Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat nou als er geen broodfokkers waren?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): maltezer
- Aantal honden: 2
wat nou als er geen broodfokkers waren?
Laat ik eerst even heel duidelijk stellen dat ik fel tegen broodfok ben, laat daar geen twijfel over bestaan.
Maar nu zat ik me pas af te vragen: Stel je voor dat het broodfokken zo streng aan banden gelegd wordt dat er voor de broodfokkers geen geld meer mee te verdienen is. De eisen voor het onderhoudt en de behandeling van de pups en de teefjes worden dan zo hoog en het wordt zo streng gecontroleerd dat de één na de andere broodfokker failliet gaat. Volgens mij krijg je dan een zwaar te kort aan pups en kan de prijs van de beschikbare pups enorm opgedreven worden met als gevolg dat het hebben van honden een elite aangelegenheid wordt, wat mij ook niet de bedoeling lijkt. Anderzijds zullen veel mensen hun pups dan uit het buitenland gaan halen waar ze daar natuurlijk ook op in gaan spelen, met als gevolg meer broodfokkers over de grens. Dus, iedereen op dit forum zou, denk ik, graag nog liever vandaag dan morgen de broodfok willen stoppen, maar wat dan??? Hoe is het op te lossen dat het ook daadwerkelijk beter wordt voor honden waarmee gefokt wordt?
Maar nu zat ik me pas af te vragen: Stel je voor dat het broodfokken zo streng aan banden gelegd wordt dat er voor de broodfokkers geen geld meer mee te verdienen is. De eisen voor het onderhoudt en de behandeling van de pups en de teefjes worden dan zo hoog en het wordt zo streng gecontroleerd dat de één na de andere broodfokker failliet gaat. Volgens mij krijg je dan een zwaar te kort aan pups en kan de prijs van de beschikbare pups enorm opgedreven worden met als gevolg dat het hebben van honden een elite aangelegenheid wordt, wat mij ook niet de bedoeling lijkt. Anderzijds zullen veel mensen hun pups dan uit het buitenland gaan halen waar ze daar natuurlijk ook op in gaan spelen, met als gevolg meer broodfokkers over de grens. Dus, iedereen op dit forum zou, denk ik, graag nog liever vandaag dan morgen de broodfok willen stoppen, maar wat dan??? Hoe is het op te lossen dat het ook daadwerkelijk beter wordt voor honden waarmee gefokt wordt?
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Re: wat nou als er geen broodfokkers waren?
mensen die goedkoop ( vaak achteraf duurkoop) willen, die vinden wel een mogelijkheid, ik zie niet, dat de prijzen opgedreven worden als er geen broodfok aanbod meer is, juist niet en ook geen tekort aan puppen.
wellicht wel mensen , die beter nadenken en niet s'ochtends het plannetje hebben om een hondje te willen en die dan dus ook s'avonds op de bank te hebben. en dat is alleen maar goed.
wellicht wel mensen , die beter nadenken en niet s'ochtends het plannetje hebben om een hondje te willen en die dan dus ook s'avonds op de bank te hebben. en dat is alleen maar goed.
- Hanneke2
- Zeer actief
Er zitten wereldwijd nog zo veel honden in asiels dat we denk ik wel effe vooruit kunnen voordat er een tekort ontstaat.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Mensen kunnen alleen failliet gaan als ze geregistreerde bedrijven zijn. Ik heb erg graag dat mijn pupje de eerste 8 weken van zijn leven met liefde verzorgd wordt, en hem/haar de nodige indrukken worden opgedaan. Dat kost tijd, veel tijd.Sil schreef:Maar nu zat ik me pas af te vragen: Stel je voor dat het broodfokken zo streng aan banden gelegd wordt dat er voor de broodfokkers geen geld meer mee te verdienen is. De eisen voor het onderhoudt en de behandeling van de pups en de teefjes worden dan zo hoog en het wordt zo streng gecontroleerd dat de één na de andere broodfokker failliet gaat.
Wil je je brood kunnen verdienen met honden fokken (èn er dus legaal belasting over betalen), dan zul je heel veel hondjes per maand moeten hebben liggen. En van zo iemand wil ik dus gewoon geen hond waar ik hoop 15 jaar lang plezier aan te beleven. Want die kan mijn pup de eerste 8 weken niet geven wat hij nodig heeft in mijn ogen.
