Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

scalibor band vraag

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

scalibor band vraag

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Denk dat het bij medisch hoort gezien het tegen teken is? anders mag het verplaatst worden.

We gebruiken nu pipetten van Prac-tic. Wat goed werkt.
Nu overwegen we toch om volgende keer een scalibor band om te doen, deze werkt een half jaar. Prac-tic elke 4 weken herhalen. De scalibor overweging omdat deze ook werkt als de honden het water in gaan. Pipetten mogen ze eerste 2 dagen niet zwemmen en misschien als ze daar na zwemmen dat het dan iets minder werkt?

Nu vroeg ik me af:
1. onze honden zijn als wij weg zijn samen in de tuin, ze spelen samen etc. Is dit gevaarlijk voor ze als ze het bandje in hun bek krijgen. Er is hier niet veel waar ze achter kunnen blijven hangen verder (in de tuin staat tuinset, kennel die open staat, en 2 hokken).
2. als wij de honden aaien en we raken de band moet je dan je handen wassen of kan het geen kwaad?

meer info ook welkom. Wellicht dat we deze toch nog kunnen proberen als we in het najaar naar de ardennen gaan.
Sonnie1983
Zeer actief

Re: scalibor band vraag

ik weet niet of je de banden aan en af kan doen, zodat ze overdag als ze buiten zijn afgedaan kunnen worden?
Baily&Luna
Zeer actief

Ongelezen bericht door Baily&Luna »

ik persoonlijk laat mijn honden nooit meer alleen in de tuin/ren/binnen etc met een halsband om,

Luna heeft 1 keer zo hard aan Baily zijn halsband liggen trekken, dat die strakker en strakker om Baily z'n nek ging.
toen wij thuis kwamen lag Baily dus half bewusteloos in de ren met al een witte tong.

Meteen de halsband afgedaan en Baily snakte naar adem, ben blij dat ze toen maar even alleen waren, moet er niet aandenken wat er gebeurd zou zijn gebeurd als wij later thuis kwamen.

Hier dus NOOIT meer een halsband om thuis, na het wandelen gaan ze meteen af!
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

buster heeft de scalibor band altijd om

ook hiermee mag je de eerste dagen niet zwemmen

normaal laat ik nooit een halsband om bij een hond alleen thuis bij de scalibor denk ik dat hij wel stuk gaat als er gewicht aan komt --blijven haken :wink: --

alleen in de tuin is hij nooit dat wil hij niet alleen bij mij in de buurt

aaien heb ik ook geen problemen mee

je kunt de banden trouwens makkelijk om en af doen maar of ze dan hetzelfde effect hebben weet ik niet volgens mijhebben ze een beter effect bij altijd om
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief

Ze hebben hier alleen een halsband om met uitlaten en trainen verder dus niet ivm wat hier boven geschreven staat. Dus voor ons dan toch de pipetten het beste als ik zo lees?
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

fenneke schreef:buster heeft de scalibor band altijd om

ook hiermee mag je de eerste dagen niet zwemmen

normaal laat ik nooit een halsband om bij een hond alleen thuis bij de scalibor denk ik dat hij wel stuk gaat als er gewicht aan komt --blijven haken :wink: --

alleen in de tuin is hij nooit dat wil hij niet alleen bij mij in de buurt

aaien heb ik ook geen problemen mee

je kunt de banden trouwens makkelijk om en af doen maar of ze dan hetzelfde effect hebben weet ik niet volgens mijhebben ze een beter effect bij altijd om
Ik had hem voor Jamey gekocht voor de vakantie naar Frankrijk, ik doe hem alleen even af als we behendigheid lopen, verder heeft ze hem altijd om. Het is dat ik het zonde vind om hem af te doen na zo'n kort gebruik, anders was ik allang weer terug naar druppels in de nek.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
fenneke
Zeer actief

Jacksel schreef:

Ik had hem voor Jamey gekocht voor de vakantie naar Frankrijk, ik doe hem alleen even af als we behendigheid lopen, verder heeft ze hem altijd om. Het is dat ik het zonde vind om hem af te doen na zo'n kort gebruik, anders was ik allang weer terug naar druppels in de nek.
waarom?
ik gebruik de scalibor al jaren in de zomer voor mijn honden en echt erg weinig teken wat vond jij het nadeel van de band omdat je liever de druppels geeft?

