Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weer een "mijlpaal"

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jacintha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel
Aantal honden: 2

Weer een "mijlpaal"

Ongelezen bericht door Jacintha »

Anouk is vandaag ontzettend stijf.
Ze heeft gister vrij veel gezwommen en bij gebrek aan zon daar niet in kunnen opdrogen, wat altijd een hoop stijfheid scheelt de volgende dag. Ik droog haar altijd wel goed af met de Pet Towel zodat ze bijna helemaal droog is (ook met zon) maar desondanks was ze dus zo stijf als een plank vanochtend.
Eigenlijk gistermiddag al.

Ze kwam gistermiddag haar bolletjeskussen al niet af, daar moest ik al mee helpen. Ze keek me echt aan van "Vrouwtje, ehm, klein handje, alsjeblieft?" Nou is Anouk niet een hondje dat je even in het velletje pakt en dan optilt, dat kan je wel eens een extra blauw plekje op kunnen leveren. Dus halsbandje om en riempje onder de buik door en opgehezen. Eenmaal op de pootjes zijn we maar meteen gaan wandelen.

Vanochtend kwam ze met veel moeite uit de mand, maar zo'n bolletjeskussen zakt natuurlijk in een kuil en d'r mand waar ze 's nachts ligt is zo'n afzichtelijke bontmand dus die blijft in model als je daar als hond uit wil komen.

Toen we om 10.30 naar het bos wilde gaan kwam ze niet in de achterbak van de auto, ze stond me aan te kijken van "Ik wil wel mee maar je moet me wel even helpen" We hebben wel een loopplank maar volgens mij denkt Anouk dat ze dan gekielhaald word ofzo, ze wil er nogsteeds niet echt overheen. Dus heb haar de voorpootjes op de rand van de achterbak laten zetten en toen haar (met in mijn achterhoofd het beeld van afgehapte vingers endergelijke) een kontje gegeven.
En waarempel, ze liet het toe, keek niet lelijk, geen grom, geen snauw, ze ging zitten, keek me aan en ik kreeg nog een lik toe toen ik de jachtlijn af deed ook....
Dat deed me toch wel even goed.....
(Anouk is een herplaatser, naar verleden, hele lange gebruiksaanwijzing, als je 4 jaar geleden alleen maar dacht haar een kontje te geven had je al een vinger minder)

Nu ze trouwens al de hele dag in de zon ligt is ze een stuk minder stijf, doet toch goed, zo'n zonnetje....
Afbeelding
Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
Mojuan
Zeer actief

Re: Weer een "mijlpaal"

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ach het arme beestje.
Vervelend altijd om te zien als je hond ergens pijn heeft of last van heeft.
Fijn dat ze zo goed reageerde op je toen je haar een kontje gaf.
Dat wil toch zeggen dat je een goede vertrouwensband hebt opgebouwd met haar.
:zweep:
Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marina »

superr dat ze dat goed deed. Ik hoop dat de stijfheid snel over is.
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Jacintha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jacintha »

Na een dagje zonnen in de tuin is ze al een stuk minder stijf.
We hebben vandaag ook even rustig aan gedaan, dus geen gezwem, geen geren met balletjes, geen ander actief gedoe (nou ja, op rennen met je kleine broer na dan) alleen maar 2 rondjes bos, 1 grote en 1 kleine en dan op een heeeeeeel langzaam tempo, dan lopen zij ook rustig. Dat scheelt een boel stijve spiertjes.
Morgen ook een rustdag want dan gaan we naar oma, dus zondag kunnen we er weer tegen aan.
Afbeelding
Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”