Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Met moeilijke hond naar het bos?
Moderator: moderatorteam
-
Supernova
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Met moeilijke hond naar het bos?
Ik vroeg me af wat jullie hier van vinden.
Ik wil met Kenzo graag naar het bos om lekker te wandelen, hij is dan aangelijnd en heeft een muilkorf om omdat hij niet met andere honden kan. Ik persoonlijk vind het normaal dat je je eigen hond bij je roept als een andere hond aangelijnd is. Maar toch twijfel ik of ik wel het 'recht' heb om daar te gaan lopen. Ik ben dus ook al een hele tijd niet met hem geweest omdat ik niet zo goed weet of ik dat wel kan maken.
Hoe zouden jullie reageren als jullie een Kenzo tegenkwamen? En als jullie zelf een hond zouden hebben die niet met andere honden kan zouden jullie dan toch naar het bos gaan?
Ik ga natuurlijk niet op drukke tijden lopen zoals een zondagmiddag. En ik zal ook mijn best doen om andere honden te vermijden maar het zal vast een keer voorkomen dat ik er 1 tegenkom.
Ik wil met Kenzo graag naar het bos om lekker te wandelen, hij is dan aangelijnd en heeft een muilkorf om omdat hij niet met andere honden kan. Ik persoonlijk vind het normaal dat je je eigen hond bij je roept als een andere hond aangelijnd is. Maar toch twijfel ik of ik wel het 'recht' heb om daar te gaan lopen. Ik ben dus ook al een hele tijd niet met hem geweest omdat ik niet zo goed weet of ik dat wel kan maken.
Hoe zouden jullie reageren als jullie een Kenzo tegenkwamen? En als jullie zelf een hond zouden hebben die niet met andere honden kan zouden jullie dan toch naar het bos gaan?
Ik ga natuurlijk niet op drukke tijden lopen zoals een zondagmiddag. En ik zal ook mijn best doen om andere honden te vermijden maar het zal vast een keer voorkomen dat ik er 1 tegenkom.
- Moos
- Zeer actief
Re: Met moeilijke hond naar het bos?
Aangelijnd en met muilkorf kan hij niet veel doen toch? Lijkt me dan geen probleem. Ik neem aan dat je, als hij aan de lijn is, kan voorkomen dat hij met al zijn gewicht bovenop bijvoorbeeld een dwarrelend pupje of klein hondje klapt?
Of het voor jezelf relaxed is, is een tweede. Hoe is het voor jou als er dus wel een loslopende hond op jullie af komt stieren? En voor je hond? Want laten we eerlijk zijn, dat gaat gebeuren als je in een losloopgebied gaat lopen, tenzij je er eentje kent waar zelden iemand anders komt
Ik zou er geen moeite mee hebben hoor, om jou tegen te komen als je hond is aangeljnd en gemuilkorft (maar ik zal mijn honden ook terug roepen dan
). Alleen als je op een uur lopen meer dan 1 of 2 andere honden tegekomt, zou ik me wel afvragen of het wel leuk is voor baas en hond om op die manier in zo'n gebied te lopen. Maar dat weet jij beter dan ik.
Edit: of wilde je in een aanlijnbos gaan lopen, kan natuurlijk ook?
Of het voor jezelf relaxed is, is een tweede. Hoe is het voor jou als er dus wel een loslopende hond op jullie af komt stieren? En voor je hond? Want laten we eerlijk zijn, dat gaat gebeuren als je in een losloopgebied gaat lopen, tenzij je er eentje kent waar zelden iemand anders komt
Ik zou er geen moeite mee hebben hoor, om jou tegen te komen als je hond is aangeljnd en gemuilkorft (maar ik zal mijn honden ook terug roepen dan

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
ik zou gewoon gaan lopen hoor
ik roep buster altijd terugf als ik iemand aan zie komen met een aangelijnde hond --en anders trouwens ook
-en als ik jou zou zien met kenzo helemaal
hij draagt niet voor niets de muilkorf
maar om hem verder niet te laten genieten van een boswandeling dat moet je hem ook niet aandoen
gewoon lekker de lange lijn er aan en laat hem ook genieten
ik roep buster altijd terugf als ik iemand aan zie komen met een aangelijnde hond --en anders trouwens ook
maar om hem verder niet te laten genieten van een boswandeling dat moet je hem ook niet aandoen
Fenneke en Baloe

- Dusty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller - Aantal honden: 2
als ik jou tegenkom zou ik mijn honden gewoon bij me roepen en aanlijnen, jou rustig passeren en ze dan weer los doen.
