Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pedigree VS bijv Cavom

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Baily&Luna
Zeer actief

Pedigree VS bijv Cavom

Ongelezen bericht door Baily&Luna »

Het valt me op dat er hier behoorlijk "kwaad" wordt gesproken over bijvoorbeeld Pedigree.
Naar mijn mening is er tegenwoordig geen slechte brok meer,
dure brokken hoeven niet altijd beter te zijn dan de goedkopere.
Maar waarom wordt er als mensen die brokken voeren een vraag over brok hebben, altijd geantwoord met KVV?!
Natuurlijk is KVV beter voor je hond aangezien het carnivoren zijn :F:
maar niet iedereen wilt altijd alleen maar vers voeren, dus waarom kan er niet gewoon antwoord op een vraag gegeven worden?!
Ik vind sowieso dat iedereen moet kijken, waar zijn eigen hond het goed op doet :D

Maar even een voorbeeld over de o zo slechte pedigree :tongue: :wink:
tekst van de Pedigree site:PEDIGREE® is vorig jaar geheel vernieuwd. Dat is niet ongezien aan de consument voorbij gegaan. We zijn er trots op dat PEDIGREE® is verkozen tot 'Product van het Jaar'*. Uit een onafhankelijk onderzoek onder 10.000 Nederlandse consumenten zijn wij als winnaar naar voren gekomen.
Vernieuwde PEDIGREE®: •Is ontwikkeld door dierenartsen
•Bevat geen kunstmatige kleur- en smaakstoffen
•Bevat geen toegevoegde suikers
Bij zo'n sterk verbeterde inhoud hoort ook een nieuwe verpakking. Het vernieuwde design van PEDIGREE® is duidelijk, modern en je ziet direct welke variatie het beste aansluit bij de voedingsbehoeften van je hond

Pedigree:
ruw eiwit: 20%
ruw vet: 13%
ruwe as (mineralen): 7.5%
ruwe celstof: 2.5%
ijzer: 0.01%

Cavom:
Ruw eiwit 24,0%
Ruw vet 16,5%
Ruwe celstof 1,9%
Ruwe As 6,8%
IJzer 130mg/kg

laat de reactie's maar komen :F:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Pedigree VS bijv Cavom

Ongelezen bericht door Machie »

Hoeveel % vlees zit er in dan?
Baily&Luna
Zeer actief

ik kan het op de site van cavom niet vinden..
May Linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie's en herders

Ongelezen bericht door May Linn »

De meeste mensen hebben geen flauw idee wat er in brokken zitten en hoe het spijsverteringskanaal werkt bij de hond en dat is puur omdat brokfabrikanten zo goed kunnen verkopen en ons willen laten geloven dat wij zelf nooit een goede hondenvoeding samen kunnen stellen.
Onzin je kunt jezelf en je kind toch ook gezond eten geven.

Dat een hond een vleeseter is snapt iedereen nog wel, maar waarom voeren de meeste mensen hun honden met 80% of meer koolhydraten?
Waarom hebben vele honden tegenwoordig erg veel last van tandsteen?
Kortom nee ik heb geen goed woord over voor hondenbrokken, want wij voeren onze kinderen toch ook compleet menu bestaande uit saaie brokjes met hoofdzakelijk een voedinsstof die niet gezond voor ze is.

Daarnaast denk ik wel dat mensen weer moeten wennen aan het idee dat honden vers vlees te eten krijgen, kan me dat voorstellen.
Vandaar dat als ze liever geen vers vlees willen voeren ik een geperste brok adviseer.
Het verschil met een krokante brok zit hem in het verhittingsniveau, een krokante brok wordt zeer hoog verhit, waardoor vele van de van nature aanwezige voedinsstoffen verdwijnen en deze daarna in kunstmatige vorm toegevoegd moet worden, anders is het geen 'compleet' voer.
Geperste brokken hoeven minder hoog verhit te worden, waardoor er dus minder kunstmatige voedinsstoffen toegevoegd hoeven te worden. En doordat er dus wat meer natuurlijke voedingsstoffen in zitten, is het beter verteerbaar.
Voor vers vlees geld dat hier natuurlijk de meeste van nature aanwezige voedinsstoffen in zitten en dus het beste opneembaar is door een carnivoor.
Baily&Luna
Zeer actief