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Er zijn trouwens ook nog wel eens stamboom pups die nog geen goed huis hebben en waar je ook niet eerst lang voor op een wachtlijst hoeft te staan. Mochten de mensen het te lang vinden duren allemaal...

En er zullen altijd oeps nestjes blijven en mensen die gewoon een leuke hond hebben en een nestje daarmee willen. Dus de goedkope en ik geef weg honden zullen er altijd blijven en de asiels zullen altijd vol blijven. Geen reden om de aanschafprijs van een hond omhoog te laten schieten. Want dan koopt geen mens een hond meer.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Eigenlijk geloof ik dat het 1 niet buiten het andere kan.
zonder slecht bestaat goed ook niet.
En anders om net zo.
Net zoiets als dat het ondenkbaar is om te verwachten dat er ooit alleen maar gezonde honden zullen rondlopen.
En anders om net zo.
Net zoiets als dat het ondenkbaar is om te verwachten dat er ooit alleen maar gezonde honden zullen rondlopen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
De oeps nestjes en thuisnestjes zijn er nu ook maar ontzettend veel mensen hebben hun honden bij broodfokkers vandaan en het aanbod is ook enorm. Naar mijn idee is het veel makkelijker om een broodfok hondje te vinden dan een hondje van een thuis of oeps nestje omdat die er gewoon niet zo veel zijn. Veel mensen laten hun honden toch al gauw "helpen" op aanraden van de dierenarts en een nestje is een hoop werk. En wat ik zo hoor zijn de asiels hier helemaal niet zo vol (heb ik van horen zeggen, als zij liegen doe ik het ook), bovendien zitten daar niet vaak pups, dus ik denk dat er wel degelijk een te kort aan pups zal komen als de broodfokkers er mee zouden stoppen. Bij een te kort aan maakt-niet-uit-wat gaat de prijs omhoog. Maar goed, als jullie denken dat er geen te kort komt dan houdt de discussie op.Neeltje schreef:En er zullen altijd oeps nestjes blijven en mensen die gewoon een leuke hond hebben en een nestje daarmee willen. Dus de goedkope en ik geef weg honden zullen er altijd blijven en de asiels zullen altijd vol blijven. Geen reden om de aanschafprijs van een hond omhoog te laten schieten. Want dan koopt geen mens een hond meer.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Ook zonder broodfok is er nog een grijs gebied hoor. Als de broodfok weg zou zijn heb je evengoed nog slechte en goede fokkers. Daarbij is het ook wat een klant goed of slecht vindt natuurlijk. Maar er worden ook zonder broodfok veel oepsnestjes geboren bijvoorbeeld.bouvierpoedel schreef:Eigenlijk geloof ik dat het 1 niet buiten het andere kan.
En anders om net zo.
Ik denk dat zonder broodfok er geen tekort aan pups zal ontstaan. Ik denk wel dat er dan andere manieren gezocht gaan worden om geld te verdienen.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Mwah ik weet niet waar jij woont, maar veel mensen hier uit de buurt hebben honden ook uit oeps/gelegenheidsnestjes hoor. Zitten wel een aantal broodfokkers hier en het gros van 'boomertjes' wat ik ken komt daar echter wel vandaan(maar ken persoonlijk maar 6 boomertjes, dus tja dat is niet veel). Verder veel herplaatsers hier en veel honden bij goede fokkers.
En asiels zitten niet vol? Misschien moet je eens op http://www.dierenasiels.com" onclick="window.open(this.href);return false; kijken. Zie je wat de dierenasiels (dierenbeschermings erkende) aan honden hebben zitten(vandaag in nederland en belgie: 1194 hondenm waarvan 51 pups). Dat zijn er nogal wat en de vakanties komen er ook weer aan. De drukte is vaak wel seizoensgebonden. Vlak voor de vakantie schaffen weinig mensen een hond aan, hierdoor blijven dieren in asiel langer zitten, ineens worden veel honden weg gedaan en ook 'fokkers' blijven met pups zitten waardoor er nogal eens wat pups ook in het asiel terrecht komen.