maar niet elk bos is toch een losloop gebied? bij ons is een heel groot bos in de buurt waar de hond helemaal nergens los mag(
)
maar niet elk bos is toch een losloop gebied? bij ons is een heel groot bos in de buurt waar de hond helemaal nergens los mag(

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Als jij je maatregelen treft heb je dat "recht"
Probeer het gewoon een paar keer, levert het jou of de hond teveel stress op.. kun je opgeven... maar dan heb je het geprobeerd!!
Maar er zullen altijd loslopende honden zijn, ook in aanlijngebied.
Dacht je aan een korte lijn of een flexlijn?
Ik zou wel kiezen voor een jou bekend bos, dat je weet waar "zijpaden" zijn waar mogelijk een andere hond uit komt. Niet elke hond komt alaseconde terug als die door de baas wordt geroepen, dus je onverwachte ontmoetingen zullen de rotstte zijn. Natuurlijk kun jij Kenzo dan kort houden en doorgaans begrijpen bazen gemuildkorfde honden prima
en grijpen ze snel in.
Je moet zelf bepalen of je "daar" lekker kunt lopen.... probeer hondsvroeg of laat... ?
Je eigen hond is dus onder controle.. het is nu (voor jou) "de ander" die het onverwachte kan zijn.
Suzanne
Ik zou wel kiezen voor een jou bekend bos, dat je weet waar "zijpaden" zijn waar mogelijk een andere hond uit komt. Niet elke hond komt alaseconde terug als die door de baas wordt geroepen, dus je onverwachte ontmoetingen zullen de rotstte zijn. Natuurlijk kun jij Kenzo dan kort houden en doorgaans begrijpen bazen gemuildkorfde honden prima
Je moet zelf bepalen of je "daar" lekker kunt lopen.... probeer hondsvroeg of laat... ?
Je eigen hond is dus onder controle.. het is nu (voor jou) "de ander" die het onverwachte kan zijn.
Suzanne
- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Eerlijk antwoord?
In het Panbos ben ik al meerdere keren een gemuilkorfde hond tegengekomen. Mijn 1e reactie is toch: Oeps, opletten
De honden die ik zo tegenkwam, liepen los, ik ga er dan wel vanuit dat dit een betrouwbare situatie is. Misschien geheel onterecht hoor.
Ik heb zo normaal mogelijk gedaan en gewoon gepasseerd. Maar ongetwijfeld heeft Kees gemerkt dat ik de situatie wel spannend vind.
Indien de hond aangelijnd zou zijn, zou ik omgelopen zijn, ware het niet dat Kees weleens uitvalt naar aangelijnde honden, als hij ook aangelijnd is.
Maar dit neemt niet weg dat jullie ook recht op het bos hebben!
In het Panbos ben ik al meerdere keren een gemuilkorfde hond tegengekomen. Mijn 1e reactie is toch: Oeps, opletten
De honden die ik zo tegenkwam, liepen los, ik ga er dan wel vanuit dat dit een betrouwbare situatie is. Misschien geheel onterecht hoor.
Ik heb zo normaal mogelijk gedaan en gewoon gepasseerd. Maar ongetwijfeld heeft Kees gemerkt dat ik de situatie wel spannend vind.
Indien de hond aangelijnd zou zijn, zou ik omgelopen zijn, ware het niet dat Kees weleens uitvalt naar aangelijnde honden, als hij ook aangelijnd is.
