Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond overleden, geen telefoon van DA
Moderator: moderatorteam
- Jolande1961
- Zeer actief
Hond overleden, geen telefoon van DA
2 jaar geleden is onze Ozzy overleden op een nare manier; ze had een milttumor en de DA kon niet garanderen, dat er geen uitzaaiingen waren. Als we besloten tot operen moesten we er dan ook rekening mee houden, dat ze in de narcose voorgoed zou inslapen, mochten er uitzaaiingen zijn. Bij laten komen en dan een dag later in laten slapen was geen optie (en terecht natuurlijk, het beste voor de hond). Helaas...we hebben haar niet meer levend teruggezien.
Dat was dus te verwachten maar... Ozzy zou al eerste geopereerd worden (zware operaties altijd als eerste). Bij slecht nieuws zouden we gebeld worden, anders konden we tegen half 4 informeren wanneer ze opgehaald kon worden. De hele dag niks gehoord en om 3 uur gebeld. Krijg je te horen, dat je hond al uren in een tempex doos in de koeling staat.
Volgens DA zijn we meerdere malen gebeld, maar op zowel de mobiel van wederhelft, als die van mij en op de vaste telefoon stonden geen gemiste oproepen.
Hoe op dat moment de grond onder je voeten vandaan slaat de tranen het verdriet. Ben er dagen door van slag geweest.
Denken dat je je hond kan gaan halen, alles voor de thuiskomst in gereedheid; schoon dekbed op de vloer, zodat het gewonde buikje niet op een vies vloerkleed hoeft te liggen en de hond niet opgevouwen in de mand en allemaal kleine blikjes met lekker vlees.... De nacht op de bank willen doorbrengen bij je hond.
Dat was dus te verwachten maar... Ozzy zou al eerste geopereerd worden (zware operaties altijd als eerste). Bij slecht nieuws zouden we gebeld worden, anders konden we tegen half 4 informeren wanneer ze opgehaald kon worden. De hele dag niks gehoord en om 3 uur gebeld. Krijg je te horen, dat je hond al uren in een tempex doos in de koeling staat.
Volgens DA zijn we meerdere malen gebeld, maar op zowel de mobiel van wederhelft, als die van mij en op de vaste telefoon stonden geen gemiste oproepen.
Hoe op dat moment de grond onder je voeten vandaan slaat de tranen het verdriet. Ben er dagen door van slag geweest.
Denken dat je je hond kan gaan halen, alles voor de thuiskomst in gereedheid; schoon dekbed op de vloer, zodat het gewonde buikje niet op een vies vloerkleed hoeft te liggen en de hond niet opgevouwen in de mand en allemaal kleine blikjes met lekker vlees.... De nacht op de bank willen doorbrengen bij je hond.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Re: Hond overleden, geen telefoon van DA
Dat is verdorie wel heel erg hard. Wat zullen jullie een dreun hebben gekregen. Buiten dat kun je niet eens fatsoenlijk afscheid nemen. Dat was dan lekker geregeld daar.
- Marina
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Jeetje wat een onbeschofte DA. Bah dit is gewoon te erg voor woorden.
Is deze DA in de buurt van Helmond???
Dit is echt heel erg ellendig. DIt komt denk ik eens zo hard aan.pFFf geen woorden voor
Dit is echt heel erg ellendig. DIt komt denk ik eens zo hard aan.pFFf geen woorden voor

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
goed gecontroleerd dat ze het juiste nummer hadden? kan natuurlijk best eens een foutje in sluipen en dan is dat ook overmacht voor de DA natuurlijk...
hoe dan ook, lijkt me vreselijk moeilijk, hoop hebben ... en dan toch..
hoe dan ook, lijkt me vreselijk moeilijk, hoop hebben ... en dan toch..
-
Marion.
Dit is natuurlijk heel erg triest. Maar wat Noor al zei, weet je zeker dat je in de stress het goede nummer doorgegeven hebt? En wat zou je er nu 2 jaar later nog mee willen doen?
- Inne
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Nou, het lijkt me sterk dat iemand drie verkeerde nummers doorgeeft, niet?
Wat zal dat inderdaad een klap zijn, denken dat je je hond op gaat halen, dan dan vervolgend horen dat ze overleden is. Erg voor jullie!
Ik bel altijd zelf naar de dierenarts... heb liever zelf die regie.
Wat zal dat inderdaad een klap zijn, denken dat je je hond op gaat halen, dan dan vervolgend horen dat ze overleden is. Erg voor jullie!
Ik bel altijd zelf naar de dierenarts... heb liever zelf die regie.

