Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
siberische husky
Moderator: moderatorteam
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Re: siberische husky
Het is onzin om voor het zindelijk te maken naar een vast plekje te gaan.
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Dat is alleen om hem in het begin zindelijk te maken. Dat hij weet dat hij buiten zijn behoefte moet doen. Ze gaan al gauw de link leggen en andere geurtjes ruiken die ze willen markeren. Als de link eenmaal gelegd is dat ze het buiten moeten doen, gaan ze tijdens het wandelen meerder plasjes doen, dus niet meer op een plek.kevve123 schreef:wat ik mij nu wel afvraag, als je je hond zindelijk maakt moet je een vast plekje zoeken en daar elke keer naar toe gaan. maar als dat plekje niet op de weg ligt voor het wandelen?
hoef je daar dan heel zijn leven naar dat plekje eerst gaan of is dat enkel voor te leren dat hij het buiten moet doen? en kan hij daarna gewoon tijdens het wandelen pas zijn behoefte doen?
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK-
Angelique.
kevve123 schreef:wat ik mij nu wel afvraag, als je je hond zindelijk maakt moet je een vast plekje zoeken en daar elke keer naar toe gaan. maar als dat plekje niet op de weg ligt voor het wandelen?
hoef je daar dan heel zijn leven naar dat plekje eerst gaan of is dat enkel voor te leren dat hij het buiten moet doen? en kan hij daarna gewoon tijdens het wandelen pas zijn behoefte doen?
heb ik werkelijk nog nooit gedaan...dan heb je straks een hond die het enkel op die plek wil doen ?
-
jveen
- Actief
- Aantal honden: 3
vaste plekjes heb ik ook gedaan en ik zou het denk ik met een husky ook niet proberen.. wat asl pup word aangeleerd is er moeilijk weer uit te krijgen..
verder loopt een husky over t algemeen niet weg als je actief met ze bezigbent maar als dr een vogel of een kat langskomt kon ie wel es pleite gaan...
verder loopt een husky over t algemeen niet weg als je actief met ze bezigbent maar als dr een vogel of een kat langskomt kon ie wel es pleite gaan...
-
kevve123
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): siberische husky
ik ben dus naar de kennel gegaan wat gepraat. en het kwam erop neer dat ik de nodige maatregelen genomen had , dat ik voorbereid leek enzo... wat vraagjes ingevuld.
ik heb mijn mooie husky pup meegekregen. de reis naar huis ging goed.
hij kwam thuis en alles kwam er uit vanachter. goed, we gaan wandelen, ete, nog eens wandelen, niets meer.... wat dan, we komen binnen ... weer alles ondergepoept.
hij rust wat, en gaf een teken dat hij naar buiten wou, ok, ik ga naar buiten en daar stond ik een half uur wat gewandelt, gewacht.... weer niets. kwam ik binnen en deed ze het weer.
nu net gaf ze teken dat ze naar buiten wou en ik trok meteen men kleren aan en ging naar buiten en ze deed een plasje, we wandelen daarna wat en gaan naar binnen maar bleef ze maar snuffelen en ronddraaien dus dacht ik 'oei het is nog niet gedaan' maar niks hoor. nu ligt ze in haar mand en hopelijk doet ze het binnen 5 min niet weer op de grond.
waar ik me wel wat zorgen over maak, ze hoest precies wat of altijd zo 'sniffen' moeilijk uit te leggen , hele zware adem op momenten. en soms niest ze precies ofwel moet ze kokhalsen maar er komt nooit geen braaksel uit. iemand enig idee wat dit kan zijn?
ik heb mijn mooie husky pup meegekregen. de reis naar huis ging goed.
hij kwam thuis en alles kwam er uit vanachter. goed, we gaan wandelen, ete, nog eens wandelen, niets meer.... wat dan, we komen binnen ... weer alles ondergepoept.
hij rust wat, en gaf een teken dat hij naar buiten wou, ok, ik ga naar buiten en daar stond ik een half uur wat gewandelt, gewacht.... weer niets. kwam ik binnen en deed ze het weer.