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Dat lijkt mij ook.Martijn schreef:Ja, dat mag wel. Maar persoonlijk zou ik liever een plek vinden waar ik geen andere honden tegen kwam.
Is dat niet veel fijner?
Je loopt toch wat in de stress met een hond met zijn gedrag, ondanks de muilkorf. Ik zelf zou een ander rustiger plekje uitzoeken.

- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Wat mij altijd opvalt, is dat wanneer je een ronde loopt in het bos zoals is aangegeven, je vaak nauwelijks honden tegenkomt. Soms denk ik wel eens, is het soms een ongeschreven regel om zo te gaan wandelen met de route zodat je nauwelijks andere honden tegenkomt als hondeneigenaar?
Zelf heb ik laatst op een mooie zonnige zondag in Appelscha gewandeld, we kwamen in het bos maar één hond tegen (5 km route). Alleen op het natuurkameerperrein waar we overheen liepen waren meer honden. Ik was dus verbaasd dat ik op een dag waarvan ik dacht dat het druk zou zijn maar zo weinig honden tegen kwam! Dus ik zou zeggen, gewoon doen, goed opletten of je andere honden ziet en je hond aanlijnen wanneer je andere honden ziet (preventief) en even aangeven bij de eigenaren dat hij niet goed met andere honden kan. Ze zien al dat hij is gemuilkorfd, dus mogelijk 'schrikt dat af'.
Zelf heb ik laatst op een mooie zonnige zondag in Appelscha gewandeld, we kwamen in het bos maar één hond tegen (5 km route). Alleen op het natuurkameerperrein waar we overheen liepen waren meer honden. Ik was dus verbaasd dat ik op een dag waarvan ik dacht dat het druk zou zijn maar zo weinig honden tegen kwam! Dus ik zou zeggen, gewoon doen, goed opletten of je andere honden ziet en je hond aanlijnen wanneer je andere honden ziet (preventief) en even aangeven bij de eigenaren dat hij niet goed met andere honden kan. Ze zien al dat hij is gemuilkorfd, dus mogelijk 'schrikt dat af'.
-
Supernova
- Zeer actief
Ja ik kan (gelukkig) voorkomen dat Kenzo op een andere hond klapt. En met een muilkorf kan hij inderdaad niet bijten. Het gaat steeds beter om met Kenzo te wandelen in de buurt van andere honden, hij is goed af te leiden met een stukje kaas, dus het is niet zo dat als hij een hond in vizier krijgt hij er als een dolle stier op af wil stormen. Maar hij wil ze niet in zijn personal space. Ik denk dus dat Kenzo er niet veel last van heeft als we 1 a 2 honden tegenkomen maar ik denk ik wel. Dus daar heb je een goed punt. Maar ik vind het zo moeilijk, want ik gun Kenzo ook zijn uitjes maar door zijn gedrag is het zo moeilijkMoos schreef:Aangelijnd en met muilkorf kan hij niet veel doen toch? Lijkt me dan geen probleem. Ik neem aan dat je, als hij aan de lijn is, kan voorkomen dat hij met al zijn gewicht bovenop bijvoorbeeld een dwarrelend pupje of klein hondje klapt?
Of het voor jezelf relaxed is, is een tweede. Hoe is het voor jou als er dus wel een loslopende hond op jullie af komt stieren? En voor je hond? Want laten we eerlijk zijn, dat gaat gebeuren als je in een losloopgebied gaat lopen, tenzij je er eentje kent waar zelden iemand anders komt![]()
Ik zou er geen moeite mee hebben hoor, om jou tegen te komen als je hond is aangeljnd en gemuilkorft (maar ik zal mijn honden ook terug roepen dan). Alleen als je op een uur lopen meer dan 1 of 2 andere honden tegekomt, zou ik me wel afvragen of het wel leuk is voor baas en hond om op die manier in zo'n gebied te lopen. Maar dat weet jij beter dan ik.
