Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat erbij geven?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Wat erbij geven?

Ongelezen bericht door Cash »

Cash krijgt 1200 gram versvlees op een dag maar hij is toch wat magertjes.
Je ziet zn ribbetjes maar ik voel nog geen heupbotten.
Gisteren op de club werd er gezegd dat hij echt niet magerder moet dan dit. Ik vind het nog wel een beetje meevallen hoor maar 't klopt dat er best ietsje bij mag.

Wat kan ik nou eens naast die vers maaltijden geven wat een beetje dikmakertjes zijn? En wat ook makkelijk te verkrijgen is?
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
cybert2
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
Aantal honden: 3

Re: Wat erbij geven?

Ongelezen bericht door cybert2 »

Cash schreef:Cash krijgt 1200 gram versvlees op een dag maar hij is toch wat magertjes.
Je ziet zn ribbetjes maar ik voel nog geen heupbotten.
Gisteren op de club werd er gezegd dat hij echt niet magerder moet dan dit. Ik vind het nog wel een beetje meevallen hoor maar 't klopt dat er best ietsje bij mag.

Wat kan ik nou eens naast die vers maaltijden geven wat een beetje dikmakertjes zijn? En wat ook makkelijk te verkrijgen is?
Pasta. Sporters hebben koolhydraten nodig :)
Groet, Janine
Cash
Zeer actief

ah okay. gewoon wat macaroni o.i.d. erbij geven?
AfbeeldingAfbeelding
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik zou geen pasta geven. Dat is geen geschikt dagelijks eten voor honden, vind ik. Welke KVV voer je? Of voer je Barf?
Cash
Zeer actief

EstherK schreef:Ik zou geen pasta geven. Dat is geen geschikt dagelijks eten voor honden, vind ik. Welke KVV voer je? Of voer je Barf?
smuldier. Maar ook wel nekken, vleugeltjes, pens e.d. Net wat ik kan bestellen bij de Carnibest mevrouw.
AfbeeldingAfbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Laat je nou niet gek maken. Lijkt wel alsof elke eigenaar van een herderpup zich zorgen moet maken over dat gewicht. Eva was werkelijk een skelet in die periode. Net als ik overigens. Ik ben blij dat mijn moeder mij geen moorkoppen ging voeren elke dag. Ik zie dus ook totaal geen meerwaarde in het geven van eten waarin niets zit waar een hond iets aan heeft en waar alleen vetcellen mee gekweekt worden. Geef hem dan een extra schep vlees elke dag. Niet dat ik dat zou doen maar als je perse moet en zal zorgen dat die hond dikker wordt.

Als je nu naar Eva kijkt kan je je niet voorstellen dat die hond zo mager was nog geen jaar geleden. En ik voer nog niet eens de helft van toen.

Kijk wat een heerlijke spierbundel ze nu is:
Afbeelding

En zo was ze op de leeftijd van Cash, ze leek wel een spin zo iel en de heupen staken er vreselijk uit (ze at 1 kilo carnibest toen en woog iets van 15 kilo, nu 22!):
Afbeelding
Afbeelding
Cash
Zeer actief

Ja nou Marc, ikzelf vind dat het ook nog prima kan zoals Cash er nu uitziet.
Ik zal zo eens foto's maken. Hij bouwt ook spieren op en ik heb altijd begrepen dat dat ook een goede graatmeter is.
Alleen Frank is er erg onzeker over, die roept al vanaf dat we hem hebben steeds dat hij zo mager is en of hij niet te mager is. En dan komt hij gisteren thuis van de club "hij moet niet magerder worden".... ja op een gegeven moment ga ik ook twijfelen hoor. :wink:
De DA heb ik het een aantal keren aangevraagd (waar Frank bij was) en die vond hem prachtig, idd niet nog magerder worden maar voor nu was het prima...
AfbeeldingAfbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik vind het ook niet leuk om te horen hoor als mensen vragen of hij niet te schraal is :wink: ,
toch heb ik hem liever iets te schraal als te dik. en als je een actieve jonge hond hebt,
dan is het bijna onvermijdelijk dat ze "lekker" schraal zijn
komt meestal vanzelf wel weer goed
laeken
Zeer actief

