gewoon veel harder aanpakken en 1 spuit is genoeg zijn mij helaas niet vreemd :( Maar hier op het forum zitten natuurlijk mensen die echt om honden geven en die het dus wel begrijpen. En inderdaad als je zelf zo'n hond hebt of heb gehad dan weet je ook hoe het voelt.
Niets van aan trekken :neenee: . Je komt op mij over als iemand die het heel goed aanpakt. :ok:
Gr. Aniek

Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Denise. schreef:
asani schreef:Ik zou er geen probleem van maken als ik je tegenkwam hoor.
Je hebt ook recht om daar te lopen en je neemt voorzorgsmaatregelen zodat je hond geen andere hond kan bijten.
Ik zelf loop eigenlijk het liefst op tijden dat het niet zo druk is ik weet natuurlijk niet of dit voor jou mogelijk is.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Ik heb tijd zat dus ik zou inderdaad ook gaan lopen op rustige tijden. Vroeg op maandagochtend bijvoorbeeld.
Je hebt van die tijden dat er in een losloopgebied vooral de hard core hondenmensen lopen. Vaak ook 's ochtends om een uur of 11 bijvoorbeeld, in elk geval naar mijn ervaring bij het losloopgebied waar ik vaak kom. En dan ma-do, vrijdags is het meestal drukker.

Overigens heb ik een Shiba, en is die ook niet altijd even lief. Maar klein genoeg om geen schade aan te kunnen richten. Die heb ik ook wel eens van een hond af moeten plukken hoor. :mrgreen: Loedertje. Vooral zwarte labradors zijn de klos bij haar en juist die eigenaren kunnen dat niet altijd waarderen. Als je dat nou vergelijkt met dat jij er loopt met een aangelijnde gemuilkorfde hond, dan lijkt me dat toch veel minder aanstoot geven?

Ik heb haar nu wel zover dat als ze weet dat ik haar in de smiezen heb, ze zich keurig gedraagt. Onlangs had ze weer gegrauwd naar een jonge Wetter, dan is het met een donkere stem 'Durga denkterom' en vervolgens staat ze me onschuldig aan te kijken terwijl diezelfde Wetter aan d'r kont snuffelt.

Wat maakt dat je bij jouw hond niet durft om hem zonder muilkorf te laten lopen?
Supernova
Zeer actief

Budkes schreef:
Denise. schreef: Bedankt voor de tips! Daar heb ik wat aan. Hilversum en Huizen is heel goed te doen. De vestingwallen is inderdaad goed te doen voor mij maar ik dacht dat het daar altijd best druk was. Toch maar eens gaan kijken dan :D Waar ik veel op stuit is onbegrip als het over Kenzo gaat. Niet alleen door vreemden maar ook door familie en vrienden. Reacties als Gewoon veel harder aanpakken en 1 spuit is genoeg zijn mij helaas niet vreemd :( Maar hier op het forum zitten natuurlijk mensen die echt om honden geven en die het dus wel begrijpen. En inderdaad als je zelf zo'n hond hebt of heb gehad dan weet je ook hoe het voelt.
Niets van aan trekken :neenee: . Je komt op mij over als iemand die het heel goed aanpakt. :ok:
Dankje, ik doe erg mijn best. Ik heb zeker in het begin veel fouten gemaakt maar ik ben er serieus mee bezig gegaan en heb mede dankzij heel veel lezen op het HF veel geleerd.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Denise. schreef:
Jacintha schreef:Ik weet niet waar je woont in Naarden?
Bedankt voor de tips! Daar heb ik wat aan. Hilversum en Huizen is heel goed te doen. De vestingwallen is inderdaad goed te doen voor mij maar ik dacht dat het daar altijd best druk was. Toch maar eens gaan kijken dan :D Waar ik veel op stuit is onbegrip als het over Kenzo gaat. Niet alleen door vreemden maar ook door familie en vrienden. Reacties als Gewoon veel harder aanpakken en 1 spuit is genoeg zijn mij helaas niet vreemd :( Maar hier op het forum zitten natuurlijk mensen die echt om honden geven en die het dus wel begrijpen. En inderdaad als je zelf zo'n hond hebt of heb gehad dan weet je ook hoe het voelt.