nu net gaf ze teken dat ze naar buiten wou en ik trok meteen men kleren aan en ging naar buiten en ze deed een plasje, we wandelen daarna wat en gaan naar binnen maar bleef ze maar snuffelen en ronddraaien dus dacht ik 'oei het is nog niet gedaan' maar niks hoor. nu ligt ze in haar mand en hopelijk doet ze het binnen 5 min niet weer op de grond.
waar ik me wel wat zorgen over maak, ze hoest precies wat of altijd zo 'sniffen' moeilijk uit te leggen , hele zware adem op momenten. en soms niest ze precies ofwel moet ze kokhalsen maar er komt nooit geen braaksel uit. iemand enig idee wat dit kan zijn?
-
Angelique.
kevve123 schreef:waar ik me wel wat zorgen over maak, ze hoest precies wat of altijd zo 'sniffen' moeilijk uit te leggen , hele zware adem op momenten. en soms niest ze precies ofwel moet ze kokhalsen maar er komt nooit geen braaksel uit. iemand enig idee wat dit kan zijn?
ohw jee...uhhh waar heb je je pup vandaan als ik vragen mag ?
-
kevve123
- geregistreerd lid
bolkshof in rijkevorsel.
alles was in orde dusja.
wat kan dat zijn?
alles was in orde dusja.
wat kan dat zijn?
- freskin
- Zeer actief
Dat lijkt me niet zo gezond klinken...Mijn vraag is ook: waar heb je je pupje vandaan. Heb je op een wachtlijst gestaan bij een fokker of zo? Het lijkt me zo vreemd dat je naar iemand toe gaat en zo maar een pup mee krijgt.....
En ook dat je zegt dat alles er achter uit komt. Is het diarree? Ik zou zo spoedig mogelijk naar een dierenarts gaan voor een check-up! Als het parvo is moet je er snel bij zijn. Hoe oud is de pup? Ik hoop niet dat ze bij een broodfokker vandaan komt, want dan vrees ik het ergste....
Je mag het eerste half jaar trouwens niet lang lopen met jje pup. Je kan aanhouden 5 minuten per maand dat ze oud is, dus als ze nu 8 weken is dan mag je10 minuten met haar wandelen. Dit i.v.m de gewrichten.
Beterschap en succes met je pup!
edit* het zware ademen kan ook duiden op een(beginnende)longontsteking of kennelhoest. Met een pup moet je erg voorzichtig zijn, dus ik zou wel even bij een dierenarts langs gaan om haar te laten nakijken. Niet een dag wachten, maar zo spoedig mogelijk!
Ik zie net dat je pupje bij een broodfokker vandaan komt
(Bolkshof in Rijkevorsel) Op zijn zachtst gezegd NIET slim! Ik dacht dat je je goed had voorbereid, maar dat is dus niet zo
Zo snel mogelijk naar een dierenarts. En wel vandaag nog!
Ik vond het al zo vreemd.....en goede fokker geeft niet zo maar al la minuut een pup mee. Maar ja, als je niet kan wachten..
Ik hoop van ganser harte dat het goed gaat komen met je pupje....
edit* toevoeging
En ook dat je zegt dat alles er achter uit komt. Is het diarree? Ik zou zo spoedig mogelijk naar een dierenarts gaan voor een check-up! Als het parvo is moet je er snel bij zijn. Hoe oud is de pup? Ik hoop niet dat ze bij een broodfokker vandaan komt, want dan vrees ik het ergste....
Je mag het eerste half jaar trouwens niet lang lopen met jje pup. Je kan aanhouden 5 minuten per maand dat ze oud is, dus als ze nu 8 weken is dan mag je10 minuten met haar wandelen. Dit i.v.m de gewrichten.
Beterschap en succes met je pup!
edit* het zware ademen kan ook duiden op een(beginnende)longontsteking of kennelhoest. Met een pup moet je erg voorzichtig zijn, dus ik zou wel even bij een dierenarts langs gaan om haar te laten nakijken. Niet een dag wachten, maar zo spoedig mogelijk!