-
Fin
- Zeer actief
Als het goed is, voorkomt de muilkorf dat een onoplettende jonge hond straks schade ontvindt van de jouwe. Zolang gaatjes of erger uitgesloten zijn, zul je van mij geen kwaad woord horen hoor.
Met een hondagressieve hond gaan lopen in een losloopgebied en dan zonder muilkorf, dat vind ik iets anders, dan neem je wel risico.
Met een hondagressieve hond gaan lopen in een losloopgebied en dan zonder muilkorf, dat vind ik iets anders, dan neem je wel risico.
-
Supernova
- Zeer actief
Martijn schreef:Ja, dat mag wel. Maar persoonlijk zou ik liever een plek vinden waar ik geen andere honden tegen kwam.
Is dat niet veel fijner?
Je hebt een heel goed punt, ik heb daar iets over uitgelegd in het stukje waarop ik op Moos reageer.
-
Supernova
- Zeer actief
Bedoel je dat ik Kenzo aan de lange lijn doe? Daar heb ik ook over nagedacht maar dat vind ik weer eng, en ik zou het echt verschrikkelijk vinden als hij een vrolijk klein hondje zou pakken oid.fenneke schreef:ik zou gewoon gaan lopen hoor
ik roep buster altijd terugf als ik iemand aan zie komen met een aangelijnde hond --en anders trouwens ook-en als ik jou zou zien met kenzo helemaal
-
~Suzanne~
- Zeer actief
ja, maar , ho nou 
Even over die cursus he?
Als jij ergens aangeeft "ik heb deze vriend volledig onder controle maar laat andere honden uit onze personal space blijven"... kun je dan niet ergens trainen?
Dat gebeurde namelijk bij ons op de hondenschool wel.. gewoon meedoen, maar dan wel met net wat meer afstand. Alle andere cursusisten wisten dat ook. Honden in beginsel niet los.
In jouw geval waarschijnlijk geen oefeningen 'los' van de lijn, althans, Kenzo niet. so what?
Als andere honden wel los moeten tijdens een oefening ga jji lekker 30 meter verderop met kaas aan de gang?
Ik zou dus op zoek gaan naar een hondenschool die dat begrijpt en wil meewerken... als ik jou zo hoor met dat toch mogelijk zijn?
Suzanne
Even over die cursus he?
Als jij ergens aangeeft "ik heb deze vriend volledig onder controle maar laat andere honden uit onze personal space blijven"... kun je dan niet ergens trainen?
Dat gebeurde namelijk bij ons op de hondenschool wel.. gewoon meedoen, maar dan wel met net wat meer afstand. Alle andere cursusisten wisten dat ook. Honden in beginsel niet los.
In jouw geval waarschijnlijk geen oefeningen 'los' van de lijn, althans, Kenzo niet. so what?
Als andere honden wel los moeten tijdens een oefening ga jji lekker 30 meter verderop met kaas aan de gang?
Ik zou dus op zoek gaan naar een hondenschool die dat begrijpt en wil meewerken... als ik jou zo hoor met dat toch mogelijk zijn?
Suzanne
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Zolang je in een aanlijngebied loopt heb je even veel recht om daar te lopen als ieder ander en zal ik mijn hond ook meteen aanlijnen (Daan loopt bijna overal los). In een losloopgebied zal ik wel zorgen dat Daan echt bij me blijft en zo nodig aanlijnen maar wel wat irritatie voelen dat iemand met een hond die blijkbaar niet met andere honden kan in een losloopgebied gaat lopen. Maar ook daar heb je evenveel rechten als dat ik heb, losloopgebied betekent niet verplicht loslopen.

-
Supernova
- Zeer actief
Ik bedoel een gewone korte lijn, geen flex want dat lijkt me erg onhandig. Ik zou inderdaad naar een bekend bos gaan waar ik de wegen goed ken en het overzichtelijk is.Suzanne123 schreef:Als jij je maatregelen treft heb je dat "recht"Probeer het gewoon een paar keer, levert het jou of de hond teveel stress op.. kun je opgeven... maar dan heb je het geprobeerd!!