ja je hebt gelijk, maar mijn punt is eigenlijk dat hier op het forum bij een brokken vraag altijd met KVV wordt geantwoord en dat Pedigree etc o zo slecht is volgens vele, maar zo slecht is het helemaal niet.
Mijn schoonouders, en schoonzusje voeren hun honden pedigree en die doen het er prima op, hebben een goed gewicht, goede vacht en goede drollen :wink:
Onze Luna bijv eet geen Cavom, farmfood etc :U: ze laat het gewoon staan :boos:
zij krijgt dus wel krokante brok en doet het er prima op :ok: wel krijgen ze om en om vers voer!
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

ik voor smuldier + brok (select gold) en ben daar heel tevreden over...
storm is snel aan de schijt.. als ik hem een frolic brokje of zo geef dan is ie gelijk aan de dunne...
hij doet het op deze brokken perfect... en op de smuldier ook
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
May Linn
Zeer actief

Weet je er zit een verschil tussen goed doen op een voer en gezond blijven op een voer.
Een jonge hond heeft meestal geen enkel probleem, omdat honden oppertunisten zijn en veel kunnen eten en verteren.
Maar neem de proef maar eens, neem een vers gevoerde hond en vergelijk zijn drollen met die van de pedigree gevoerde honden.
Je exact zeggen welke wat eet, de ene heeft een grote stinkende zachte drol en de ander een compacte kleine drogere drol.
Waarschijnlijk zitten er weinig smaakstoffen in Cavom, farmfood enz. waardoor jou hond dat niet eet, sommige honden moeten ook wennen aan vers vlees omdat ze die smaak niet gewend zijn.

Ik ben wel nieuwsgierig, waar baseer je op dat pedigree bv helemaal niet zo slecht is?
Niet vervelend bedoelt, maar ik blijf me wel verbazen dat mensen brokken goed kunnen noemen, terwijl het tegendeel zo duidelijk bewezen is.
Mag ik vragen waarom je maar soms vers voert en niet altijd?
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

May Linn schreef:Weet je er zit een verschil tussen goed doen op een voer en gezond blijven op een voer.
Een jonge hond heeft meestal geen enkel probleem, omdat honden oppertunisten zijn en veel kunnen eten en verteren.
Maar neem de proef maar eens, neem een vers gevoerde hond en vergelijk zijn drollen met die van de pedigree gevoerde honden.
Je exact zeggen welke wat eet, de ene heeft een grote stinkende zachte drol en de ander een compacte kleine drogere drol.
Waarschijnlijk zitten er weinig smaakstoffen in Cavom, farmfood enz. waardoor jou hond dat niet eet, sommige honden moeten ook wennen aan vers vlees omdat ze die smaak niet gewend zijn.

Ik ben wel nieuwsgierig, waar baseer je op dat pedigree bv helemaal niet zo slecht is?
Niet vervelend bedoelt, maar ik blijf me wel verbazen dat mensen brokken goed kunnen noemen, terwijl het tegendeel zo duidelijk bewezen is.
ben ik het helemaal mee eens.. toen wij storm ophalden zat ie op super de boer eigen merk brokken.. en ik dacht dat ie al zijn voer zo weer uit scheet... zon grote hoop..
en zon beetje 5 x perdag poepen...

toen zijn we op deze brok overgegaan die we nu hebben en toen poepte hij 3 x per dag..
en nu met smuldier er bij poept hij ongeveer 2x perdag met een mooie harde drol.. hij glimt mooi ik hoef verder niets toe te voegen als zalm olie of zo..