Cash schreef:Ja nou Marc, ikzelf vind dat het ook nog prima kan zoals Cash er nu uitziet.
Ik zal zo eens foto's maken. Hij bouwt ook spieren op en ik heb altijd begrepen dat dat ook een goede graatmeter is.
Alleen Frank is er erg onzeker over, die roept al vanaf dat we hem hebben steeds dat hij zo mager is en of hij niet te mager is. En dan komt hij gisteren thuis van de club "hij moet niet magerder worden".... ja op een gegeven moment ga ik ook twijfelen hoor. :wink:
De DA heb ik het een aantal keren aangevraagd (waar Frank bij was) en die vond hem prachtig, idd niet nog magerder worden maar voor nu was het prima...
Niks van aantrekken. Op clubs zien ze graag imposante honden. Cash is een pubertje. Die is nog niet imposant en dat kan ook nog rustig een jaar duren. Ik ben zo blij dat wij Eva zo schraal hebben gehouden. Wij zijn letterlijk enorm geschrokken een keer van hoe graat en graatmager ze was. De heupen staken uit, de ruggengraat stak uit en alle ribben kon je tellen. Dat was echt een fase en dat duurde enkele maanden. Toen kreeg ze zelfs 1,2 kilo voer omdat het echt eng werd.

Nu kan ze zelfs te dik worden op 800 gram vlees. Dus dat contrast is enorm. Zo mager als ze was zo snel komt ze nu aan. :denken: Hoe minder Cash weegt, hoe beter zijn botten blijven en hoe schraler je hem later kan houden. Want vetcellen kweken op deze leeftijd is totaal de verkeerde manier. Voedingsstoffen heeft hij nodig. Niet teveel eten maar heel veel voedingsstoffen daarin gepropt. :ok:
Afbeelding
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Nou ik zie cash natuurlijk wel vaak.. Ik vin juist dat het nu weer de betere kant op gaat. Hij is niet te dun hoor hij is iets wat mager maar dun nee.
laeken
Zeer actief

En nog wat, op clubs geven ze vaak van die speciale sportbrokken. Ook pups krijgen hele rijke brokken waar ze al snel wat vet mee kweken. Maar dat wil je toch niet? Waar wij trainden vonden ze Eva ook veel te mager. Hun honden stonden er veel forser op. Maar hun volwassen honden waren lang zo mooi niet als Eva nu is. Die missen structuur en zijn gewoon licht vadsig door die sportbrok :pffff: Wij noemen Eva wel eens gekscherend Nellie Kooman als ze weer eens voorbij stuift met haar functionele lichaam. Ze heeft spieren en toont best fors maar ze is ook gewoon mooi droog en strak. :ok:
Afbeelding
Cash
Zeer actief

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

valt toch wel mee?
AfbeeldingAfbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik vind hem er zo op foto goed uitzien :ok:
May Linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie's en herders

Ongelezen bericht door May Linn »

Ik hoor van meer mensen dat sommige honden op smuldier wat magerder zijn/worden.
Je zou kunnen proberen naast de smuldier er een andere kvv bij te voeren, bv carnibest lam of eend.
Eend en lam, geit zijn wat vettere diersoorten, dus daar zou hij ook wat makkelijker van aankomen.
Hiernaast kun je natuurlijk ook nog wat omhoog gaan in hoeveelheid voer, bv 1300gr voeren.
Cash
Zeer actief

Jip schreef:Ik vind Smuldier juist vet....... :wink: Maar ik denk dat je je niet druk moet maken als ze zeggen dat hij niet magerder moet worden bedoelen ze volgens mij dat hij precies goed is.... :D

ik weeg hier nooit een hond als ze te dik zijn krijgen ze minder als ze te mager zijn krijgen ze meer
ik denk als je Cash nu meer gaat voeren hij niet dikker word maar sneller hoger en dat is ook niet de bedoeling lijkt me
die puberslungels groeien nu eenmaal eerst in de hoogte en dan stopt dat en gaan ze in de breedte groeien en dan moet je weer oppassen dat ze te dik worden... :wink:

maar Cash zwemt wel en dat kost veel energie als er hier gewommen is krijgen ze een extra handje brokjes ook als er gefietst word
Ik weeg ook niet hoor. Voer op het oog.
Ik heb ook nooit twijfels over mn honden of ze te dik of te dun zijn maar met een pup heeft iedereen de neiging zich ermee te gaan bemoeien en dan ga je weleens twijfelen. :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik vind 'm zo op de foto's er ook prima uit zien hoor :wink:
Alleen door die roze halsband denk ik steeds dat hij Hera is :boos: :smile:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoi,
Op de laatste foto toont Cash idd wat aan de schrale kant, maar ik heb niet het idee dat het heel erg schokkend is.
Je zou af en toe wat vette vis aan 'm kunnen voeren? Of idd gewoon wat meer... maar ik zie een opgroeiende hond ook liever net aan de schrale kant dan aan de gezette kant.