voor frankrijk wordt hij inderdaad erg aanbevolen :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik vind de band tig keer beter werken dan druppels. Ik laat de band altijd om.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Baily&Luna schreef:Hier dus NOOIT meer een halsband om thuis, na het wandelen gaan ze meteen af!
Ik denk dat de gemiddelde herder een scalibor band echt wel stuk krijgt als hij ergens achter blijft hangen. Het is nogal ander materiaal dan bijv. een leren halsband.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

De band is zo af hoor als er iets achter blijft hangen. Bovendien is de band van rekbaar materiaal en aan de sluiting zitten geen karteltjes of pinnetjes. Vorig jaar heeft Samica 2x Jurek's band met spelen losgekregen. Gewoon tijdens het rennen en happen. Band was niet gebroken, dus ik kon hem direct weer om doen.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

fenneke schreef:
Jacksel schreef:

waarom?
ik gebruik de scalibor al jaren in de zomer voor mijn honden en echt erg weinig teken wat vond jij het nadeel van de band omdat je liever de druppels geeft?

Omdat Jamey het irritant vindt om steeds iets om haar nek te hebben, omdat ik het irritant vindt dat Jamey steeds iets om haar nek heeft, en omdat ik Jamey liever gewoon kaal door huis heb lopen. Plus dat ik hem dus met behendigheid iedere keer af doe.
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Sonnie1983
Zeer actief

fenneke schreef:
Jacksel schreef:

waarom?

we gaan naar de ardennen tegen de franse grens aan. dus aanbevolen om dan wel een scalibor band te gebruiken?
Baily&Luna
Zeer actief

Ongelezen bericht door Baily&Luna »

Zoek stok! schreef:
Baily&Luna schreef:Hier dus NOOIT meer een halsband om thuis, na het wandelen gaan ze meteen af!
Ik denk dat de gemiddelde herder een scalibor band echt wel stuk krijgt als hij ergens achter blijft hangen. Het is nogal ander materiaal dan bijv. een leren halsband.
dat kan ja, maar ik heb de scalibor halsband nog nooit gebruikt, ik heb het over een gewone halsband :wink:
Heb hier geen goede ervaring mee, dus halsbanden gaan altijd af...
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Wij gaan naar Luxemburg en op advies van de DA heeft Bob ook een scalibor om :ok:
En de groeten van de mannen :zwaai
fenneke
Zeer actief

ja :mrgreen:

ik doe het wel altijd zomers s winters niet

het schijnt een van de beste te zijn :wink:
tegen teken en zandvliegen ed

als je hem aanschaft moet je even op internet kijken er zijn vaak aanbiedingen die leuk zijn :wink:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Toen ik nog 2 honden in huis had hadden die ook allebei een scalibor band om, nooit geen problemen gehad.
Ze zijn ook flink rekbaar, zal denk ik niet zó snel iets gebeuren met die banden.
Gewone halsband hebben ze hier ook alleen om als het nodig is.

Met aaien ben ik makkelijk. Als ik er écht aan heb gezeten dan was ik m'n handen wel. Maar met de honden te aaien niet gelijk hoor.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Er wordt aangeraden om de banden af te doen als de honden gaan zwemmen.
Niet voor de band, maar voor de waterkwaliteit :wink:
Mijn honden staan in het water, maar zwemmen eigenlijk alleen tijdens training.
Dan deed ik ze even af.
Verder waren ze altijd om.

Sinds ik twee honden heb heb ik geen banden, maar ga ze toch weer aanschaffen.
Andere manieren om ze tegen teken te beschermen werken bar slecht vergeleken met die band.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

nu 2 jaar 's zomers de scalibor en ik ben echt zeer tevreden.. geen teek te vinden en we lopen toch regelmatig in bossen en dan rent ze ook in de struiken.
Ik heb hem wel hoog zitten net achter de oren zodat als iemand aait dat ze niet aan de band zitten, en als ze speelt pakken ze vaak niet hoog in de nek, maar vaak lager en ook voor het zwemmen zodat het niet direct in het water ligt want voor de organismen in het water is het ook niet erg prettig.
Hij is inderdaad met weinig druk snel afgetrokken het is een soort schuifje zonder klik-systeem.
Denk wel dat het veilig is met 2 spelende honden, vooral als je het hoog vastzet.. Hier maar 1grotere hond en een kleinere hond en als die spelen hangen ze niet echt in elkaars nekken dus helemaal zeker ben ik er niet van.