Ik denk dat er voldoende oepsnesten zijn hoor. Behalve dat veel mensen hun honden laten helpen, ken ik ook nog steeds veel gevallen als: tja ik gun ons teefje tenminste 1 nestje, dierenartsen die aanraden om de teef tenminste 1 keer een nest te laten krijgen of ouders die het goed voor hun kinderen vinden om eens een keer een nestje mee te maken en veel mensen die graag een pup van hun eigen hondje willen.
Ik weet niet of de fokkers de prijs laten opdrijven door de grote vraag. Veel broodfokkers werken met kruizingen (ik heb als vrijwilliger in dierenasiel gewerkt en veel in beslagnames gezien van broodfokkers). Het aantal dat met rasdieren werkt lijkt mij beduidend lager. Daarbij valt het me op dat juist de broodfokhondjes soms extreem hoge prijzen vragen, die ver boven die van de dieren bij een goede fokker met goede papieren ligt.
En asiels zitten niet vol? Misschien moet je eens op http://www.dierenasiels.com" onclick="window.open(this.href);return false; kijken. Zie je wat de dierenasiels (dierenbeschermings erkende) aan honden hebben zitten(vandaag in nederland en belgie: 1194 hondenm waarvan 51 pups). Dat zijn er nogal wat en de vakanties komen er ook weer aan. De drukte is vaak wel seizoensgebonden. Vlak voor de vakantie schaffen weinig mensen een hond aan, hierdoor blijven dieren in asiel langer zitten, ineens worden veel honden weg gedaan en ook 'fokkers' blijven met pups zitten waardoor er nogal eens wat pups ook in het asiel terrecht komen.
Ik denk dat er voldoende oepsnesten zijn hoor. Behalve dat veel mensen hun honden laten helpen, ken ik ook nog steeds veel gevallen als: tja ik gun ons teefje tenminste 1 nestje, dierenartsen die aanraden om de teef tenminste 1 keer een nest te laten krijgen of ouders die het goed voor hun kinderen vinden om eens een keer een nestje mee te maken en veel mensen die graag een pup van hun eigen hondje willen.
Ik weet niet of de fokkers de prijs laten opdrijven door de grote vraag. Veel broodfokkers werken met kruizingen (ik heb als vrijwilliger in dierenasiel gewerkt en veel in beslagnames gezien van broodfokkers). Het aantal dat met rasdieren werkt lijkt mij beduidend lager. Daarbij valt het me op dat juist de broodfokhondjes soms extreem hoge prijzen vragen, die ver boven die van de dieren bij een goede fokker met goede papieren ligt.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Wat is de definitie van een BROODFOKKER ???????
Dat is in mijn ogen iemand die fokt om er geld aan over te houden en op zich is daar niets mis mee als de honden/kattenof welk dier dan ook maar de juiste verzorging en aandacht krijgen.
Als iemand geld verdient met de fok van paarden hoor je daar eigenlijk niemand over maar als het honden betreft lijkt de halve bevolking op tilt te slaan en dat snap ik niet zo erg goed.
Bij de nestjes die ik gefokt heb hoopte ik ook altijd een paar centen over te houden om in de toekomst weer te investeren (of vaak was dat al gebeurd
) in de honden of materiaal voor de honden.
Zo kun je op het ene nest moeten toeleggen en houd je aan een ander 'lekker' over maar dan moet je niet gaan tellen wat je al eerder hebt uitgegeven.
Mijn eerste uitgangspunt was altijd om een pup aan te kunnen houden die beter zou zijn dan de ouder dieren maar als je op zeker wilt gaan kun je voordeliger een pup kopen maar dat is nu net de drive die een fokker heeft denk ik.
Zodra je alleen fokt om te verkopen moet je jezelf denk ik gaan afvragen wat het doel van een nestje is en of je het nog als hobby ziet.......
Ik heb dus wel mijn vraagtekens bij 'brrodfokkers' die per jaar wisselen van ras omdat het vorige niet meer in de mode was en met fokkers die meer dan bijvoorbeeld 3 rassen hebben want ik kan niet geloven dat je van alle rassen de voors en tegens en stamboomgevens in je kop kunt hebben om vol overgave te fokken.
