Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ervaringen Natudog??
Moderator: moderatorteam
-
joe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Ervaringen Natudog??
Ik heb even rechearch gedaan en ben van mening dat ik een hondenvoer wil met vlees, geen granen, etc...want dat past niet zo bij een carnivoor.
Nu kwam ik uit bij Natudog.
ZE hebben brokken en vers vlees.
Is dit een goed product??
-
joe
- Zeer actief
Re: Ervaringen Natudog??
Ik las trouwens dat je vers en brok niet mag mengen.joe schreef:Ik heb even rechearch gedaan en ben van mening dat ik een hondenvoer wil met vlees, geen granen, etc...want dat past niet zo bij een carnivoor.
Dus ik kan niet 's morgen brok en sávonds vers geven??
Probleem met vers is, dat ik niet zo'n grote vriezer heb:)
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Natudog is volgens mij vergelijkbaar met Carnibest,dus goed.Ik heb het afgelopen week op de show in de Rijnhal gekocht en heb er dus eigenlijk geen ervaring mee,maar het ziet er erg goed uit.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
joe
- Zeer actief
Het is alleen niet zo duur....dus vroeg ik mij af of het wel echt goed kan zijn.marian* schreef:Natudog is volgens mij vergelijkbaar met Carnibest,dus goed.Ik heb het afgelopen week op de show in de Rijnhal gekocht en heb er dus eigenlijk geen ervaring mee,maar het ziet er erg goed uit.
17 kilo versvoer voor 50 euro en 20 kilo brok voor 55 euries..
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
ik wil je niet aanvallen hoor, maar je wilt hondenvoer met vlees, niet met granen want dat past niet bij een carnivoor.... een bericht erna schrijf je dat je ook brokken wilt geven....?
Beetje tegenstrijdig.... Een extra vrieskist is zo aangeschaft...
maar voor de rest geen ervaringen ermee

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Volgens mij kost het €2,95 per rol.joe schreef:Het is alleen niet zo duur....dus vroeg ik mij af of het wel echt goed kan zijn.marian* schreef:Natudog is volgens mij vergelijkbaar met Carnibest,dus goed.Ik heb het afgelopen week op de show in de Rijnhal gekocht en heb er dus eigenlijk geen ervaring mee,maar het ziet er erg goed uit.
Op de show was een pakket van 14 rollen te koop voor €35,-

-
joe
- Zeer actief
De brokken van Natudog zijn graanvrij en bevatten voor 75% vlees, net als het versvoer, dus vandaar.EschaenStefanie schreef:ik wil je niet aanvallen hoor, maar je wilt hondenvoer met vlees, niet met granen want dat past niet bij een carnivoor.... een bericht erna schrijf je dat je ook brokken wilt geven....?
Ik kan wel een extra vrieskist aanschaffen, maar heb er geen plaats voor. Heb een klein schuurtje waar alleen mijn wasmachine, droger en eigen vriezer inpassen
-
joe
- Zeer actief
Wat is een rol??marian* schreef:Volgens mij kost het €2,95 per rol.joe schreef:Het is alleen niet zo duur....dus vroeg ik mij af of het wel echt goed kan zijn.marian* schreef:Natudog is volgens mij vergelijkbaar met Carnibest,dus goed.Ik heb het afgelopen week op de show in de Rijnhal gekocht en heb er dus eigenlijk geen ervaring mee,maar het ziet er erg goed uit.
Op de show was een pakket van 14 rollen te koop voor €35,-
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ga even googlen op natudog voer dan... ben nu wel nieuwsgierig geworden wat ze dan met de brokken doen en wat ze erin doen
edit; gevonden... ze hebben er i.p.v granen mais erin gedaan

-
joe
- Zeer actief
Is dat goed of juist niet??EschaenStefanie schreef:hoe doen ze dat dan??
ik ga even googlen op natudog voer dan... ben nu wel nieuwsgierig geworden wat ze dan met de brokken doen en wat ze erin doen
edit; gevonden... ze hebben er i.p.v granen mais erin gedaan
- May Linn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie's en herders
In principe heeft je hond geen koolhydraten nodig (graan/maïs/aardappelmeel enz.).