Ik zie net dat je pupje bij een broodfokker vandaan komt
Zo snel mogelijk naar een dierenarts. En wel vandaag nog!
Ik vond het al zo vreemd.....en goede fokker geeft niet zo maar al la minuut een pup mee. Maar ja, als je niet kan wachten..
Ik hoop van ganser harte dat het goed gaat komen met je pupje....
edit* toevoeging
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK-
Angelique.
Ik sluit me helemaal aan bij Freskin.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Tsjah, niet slim.
Heb je garantie gekregen? Dan nu nog je pup terug brengen en op zoek gaan naar óf een herplaatser of een goed gefokt hondje.
Je houdt hiermee namelijk de broodfok in stand
.
Heb je garantie gekregen? Dan nu nog je pup terug brengen en op zoek gaan naar óf een herplaatser of een goed gefokt hondje.
Je houdt hiermee namelijk de broodfok in stand
- freskin
- Zeer actief
En natuurlijk zeggen ze daar dat je het goed hebt gedaan en je een pupje kan meenemen. Daar zijn het broodfokkers voorkevve123 schreef:bolkshof in rijkevorsel.
alles was in orde dusja.....
Maar nogmaals, ik hoop echt dat het allemaal mee valt en het pupje snel opknapt. Het arme beestje kan er ook niets aan doen. Pups zijn erg kwetsbaar dus ik hoop echt dat je even langs de dierenarts gaat. En laat haar eerst niet enten. Want zieke honden mogen eerst niet geent worden. Er kan ook stress mee spelen bij haar . De andere omgeving en alle nieuwe indrukken kunnen ook op de darmen werken. Maar dat zware ademhalen en snuiven is echt niet goed.
Beterschap met je kleine meid.
heb je ook foto´s van haar?
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK-
kevve123
- geregistreerd lid
net naar de dierenarts geweest en het gaat goed de pup. aleja goed.
het is dus nog even afwachten, antibiotica gekregen, enzovoort...
het kan gewoon een beginnende longontsteking zijn. maar voor de rest ziet er alles goed uit met haar.
nja het leek me best ok daar, ik had van mensen meningen gehoord en alles leek goed. het zag daar ook echt wel goed uit. alle honden mooi verzorgd, en alles leek in orde.
maar het is inderdaad meer dan dat, dus niet zo slim geweest. de hond is ook net iets jonger.
maar de puppy komt er door.
danku voor de harde maar nuttige informatie en meningen! ze zal het hier zeker goed hebben en het is echt een schatje van een pup.
het kan gewoon een beginnende longontsteking zijn. maar voor de rest ziet er alles goed uit met haar.
nja het leek me best ok daar, ik had van mensen meningen gehoord en alles leek goed. het zag daar ook echt wel goed uit. alle honden mooi verzorgd, en alles leek in orde.
maar het is inderdaad meer dan dat, dus niet zo slim geweest. de hond is ook net iets jonger.
danku voor de harde maar nuttige informatie en meningen! ze zal het hier zeker goed hebben en het is echt een schatje van een pup.
- freskin
- Zeer actief
kevve123 schreef:net naar de dierenarts geweest en het gaat goed de pup. aleja goed.
Gelukkig gaat het goed met haar!
Als je vragen hebt, stel ze gerust,hoor. We kunnen allemaal van elkaar leren.
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK-
kevve123
- geregistreerd lid
ja inderdaad, maar liever hard dan niets te weten over wat fout gaat.
en of het nu van een winkel, van asiel, van fokker komt... het 1 zal veiliger en beter zijn dan het ander. maar elk hondje verdient wel een goed thuis denk ik dan. en ik ben super blij met haar.
nogmaals bedankt iedereen.
en of het nu van een winkel, van asiel, van fokker komt... het 1 zal veiliger en beter zijn dan het ander. maar elk hondje verdient wel een goed thuis denk ik dan. en ik ben super blij met haar.