En ook bij de gelegenheidsfokkers heb je 'goed' en 'slecht' het is maar net welke eisen je als pupkoper stelt.
Dat is in mijn ogen iemand die fokt om er geld aan over te houden en op zich is daar niets mis mee als de honden/kattenof welk dier dan ook maar de juiste verzorging en aandacht krijgen.
Als iemand geld verdient met de fok van paarden hoor je daar eigenlijk niemand over maar als het honden betreft lijkt de halve bevolking op tilt te slaan en dat snap ik niet zo erg goed.
Bij de nestjes die ik gefokt heb hoopte ik ook altijd een paar centen over te houden om in de toekomst weer te investeren (of vaak was dat al gebeurd

Zo kun je op het ene nest moeten toeleggen en houd je aan een ander 'lekker' over maar dan moet je niet gaan tellen wat je al eerder hebt uitgegeven.
Mijn eerste uitgangspunt was altijd om een pup aan te kunnen houden die beter zou zijn dan de ouder dieren maar als je op zeker wilt gaan kun je voordeliger een pup kopen maar dat is nu net de drive die een fokker heeft denk ik.
Zodra je alleen fokt om te verkopen moet je jezelf denk ik gaan afvragen wat het doel van een nestje is en of je het nog als hobby ziet.......
Ik heb dus wel mijn vraagtekens bij 'brrodfokkers' die per jaar wisselen van ras omdat het vorige niet meer in de mode was en met fokkers die meer dan bijvoorbeeld 3 rassen hebben want ik kan niet geloven dat je van alle rassen de voors en tegens en stamboomgevens in je kop kunt hebben om vol overgave te fokken.
En ook bij de gelegenheidsfokkers heb je 'goed' en 'slecht' het is maar net welke eisen je als pupkoper stelt.
Sandra

Natuurlijk zijn er nu oeps en pretnestjes, dus als er geen broodfok zou zijn, komen daar de goedkopere honden vandaan. En je wilt niet weten hoeveel mensen niet zomaar een nestje nemen, dat zijn er echt best wel veel.Sil schreef:De oeps nestjes en thuisnestjes zijn er nu ook maar ontzettend veel mensen hebben hun honden bij broodfokkers vandaan en het aanbod is ook enorm. Naar mijn idee is het veel makkelijker om een broodfok hondje te vinden dan een hondje van een thuis of oeps nestje omdat die er gewoon niet zo veel zijn. Veel mensen laten hun honden toch al gauw "helpen" op aanraden van de dierenarts en een nestje is een hoop werk. En wat ik zo hoor zijn de asiels hier helemaal niet zo vol (heb ik van horen zeggen, als zij liegen doe ik het ook), bovendien zitten daar niet vaak pups, dus ik denk dat er wel degelijk een te kort aan pups zal komen als de broodfokkers er mee zouden stoppen. Bij een te kort aan maakt-niet-uit-wat gaat de prijs omhoog. Maar goed, als jullie denken dat er geen te kort komt dan houdt de discussie op.Neeltje schreef:En er zullen altijd oeps nestjes blijven en mensen die gewoon een leuke hond hebben en een nestje daarmee willen. Dus de goedkope en ik geef weg honden zullen er altijd blijven en de asiels zullen altijd vol blijven. Geen reden om de aanschafprijs van een hond omhoog te laten schieten. Want dan koopt geen mens een hond meer.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Contacteer:
empyree schreef:Wat is de definitie van een BROODFOKKER ???????
Bij de nestjes die ik gefokt heb hoopte ik ook altijd een paar centen over te houden om in de toekomst weer te investeren (of vaak was dat al gebeurd) in de honden of materiaal voor de honden.

-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier (Engels)
Wat is duur als je bedoeld dat de prijs opgedreven wordt.
Binnen de honden welke onder de RAD wet vielen is er tot vorig jaar minimale broodfok geweest. En de stamboomloze honden werden niet gemengd met stamboom.