Dus in die zin is maïs niet anders of beter dan.
Wel is een brok waarvan het vleesgehalte hoog is naar verhouding 'beter' dan brokken waar bijna geen vlees in zit.
Een geperste brok is dan weer beter dan een krokante brok omdat die laatste hoger verhit worden en er zo meer kuntmatige voedinsstoffen toegevoegd moeten worden.
Vers voeren is voor de gezondheid van een hond het beste. Wel zit er natuurlijk een en ander verschil in kvv's en vaak is gewoon proberen of het voer jou en je hond goed bevalt.
Inmiddels is het achterhaald dat je brok en vlees niet mag combineren, dus dat is niet meer van toepassing
Dus in die zin is maïs niet anders of beter dan.
Wel is een brok waarvan het vleesgehalte hoog is naar verhouding 'beter' dan brokken waar bijna geen vlees in zit.
Een geperste brok is dan weer beter dan een krokante brok omdat die laatste hoger verhit worden en er zo meer kuntmatige voedinsstoffen toegevoegd moeten worden.
Vers voeren is voor de gezondheid van een hond het beste. Wel zit er natuurlijk een en ander verschil in kvv's en vaak is gewoon proberen of het voer jou en je hond goed bevalt.
Inmiddels is het achterhaald dat je brok en vlees niet mag combineren, dus dat is niet meer van toepassing
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik heb hier 20 kg brok voor de helft van bovengenoemd bedrag, prima brok dus ik vind 55 euries vreselijk duur voor een hondenbrok. :N:joe schreef:Het is alleen niet zo duur....dus vroeg ik mij af of het wel echt goed kan zijn.marian* schreef:Natudog is volgens mij vergelijkbaar met Carnibest,dus goed.Ik heb het afgelopen week op de show in de Rijnhal gekocht en heb er dus eigenlijk geen ervaring mee,maar het ziet er erg goed uit.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
joe
- Zeer actief
En welke brok is dat?malinois schreef:ik heb hier 20 kg brok voor de helft van bovengenoemd bedrag, prima brok dus ik vind 55 euries vreselijk duur voor een hondenbrok. :N:joe schreef:Het is alleen niet zo duur....dus vroeg ik mij af of het wel echt goed kan zijn.marian* schreef:Natudog is volgens mij vergelijkbaar met Carnibest,dus goed.Ik heb het afgelopen week op de show in de Rijnhal gekocht en heb er dus eigenlijk geen ervaring mee,maar het ziet er erg goed uit.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
bevo, een geperste brok.joe schreef:
En welke brok is dat?
Cavom is ook een betaalbare goede brok.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Een roljoe schreef: Wat is een rol??
Gemalen vlees en bot verpakt in een rol van een kilo.

- Meike
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
- Aantal honden: 2
Ik heb geen ervaring met Natudog, maar het lijkt me een hele goede brok. Bevat volgens mij 65% vlees (geen 75) en 30% granen, waarvan rijst het grootste gedeelte is. Er zit een klein beetje mais in, wat ze vaak doen om de energie gelijkmatiger te laten vrijkomen. Granen hoef je niet te vrezen, en vooral rijst niet want dat is goed verteerbaar. Granen zijn niet nodig qua voedingswaarde, maar je ontkomt er niet aan als je een brok wilt geven die niet in de hoogste prijsklasse zit.
Waarom zou het 'eng' zijn dat het zo goedkoop is? Er zit weinig extra rommel in, dus daar hoef je ook niet voor te betalen. Ze gebruiken vlees uit de bio-industrie, wat ook goedkoper is dan bijvoorbeeld het scharrelvlees van orijen en acana. Daarbij denk ik dat de insteek minder commercieel is dan veel andere merken.
