Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe gaan jullie met zoiets om?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lieke67
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Hoe gaan jullie met zoiets om?

Ongelezen bericht door Lieke67 »

Ik vind het ook niet leuk om steken onder water te krijgen als Jonna eens blaft tegen een grote hond. Laat iedereen zich met zijn eigen hond bemoeien. Jonna blaft uit angst en ik probeer er alles aan te doen om haar op te laten houden, dan hoef ik ook niet zo nodig commentaar te horen van een ander of mensen die dan expres laten zien hoe goed zij hun hond hebben opgevoed.. Het is toch geen wedstrijd?
Zolang mensen denken dat dieren niet voelen, zullen dieren voelen dat mensen niet denken...
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Buiten kan ik mij er soms aan irriteren, vooral de mensen die dan de riem lekker laten vieren en net doen of ze het niet doorhebben :U: tot er een blaf terug komt, dan heb ik toch van die rothonden :denken:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik hoor het al niet eens meer, ik ga gewoon direct op zoek naar de dichtbijzijnde vluchtroute, zijn we daar ook weer vanaf :mrgreen: Ik kom eigenlijk te vaak mensen tegen die hun hond hun gang laten gaan, om me er nog druk over te maken. Maar een leuke reactie hoef je dan niet te verwachten van m'n hond.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik erger mijzelf meer aan de baasjes die erbij gaan staan lachen en nog de hond belonen ook :oohja: "nee jochie doe maar niet die is te groot voor jou" oid.
Een keer zei een vrouw tegen haar hondje "begin je nu ook al tegen teefjes vent?" op een hele lieve toon. Toen schudde ik mijn hoofd en zei niet te geloven en liep door.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

chrico schreef:Buiten kan ik mij er soms aan irriteren, vooral de mensen die dan de riem lekker laten vieren en net doen of ze het niet doorhebben :U: tot er een blaf terug komt, dan heb ik toch van die rothonden :denken:
Ja, die vind ik ook altijd leuk. Vanochtend nog, ik loop met de honden aangelijnd en kwam een ander aangelijnd hondje tegen waarvan ik weet dat die nogal woest uitvalt. Dus ik denk, doe eens sociaal :mrgreen: , en ik heb het fietspad genomen. Tussen de stoep en het fietspad lag een hele brede grasstrook. Geeft die baas haar uitvaller de volle flexi waardoor hij dus aan de rand van die grasstook alsnog helemaal uit zijn stekker loopt te gaan naar mijn honden. En de baas maar roepen "doe dat nou niet! hou eens op!".
Ik moet zeggen dat iets van commentaar dan wel op mij lippen ligt :engel: :wink:
Afbeelding
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mekkie »

duitse herder schreef:Suzanne, ik heb ook een uitvallende hond hoor :tongue:
Ik ook wel eens!
Moet zeggen dat ik wel altijd super blij als andere honden bezitters hun hond wel kunnen afleiden/ corrigeren (maakt mij niet uit als ze er maar normaal van gaan doen) dan doet Fritz ook gelijk weer normaal en heb ik tijd om het andere baasje te bedanken en me te verontschuldigen, we zijn tenslotte nog druk aan het oefenen.

Andere blaffende honden heb ik geen tijd voor om me aan te ergeren.. Ben te afgeleid met mijn eigen hond afleiden.:denken:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik liep met Tirsa ook altijd gewoon door als we weer een hond tegen kwamen die ze niet mocht en heb denk ik zo vaak doorlopen gezegd, dat dat op 'n gegeven moment werkte. Een flinke 'DOORLOPEN' en de lijn kort zodat ze zich niet kon omkeren om weer richting die hond te kijken. Na een paar meter was ze weer rustig.
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Frysian Beer schreef:Beer blijft dan altijd staan kijken of gaat er soms zelfs bij zitten en geeft dan ook geen kik. :smile: Gaat die andere hond helemaal door het lint. Moet ik altijd moeite doen mijn lachen in te houden. Baasje bloedchagrijnig weg. En wij lopen ook weer rustig door. Humor vind ik dat. :smile: :smile:
En jij denkt dat een fixerende hond niets doet? Jouw hond werkt er net zo hard aan mee als de blaffende honden. Alleen blaffende hondjes baasje realiseert het en mensen met een hond die fixeert op dergelijke wijze wassen de handen in onschuld, want hun hondje is zo braaf en doet toch helemaal niets. :hmmm:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”