-
Cantus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 1
dat is nu de truuk van broodfokkers...als je nu eerst hier meningen had gevraagd over naar welke fokker te gaan, had je hele andere dingen te horen gekregen...anyway, pupje is er, hopelijk is en blijft ie gezond...veel plezier ermee...kevve123 schreef:net naar de dierenarts geweest en het gaat goed de pup. aleja goed.
btw: kennels die meer dan 2 rassen fokken, zijn 9 van de 10 keer broodfokkers!
-
Cantus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
jij geeft wel een goed thuis aan een hondje, maar hou je ook rekening met de moederhonden? dat is namelijk het hele gezeik met broodfok...kevve123 schreef:ja inderdaad, maar liever hard dan niets te weten over wat fout gaat.
de moederhonden zitten vaak in een oostblokland en leven op zijn zachts gezegd: in erbarmelijke omstandigheden!
het probleem is door dat mensen dit soort puppies een goed thuis geven, dit in stand wordt gehouden...
-
kevve123
- geregistreerd lid
ja ok , excuses,
ik kan nu niet echt meer terug natuurlijk. ik kan er nu enkel het beste van maken voor haar.
ik kan nu niet echt meer terug natuurlijk. ik kan er nu enkel het beste van maken voor haar.
-
Sandor
tis echt een schande
collie's, border collies, berner sennens, duitse herders, siberische husky's, sint bernards, boxers, staffords.....allemaal kapot gekweekt door broodfokkers
waarvoor communisme al niet goed zou zijn
collie's, border collies, berner sennens, duitse herders, siberische husky's, sint bernards, boxers, staffords.....allemaal kapot gekweekt door broodfokkers
waarvoor communisme al niet goed zou zijn
- signmodel
- Actief
- Mijn ras(sen): max en job, geweldige vullusbakkuh
nee!!!!!!!!
ik heb nu sinds een jaar een husky x herder en karakter 100% husk,
ik heb m en hou van m ,maar nooit meer!
hij kon los op bepaalde plaatsen. dit zijn plaatsen waarbij hij geen kwaad kan. dus geen schapen, katten of wild en in de buurt van een weg.
nou vandaag dus mooi een schaap te pakken gehad!
en deze schapen stonden toch op een behoorlijke afstand vanwaar we waren maar meneer is m gepeerd. wel weer terug gekomen maar wel een kwaaie boer en een verdrietige ik.
nee ik neem er nooit meer 1!
en lessen helpt niks want we zijn vanaf puber cursus naar de b gegaan (a mochten we zelfs overslaan, zo goed meneer het op het veld)
zodra ik even niet alert genoeg ben is meneer er weer van door.
je mag m zo komen halen als je wilt. (grapje, kan ook niet zonder m)
of heb ik weer eens de verkeerde
zoals altijd..
hij kon los op bepaalde plaatsen. dit zijn plaatsen waarbij hij geen kwaad kan. dus geen schapen, katten of wild en in de buurt van een weg.
en deze schapen stonden toch op een behoorlijke afstand vanwaar we waren maar meneer is m gepeerd. wel weer terug gekomen maar wel een kwaaie boer en een verdrietige ik.
en lessen helpt niks want we zijn vanaf puber cursus naar de b gegaan (a mochten we zelfs overslaan, zo goed meneer het op het veld)
of heb ik weer eens de verkeerde

groetjes van ons.
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Nou het klinkt zo niet echt als een grapje..signmodel schreef:je mag m zo komen halen als je wilt. (grapje, kan ook niet zonder m)
of heb ik weer eens de verkeerdezoals altijd..
-
Angelique.
signmodel schreef:nee!!!!!!!!
Kom maar brengen.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Klinkt inderdaad alsof je echt niet blij bent met je hond.. Vrees wel dat het beetje husky eigen is dat weglopen enzo, dus denk niet dat je de verkeerde hebt getroffen.Ellen. schreef:Nou het klinkt zo niet echt als een grapje..signmodel schreef:je mag m zo komen halen als je wilt. (grapje, kan ook niet zonder m)