Even in vergelijking met geperste brokken: natudog bevat meer dan 2x zoveel vlees als geperste brokken. Geperst zal dan beter zijn qua vertering en behoud van voedingsstoffen, maar je kunt ook de prioriteit geven aan een hoog vleespercentage. Dat is een afweging die je moet maken. Op [url]brokkenvergelijken.wordpress.com[/] kun je natudog vergelijken met andere brokken.
Je kan inderdaad 's ochtends brokken en 's avonds kvv geven, of andersom. De kwaliteit van de kvv weet ik niet, om dat te beoordelen kun je kijken of er genoeg spiervlees inzit (sommige merken gebruiken veel orgaanvlees, dat is goedkoper) en hoeveel granen erin zitten. Een goede kvv gebruikt geen granen.
Waarom zou het 'eng' zijn dat het zo goedkoop is? Er zit weinig extra rommel in, dus daar hoef je ook niet voor te betalen. Ze gebruiken vlees uit de bio-industrie, wat ook goedkoper is dan bijvoorbeeld het scharrelvlees van orijen en acana. Daarbij denk ik dat de insteek minder commercieel is dan veel andere merken.
Even in vergelijking met geperste brokken: natudog bevat meer dan 2x zoveel vlees als geperste brokken. Geperst zal dan beter zijn qua vertering en behoud van voedingsstoffen, maar je kunt ook de prioriteit geven aan een hoog vleespercentage. Dat is een afweging die je moet maken. Op [url]brokkenvergelijken.wordpress.com[/] kun je natudog vergelijken met andere brokken.
Je kan inderdaad 's ochtends brokken en 's avonds kvv geven, of andersom. De kwaliteit van de kvv weet ik niet, om dat te beoordelen kun je kijken of er genoeg spiervlees inzit (sommige merken gebruiken veel orgaanvlees, dat is goedkoper) en hoeveel granen erin zitten. Een goede kvv gebruikt geen granen.
-
joe
- Zeer actief
Ik heb gisteren van alles wat gekocht: Duck rund en kip, carnibest alle smaken en smuldier compleet alle smaken. Als dat op is bestel ik Natudog, want de vriezerla is vol. Ik heb nu 1 la voor de hond gemaakt.
Boy laat vaak zijn brokken staan en neemt af en toe een hapje, maar dat verse vlees....in 1 keer op
Vraagje: IK zag nadat ik bij de dierenwinkel was geweest bij AH in het schap ook smuldier, de helft goedkoper maar wel een ander pakje...die van de dierenwinkel is wit met alleen honden erop. Die van AH is rood met kat en hond erop...
Boy laat vaak zijn brokken staan en neemt af en toe een hapje, maar dat verse vlees....in 1 keer op
Vraagje: IK zag nadat ik bij de dierenwinkel was geweest bij AH in het schap ook smuldier, de helft goedkoper maar wel een ander pakje...die van de dierenwinkel is wit met alleen honden erop. Die van AH is rood met kat en hond erop...
-
joe
- Zeer actief
Ik ontdooit en bewaar het verse vlees in de koelkast, maar mag je het ook zo koud uit de koelkast geven????
-
joe
- Zeer actief
Ja, ik snap hem...een rolmarian* schreef:Een roljoe schreef: Wat is een rol??![]()
Heb trouwens voor de katten ook gelijk verse rollen gekocht, maar die lusten het niet????
Hebben zij liever al die zoute toevoegingen????
Iemand ervaring met vers voor de kat??
- May Linn
- Zeer actief
Liever niet, je kunt het beter dan even een uurtje voordat je het geeft uit de koelkast halen.joe schreef:Ik ontdooit en bewaar het verse vlees in de koelkast, maar mag je het ook zo koud uit de koelkast geven????
Voor een keer is het geen ramp, maar te vaak koud uit de koelkast is niet echt gezond voor de hond.