Ken de opmerkingen, komt dan hard aan.
Laatst bij mij op de vereniging iemand die zich er ook mee moest bemoeien.

Dat viel ff verkeerd, ik kon niet anders dan in huilen uitbarsten.
Want behalve dat ze zo extreem agressief is geworden naar honden is het een ontzettend lieve hond.
En zo'n lieverd die ook verder helemaal gezond is die je als jonge hond uit de sh*t hebt gehaald.
Waar je veel mee mee hebt gemaakt en waar je een hechte band mee hebt ga je toch niet zomaar laten inslapen ?

Nja ik niet tenminste
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Supernova
Zeer actief

christo schreef:
Denise. schreef:
asani schreef:Ik zou er geen probleem van maken als ik je tegenkwam hoor.
Je hebt ook recht om daar te lopen en je neemt voorzorgsmaatregelen zodat je hond geen andere hond kan bijten.
Ik zelf loop eigenlijk het liefst op tijden dat het niet zo druk is ik weet natuurlijk niet of dit voor jou mogelijk is.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Ik heb tijd zat dus ik zou inderdaad ook gaan lopen op rustige tijden. Vroeg op maandagochtend bijvoorbeeld.
Je hebt van die tijden dat er in een losloopgebied vooral de hard core hondenmensen lopen. Vaak ook 's ochtends om een uur of 11 bijvoorbeeld, in elk geval naar mijn ervaring bij het losloopgebied waar ik vaak kom. En dan ma-do, vrijdags is het meestal drukker.

Overigens heb ik een Shiba, en is die ook niet altijd even lief. Maar klein genoeg om geen schade aan te kunnen richten. Die heb ik ook wel eens van een hond af moeten plukken hoor. :mrgreen: Loedertje. Vooral zwarte labradors zijn de klos bij haar en juist die eigenaren kunnen dat niet altijd waarderen. Als je dat nou vergelijkt met dat jij er loopt met een aangelijnde gemuilkorfde hond, dan lijkt me dat toch veel minder aanstoot geven?

Ik heb haar nu wel zover dat als ze weet dat ik haar in de smiezen heb, ze zich keurig gedraagt. Onlangs had ze weer gegrauwd naar een jonge Wetter, dan is het met een donkere stem 'Durga denkterom' en vervolgens staat ze me onschuldig aan te kijken terwijl diezelfde Wetter aan d'r kont snuffelt.

Wat maakt dat je bij jouw hond niet durft om hem zonder muilkorf te laten lopen?
Ik durf het niet omdat ik bang ben dat hij zal bijten. En ik wil dat risico niet nemen want ik zou me zo schuldig voelen als het toch gebeurde. Ik denk niet dat hij overal bovenop duikt, want met teefjes gaat het vaak wel heel goed. Hij heeft zelfs een vriendinnetje waar hij helemaal verliefd op is. Maar reuen mag hij echt niet en ik wil gewoon niet dat hij bijvoorbeeld een vrolijke labreu die op ons af komt denderen meteen zal bijten.
Supernova
Zeer actief

