Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kong bij afwezigheid (meerdere honden) of niet.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Kong bij afwezigheid (meerdere honden) of niet.

Ongelezen bericht door M@scha »

maitestar schreef:Als ik jouw verhalen hier zo lees en regelmatig foto's zie voorbijkomen lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat het niet goed zou gaan.

Wat dat betreft hoef ik het hier niet te proberen en de combinatie reu/teef of teef/teef maakt echt niet uit.

idem hier. volgens mij zou dat tussen veer en saar niet mis gaan.

hier krijgen ze al niks als ik erbij ben :engel:
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

ik denk ook dat saar en vera daar geen bonje om gaan krijgen.

Bikkel en Woopy laat ik ook weleens alleen met iets eetbaars.
Hera nooit, want die kan dan erg fel gaan reageren.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Lekker doen. Saar en Vera gaan daar geen ruzie over maken. Die vinden elkaar veels te aardig daarvoor. Hier krijgen ze ook wel eens een kong als we weg gaan. En er liggen ook vaak wat kluiven. Terwijl Taro daar best wel eens voor wil snauwen naar Sita. Maar dat zoeken ze als wij er zijn ook zelf uit, dus als we er niet zijn ook.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Hier krijgen ze geen botjes of knabbelwaar als ik weg ben. Gewoon omdat ik bang ben dat er iets gebeurd en er eentje stikt. En meestal als ik thuis ben en ze hebben een botje hebben ze achteraf ongelooflijke dorst, nou als ik smorgens een botje geef als ik vetrek, zitten ze nog een halve dag met dorst. Ze zitten immers in hun eigen bench en een bakje water erin wordt aanzien om eens lekker mee te spelen.
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Hier gaat dat ook prima, dus bij vera en saar lijkt me dat helemaal geen probleem
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Zoals de rest - moet bij die twee van jou toch echt goed gaan!
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

loony schreef:Hier krijgen ze geen botjes of knabbelwaar als ik weg ben. Gewoon omdat ik bang ben dat er iets gebeurd en er eentje stikt. En meestal als ik thuis ben en ze hebben een botje hebben ze achteraf ongelooflijke dorst, nou als ik smorgens een botje geef als ik vetrek, zitten ze nog een halve dag met dorst. Ze zitten immers in hun eigen bench en een bakje water erin wordt aanzien om eens lekker mee te spelen.
Een Kong vind ik niet te vergelijken met 'knabbelwaar'. En volgens mij zitten de honden van Marloes ook niet in een bench als ze niet thuis is. :wink:
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

ik geef ze allebei ook altijd hun eigen kong.. en af en toe een botje..
nooit echt ruzie..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Rami schreef:
loony schreef:Hier krijgen ze geen botjes of knabbelwaar als ik weg ben. Gewoon omdat ik bang ben dat er iets gebeurd en er eentje stikt. En meestal als ik thuis ben en ze hebben een botje hebben ze achteraf ongelooflijke dorst, nou als ik smorgens een botje geef als ik vetrek, zitten ze nog een halve dag met dorst. Ze zitten immers in hun eigen bench en een bakje water erin wordt aanzien om eens lekker mee te spelen.
Een Kong vind ik niet te vergelijken met 'knabbelwaar'. En volgens mij zitten de honden van Marloes ook niet in een bench als ze niet thuis is. :wink:
Nee, niet in de bench hier nee :mrgreen: Ze kunnen door het hele huis.
Kluifjes e.d vind ik inderdaad ook anders, sowieso qua mogelijk stikken, en hier drinken ze inderdaad ook wel extra na een kluif. Maar goed, het zou dan om een paar uur gaan, en dat zouden ze best redden qua weer moeten plassen, ook met meer drinken na een kluif.
Maar ik vind dat te eng i.m.v eventueel verslikken/stikken :wink:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik geef gerust een kong aan de honden als ik de deur uit ben.
Ze zullen er niet om vechten, ze kunnen veel van elkaar hebben ook op het gebied van voer/snacks. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zo, het heeft even geduurd, maar vandaag voor het eerst die Kong gegeven terwijl ze samen alleen bleven :smile: :mrgreen: Moest de hele dag werken, en door het weer was het tussendoor alleen even snel plassen (Saar denkt dat ze anders smelt). Duss, kongetjes er maar eens tegenaan gegooid daarna. Beide Kongetjes netjes leeg, en de honden leven allebei ook nog :engel:
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

mooi zo...
dat het goed gegaan is..

ze hebben hij ons nooit ruzie om eten...
ze probeert storm alleen wel altijd af te leiden zodat zij het botje krijgt..
storm doet dat ook bij haar...

in de winter krijgen ze hier altijd een kong als ze niet zo lang naar buiten kunnen
doe ik kaas met brokjes in.. (gesmolten)
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Trippell
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute + twee kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trippell »

Hey,

Hier krijgen ze heel vaak een Kong of bot, als ze samen alleen moeten blijven. Een van onze honden is echt dominant en zeer bezitterig met voer, maar dat gaat prima zo. Ze krijgen ook vaak allemaal een vers bot en dan gaan ze gewoon alledrie (nu met een tijdelijke herplaatser, allevier) samen in de tuin.

In het begin kwam het wel eens tot gevecht, of er liet eentje zijn Kong liggen en dat werd dan meteen afgepakt door onze malamute. Maar nu weten ze dondersgoed dat weggaan = Kong kwijt en ze kennen elkaars grenzen. Als er toch eentje effe de dappere held wil uithangen en iets wil wegkapen van een andere hond, kan het zijn dat die gecorrigerd wordt en dan is het even veel lawaai, maar dat duurt nog geen 5seconden en dan is het weer koek en ei.

Onze honden functioneren goed samen, ieder kent zijn plaats en de ene hond zal nooit met agressie iets van een andere hond afpakken (wel op de loer blijven liggen tot iemand zijn bot achterlaat, en het dan inpikken). Als jij vindt dat dat bij jouw honden ook goed gaat, zie ik niet in waarom je 't niet zou geven als ze alleen thuis zijn (daar dient een Kong net voor vind ik).
Afbeelding
"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”