Ik zou wel kiezen voor een jou bekend bos, dat je weet waar "zijpaden" zijn waar mogelijk een andere hond uit komt. Niet elke hond komt alaseconde terug als die door de baas wordt geroepen, dus je onverwachte ontmoetingen zullen de rotstte zijn. Natuurlijk kun jij Kenzo dan kort houden en doorgaans begrijpen bazen gemuildkorfde honden primaen grijpen ze snel in.
Suzanne
Misschien probeer ik het inderdaad een paar keer. Daar moet ik nog eens goed over nadenken.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Als jouw hond geen andere honden opzoekt en er niet roekeloos meteen bovenopduikt, zie ik er geen problemen in. Ik loop ook met Noah en gemuilkorfde Tuana in het park (tuana ook vaak zonder trouwens). Zie ik een hond, lijn ik Tuana aan, die zoekt het niet op, Noah blijft los.
-
Supernova
- Zeer actief
Ja natuurlijk wil ik een eerlijk antwoord, daar heb ik veel meer aanantheman schreef:Eerlijk antwoord?
In het Panbos ben ik al meerdere keren een gemuilkorfde hond tegengekomen. Mijn 1e reactie is toch: Oeps, opletten![]()
- asani
- Zeer actief
Ik zou er geen probleem van maken als ik je tegenkwam hoor.
Je hebt ook recht om daar te lopen en je neemt voorzorgsmaatregelen zodat je hond geen andere hond kan bijten.
Ik zelf loop eigenlijk het liefst op tijden dat het niet zo druk is ik weet natuurlijk niet of dit voor jou mogelijk is.
Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Je hebt ook recht om daar te lopen en je neemt voorzorgsmaatregelen zodat je hond geen andere hond kan bijten.
Ik zelf loop eigenlijk het liefst op tijden dat het niet zo druk is ik weet natuurlijk niet of dit voor jou mogelijk is.
Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
-
Supernova
- Zeer actief
En dat is het probleem, ik weet helemaal niet zoveel rustige plekjes bij ons in de buurtladybird schreef:Dat lijkt mij ook.Martijn schreef:Ja, dat mag wel. Maar persoonlijk zou ik liever een plek vinden waar ik geen andere honden tegen kwam.
Is dat niet veel fijner?![]()
Je loopt toch wat in de stress met een hond met zijn gedrag, ondanks de muilkorf. Ik zelf zou een ander rustiger plekje uitzoeken.
Ik heb zelfs al aan een boer gevraagd of ik voor een vergoeding gebruik mocht maken van 1 van zijn weilanden, maar dat vond hij geen goed idee.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
Denise. schreef: Bedoel je dat ik Kenzo aan de lange lijn doe? Daar heb ik ook over nagedacht maar dat vind ik weer eng, en ik zou het echt verschrikkelijk vinden als hij een vrolijk klein hondje zou pakken oid.
ik zou dat gewoon proberen met ogen op steeltjes
op het moment dat je iemand ziet'/hoort hengel je hem zo weer terug
en ook zou ik een cursus zoeken waar je wel kunt trainen hoor
die moeten er zijn
kenzo is niet de enige moeilijke hond in nederland en juist daarvoor ga je op cursus
je kunt toch iets buiten de groep trainen als het voor hem te spannend wordt
ik hoop dat het je lukt
jullie moeten samen plezier kunnen hebben
Fenneke en Baloe

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Hier ook een hond die gemuilkorft loopt.
Maar deze maakt andere honden echt af ipv alleen vechten.
Ik loop met haar alleen op overzichtelijke stukken, aangelijnt en gemuilkorft want zonder riem en korf komt deze dame niet meer op straat.
Mijn ervaring is dat hoewel t niet meer dan normaal is dat mensen hun hond bijhouden als ze een aangelijnde hond zien. 99% het dus niet doet.