** Angela ** schreef:
Ken de opmerkingen, komt dan hard aan.
Laatst bij mij op de vereniging iemand die zich er ook mee moest bemoeien.
Dat viel ff verkeerd, ik kon niet anders dan in huilen uitbarsten.
Want behalve dat ze zo extreem agressief is geworden naar honden is het een ontzettend lieve hond.
En zo'n lieverd die ook verder helemaal gezond is die je als jonge hond uit de sh*t hebt gehaald.
Waar je veel mee mee hebt gemaakt en waar je een hechte band mee hebt ga je toch niet zomaar laten inslapen ?
Nja ik niet tenminste
Volgens mij zijn onze honden wel een beetje vergelijkbaar. Ik heb Kenzo ook als jonge hond uit de ellende gehaald en denk dat hij mede daardoor zo heftig kan zijn. Maar hij is voor mij de allerliefste sufferd die ik maar kan wensen. En binnen is het zo'n droopy, dat je haast niet kan geloven dat hij buiten zo anders is.
En ik kan meestal die opmerkingen ook wel hebben, maar soms ben ik het zo zat en dan ben ik niet zo aardig meer.
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Denise. schreef:Ik durf het niet omdat ik bang ben dat hij zal bijten. En ik wil dat risico niet nemen want ik zou me zo schuldig voelen als het toch gebeurde. Ik denk niet dat hij overal bovenop duikt, want met teefjes gaat het vaak wel heel goed. Hij heeft zelfs een vriendinnetje waar hij helemaal verliefd op is. Maar reuen mag hij echt niet en ik wil gewoon niet dat hij bijvoorbeeld een vrolijke labreu die op ons af komt denderen meteen zal bijten.
Ik begrijp het. Shiba's zitten in dezelfde rasgroep en Durga kan er soms ook een houtje van. Ze heeft gelukkig nog nooit gaatjes gemaakt, maar me voor schut zetten... is een ander verhaal. :mrgreen: Je smelt wel als je dan ziet dat ze een hond om haar heen heeft en die negeert omdat dat van mij moet. :lief:

Ik hoop voor je dat je reu met het opgroeien wat stabieler wordt, soms gebeurt dat. Het is toch wel fijn als hij nog af en toe los kan lopen, ook al is het dan met muilkorf.
Supernova
Zeer actief

christo schreef:
Denise. schreef:Ik durf het niet omdat ik bang ben dat hij zal bijten. En ik wil dat risico niet nemen want ik zou me zo schuldig voelen als het toch gebeurde. Ik denk niet dat hij overal bovenop duikt, want met teefjes gaat het vaak wel heel goed. Hij heeft zelfs een vriendinnetje waar hij helemaal verliefd op is. Maar reuen mag hij echt niet en ik wil gewoon niet dat hij bijvoorbeeld een vrolijke labreu die op ons af komt denderen meteen zal bijten.
Ik begrijp het. Shiba's zitten in dezelfde rasgroep en Durga kan er soms ook een houtje van. Ze heeft gelukkig nog nooit gaatjes gemaakt, maar me voor schut zetten... is een ander verhaal. :mrgreen: Je smelt wel als je dan ziet dat ze een hond om haar heen heeft en die negeert omdat dat van mij moet. :lief:

Ik hoop voor je dat je reu met het opgroeien wat stabieler wordt, soms gebeurt dat. Het is toch wel fijn als hij nog af en toe los kan lopen, ook al is het dan met muilkorf.
Oh mij voor schut zetten is Kenzo echt heel erg goed in :mrgreen: Ik ben ook zo trots als hij gewoon keurig mee loopt en naar mij blijft kijken als de hond van de buren (een grote reu) weer eens achter ons aan komt hollen. Dat vind ik dan zo knap. Ik hoop dat hij met de jaren wat stabieler word. Maar als dat niet gebeurd dan leer ik er ook wel mee leven. Ik doe hem weleens aan de lange lijn om 1 uur snachts. We hebben een veld voor ons huis dus dan kan hij even rennen. Hij luistert dan erg goed, dus we blijven gewoon oefenen :ok:
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Idd gewoon doen!

Je neemt je verantwoordelijkheid en dat is voldoende. Lekker oefenen met Kenzo en kijken hoe het gaat...

Ik heb een staffje wat niet altijd even sociaal is en veel losloopgebieden in de buurt. Ik loop daar gewoon met mijn honden. Timber (golden retriever) moet ook niks van andere reuen hebben en magic moet niks van honden hebben die in haar persoonlijke zone komen maar hier wordt er goed rekening mee gehouden. 9 van de 10 keer staan ze naast me voordat de andere hond bij ze in de buurt is en worden ze aangelijnd alle honden die ik in die gebieden tegen kom worden dan ook netjes geroepen en aangelijnd. Op een onstuimige jonge hond hier en daar na maar wel een baas die echt zijn best doet.
Beide lopen gewoon los maar roep ze bij me als er een zijweg aankomt en ik weet dat beide mij de kans geven om bij hun te komen na een brul voordat ze boos gaan doen mochten ze wel onverwachts een hond tegen komen.
Ze lopen dus altijd in stem bereik van me en ze zijn er behoorlijk betrouwbaar op om bij me te komen.