Er is hierdoor zeker geen te kort aan honden geweest waardoor het ras in gevaar zou kunnen komen. Wel krijg je dat goede fokkers gaan kruizen met honden uit het buitenland om gezond te blijven.
Dit alles heeft de prijs ten goede gedaan. € 750-1500.
Dit is dus echt een koopie voor al het plezier dat ik van mijn hondje heb.
Binnen de honden welke onder de RAD wet vielen is er tot vorig jaar minimale broodfok geweest. En de stamboomloze honden werden niet gemengd met stamboom.
Er is hierdoor zeker geen te kort aan honden geweest waardoor het ras in gevaar zou kunnen komen. Wel krijg je dat goede fokkers gaan kruizen met honden uit het buitenland om gezond te blijven.
- CarolineS
- Actief
- Contacteer:
Nee, hoor, er zal echt niet snel een te kort aan pups ontstaan en serieuze fokkers zullen de prijzen echt niet enorm opdrijven alleen maar omdat er opeens een "tekort" zou ontstaan. Serieuze fokkers baseren hun prijzen op reële kosten en niet op het "vraag en aanbod" principe.Sil schreef:Volgens mij krijg je dan een zwaar te kort aan pups en kan de prijs van de beschikbare pups enorm opgedreven worden met als gevolg dat het hebben van honden een elite aangelegenheid wordt, wat mij ook niet de bedoeling lijkt. Anderzijds zullen veel mensen hun pups dan uit het buitenland gaan halen waar ze daar natuurlijk ook op in gaan spelen, met als gevolg meer broodfokkers over de grens. Dus, iedereen op dit forum zou, denk ik, graag nog liever vandaag dan morgen de broodfok willen stoppen, maar wat dan??? Hoe is het op te lossen dat het ook daadwerkelijk beter wordt voor honden waarmee gefokt wordt?
Zoals hierboven al ergens genoemd word, zijn er vaak genoeg "stamboompups" waar geen kopers voor te vinden zijn. En dat is dus juist zo omdat sommige mensen geen zin hebben om een paar weken of misschien maanden te wachten op een pup en omdat sommige mensen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en geen reële prijs voor een stamboompup willen betalen (en dus juist naar de broodfok rennen omdat pups daar voor een paar honderd euro minder te krijgen zijn).
Het is voor serieuze fokkers, juist mede door de broodfok, lang niet altijd gemakkelijk om goede adressen voor alle pups te vinden. En er zijn zelfs serieuze fokkers die mede om deze reden er vanaf zien om een nest te fokken. Ik heb zelf om deze reden een paar jaar geleden er vanaf gezien om een nest te fokken met mijn Border Collie. Ik zag te vaak om mij heen dat Border Collie fokkers met pups bleven zitten en vooral voor fokkers die maar zeer sporadisch, of slechts eenmalig een nestje fokken, is het vaak best moeilijk om passende kopers voor de pups te vinden. En pas op: de nadruk ligt hier vooral op het woord "passende" kopers. Want je kunt pups altijd "kwijtraken", hoor. Maar echt passende kopers vinden, waar zo'n pup ook een levenslang goed op zijn plek zit, is een stuk lastiger. En dan zijn er dus altijd nog mensen die op zich goed met honden omgaan en die een pup echt een heel leuk thuis kunnen bieden, maar die bij gebrek aan kennis dan toch maar bij de broodfok een pup halen. Want daar zijn ze een paar honderd euro goedkoper en "dat papiertje is toch niet zo belangrijk".

Op zich is het een interessante stelling die je hier neerzet, maar ik zou hem zelf liever willen omkeren. Ik ben juist van mening dat wanneer iedereen die een pup wil, ook echt de moeite zou nemen om zo'n pup bij een serieuze koper te zoeken en te kopen, dat dan de broodfok vanzelf zou verdwijnen (wegens gebrek aan "afzetmarkt"). Een echt tekort aan pups en honden zal echt niet ontstaan. Zoals ook al hierboven is gezegd, zitten er wereldwijd ook nog genoeg honden in asiels en bij opvangstichtingen. En er zullen ook altijd wel echte oepsnestjes blijven. En oudere honden die om wat voor reden dan ook herplaatst moeten worden. Alleen zal iemand die persé een specifiek ras wil, daar misschien wel eens wat langer op moeten wachten. Maar dat is dan maar zo. Tegenwoordig wil iedereen meteen op zijn wenken bediend worden. Maar dat kan niet altijd en dat is ook helemaal niet erg.