Afbeelding
Baily&Luna
Zeer actief

May Linn schreef:Weet je er zit een verschil tussen goed doen op een voer en gezond blijven op een voer.

Waarom is Pedigree wel slecht?? Tanja de hond van mijn schoonouders is nu 12 jaar, is een heidewachtel en heeft altijd mee gejaagd. leeft nog steeds ondanks de Pedigree en af en toe zelfs Lidl brok (meen ik) wat is er bewezen dat Pedigree wel slecht is? daar ben ik benieuwd naar.

Ik voer 's morgens brok omdat ik dat makkelijker vind en mijn maag dan nog niet tegen vers kan :wink:
Verder geef ik ze als we op vakantie zijn ook altijd brok
May Linn
Zeer actief

Kijk dat hoor ik graag :D

Hier hebben ze ook jaren brokken gegeten, ik heb zelfs het idee dat mijn 1e hond eraan overleden is.
Hij zat onder de kanker toen hij 10jaar was, bij de dierenarts geweest omdat hij geen eten meer binnen hield.
Toen vreemd genoeg hield hij wel buffelhuidbotten binnen, nu weet ik waarom die zijn zoveel makkelijker verteerbaar dan brok.
De vraag zal dan ook door mijn hoofd blijven spoken wat nu als ik hem toen vers gegeven had, waarschijnlijk was hij ouder geworden omdat hij dat wel kon opnemen, maarja dat is achteraf en ik leef liever in het nu :wink:

Mijn honden krijgen nu sinds een jaar vers en mijn 10 oudere border collie ziet er nu heel anders uit dan een jaar geleden.
Ze lijkt jonger geworden, haar vacht glanst weer en ze is minder grijs. Ook is ze veel soepeler in haar bewegingen en doet na 2 jaar stil gelegen te hebben nu weer behendigheid. Ze is stukken gezonder dan ze was en kan nog wel een paar jaar mee.
De jonste (van nu 2 jaar) daarintegen zie ik geen verschil, ze is uiterlijk nog net zo gezond als daarvoor.
Enige is dat ze nu veel beter eet, brokken at ze erg slecht.
Baily&Luna
Zeer actief

Nanna schreef:
Baily&Luna schreef: Ik voer 's morgens brok omdat ik dat makkelijker vind en mijn maag dan nog niet tegen vers kan :wink:
Ik kan op mijn nuchtere maag ook niet tegen vers voer, dus eet ik het ook niet ;-) Ik geef het mijn honden, die lusten het wèl :mrgreen:
ow echt? ik dacht dat ik het zelf moest eten :wink:
Ik moet iedere dag om 6.45u beginnen, dan hoef ik om 6.00u dus geen vlees lucht te ruiken :kotz:
May Linn
Zeer actief

Baily&Luna schreef:

Waarom is Pedigree wel slecht?? Tanja de hond van mijn schoonouders is nu 12 jaar, is een heidewachtel en heeft altijd mee gejaagd. leeft nog steeds ondanks de Pedigree en af en toe zelfs Lidl brok (meen ik) wat is er bewezen dat Pedigree wel slecht is? daar ben ik benieuwd naar.

Ik voer 's morgens brok omdat ik dat makkelijker vind en mijn maag dan nog niet tegen vers kan :wink:
http://artikelen.rauwevoedingvoorhonden.nl/
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 398.0.html
http://www.carnivoer.nl/thesis-osteopathie
Een aantal links zodat je zelf kan lezen hoe of wat met brokken.
Baily&Luna
Zeer actief

Oke, maar dit zijn artikelen over brokken, dat rauw vlees beter is voor de maag etc, en dat zal wel kloppen :wink:
maar dat bewijst niet det pedigree slecht is en dat bijvoorbeeld cavom goed is :tongue:
Peter geeft Baily en Luna ook af en toe koffie,brood en ei. gaat de vacht ook van glanzen, haha!
beide zijn zwart en glanzen ontzettend :cool2:
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