Maar dat heeft veel oefenen gekost. En dat krijg je alleen door het gewoon te doen en lekker aangelijnd en gemuilkorft in het bos te gaan wandelen.
Hoe minder jij je hond blootstelt hoe minder je je kenzo de kans geeft om het te leren.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

*Jolanda* schreef:Hoe minder jij je hond blootstelt hoe minder je je kenzo de kans geeft om het te leren.
Dat wou ik ook net schrijven :wink:
Hoe vaker je, kort aangelijnd en gemuilkorfd (dat wel :N: ) lekker door het bos en over de hei struint en andere honden (op een afstandje) tegenkomt, hoe beter het misschien gaat :ok:
Ik ben een schijthuis, maar als ik jou zou tegenkomen met je kort aangelijnde hond, zou ik mijn hond gewoon bij me roepen en laten doorlopen, geen probleem.
** Angela ** schreef:Ben sinds vorige week verhuisd en heb nu een plekje gevonden waar ze aan de flex lekker mee kan.
Er komen wel honden, maar niet op de tijden dat ik loop.
Hier schrik ik altijd een beetje van: ik loop ook op de vreemdste tijden ivm m'n werk, maar door dit soort informatie loop ik eigenlijk nooit meer helemaal op m'n gemak :roll: Als je maar weet dat er ook andere mensen kunnen lopen, met hondjes :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ja en die zie ik dan ruim van te voren want t is een heel lang pad met aan de ene kant water en aan de andere kant n heuveltje met daarachter t spoor.
Staan in de fotohoek foto's van.
Hond zit aan n flex van 5 mtr maar zie ik n andere hond gaat de korte lijn eraan.

Ze mag toch hopelijk ook wel n beetje meer vrijheid hebben op bep stukken dan dat miezerige metertje lijn waar ze normaal altijd aan loopt
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik heb een moeilijke hond gehad en ik ging nog wel eens naar het losloopbos hier ( op rustige momenten en hond onder controle :blah: ). Besef je dat jij degene bent die zich straks kapot ergert aan de mensen die vinden dat jij niet het recht hebt om daar te lopen en hun hond vrij en blij op een meter afstand jouw hond laten uitdagen, terwijl ze met jou de discussie aangaan waarom jij daar niet mag zijn.
Voor mij was de lol er ieder geval erg snel af en mijn hond werd er ook niet vriendelijker van, omdat de ervaringen met het ontmoeten van andere honden niet leuk waren.

Tip van mijn kant; zet je wekker om 5 uur en loop na een bak koffie om half 6 in het bos. Dan kom je een enkeling tegen en dat is het...zalig en ontspannen, ook voor je hond.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Eline* schreef:Ik heb een moeilijke hond gehad en ik ging nog wel eens naar het losloopbos hier ( op rustige momenten en hond onder controle :blah: ). Besef je dat jij degene bent die zich straks kapot ergert aan de mensen die vinden dat jij niet het recht hebt om daar te lopen en hun hond vrij en blij op een meter afstand jouw hond laten uitdagen, terwijl ze met jou de discussie aangaan waarom jij daar niet mag zijn.
Voor mij was de lol er ieder geval erg snel af en mijn hond werd er ook niet vriendelijker van, omdat de ervaringen met het ontmoeten van andere honden niet leuk waren.