Suzanne
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Hier een beetje hetzelfde probleem. Indy is gigantisch de hoogte in geschoten... de breedte valt een beetje in het niet. Ook graatmager dus. Ze krijgt voldoende voer, absoluut, maar krijg haar ook niet 'dikker'.
Ik geef haar nu af en toe havermout.
Ze hoeft voor mij niet dik te worden, maar een klein beetje breder staat wat minder of ik ze verwaarloos :mrgreen: Vind het wel mooi zo'n rank teefje. (gek hé, terwijl dat ik bij sommige honden wel van joekels hou, haha)

Het zal ook vást een fase zijn bij Indy, komt wel goed.
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Je zou door de week heen wat vettere vleessoorten erbij kunnen voeren zoals eendenkarkas, jonge geitenribben, vette vis en een lekkere schapen- of geitenpens. Kan makkelijk zijn dat met de energie die Cash verspilt het KVV niet voldoende is en veel te snel die maag verlaat. Met die vettere karkassoorten bereik je in elk geval verzadiging en het zijn gezonde energieleveranciers. Ben je alleen afhankelijk van die CB mevrouw? Zijn toch zat leveranciers die het een en ander kunnen leveren van wat ik net opnoemde.
Ik vind Cash wel ietwat te schraal. :mann: Sorrie, niet rot bedoeld.
Maar ik vind dat een ruggegraatvel niet mag tonen en dat zie je bij Cash duidelijk wel. Op deze leeftijd kan het nog alle kanten op.
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Binnenkort gaan Inge en ik weer bestellen bij herby. Estelle had al aangegeven dan mee te willen bestellen.
Cash
Zeer actief

SandraH schreef:Je zou door de week heen wat vettere vleessoorten erbij kunnen voeren zoals eendenkarkas, jonge geitenribben, vette vis en een lekkere schapen- of geitenpens. Kan makkelijk zijn dat met de energie die Cash verspilt het KVV niet voldoende is en veel te snel die maag verlaat. Met die vettere karkassoorten bereik je in elk geval verzadiging en het zijn gezonde energieleveranciers. Ben je alleen afhankelijk van die CB mevrouw? Zijn toch zat leveranciers die het een en ander kunnen leveren van wat ik net opnoemde.
Maar ik vind dat een ruggegraatvel niet mag tonen en dat zie je bij Cash duidelijk wel. Op deze leeftijd kan het nog alle kanten op.
Hoef je geen sorry te zeggen hoor, ik vraag er toch zelf om! :D

Maar ik kan dus binnenkort mee bestellen met Sharmayne.
Overigens heeft de Carnibest mevrouw wel schapenpens.

Hutsje gaat voor Cash een barf menutje opstellen. :ok:
AfbeeldingAfbeelding
cybert2
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby

Ongelezen bericht door cybert2 »

EstherK schreef:Ik zou geen pasta geven. Dat is geen geschikt dagelijks eten voor honden, vind ik. Welke KVV voer je? Of voer je Barf?
Erbij, niet in plaats van hoor! En tot ie wat aangekomen is, niet voor altijd. Trouwens, zo mager vind ik hem niet, hij is toch verder gezond en fit? Lekker laten zo! :ok:
Laatst gewijzigd door cybert2 op 27 mei 2010 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Janine
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

ik vind het niet schokkend mager....
Afbeelding
mwillow

Cash schreef:
SandraH schreef:Je zou door de week heen wat vettere vleessoorten erbij kunnen voeren zoals eendenkarkas, jonge geitenribben, vette vis en een lekkere schapen- of geitenpens. Kan makkelijk zijn dat met de energie die Cash verspilt het KVV niet voldoende is en veel te snel die maag verlaat. Met die vettere karkassoorten bereik je in elk geval verzadiging en het zijn gezonde energieleveranciers. Ben je alleen afhankelijk van die CB mevrouw? Zijn toch zat leveranciers die het een en ander kunnen leveren van wat ik net opnoemde.
Hoef je geen sorry te zeggen hoor, ik vraag er toch zelf om! :D

Maar ik kan dus binnenkort mee bestellen met Sharmayne.
Overigens heeft de Carnibest mevrouw wel schapenpens.