Baily&Luna schreef:
Oke, maar dit zijn artikelen over brokken, dat rauw vlees beter is voor de maag etc, en dat zal wel kloppen :wink:
maar dat bewijst niet det pedigree slecht is en dat bijvoorbeeld cavom goed is :tongue:
Peter geeft Baily en Luna ook af en toe koffie,brood en ei. gaat de vacht ook van glanzen, haha!
Die van mij glanzen ook heel mooi en die voer ik niets bij allen kvv en brok! Niks geen koffie troep aan mijn honden dat snap ik ook niet drink liters per dag maar ik glans niet hoor hihi

Afbeelding
May Linn
Zeer actief

Baily&Luna schreef:
Tja dat hangt af van de norm die je gebruikt, voor mij zijn alle brokken niet gezond uiteindelijk voor een hond, ze verteren altijd minder goed.
Het enige verschil tussen een krokante brok (pedigree) en een geperste brok (cavom), is dat de geperste brok beter opneembaar is en meerdere van nature aanwezige voedinsstoffen bevat, waardoor je zou kunnen stellen dat het gezonder is dan een krokante brok.
Denk ook eens aan je eigen voedin, iedereen weet dat gekookte voeding minder voedinsstoffen bevat dan rauwe voeding, waarom zou dit bij hondenvoer niet anders zijn?
En daarbij een wolf zijn DNA komt voor 99,8% overeen met dat van de hond, de hond is slechts een ondersoort van de wolf.
Wat eet een wolf, juist rauw vlees en zaden/noten/grassen/knollen die in de natuur voorkomen, dat is wel een megagroot verschil met een hondenbrok, die bestaat uit koolhydraten, een minimale hoeveelheid doodgekookt vlees en veel toegevoegde vitamines/mineralen.

Alleen een glanzende vacht zegt me niet, miss is de vacht te vet en dan gaat hij ook glanzen of is de hond nog jong en redelijk gezond, ook dan zie je weinig verschil.
Wat ik een gezonde vacht vindt is een diep, doorgekleurde vacht, die niet altijd uitvalt, zacht aanvoelt, een glans erover heeft, niet vet aanvoelt en goed aansluit op de huid.

Hier een filmpje over 2 verschillende soorten brokken: http://www.youtube.com/watch?v=UE23-W7v37U
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik denk dat het geheel afhankelijk is van de hond waar ze het goed op doen,
ik geef mijn katten soms ook vers er is er een die doet er een moord voor en de ander haalt er zijn neus voor op.
Ik vind Van Gils ook nog niet echt overtuigend op de Smuldier, heel veel winden en heel veel ontlasting,
dus dat wordt in de toekomst misschien ook wel weer een brok :F:
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Jij beweerd dus dat Pedigree en Cavom gelijkwaardig zijn? Waarom zegt de vertegenwoordigster van Pedigree dan tegen mij, dat het nooit een hoog segment voer zal worden? Dat het zelfs niet eens in het middensegment past?
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

nathalie schreef:Jij beweerd dus dat Pedigree en Cavom gelijkwaardig zijn? Waarom zegt de vertegenwoordigster van Pedigree dan tegen mij, dat het nooit een hoog segment voer zal worden? Dat het zelfs niet eens in het middensegment past?
met zon vertegenwoordigster zullen ze wel niet blij zijn die is niet echt overtuigd van haar werk.. :smile:

Afbeelding
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Waar het allemaal precies terug te vinden is weet ik zo 1,2,3 niet
Maar ze hebben zeker proeven gedaan betreft pedigree
Het is niet voor niets dat honden er vaak veel van moeten eten en dus schijten, daarbij is het erg zout en zitten er heel veel overbodige bijstoffen in. Dit heb ik ook zelf van de vertegenwoordiger gehoord!

Dus hier zal pedigree (of frolic, bonzo of supermarkt merken) er nooit in komen!!!

Ik voer ook brokken, maar wel geperste brokken (prins). (behalve dan max en shadow bij mn ouders, die krijgen hill's natures best)
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Baily&Luna schreef:

Dat jij een hond kent die het er wel goed op doet zegt natuurlijk niet meteen dat het goed voer is... Ik ken ook kettingrokers, alcoholisten en mensen die alleen gore troep naar binnen werken en toch heel oud worden. De babies van nu die opgroeien met 2 fulltime werkende ouders die er 's avonds nog even snel een potje kant en klare supermarktdrek in stoppen gaan daar vast ook niet dood aan. Is dat dan ook goed?

Pedigree = Mars, fabrikant van verschillende snoeprepen, M&M's, Cesar, Sheba, Frolic (en weten wat dat voor super kwaliteitsvoer is :oeps:) Aziatische smaakmakers, rijst en nog wat dingen.
Vroeger moest Mars veel geld betalen om alle afvalstoffen die ze na de productie van hun goederen overhielden af te voeren en kwijt te raken.
Tegenwoordig krijgen ze goed betaald om dat zelfde afval met een klein beetje vlees en bijproducten te verhitten, in brokvormpje te maken en te verkopen als hondenvoer.

Het gaat dus niet alleen om de voedingswaarde die op het pak staat; maar ook om de kwaliteit van de ingredienten die er in gaan.
Nee, bedankt, ik ga niet betalen voor een ander z'n onherkenbare afval. Geef mij maar iets waarvan ik kan zien, ruiken en voelen dat het is wat ik mijn hond wil geven.

Geef mijn katten 2 weken kittekat en perfect fit, ook allebei van Mars, dan vreten en schijten ze tot ze er bij neer vallen, begint hun haar uit te vallen, worden ze mager en doet Ramses niets anders als snotteren.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Tja, ik snap niet zo goed waar je je druk over maakt.
Als jouw mening is, dat er geen slechte brok bestaat, dan mag jij dat toch vinden?
Mijn mening is, dat er geen goede brok bestaat.
Maar als mijn vrienden hun honden wel brok voeren, dan doen ze maar, hun keuze, als zij ervan overtuigd zijn dat het gezond is voor hun hond, vind ik het prima.
Maar ik ben dat absoluut niet van overtuigd, mijn overtuiging is dat honden rauw vlees/bot/orgaan nodig hebben om een goede weerstand op te bouwen, om ziektes te kunnen weren, om vitaal te zijn en blijven, voor een gezond gebit, enz.

Dus ja, als iemand een vraag stelt over brok, kan het best zijn dat ik voorzichtig opper om eens kvv te gaan proberen.
Is dat een crime? Om iemand iets te adviseren waar je voor 100% achter staat?
Die persoon bepaalt uiteindelijk zelf wat hij/zij ermee doet, en mag zelf kiezen of het brok of vers wordt.
:zweep:
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

Baily&Luna schreef:Natuurlijk is KVV beter voor je hond aangezien het carnivoren zijn
Onzin! Ben het er niet mee eens.
S@ndr@ schreef:ik denk dat het geheel afhankelijk is van de hond waar ze het goed op doen, ik geef mijn katten soms ook vers er is er een die doet er een moord voor en de ander haalt er zijn neus voor op.
Ik vind Van Gils ook nog niet echt overtuigend op de Smuldier, heel veel winden en heel veel ontlasting,
dus dat wordt in de toekomst misschien ook wel weer een brok
En zo is het. Iedere hond reageert anders op eten, net zoals mensen.

Wij geven over het algemeen meestal alleen Royal Canin, af en toe krijgt ze brokken van Bonzo. 't gaat echt perfect. Ik zal niet snel vers voer of KVV of wat dan ook gaan geven.
Baily&Luna
Zeer actief

Kimsjen schreef:
Baily&Luna schreef:Natuurlijk is KVV beter voor je hond aangezien het carnivoren zijn
waar jij het niet mee eens bent en onzin vind, heb ik ook eronder staan: "Ik vind sowieso dat iedereen moet kijken, waar zijn eigen hond het goed op doet" dus niet zo snel roepen!!!
die van mij krijgen ook brok hoor, maar in dit onderwerp staan sowieso artikelen waarin staat beschreven dat vers beter is dan brok :U:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik pik dit even uit een van de posts van May Linn:
Denk ook eens aan je eigen voedin, iedereen weet dat gekookte voeding minder voedinsstoffen bevat dan rauwe voeding, waarom zou dit bij hondenvoer niet anders zijn?
Zo grappig, want ik vraag me dan meteen af of je zelf nooit meer gekookt eten eet.......