Tip van mijn kant; zet je wekker om 5 uur en loop na een bak koffie om half 6 in het bos. Dan kom je een enkeling tegen en dat is het...zalig en ontspannen, ook voor je hond.
:ok:
Zo doe ik het ook met Jakko.
Van niemand gezeik, heerlijk en hij kan lekker loslopen. :cheer: :E:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Waarom zou je voor een losloopgebied kiezen terwijl er zoveel bos in de buurt is wat aanlijngebied is? Je kan met een korf lopen en aangelijnd maar als Kenzo maar iets Akita in zich heeft is hij in het bezit van vele truckjes en ik lees daar eigenlijk niets over dat je dat bewust bent. :wink:
Een muilkorf voorkomt misschien schade door de bek maar er zijn zoveel manieren om schade aan te richten en al sik jouw verhalen zo lees dan bouwt hij bij het zien van een andere hond al spanning op, is redelijk af te leiden in jouw gedachte maar hij blijft de ander in de smiezen houden. Stel dat dat net een beetje een praatjesmaker is die niet luisterd naar de baas en toch komt? Ik lees van jou dat hij er dan in 1 keer op zal duiken (alhoewel hij al ruim van te voren aangeeft van hee een indringer).
Als je denkt dat je dat kan handelen moet je het gewoon doen alhoewel ik denk van waarom het bewust opzoeken terwijl je hond er nog niet klaar voor is. Als het fout gaat begin je namelijk weer van voor af aan
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Weet je, waar het om gaat is dat je een ontspannen wandeling hebt, als jij naar een losloopgebied gaat waar mensen hun honden niet terugroepen, is dat geen ontspannen wandeling voor jou en zeker niet voor je hond. Die mensen heb jij niet onder controle, dus daar verander je weinig aan. Er zijn meer bossen met een aanlijnplicht dan losloopgebieden. Dus als er geen behoefte is om hem los te laten lopen, waarom ga je dan niet lekker ontspannen wandelen naar een 'normaal' bos?
bekooij
Zeer actief
Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij

Ongelezen bericht door bekooij »

Lastig dat je hond agressief is naar andere honden. Zeker omdat hij zo graag met je werkt.
Ik wandel met mijn hond regelmatig in het spanderswoud. Het is daar niet heel druk.
Als ik je tegen zou komen met je hond zal ik die van mij terug roepen, ik zorg dat ik nooit mijn hond uit het oog verlies. Ik zal hem afleiden naast me laten zitten en wachten tot je gepasseerd bent. Ik vind het niet meer dan normaal of je nou een hond tegen komt die los loopt of aan de lijn loopt dat je je hond terug roept.
Ook thuis zorg ik altijd dat hij vlakbij mij is. Hij loopt bij mij altijd los maar heb altijd me riem mee. En wat ik net vertelde als ik een andere hond tegen kom bekende honden of niet ik zorg dat hij er niet op afrend. Als hij bij de honden is mag die best met ze spelen.
Ik zou zeggen ga lekker met je hond naar het bos. En als iedereen nou het fatsoen op zou kunnen brengen om zijn of haar hond terug te roepen als ze een aangelijnde hond tegen komen en even netjes laten wachten is het voor jou misschien ook een beetje ontspannen lopen en lijkt me een flex ook geen probleem.
Afbeelding
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull

Ongelezen bericht door nana »

Helaas hebben mensen in aanlijngebieden ook vaak de hond los en heb je hetzelfde probleem.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

gewoon lekker gaan wandelen. vooral zelf rustig blijven bij het paseren van andere honden, hij voelt jou angst en reageert daar op.

verder zou ik zeker op zoek gaan naar een curcus waar je terecht kan met muilkorf om.

wij hebben hier zelf ook een hond die bijt en gemuilkorft loopt sinds 4 weken doen we daar rally-o mee en we kunnen merken dat ze buiten ook rustiger wordt en minder op andere honden reageerd
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

chrico schreef:Waarom zou je voor een losloopgebied kiezen terwijl er zoveel bos in de buurt is wat aanlijngebied is? Je kan met een korf lopen en aangelijnd maar als Kenzo maar iets Akita in zich heeft is hij in het bezit van vele truckjes en ik lees daar eigenlijk niets over dat je dat bewust bent. :wink:
Een muilkorf voorkomt misschien schade door de bek maar er zijn zoveel manieren om schade aan te richten en al sik jouw verhalen zo lees dan bouwt hij bij het zien van een andere hond al spanning op, is redelijk af te leiden in jouw gedachte maar hij blijft de ander in de smiezen houden. Stel dat dat net een beetje een praatjesmaker is die niet luisterd naar de baas en toch komt? Ik lees van jou dat hij er dan in 1 keer op zal duiken (alhoewel hij al ruim van te voren aangeeft van hee een indringer).
Als je denkt dat je dat kan handelen moet je het gewoon doen alhoewel ik denk van waarom het bewust opzoeken terwijl je hond er nog niet klaar voor is. Als het fout gaat begin je namelijk weer van voor af aan
Er is niet zoveel bos in de buurt wat aanlijngebied is, het enige waar ik van weet is een stuk hei. Maar wat bedoel je met trucjes? Dat hij zijn muilkorf afkrijgt? Ik ben me er wel bewust van dat dat kan gebeuren, maar tot nu toe heeft hij het niet geprobeerd. Ook niet terwijl een buurhond hem de hele tijd lastig viel. En ik wil dus inderdaad gaan oefenen op de hei waar het aanlijngebied is. Hier in de buurt reageert Kenzo al een stuk rustiger op andere honden, daar heb ik dan ook op geoefend. Hij houdt de hond in de gaten maar zodra die voorbij is kijkt hij naar mij(op mijn kijk eens!) en dan krijgt hij een beloning en dan lopen we weer verder. Maar ik vind het lastig want als ik dus inderdaad rekening moet houden met de honden die niet luisteren dan kan ik dus nergens heen. Jij hebt toch ook Akita's? Ga je met ze naar het bos? Ik ben wel benieuwd hoe jij dat doet, alle tips zijn welkom. En wat ik dus ga doen, is gewoon steeds naar het aanlijngebied, en als ik denk dat hij er klaar voor is een keer naar het bos. Maar als hij er niet klaar voor is dan gaan we niet naar het bos. Ik denk dat ik dat wel redelijk in kan schatten bij Kenzo. En het lijkt me ook een goed idee om weer te gaan trainen, dan komt hij toch heel veel verschillende honden tegen.
Supernova
Zeer actief

Eline* schreef:Ik heb een moeilijke hond gehad en ik ging nog wel eens naar het losloopbos hier ( op rustige momenten en hond onder controle :blah: ). Besef je dat jij degene bent die zich straks kapot ergert aan de mensen die vinden dat jij niet het recht hebt om daar te lopen en hun hond vrij en blij op een meter afstand jouw hond laten uitdagen, terwijl ze met jou de discussie aangaan waarom jij daar niet mag zijn.

Ik ga ook zeker vroeg :ok: Dan kom je inderdaad heel weinig tegen.
Supernova
Zeer actief

*Jolanda* schreef:Idd gewoon doen!

Je neemt je verantwoordelijkheid en dat is voldoende. Lekker oefenen met Kenzo en kijken hoe het gaat...

Ik heb een staffje wat niet altijd even sociaal is en veel losloopgebieden in de buurt. Ik loop daar gewoon met mijn honden. Timber (golden retriever) moet ook niks van andere reuen hebben en magic moet niks van honden hebben die in haar persoonlijke zone komen maar hier wordt er goed rekening mee gehouden. 9 van de 10 keer staan ze naast me voordat de andere hond bij ze in de buurt is en worden ze aangelijnd alle honden die ik in die gebieden tegen kom worden dan ook netjes geroepen en aangelijnd. Op een onstuimige jonge hond hier en daar na maar wel een baas die echt zijn best doet.
Beide lopen gewoon los maar roep ze bij me als er een zijweg aankomt en ik weet dat beide mij de kans geven om bij hun te komen na een brul voordat ze boos gaan doen mochten ze wel onverwachts een hond tegen komen.
Ze lopen dus altijd in stem bereik van me en ze zijn er behoorlijk betrouwbaar op om bij me te komen.

Maar dat heeft veel oefenen gekost. En dat krijg je alleen door het gewoon te doen en lekker aangelijnd en gemuilkorft in het bos te gaan wandelen.
Hoe minder jij je hond blootstelt hoe minder je je kenzo de kans geeft om het te leren.
Maar hoe heb jij dat geoefend met Magic? Want ik kan me voorstellen dat het in het begin niet zo ging dus hoe bouw je dat op?
Supernova
Zeer actief

bennie schreef:Weet je, waar het om gaat is dat je een ontspannen wandeling hebt, als jij naar een losloopgebied gaat waar mensen hun honden niet terugroepen, is dat geen ontspannen wandeling voor jou en zeker niet voor je hond. Die mensen heb jij niet onder controle, dus daar verander je weinig aan. Er zijn meer bossen met een aanlijnplicht dan losloopgebieden. Dus als er geen behoefte is om hem los te laten lopen, waarom ga je dan niet lekker ontspannen wandelen naar een 'normaal' bos?
Daar ga ik ook zeker mee beginnen, maar het is wel een idee om op een gegeven moment naar een losloopgebied te gaan. ( dus inderdaad om half 6) zodat hij even aan de lange lijn kan. Maar we gaan gewoon eerst naar aanlijngebied en dan zien we wel verder.
Supernova
Zeer actief

nana schreef:Helaas hebben mensen in aanlijngebieden ook vaak de hond los en heb je hetzelfde probleem.
Ja maar dan kan ik nergens heen :ugh: Ik vind dit zo lastig.
Supernova
Zeer actief

bekooij schreef:Lastig dat je hond agressief is naar andere honden. Zeker omdat hij zo graag met je werkt.
Ik wandel met mijn hond regelmatig in het spanderswoud. Het is daar niet heel druk.
Als ik je tegen zou komen met je hond zal ik die van mij terug roepen, ik zorg dat ik nooit mijn hond uit het oog verlies. Ik zal hem afleiden naast me laten zitten en wachten tot je gepasseerd bent. Ik vind het niet meer dan normaal of je nou een hond tegen komt die los loopt of aan de lijn loopt dat je je hond terug roept.
Ook thuis zorg ik altijd dat hij vlakbij mij is. Hij loopt bij mij altijd los maar heb altijd me riem mee. En wat ik net vertelde als ik een andere hond tegen kom bekende honden of niet ik zorg dat hij er niet op afrend. Als hij bij de honden is mag die best met ze spelen.
Ik zou zeggen ga lekker met je hond naar het bos. En als iedereen nou het fatsoen op zou kunnen brengen om zijn of haar hond terug te roepen als ze een aangelijnde hond tegen komen en even netjes laten wachten is het voor jou misschien ook een beetje ontspannen lopen en lijkt me een flex ook geen probleem.
Spanderswoud onthou ik even, ik neem aan dat het daar rustig is om half 6 :mrgreen: Is het een groot gebied?
Supernova
Zeer actief

bellabeest schreef:gewoon lekker gaan wandelen. vooral zelf rustig blijven bij het paseren van andere honden, hij voelt jou angst en reageert daar op.

verder zou ik zeker op zoek gaan naar een curcus waar je terecht kan met muilkorf om.

wij hebben hier zelf ook een hond die bijt en gemuilkorft loopt sinds 4 weken doen we daar rally-o mee en we kunnen merken dat ze buiten ook rustiger wordt en minder op andere honden reageerd
Ik ga nu inderdaad even een mailtje de deur uit doen naar een hondenschool of ik daar welkom ben :ok:
bekooij
Zeer actief
Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij

Ongelezen bericht door bekooij »

om half 6 is het daar zeker niet druk op zondag vind je wat meer mensen maar nog niet veel meer dan 6 of 7 honden. Ja je kan er heerlijk wandelen. Een uur wandelen heb je daar zo vol. Je kan ook helemaal doorlopen naar de hei.
Ik ga er graag naartoe ik kom er zeker 1 keer per week. Echt nog een mooi stuk bos met een klein poeltje in het begin waar je hond even kan afkoelen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”