- May Linn
- Zeer actief
yep hierjoe schreef:Ja, ik snap hem...een rolmarian* schreef:Een roljoe schreef: Wat is een rol??![]()
Heb trouwens voor de katten ook gelijk verse rollen gekocht, maar die lusten het niet????
Hebben zij liever al die zoute toevoegingen????
Iemand ervaring met vers voor de kat??
Katten zijn vaak veel moeilijker qua ander eten accepteren. In brok en blik zitten ook veel kunstmatige smaakversterkers en zout ja.
Maar katten kun je wel leren vreemde smaken te eten, al zal het je wat meer moeitte kosten dan bij de hond.
Eten je katten blikvoer?
Dat is vaak het makkelijkste om te mengen. in het begin meng je een theelepeltje door het blikvoer en heel langzaam meng je steeds een beetje meer door kvv door het blikvoer.
Hier aten ze pas geheel vers na 2 maanden, geduld is dus belangrijk
Een klein beetje warm water erover wil ook nog weleens helpen.
Bij brok kan het ook zo, maar dan heb je kans dat ze alleen de brokken eruit eten.
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Klopt, de rode pakjes van AH zijn hetzelfde als die van de dierenwinkel volgens mij,, denk alleen dat het bij de appie stukken goedkoper is, heb gisteren weer 10 pakkies gehaald bij de appie, ik betaal 0,46 cent per pakje, dit geld voor de rode vleescompleet(hond-kat) op plaatje, en voor de groene vlees -pens compleet.joe schreef:Ik heb gisteren van alles wat gekocht: Duck rund en kip, carnibest alle smaken en smuldier compleet alle smaken. Als dat op is bestel ik Natudog, want de vriezerla is vol. Ik heb nu 1 la voor de hond gemaakt.
Boy laat vaak zijn brokken staan en neemt af en toe een hapje, maar dat verse vlees....in 1 keer op![]()
De rode heeft nog een bijkomend voordeel en dat is dat het glutenvrij is!!
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Contacteer:
Niet voor graanvrije brokken met zo'n hooge vlees percentage.malinois schreef:ik heb hier 20 kg brok voor de helft van bovengenoemd bedrag, prima brok dus ik vind 55 euries vreselijk duur voor een hondenbrok. :N:joe schreef:Het is alleen niet zo duur....dus vroeg ik mij af of het wel echt goed kan zijn.marian* schreef:Natudog is volgens mij vergelijkbaar met Carnibest,dus goed.Ik heb het afgelopen week op de show in de Rijnhal gekocht en heb er dus eigenlijk geen ervaring mee,maar het ziet er erg goed uit.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat zal best, het zijn prima brokken, de honden doen het er uitstekend op en dat valt erg tegen normaal gesproken met sporthonden met een zeer grote energiebehoefte heb ik de ervaring. Ik heb nl zo ongeveer elke brok wel geprobeerd, ook de duurdere maar geen enkele was ik tevreden over. Voorheen Barca maar ook daar was ik de laatste maanden niet gelukkig meer mee, ze boerden het op, werden dof dus daarom bevo geprobeerd en dat gaat wel uitstekend. En tegen een nette en betaalbare prijs.Shima schreef:Niet voor graanvrije brokken met zo'n hooge vlees percentage.malinois schreef:
ik heb hier 20 kg brok voor de helft van bovengenoemd bedrag, prima brok dus ik vind 55 euries vreselijk duur voor een hondenbrok. :N:
Het overige vlees krijgen ze een paar keer per week wel via KVV binnen.
Ik verdom het om 55 euro te betalen voor een hondenbrok. Dan mag je wel miljonair zijn om je honden nog eten te geven, hier gaat er ruim 40 kg voer doorheen per 3 weken.
En mijn honden krijgen ook brood dus graan krijgen ze toch wel binnen.