Persoonlijk denk ik dat iedereen zn eigen keus moet maken.
Mijn honden hebben jarenlang brok gegeten en deden het daar prima op. Nu krijgen ze vers en doen het beter.
Ik kreeg laatst bij de DA een komplimentje voor de mooie schone tanden van mijn bijna 9jarige teef en daar was ik blij mee, denk dat voor mijn honden de switch wel goed is geweest.
Maar nogmaals, iedereen moet zelf weten wat hij voert, dat het één misschien beter is wil nog niet zeggen dat het ander slecht is!
Ik vind bekeerde brokvoerders net bekeerde rokers eigenlijk en ik kan me voorstellen dat door dat fanatisme een heleboel mensen afhaken.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Mojuan
Zeer actief

Kimsjen schreef:
Dat jij het er niet mee eens bent, wil nog niet zeggen dat het onzin is.
Een hond is nml weldegelijk een carnivoor.
Wat denk je dat een wolf eet? En waar denk je dat een hond van afstamt?
Heb je het gebit van een hond wel eens goed bekeken?
Knipkiezen, om vlees in stukken te knippen.
Grote hoektanden om een prooi mee te kunnen vangen.

Kijk, ik snap best dat er mensen zijn die hun hond geen vlees willen geven, dat is ieders eigen keuze.
Maar dan moet je niet gaan roepen dat het onzin is dat een hond carnivoor is.
Want dat is nou eenmaal een feit, ook al zijn er legio mensen die blijven roepen dat het niet waar is.
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

ja, ik vind het onzin (niet dat een hond een carnivoor is, maar dat KVV beter is omdat een hond een carnivoor is). Mag toch mijn mening uiten. Vind het prima dat jij je hond wel KVV voert.
Iedereen moet doen wat hij/zij het beste vind. Wilde alleen even mijn mening erover geven.
Mojuan
Zeer actief

Kimsjen schreef:ja, ik vind het onzin (niet dat een hond een carnivoor is, maar dat KVV beter is omdat een hond een carnivoor is). Mag toch mijn mening uiten. Vind het prima dat jij je hond wel KVV voert.
Iedereen moet doen wat hij/zij het beste vind. Wilde alleen even mijn mening erover geven.
Dat was dan niet duidelijk uit jouw reactie.
Je roept nml keihard 'onzin!'
Zeg dan gewoon: ik vind het onzin dat kvv beter is.
Dan begrijpen we je allemaal.