Daarbij heb je in t bos ook nog eens onoverzichtelijke stukken en kan je zomaar ineens op de hoek tegenover een hond staan.
Kweet niet of t jouw hond lukt, maar die van mij heeft uitgevogelt hoe ze de korf bij een confrontatie met een andere hond af kan krijgen
:N:
Vraag me niet hoe, want dat weet ik nu nog steeds niet.
Relaxt lopen is er hier dus niet echt bij.
Maar deze maakt andere honden echt af ipv alleen vechten.
Ik loop met haar alleen op overzichtelijke stukken, aangelijnt en gemuilkorft want zonder riem en korf komt deze dame niet meer op straat.
Mijn ervaring is dat hoewel t niet meer dan normaal is dat mensen hun hond bijhouden als ze een aangelijnde hond zien. 99% het dus niet doet.
Daarbij heb je in t bos ook nog eens onoverzichtelijke stukken en kan je zomaar ineens op de hoek tegenover een hond staan.
Kweet niet of t jouw hond lukt, maar die van mij heeft uitgevogelt hoe ze de korf bij een confrontatie met een andere hond af kan krijgen
Vraag me niet hoe, want dat weet ik nu nog steeds niet.
Relaxt lopen is er hier dus niet echt bij.
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou ook lekker naar het bos gaan hoor. Timo gaat ook niet goed samen met andere reuen, hij loopt eigenlijk altijd aan de lijn, maar ik ga wel gewoon naar het bos, strand, park, enz. Ik kom dan wel geregeld loslopende honden tegen waar Timo dan echt heel lelijk tegen kan doen. De meeste mensen roepen gelukkig hun honden wel bij zich zodra ze zien dat Timo niet vriendelijk is. Verder heb ik ook nog Wieke als afleider, zij houd veelal de honden bij Timo weg 
Laatst gewijzigd door Frenkie op 30 mei 2010 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie

-
~Suzanne~
- Zeer actief
Eerlijk ...?
Ik zou pas schrikken als je zonder muilkorf en lijn loopt als je weet dat je beide nodig hebt.
Ik zou dus denken "lijn + muilkorf + aandacht vragende baas"= hond die niet met andere kan + verantwoordelijke baas en mijn honden bij me roepen voor zover nodig en direct inschatten "jij links aanhouden, ik hier rechts de berm in" en elkaar groetend passeren.
Kans is dat die van mij blaffend in de riem hangt, maar die heb ik dan ook kort en dus kunnen wij elkaar zonder ongelukken passeren.
Ik zou dat dus eerder een plus vinden dan een min eigenlijk, een hond met een muilkorf. Loopt zo'n hond los vind ik dat anders... dan denk ik "kennelijk agressief, bij je houden graag" (ongeacht of de gemuilkorfde dat ook is.. dat ga ik niet op gemakkie vragen)
Suzanne
Ik zou pas schrikken als je zonder muilkorf en lijn loopt als je weet dat je beide nodig hebt.
Ik zou dus denken "lijn + muilkorf + aandacht vragende baas"= hond die niet met andere kan + verantwoordelijke baas en mijn honden bij me roepen voor zover nodig en direct inschatten "jij links aanhouden, ik hier rechts de berm in" en elkaar groetend passeren.
Kans is dat die van mij blaffend in de riem hangt, maar die heb ik dan ook kort en dus kunnen wij elkaar zonder ongelukken passeren.
Ik zou dat dus eerder een plus vinden dan een min eigenlijk, een hond met een muilkorf. Loopt zo'n hond los vind ik dat anders... dan denk ik "kennelijk agressief, bij je houden graag" (ongeacht of de gemuilkorfde dat ook is.. dat ga ik niet op gemakkie vragen)
Suzanne
- Renske
- Zeer actief
Beter gezegd, als je je hond toch aangelijnd houdt, dan zou ik liever in een aanlijngebied dan in een losloopgebied gaan wandelen.kiki78 schreef:Zolang je in een aanlijngebied loopt heb je even veel recht om daar te lopen als ieder ander en zal ik mijn hond ook meteen aanlijnen (Daan loopt bijna overal los).
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Maar ook daar kan je problemen verwachten.
Want er zijn veel mensen die dan gewoon toch de hond losgooien ondanks dat er een aanlijnplicht geld
En dan word je verrot gescholden omdat jij daar toevallig met je gemuilkorfde aangelijnde hond loopt en netjes vraagt of ze aub de hond willen aanlijnen
Want er zijn veel mensen die dan gewoon toch de hond losgooien ondanks dat er een aanlijnplicht geld
En dan word je verrot gescholden omdat jij daar toevallig met je gemuilkorfde aangelijnde hond loopt en netjes vraagt of ze aub de hond willen aanlijnen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
Supernova
- Zeer actief
Ik laat Kenzo niet eens loslopen hoor! Gewoon altijd aan de lijn. Hij luistert namelijk best goed naar hier, maar zal je net zien dat hij 1 keer niet luistert en niet komt.Renske schreef:Wat mij altijd opvalt, is dat wanneer je een ronde loopt in het bos zoals is aangegeven, je vaak nauwelijks honden tegenkomt. Soms denk ik wel eens, is het soms een ongeschreven regel om zo te gaan wandelen met de route zodat je nauwelijks andere honden tegenkomt als hondeneigenaar?
-
Supernova
- Zeer actief
De muilkorf is stevig en zit goed vast dus daar maak ik me geen zorgen om. En ik zou inderdaad nooit zonder muilkorf of lijn gaan lopen. Ik vind namelijk dat je dat niet kan maken, jouw hond jouw verantwoordelijkheid.christo schreef:Als het goed is, voorkomt de muilkorf dat een onoplettende jonge hond straks schade ontvindt van de jouwe. Zolang gaatjes of erger uitgesloten zijn, zul je van mij geen kwaad woord horen hoor.
- Renske
- Zeer actief
Dat las ik later ookDenise. schreef: Ik laat Kenzo niet eens loslopen hoor! Gewoon altijd aan de lijn. Hij luistert namelijk best goed naar hier, maar zal je net zien dat hij 1 keer niet luistert en niet komt.
-
Supernova
- Zeer actief
Het ging inderdaad erg goed hoor, hij heeft zelfs examen gedaan! En ondanks dat het een akita kruising is deed hij het heel erg goed. En als hij eenmaal aan de groep gewend is dan is hij heel kalm en reageert hij redelijk relaxt. Maar ik ben dan toch bang dat een pupje van verderop losbreekt en op Kenzo afstormt. Om een of andere stomme reden wouden alle honden namelijk altijd naar Kenzo toe. Misschien toch maar eens gaan overleggen met een hondenschool.Suzanne123 schreef:ja, maar , ho nou
Even over die cursus he?
Suzanne
Maar oefeningen los van de lijn die zitten er inderdaad niet in. En van mijn vorige hondenschool moest ik daarom de hele cursus opnieuw doen. En dat liep in de soep, al die herhaling vond Kens (en ik stiekem ook) niet zo nodig
-
Supernova
- Zeer actief
Maar zou jij je dan heel erg ergeren? Of denken van goh dat vind ik nou niet zo handig. Want ik ben wel heel benieuwd hoe andere hondenbaasjes er over denken. Want daar wil ik ook rekening mee houden.kiki78 schreef:Zolang je in een aanlijngebied loopt heb je even veel recht om daar te lopen als ieder ander en zal ik mijn hond ook meteen aanlijnen (Daan loopt bijna overal los). In een losloopgebied zal ik wel zorgen dat Daan echt bij me blijft en zo nodig aanlijnen maar wel wat irritatie voelen dat iemand met een hond die blijkbaar niet met andere honden kan in een losloopgebied gaat lopen. Maar ook daar heb je evenveel rechten als dat ik heb, losloopgebied betekent niet verplicht loslopen.