Hutsje gaat voor Cash een barf menutje opstellen. :ok:
Goed plan! Succes! :ok:
laeken
Zeer actief

Maar waarom een hond dikker maken dan hij is op goed voer? Ik kan daar met mijn hoofd niet bij hoor. Hoe kan een hond TE mager zijn als hij meer dan een kilo vers vlees op een dat krijgt? Dat is gewoon goed. En kijk eens naar pubers, veulens, jonge katten etc. Allemaal verschrikkelijk iel in deze fase en dan vetter maken is totaal niet goed. Als je hond geen wormen heeft, lekker veel goed voer krijgt en dan mager toont is dat niks anders dan helemaal prima. Ik leek ook op een Ethiopiër toen ik 13 was. So what? Nu ben ik 82 kilo. Toen at ik meer dan nu. :19:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Is ook wel zo hoor Marc. Indy is nu ook een Etiopier, haha.
Ze hebben op een gegeven moment ook alles nodig om de hoogte in te gaan.
Havermout was hier geen succes, diarree. Heb gisteren eens gelezen en gewogen wat ze mag. Ik voer ook op zicht.
Maar ik zat er eigenlijk prima op wat ze mag.
Geef nu ietsjes meer, ze verbruikt ook enorm veel, druk ding.
mwillow

MARC_S schreef:Maar waarom een hond dikker maken dan hij is op goed voer? Ik kan daar met mijn hoofd niet bij hoor. Hoe kan een hond TE mager zijn als hij meer dan een kilo vers vlees op een dat krijgt? Dat is gewoon goed. En kijk eens naar pubers, veulens, jonge katten etc. Allemaal verschrikkelijk iel in deze fase en dan vetter maken is totaal niet goed. Als je hond geen wormen heeft, lekker veel goed voer krijgt en dan mager toont is dat niks anders dan helemaal prima. Ik leek ook op een Ethiopiër toen ik 13 was. So what? Nu ben ik 82 kilo. Toen at ik meer dan nu. :19:
Een hond dat enorm veel energie verspilt, zal het beter doen op verzadiging. Dat haalt zo'n dier dan voornl. uit de kwaliteit van vleesbotten en wellicht in een minder percentage per dag. Op een KVV van een naar mijn mening niet denderende kwaliteit zal zo'n type hond het bij lange na niet goed op doen. Het gaat niet om het vetter maken, het gaat erom dat je vleessoorten in grote stukken aanbiedt die meer aansluiten bij zijn energieverspilling. En dat zijn dan de ietwat vettere diersoorten. Niet met de bedoeling hem 'vetter' te maken, wel met de bedoeling dat hij uit die vleessoorten alles eruit kan halen wat nodig is om hem krachtiger uit te laten groeien. Dat is iets anders dan hem 'vet' te maken. De kwaliteit en doelstelling hiervan zit in geen enkele gemalen voeding. :wink:
Cash
Zeer actief

MARC_S schreef:Maar waarom een hond dikker maken dan hij is op goed voer? Ik kan daar met mijn hoofd niet bij hoor. Hoe kan een hond TE mager zijn als hij meer dan een kilo vers vlees op een dat krijgt? Dat is gewoon goed. En kijk eens naar pubers, veulens, jonge katten etc. Allemaal verschrikkelijk iel in deze fase en dan vetter maken is totaal niet goed. Als je hond geen wormen heeft, lekker veel goed voer krijgt en dan mager toont is dat niks anders dan helemaal prima. Ik leek ook op een Ethiopiër toen ik 13 was. So what? Nu ben ik 82 kilo. Toen at ik meer dan nu. :19:
Ik denk dat je mij verkeerd begrijpt hoor want ik ga hem niet meer voeren.
Het merendeel vind hem er op de foto's goed uitzien, ikzelf vind hem ook niet te mager dus ik ga hem gewoon niet meer geven.
Jessica gaat gewoon een barf menu maken omdat ik dat leuk vindt, niet om meer te gaan geven ofzo. :wink:
AfbeeldingAfbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

absoluut niet te mager, ik zou hem zeker niet dikker voeren... zeker niet voor zn botten en gewrichten straks met sporten...
Hier waren ze nog veel schraler op die leeftijd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Cash
Zeer actief

malinois schreef:absoluut niet te mager, ik zou hem zeker niet dikker voeren... zeker niet voor zn botten en gewrichten straks met sporten...
Hier waren ze nog veel schraler op die leeftijd.
nou nog magerder vind ik niet kunnen hoor.
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”