Madison
Boris, voor altijd in mijn hart
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Tja ook fouten kunnen gemaakt worden en als ze daadwerkelijk gebeld hebben (al is het het verkeerde nummer) dan is het overmacht. Het blijven ook maar mensen. Mag wel hopen dat ze oprecht hun excuses hebben aangenomen, want dat is het minste wat ze kunnen doen.
Ik snap dat het moeilijk is, maar de dood van een hond is altijd moeilijk, ongeacht alles wat er om heen gebeurd. Ik zou het belangrijker vinden dat hij tijdens de narcose gewoon niks heeft gevoeld en dus ingeslapen is dan dat het stukje communicatie goed is verlopen. Hoe hard het ook voor jou is om het op die manier te weten te komen en je hoop die je in de tussentijd had opgebouwd!
Ik snap dat het moeilijk is, maar de dood van een hond is altijd moeilijk, ongeacht alles wat er om heen gebeurd. Ik zou het belangrijker vinden dat hij tijdens de narcose gewoon niks heeft gevoeld en dus ingeslapen is dan dat het stukje communicatie goed is verlopen. Hoe hard het ook voor jou is om het op die manier te weten te komen en je hoop die je in de tussentijd had opgebouwd!

- Jolande1961
- Zeer actief
Ik heb op een briefje in het hondenpaspoort alle telefoonnrs. gezet, zelfs die van mijn broer, die bij onze afwezigheid verder weg als contactpersoon geld.
Ik denk, dat ze gewoon niet gebeld hebben, wss. een opdracht tot bellen bij de balie weggelegd en dat die door wie weet een urgent geval of zo weggeraakt is.
Ik neem het de dierenartsen ook niet kwalijk of zo, ga er met Sammie ook weer gewoon naartoe.
Ik wilde het alleen vertellen, want het kan zo ook gaan natuurlijk.
Ik hoop niet, dat er een volgende keer komt, maar geheid, dat Jolande dan in de wachtkamer blijft zitten tot de operatie voltooid is.
Ik denk, dat ze gewoon niet gebeld hebben, wss. een opdracht tot bellen bij de balie weggelegd en dat die door wie weet een urgent geval of zo weggeraakt is.
Ik neem het de dierenartsen ook niet kwalijk of zo, ga er met Sammie ook weer gewoon naartoe.
Ik wilde het alleen vertellen, want het kan zo ook gaan natuurlijk.
Ik hoop niet, dat er een volgende keer komt, maar geheid, dat Jolande dan in de wachtkamer blijft zitten tot de operatie voltooid is.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Bij een handeling dan enten geef ik niet eens het paspoort mee. Ik ga na of het telefoonnummer in de computer klopt! Maar goed als ze niet eerlijk zijn, dan is dat natuurlijk erg vervelend, voor mij een reden om toch naar andere dierenarts te gaan (na de 2e teleustelling in mijn huidige dierenarts, stap ik voor 3e keer over naar een andere dierenarts)

- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
Dan zou ik dat ook graag weten of dat in Helmond is.....Marina schreef:Jeetje wat een onbeschofte DA. Bah dit is gewoon te erg voor woorden.
erg vervelend dat dit gebeurd, geen afscheid kunnen nemen.
-
*Ellen*
Dat is toch een regelrechte knal voor je kop, ik zou er helemaal overstuur van zijn.
Denk je dat alles goed gegaan is, want je wordt niet gebeld en dan blijkt je hond dood in de koeling te liggen !
Vreselijk. Ik snap er niks van dat dit zo heeft kunnen lopen.
Denk je dat alles goed gegaan is, want je wordt niet gebeld en dan blijkt je hond dood in de koeling te liggen !
Vreselijk. Ik snap er niks van dat dit zo heeft kunnen lopen.
- Jolande1961
- Zeer actief
Nee, snappen doe ik het ook niet, als er niet aangenomen word, probeer je het toch gewoon nog een keer, en nog een keer, enz....*Ellen* schreef: Ik snap er niks van dat dit zo heeft kunnen lopen.
En als hondenbaasje heb je in zo'n situatie toch je telefoon bij de hand.
Maar ja, denk dat het gegaan is, zoals hierboven al een keer geschreven, gewoon vergeten...
En ja, een knal voor je kop is het zeker.
Maar bovenstaande veranderd natuurlijk niks aan de kundigheid, want daar ben ik verder wel heel tevreden over.