Het de hele dag afdoen lijkt me niet verstandig, het verspreid zich over/in de vetlaag van de honden en bij beweging word het een soort van 'aangevuld'
Zwemmen (mag) ermee (stoort de werking niet voor de hond, wel van de waterorganismen),wassen met shampoo mag je dan weer niet
Afbeelding
Ody
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ody »

Hier ook 2 monstertjes met de scaliborband om, ik vind ze echt ideaal. Zelfs muggen en dazen mijden de honden nu.
Ze hebben ze hier het hele voorjaar + de zomer om, doe ze nooit af. Juist omdat ze vrij makkelijk af gaan als ze blijven haken, hoor ik nog wel eens dat honden ze in de bosjes kwijt geraakt zijn.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd

Ongelezen bericht door antheman »

Als we gaan zwemmen, gaat de band af. Je dood er nl organismen in het water mee :wink:
Kees springt wel regelmatig het water in, en dan heeft hij om.

Vorig jaar met zijn logeerpartijtje crosste hij de hele dag door de tuin met band om. En na 2 dagen was de band zoek, waarschijnlijk door een roushpartijtje dwars door struiken heen. Ik ben dus heel blij dat de band afkon.
ChantalBos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door ChantalBos »

Hier hebben er 2 van de 3 een scalibor om. Ideaal vind ik het.
Nog geen teek of vlo gezien. De band "verdwijnt" hier in de vacht, zodat als je ze aait en kroelt de band niet aanraakt. Je ziet ondanks dat de scalibor wit is amper dat ze een band dragen.
Ook is de band rekbaar en schieten ze vrij makkelijk los. En ze zwemmen hier regelmatig maar ik doe de band nooit af...
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ideaal, scalibor.
Ze zitten heel dicht op de huid dus ze blijven er eigenlijk niet mee haken.
Gebeurt dat toch, dan rekt ie uit en glipt ie af.
Je moet de einden kort afknippen zodat andere honden die niet kunnen pakken.

Met scalibor zijn ze hier teek-vrij en hier zitten echt héél véél teken!
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Sonnie1983
Zeer actief

EschaenStefanie schreef:nu 2 jaar 's zomers de scalibor en ik ben echt zeer tevreden.. geen teek te vinden en we lopen toch regelmatig in bossen en dan rent ze ook in de struiken.
Ik heb hem wel hoog zitten net achter de oren zodat als iemand aait dat ze niet aan de band zitten, en als ze speelt pakken ze vaak niet hoog in de nek, maar vaak lager en ook voor het zwemmen zodat het niet direct in het water ligt want voor de organismen in het water is het ook niet erg prettig.
Hij is inderdaad met weinig druk snel afgetrokken het is een soort schuifje zonder klik-systeem.
Denk wel dat het veilig is met 2 spelende honden, vooral als je het hoog vastzet.. Hier maar 1grotere hond en een kleinere hond en als die spelen hangen ze niet echt in elkaars nekken dus helemaal zeker ben ik er niet van.

Het de hele dag afdoen lijkt me niet verstandig, het verspreid zich over/in de vetlaag van de honden en bij beweging word het een soort van 'aangevuld'
Zwemmen (mag) ermee (stoort de werking niet voor de hond, wel van de waterorganismen),wassen met shampoo mag je dan weer niet
Ze worden zowiezo hier nooit gewassen. Alleen heel s oms onder de douche als we weer in een prutsloot gesprongen zijn of iets dergelijks.
Na een zwempartijtje is hun vacht altijd weer heerlijk zacht, of na een douchebeurt (dus gewoona fspoelen met water)
fenneke
Zeer actief

om je aan het twijfelen te brengen :mrgreen:

http://www.hondenforum.nl/plaza/medisch ... t=scalibor" onclick="window.open(this.href);return false;
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”