De broodfok bestaat bij de gratie van die mensen die persé NU een pup willen en die niet bereid zijn om eventjes te wachten of om een normale prijs voor een pup te betalen. Als iedereen op deze wereld nou eens op zou houden met altijd maar op zijn wenken bediend te willen worden en om altijd maar voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten, dan zou het probleem van de broodfok vanzelf verdwijnen. Maar ja, zo zit de wereld helaas niet in elkaar.

groeten,
Caroline

Caroline

-
- Zeer actief
Nou goed, misschien wordt mijn beeld wel vervormd omdat ik een maltezer heb en omdat ik begrepen heb dat die (en de "boomers" natuurlijk) op het moment razend populair zijn. Toen ik een hondje wilde kopen en begon te zoeken kreeg ik van de rasvereniging te horen dat de prijs voor een pup daar begon bij 1500 euro. Dat vind ik best veel geld, het is een groot verschil met wat je betaald voor een oeps of broodfok hondje en ik kan me voorstellen dat mensen moeite hebben om dat op te hoesten. Vandaar mijn idee dat honden houden dan iets wordt voor mensen die het kunnen betalen. Nou goed, natuurlijk heb je herplaatsers etc maar dat durfde ik als hondenbeginner niet aan. Nu kijk ik daar intussen anders tegen aan maar dat moet je wel eerst allemaal ervaren en zien, bovendien zijn er niet veel kleine, probleemloze hondjes die aangeboden worden als herplaatsers. Dus dan moet je wel net een grote hond willen. Omdat ik op en gegeven moment van de bomen het bos niet meer zag, toen ik zoekende was, heb ik gekozen voor een bewust thuis nestje. (En dat zowaar door dit forum. Ik had al besloten om een rashondje via de rasvereniging te kopen toen ik hier een topic las over hoe fokkers soms ook sjoemelden. Toen kon ik wel janken! Geen idee wie ik nog kon vertrouwen!) Ik heb toen lang gezocht naar een adres wat ik vertrouwde en waar de hondjes er goed uit zagen. Vandaar mijn idee dat het helemaal niet zo makkelijk is met thuisnestjes. En natuurlijk hebben ze honden te over in Spanje maar ik ben bang dat zo gauw ze in Spanje door hebben dat ze geld kunnen verdienen door langs de weg puppen te verkopen aan vakantiegangers omdat er in Ned. een te kort zou zijn, dat het daar een prima handel gaat worden. Maar zoals ik al zei, ik kan me voorstellen dat mijn beeld vervormd is omdat ik veel met eigenaren van swiffer type hondjes praat, en dat er lang niet zo gehandeld wordt met grotere honden rassen. Wat ik wel vreemd vind is dat er een behoorlijk prijsverschil zit in de puppen, afhankelijk van het ras. Ik kan wel ongeveer iets verzinnen maar weten jullie precies hoe dat komt?
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
dat is inderdaad hoe het leek. maar jouw posting laat zien dat je geen idee hebt van hoe het écht was.biancaenmaurice schreef:Wat is duur als je bedoeld dat de prijs opgedreven wordt.
dat er nu nog meer gerotzooid wordt is wel waar

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Denk niet dat er snel een tekort aan hondjes is;) Laat die broodfokkers maar weggaan, al die arme, zieke pups. Ik zou sowieso toch al nooit een "stamboom" puppy kopen, dus voor mij zou het ook niet uitmaken. Zat hondjes in het asiel en in het buitenland die ook op een baasje wachten.

- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
- Aantal honden: 3
Ik koop alleen van goede fokkers die geregistreerd zijn bij de kennel club. Je betaald misschien iets meer maar dat is het zo waard. Ik heb 1 keer de fout begaan om een pup uit de winkel te kopen die dus van een puppy mill kwam, hij kostte me heel wat meer (dankzij door fokken) aan dierenarts rekeningen dan de honden die ik van erkende fokkers heb.