Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
.
Moderator: moderatorteam
- Snobam
- nieuw lid
- Ilse met haar witte
- Zeer actief
- Snobam
- nieuw lid
Re: welke ras moet ik nemen?
leuke hond maar is wel een jachthond wat ik liever niet heb.Ilse met haar witte schreef:(Novia scotia duck tolling) retriever?
[B] A M S E
[Z] A C K
[Z] A C K
- Moos
- Zeer actief
Tja, daar kan van alles onder vallen denk ik.
Zoek je verder een hond die niet erg waaks is, iedereen vriendelijk begroet, en waarmee je redelijk met twee vingers in je neus andere honden mee kan ontmoeten dan zou ik in de Retrievergroep kijken.
Zoek je een hond die juist wel meer waaks is en geen allemansvriend, en waarbij je eventueel hond-hond contacten wat meer moet begeleiden zou je bijvoorbeeld naar een Mechelse of Duitse Herder kunnen kijken?
Helemaal geen jachtinstinct heb je volgens mij bij vrijwel geen enkel ras een garantie op. Maar volgens mij zal de gemiddelde Retriever of Herder hem niet zomaar steeds peren tijdens het loslopen om te gaan jagen.
Zoek je verder een hond die niet erg waaks is, iedereen vriendelijk begroet, en waarmee je redelijk met twee vingers in je neus andere honden mee kan ontmoeten dan zou ik in de Retrievergroep kijken.
Zoek je een hond die juist wel meer waaks is en geen allemansvriend, en waarbij je eventueel hond-hond contacten wat meer moet begeleiden zou je bijvoorbeeld naar een Mechelse of Duitse Herder kunnen kijken?
Helemaal geen jachtinstinct heb je volgens mij bij vrijwel geen enkel ras een garantie op. Maar volgens mij zal de gemiddelde Retriever of Herder hem niet zomaar steeds peren tijdens het loslopen om te gaan jagen.

- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ik denk dat er heel veel rassen zijn die daaronder vallen. En voor de ene is niet te klein en niet te groot al iets anders dan voor een andere persoon. Misschien beetje speciefieker naar vachttype toe, schofthoogte in cm, rasgroep,..... Eigenlijk kan gewoon elk ras dat normaal gebouwd is heel lang wandelen mits goed opbouwen.
- Snobam
- nieuw lid
het hoeft niet waaks te zijn, maar wel lief in de omgang (maar dat is verschillend per hond hoe die opgevoed is) en dat die rustig blijft met andere honden ontmoeten zou ik wel heel erg fijn vinden ja! duitse herder ben ik niet geintresseerd in is iets te groot en te waaks. ben nu al aan het rond kijken voor retriever en dat spreekt me wel aan jaMoos schreef:Tja, daar kan van alles onder vallen denk ik.
[B] A M S E
[Z] A C K
[Z] A C K
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Neeltje
Ik zou zeggen ga op de site van de Raad van Beheer de rashonden eens langs en kijk of je misschien zo wat rassen tegenkomt die je wat lijken. Want er kunnen er heel wat aan je beschrijving voldoen.
- ChihuahuaLover
- Actief
- Mijn ras(sen): 2 chihuahua's & 1 Bouvier X Rotweiler
- Contacteer:
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Korthaarcollie?
Suzanne
Suzanne
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
- madred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en RSH
- Aantal honden: 3
Ik vraag me af hoe oud je bent (gezien de foto én het aantal rassen die je opnoemt al "gehad te hebben"....).

Happy en Lemmi
- Maxine
- Zeer actief
Maakt dat uit dan?madred schreef:Ik vraag me af hoe oud je bent (gezien de foto én het aantal rassen die je opnoemt al "gehad te hebben"....).

- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Retrievers zijn ook jachthondenSnobam schreef:het hoeft niet waaks te zijn, maar wel lief in de omgang (maar dat is verschillend per hond hoe die opgevoed is) en dat die rustig blijft met andere honden ontmoeten zou ik wel heel erg fijn vinden ja! duitse herder ben ik niet geintresseerd in is iets te groot en te waaks. ben nu al aan het rond kijken voor retriever en dat spreekt me wel aan jaMoos schreef:Tja, daar kan van alles onder vallen denk ik.
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Er zijn meer herders dan alleen duitse hoorSnobam schreef: het hoeft niet waaks te zijn, maar wel lief in de omgang (maar dat is verschillend per hond hoe die opgevoed is) en dat die rustig blijft met andere honden ontmoeten zou ik wel heel erg fijn vinden ja! duitse herder ben ik niet geintresseerd in is iets te groot en te waaks. ben nu al aan het rond kijken voor retriever en dat spreekt me wel aan ja
Ik noem even wat rassen die zouden kunnen passen: australian shephard, toller, golden retriever, flatcoat, ierse setter, spaniel.

Iedere dag feest!
- madred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en RSH
- Aantal honden: 3
Voor mij wel jaMaxine schreef:Maakt dat uit dan?madred schreef:Ik vraag me af hoe oud je bent (gezien de foto én het aantal rassen die je opnoemt al "gehad te hebben"....).

Happy en Lemmi
- ienepiens
- Actief
- Mijn ras(sen): x stabij
[quote=]Volgens mij heeft ze zich voorgesteld als "vildsvin" maar heet nu opeens Snobam
ik heet vildsvin ben bijna 18 jaar. heb tot april dit jaar honden gehad (leonberger en jachthond) maar helaas nu niet meer. paar jaar trug een leonberger en cocker spaniel gehad. maar ik ben van plan een nieuwe te kopen daarom ben ik hier omdat ik vragen heb.[/quote]
Hoe weet je of het dezeflfde is dan??
ik heet vildsvin ben bijna 18 jaar. heb tot april dit jaar honden gehad (leonberger en jachthond) maar helaas nu niet meer. paar jaar trug een leonberger en cocker spaniel gehad. maar ik ben van plan een nieuwe te kopen daarom ben ik hier omdat ik vragen heb.[/quote]
Hoe weet je of het dezeflfde is dan??
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dat is het niet.Nanna schreef:Dat weet ik nietienepiens schreef:Hoe weet je of het dezeflfde is dan??Maar hoe groot is de kans dat iemand én een Leonberger én een Cocker heeft gehad, dat in het voorsteltopic meldt en het nu in dit topic ook weer meldt?
Ken je niet het systeem van teruggaan naar poster en profiel en dan berichten?
Dit is TS:
Ik wil niet veel over mezelf vertellen. Daarom gaan we gelijk door naar mijn twee honden. Thuis hebben we een Leonberger en een kruising met een jachthond. Met kerst 2006 kwam de kerstvrouw met Bamse, de Leonberger. Geen jaar later kreeg mijn moeder een nieuwe vriend, en is samen met zijn hond bij ons gaan wonen. Ik maak regelmatig met de honden een wandeling in het bos samen met mijn camera, dus daarom wil ik ook regelmatig foto's laten zien aan jullie. Ik ben nog lang geen fotograaf, maar doe het met plezier. De jachthond is ongeveer 4 jaar oud. Hij gaat jaarlijks met de vriend van me moeder dieren jagen in het bos. Maar sinds hij bij ons is, is het meer een knuffel dan een ''jager''. We hebben vroeger twee honden gehad, maar door omstandigheden zijn ze allebij weg. We zijn al jaren naar hun opzoek, maar daar maak ik later een topic over. Voor vragen kunnen jullie het me altijd vragen.
Vildsvin is een andere.
Zoek maar bij Voorstellen.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Re: .
Tja, waarom ze weg is weet ik ook niet natuurlijk, maar in elk geval is ze een andere dan vildsvin.
Of misschien ook niet, maar in elk geval een andere account.
Want vildsvin is ook niet direct een Nederlandse naam
Of misschien ook niet, maar in elk geval een andere account.
Want vildsvin is ook niet direct een Nederlandse naam
-
Muk
Triest dat de TS het bericht heeft weggehaald. Om nu te zeggen dat zij onheus bejegend is in dit topic, nou nee. Sterker nog, men denkt positief kritisch met haar mee en als dat al niet gewaardeerd wordt, tja dan kun je beter een ander forum opzoeken.
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Nou, inderdaad. Ik val steeds net buiten de boot.-Gaby- schreef:Wat hebben we hier van geleerd? Eerste bericht quoten.

TARAK