Ik snap alleen niet helemaal dat je wel toegeeft dat een hond een carnivoor is, maar dan gelooft dat kvv niet beter is.
Je gelooft dus dat brokken die voor het grootste deel uit graan bestaan net zo goed is voor een carnivoor?
Ik vind dat persoonlijk net zoiets als dat je je cavia een voeding geeft die voor het grootste deel uit vlees bestaat, terwijl een cavia toch echt een herbivoor is.
Naar mijn idee is het gewoon heel bijzonder dat mensen het massaal zo normaal vinden om hun vleeseter een voeding te geven die grootendeels uit plantaardige ingrediënten bestaat, terwijl diezelfde mensen het niet in hun hoofd zouden halen om hun cavia vlees te gaan voeren.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Nanna schreef:
renee-uk schreef:ik pik dit even uit een van de posts van May Linn:
Denk ook eens aan je eigen voeding, iedereen weet dat gekookte voeding minder voedingsstoffen bevat dan rauwe voeding, waarom zou dit bij hondenvoer niet anders zijn?
Zo grappig, want ik vraag me dan meteen af of je zelf nooit meer gekookt eten eet.......
Natuurlijk koken en bakken wij ons eten, dan is het voor ons beter verteerbaar en is het smakelijker. Daarnaast neem ik écht wel een appel, een sinasappel, sla en wat noten. Rauw, dus.
Een hond is van huis uit echter ingesteld op het eten en verteren van rauw vlees. Als je dat ontkent en zegt dat hij hij oorspronkelijk gebouwd is om door Mars, Palmolive en Colgate doodgekookt afvalgruis te verteren vind ik dat persoonlijk wat onverteerbaar ;-)
Dat is nl. niet zo.
Dat je het voert aan je hond moet je verder helemaal zelf weten.
ah maar dus toch niet alleen maar rauw dan, wat normaal zou zijn als je de vergelijking doortrekt!
Ik 'val' over de vergelijking, niet over het feit dat rauw voer voor honden beter is.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Mojuan
Zeer actief

renee-uk schreef:
Nanna schreef:
renee-uk schreef:ik pik dit even uit een van de posts van May Linn:
Denk ook eens aan je eigen voeding, iedereen weet dat gekookte voeding minder voedingsstoffen bevat dan rauwe voeding, waarom zou dit bij hondenvoer niet anders zijn?
Natuurlijk koken en bakken wij ons eten, dan is het voor ons beter verteerbaar en is het smakelijker. Daarnaast neem ik écht wel een appel, een sinasappel, sla en wat noten. Rauw, dus.
Een hond is van huis uit echter ingesteld op het eten en verteren van rauw vlees. Als je dat ontkent en zegt dat hij hij oorspronkelijk gebouwd is om door Mars, Palmolive en Colgate doodgekookt afvalgruis te verteren vind ik dat persoonlijk wat onverteerbaar ;-)
Dat is nl. niet zo.
Dat je het voert aan je hond moet je verder helemaal zelf weten.
ah maar dus toch niet alleen maar rauw dan, wat normaal zou zijn als je de vergelijking doortrekt!
Ik 'val' over de vergelijking, niet over het feit dat rauw voer voor honden beter is.
Ja, ik begrijp wat je bedoelt.
Maar ik denk zelf dat een hond ook prima gezond kan zijn op een voeding die door de eigenaren zelf gekookt wordt, zolang er maar op wordt gelet dat het bepaalde vitamines en mineralen bevat.
Ik vermoed alleen dat de hond dan meer moet eten om genoeg voedingsstoffen binnen te krijgen, en daardoor dus ook weer meer ontlasting produceert, en je dus goed moet opletten op de calorieën.

Blijft voor mij alleen de vraag staan of de darmflora dan wel zo goed zal zijn. Ik denk zelf van niet.
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ik voer brok. Was er voorheen van overtuigt dat duur voer, Royal canine eukanuba enz enz het beste voer was. (dat hebben ze me ook nog eens geleerd bij mijn opleiding dierverzorging :piew: ) Bij de eerste viel Jola kilo's af van de 2e raakte ze verstopt. Tot ik het helemaal zat was en me eens ben gaan inlezen. Toen las ik dat geperste brok heel anders verteerd word (zie eerder geplaatste filmpje) en ik wou er ook verder geen extra rotzooi meer in. Dus na 2 weken ontgiftigen op volledig vers ben ik overgestapt naar farmfood nou heeft ze al die probleempjes niet meer. Ik hoor ook van veel andere honden dat ze bv veel jeuk klachten hebben enz omdat ze op voeding zitten met allerlei toegevoegde rotzooi. Ik hoor dat van farmfood nooit (wel dat ze er kennelijk veel tandplak van krijgen(die van mij trouwens niet))

Ik wil best graag vers voeren maar heb er op dit moment gewoon geen plek voor :19: als we verhuizen en ik een grote vriezer neem moet ik me eens goed inlezen.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”