- Meike
- Zeer actief
Natudog is niet graanvrij, maar voor zo'n hoog vleespercentage is het wel relatief goedkoop inderdaad.Shima schreef:Niet voor graanvrije brokken met zo'n hooge vlees percentage.
Nu hoorde ik van de fabrikant dat ze Natudog niet meer gaan verkopen. Ze gaan over op Power of Nature, een Duits merk. Minimaal 50% biologisch kippenvlees (vers en gedroogd). Het eiwit is voor 80% afkomstig van vlees en ei en 20% van rijst. Er zitten geen andere granen dan rijst in. Wel een stuk duurder: 60 euro voor 15 kilo
-
joe
- Zeer actief
Chips..dat wordt dan even flink inslaanMeike schreef:Natudog is niet graanvrij, maar voor zo'n hoog vleespercentage is het wel relatief goedkoop inderdaad.Shima schreef:Niet voor graanvrije brokken met zo'n hooge vlees percentage.
Nu hoorde ik van de fabrikant dat ze Natudog niet meer gaan verkopen. Ze gaan over op Power of Nature, een Duits merk. Minimaal 50% biologisch kippenvlees (vers en gedroogd). Het eiwit is voor 80% afkomstig van vlees en ei en 20% van rijst. Er zitten geen andere granen dan rijst in. Wel een stuk duurder: 60 euro voor 15 kilo
-
joe
- Zeer actief
Positief berichtje:
Boy zijn ontlasting is nu super...weinig, compact en donker!
Wat een verschil met die brokken zeg!!
Maar het is wel erg duur!! Ik ben zo'n 3-4 euro per dag kwijt.
Dus ruim 100 euro per maand. Met mijn paard ben ik met complete verzorging en stalling 200 per maand kwijt. Niet echt in verhouding
Wat vinden jullie??
Of zal ik vaak smuldier en af en toe carnibest kunnen geven??
Hij krijgt nu elke dag 1 rol carnibest, aangevuld met duck of smuldier.
Boy zijn ontlasting is nu super...weinig, compact en donker!
Wat een verschil met die brokken zeg!!
Maar het is wel erg duur!! Ik ben zo'n 3-4 euro per dag kwijt.
Dus ruim 100 euro per maand. Met mijn paard ben ik met complete verzorging en stalling 200 per maand kwijt. Niet echt in verhouding
Wat vinden jullie??
Of zal ik vaak smuldier en af en toe carnibest kunnen geven??
Hij krijgt nu elke dag 1 rol carnibest, aangevuld met duck of smuldier.
- Meike
- Zeer actief
Oh ik bedoelde de brokken trouwens! Niet de kvv, die is wel graanvrij en blijft bestaanjoe schreef:Chips..dat wordt dan even flink inslaanMeike schreef:Natudog is niet graanvrij, maar voor zo'n hoog vleespercentage is het wel relatief goedkoop inderdaad.Shima schreef:Niet voor graanvrije brokken met zo'n hooge vlees percentage.
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Contacteer:
ik weet niet waar je woont maar je hebt ook nog Naturis, je hebt KIVO, je hebt lotgering, LUPA, allemaal KVV die goedkoper is dan wat je nu haalt...
Soms hoor ik dat als je zelf samenstelt vaak voor 1 euro de hond de dag klaar kan zijn??
(overigens ben ik nog veel goedkoper uit met cavom/KVV dagen voeren) zoals ik al zei hier maar 1 hond op 100% KVV (wegens voedsel-allergie/overgevoeligheid)
Soms hoor ik dat als je zelf samenstelt vaak voor 1 euro de hond de dag klaar kan zijn??
(overigens ben ik nog veel goedkoper uit met cavom/KVV dagen voeren) zoals ik al zei hier maar 1 hond op 100% KVV (wegens voedsel-allergie/overgevoeligheid)
Laatst gewijzigd door EschaenStefanie op 01 jun 2010 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.

- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Contacteer: