Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

onverantwoord

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

anne_lies
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie, Labrador
Aantal honden: 2
Contacteer:

onverantwoord

Ongelezen bericht door anne_lies »

Bah kan er gewoon niet met me kop bij hoe iemand zoiets kan bedenken. Tegen over mijn huis achter de flatten heb je mooie grasveldjes waar ik altijd met justy een balletje gooi. Nu ligt er altijd wat. Er word daar veel van het balkon gegooid. Maar vandaag was wel het toppunt wat ik daar aan trof. Een hondje heel alleen stond bij de auto te wachten type stafford. Ik vertrouw het maar niks een hond zonder baas type stafford van onverantwoordelijke mensen. Natuurlijk komt die hond op ons af dus laat justy aan de lijn. Er is gelukkig niks gebeurt het was wel een opdringerig hondje ben snel weggelopen en het hondje terug gestuurd (niet dat hij daar wat op deed). Heb nog iemand aangesproken die op het balkon stond waar die hond vandaan kwam. Van haar boven buren die waren thuis gekomen en de hond buiten gelaten. Doen ze wel vaker zei ze. Nouja zeg hoe verzin je het snap niet hoe iemand dat kan bedenken :ugh: Ben een blokje omgegaan en justy naar huis gebracht terug gelopen maar kon geen hond meer vinden. Wat moet je er nou mee doen. Ik vind het toch best gevaarlijk een hond los laten lopen zonder dat je er zelf bij bent op een plek waar veel honden komen waarvan ik weet dat er enkele aan de lijn zitten die niet zo goed met andere honden kunnen en dan nog te bedenken dat er een drukke weg achter ligt daar kan hij ook zo oplopen. Oja en het is geen losloop gebied :wink:

Zit te denken om de volgende keer als ik hem weer zie mijn eigen naar huis brengen de hond op halen en de politie bellen dat ik een hond heb gevonden voor de deur. Deze hond verdient toch een baasje die wel met haar wil lopen toch? Of stel ik me nu aan.
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Re: onverantwoord

Ongelezen bericht door Emma »

dat zou ik ook irritant vinden. een loslopende hond zonder baas. want als je een balletje gooit weet je ook niet hoe die hond reageert en of jullie honden balnijd naar elkaar krijgen. ik zou dus ook niet met mijn hond gaan balletje gooien in deze situatie. en dat zou ik ook niet leuk vinden.

gebeurd dat vaak, dat die hond daar loopt als jij wilt ballen? dan zou ik er wat van zeggen tegen die eigenaren . alhoewel grote kans dat die er niks aan gaan doen, zoals ze met hun hond omgaan. is het eenmalig geweest of gebeurd het zelden, dan zou ik er geen ophef overmaken.

maar ik kan me goed voorstellen dat jij dit niet grappig vindt!
anne_lies
Zeer actief
Contacteer:

Emma schreef:dat zou ik ook irritant vinden. een loslopende hond zonder baas. want als je een balletje gooit weet je ook niet hoe die hond reageert en of jullie honden balnijd naar elkaar krijgen. ik zou dus ook niet met mijn hond gaan balletje gooien in deze situatie. en dat zou ik ook niet leuk vinden.

gebeurd dat vaak, dat die hond daar loopt als jij wilt ballen? dan zou ik er wat van zeggen tegen die eigenaren . alhoewel grote kans dat die er niks aan gaan doen, zoals ze met hun hond omgaan. is het eenmalig geweest of gebeurd het zelden, dan zou ik er geen ophef overmaken.

maar ik kan me goed voorstellen dat jij dit niet grappig vindt!
Nou het is zelfs zo dat ik die hond nog nooit heb gezien ook niet met de bazen tijdens het wandelen misschien dat ze er nog niet zo lang wonen of omdat ze op andere tijden wandelen maar de onderbuurvrouw van die mensen zei dus dat het wel veel vaker gebeurt dat ze hun hond gewoon beneden laten lopen. Vind het wel irritant omdat ik nu daar niet kon spelen met mijn hond. Alleen wat ik nog erger vind dat die arme hond daar gewoon beneden stond te wachten op zijn baasjes. Vind dat echt gewoon vreselijk.
Ik durf niet zo goed met die mensen te praten omdat daar in die buurt heel vaak wat gebeurt. Kijk het even aan en mocht ik haar vaker zien lopen ga ik er wel wat mee doen. Of met die mensen praten of vragen aan de politie wat ik er mee kan.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Idd overdreven als je het mij vraagt. Vraag gewoon waar die hond vandaan komt en spreek eventuele eigenaars aan. Weet jij veel om wat/welke hond het gaat :19:

Oh nee tis natuurlijk type pitbulle. Een teckel/york/westie/lab/chi had niets uitgemaakt :wink: Of wil jij zeggen van wel. :roll:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief

Nanna schreef:
smoekie schreef:

Oh nee tis natuurlijk type pitbulle. Een teckel/york/westie/lab/chi had niets uitgemaakt :wink: Of wil jij zeggen van wel. :roll:
Ja, natuurlijk maakt dat uit :19: Als er een Chi mij op staat te wachten lach ik erom, als er een Pitbull staat neem ik de achteruitgang wel.

Ik niet. Dat is het verschil tussen jou en mij :wink:

Die chi bijt mij hoogstwaarschijnlijk eerder in mijn enkels dan die pitt :smile:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief

Nanna schreef:
smoekie schreef:
Ik niet. Dat is het verschil tussen jou en mij :wink:

Die chi bijt mij hoogstwaarschijnlijk eerder in mijn enkels dan die pitt :smile:
Mijn enkels interesseren me niet. Mijn honden wel.

Ah ja. Dat was het ja :ok:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

smoekie schreef:Idd overdreven als je het mij vraagt. Vraag gewoon waar die hond vandaan komt en spreek eventuele eigenaars aan. Weet jij veel om wat/welke hond het gaat :19:

Vind ik niet overdreven; een hondje hoort niet op de stoep achtergelaten te worden. Of dat nu een westy, een dog of een 'pitbull' is. Alle hondjes verdienen een baasje dat voor ze zorgt.
smoekie
Zeer actief

dagmar88 schreef:
smoekie schreef:Idd overdreven als je het mij vraagt. Vraag gewoon waar die hond vandaan komt en spreek eventuele eigenaars aan. Weet jij veel om wat/welke hond het gaat :19:

Vind ik niet overdreven; een hondje hoort niet op de stoep achtergelaten te worden. Of dat nu een westy, een dog of een 'pitbull' is. Alle hondjes verdienen een baasje dat voor ze zorgt.
Ja nou, dan zal ik wel een rare zijn :19: pakweg een jaar terug dat ik hier even verderop een hond aan de nek beet pakte (abt achteraf) daar waar iedereen die hond liet lopen :19: . Had niks te maken met baasje dat wel of niet voor de hond zorgde. Maar alles met oudste zoon die de poort niet goed dicht gedaan had :roll:
anne_lies
Zeer actief
Contacteer:

nou maakt inderdaad niet uit wat voorhond er los loopt op straat zonder baas allemaal even zielig daar gaat het niet om. Maar ik denk dat er wel in verschilt wat voor groote dit was een opdringerige die pluk je niet zo even van je hond af lijkt me en dan had het net zo goed een lab of golden kunnen zijn. Ik vind het gewoon kansloos hoe die mensen met dat arme beest omgaan.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Das wat heel anders als je hond bij de auto laten staan en zelf naar huis gaan.
Ongelukje kan altijd gebeuren... Bij mij is ooit met een hele erge storm m'n poort er uit gewaaid en zijn ze met een paar man politie gekomen om m'n hond weer naar binnen te krijgen.
Beest stond vooraan 'zijn' straat en daar mochten geen auto's of mensen meer door. Heb zeven kleuren gescheten toen ik het hoorde :oeps:
Denk dat ik net zo blij was geweest als ik hem ongedeert uit het asiel had kunnen ophalen na z'n avontuur :D
anne_lies
Zeer actief
Contacteer:

ik snap niet dat je het overdreven vind dat ik me zorgen maak om een hond die zonder baas los loopt dicht bij een drukke weg. Ik vind het gewoon te zielig je had hem moeten zien staan bij de auto waar hij uit was gezet voor de flat waar zijn baasjes mooi boven zitten. En dan hoor ik ook nog dat het wel vaker gebeurt :denken:
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Maar wie zegt dat? Omdat de hond misschien per ongeluk losgekomen is? Omdat de hond misschien om de hoek woont of misschien niet eens en jij uit angst al bent weggegaan? Je weet helemaal niks van die hond. Dat is alles wat ik uit jouw verhaal hier opmaak.

Maak je niet druk zeg. Bel de politie/dierenambu weet ik veel wat nog meer. Maar jeetje zeg. Maak er niet meer van dan het is zeg.

Dat zwakzinnige gedoe over "type stafford" - "onverantwoordelijke mensen" zonder dat je ook maar iets weet. (welk ras- waar de hond vandaan komt- wie de eigenaar is etc etc) Dus ja. in mijn ogen is dat idd aanstelleritus. Bel de politie en klaar. Jij blij, zij niet. :19:

Edit:
anne_lies schreef:

ik snap niet dat je het overdreven vind dat ik me zorgen maak om een hond die zonder baas los loopt dicht bij een drukke weg. Ik vind het gewoon te zielig je had hem moeten zien staan bij de auto waar hij uit was gezet voor de flat waar zijn baasjes mooi boven zitten. En dan hoor ik ook nog dat het wel vaker gebeurt :denken:
Wat jij nu hierboven schrijft is volgens mij iets wat jij zelf er van gemaakt hebt. NIks meer, niks minder.(imo)

Mijn hond loopt ook "dicht bij" een drukke weg terwijl het bos er aan grenst. Alle mensen die hier met hun hond van het bos terug komen moe je als ze de hond niet aanlijnen omdat hij/zij niet wegloopt(volgens hen die dat kunnen weten) dan maar aanspreken dat dat niet kan/mag omdat dat gevaarlijk is daar ze (na)bij een "drukke weg" lopen. :19:

Kort gezegd heb jij een "type stafford" gezien (waarvoor angst) zonder baas/bazin. De 1 weet het altijd beter te vertellen dan de ander. En wat weet je nu op dit moment. Volgens mij nog steeds niet veel meer dan toen je de hond voor het eerst zag. Behalve dat je je in je hoofd hebt gehaald dat de hond gewoon maar ff naar buiten is gepleurd om zichzelf uit te laten terwijl de baasjes mooi boven zitten :roll:
anne_lies
Zeer actief
Contacteer:

@smoekie. Ik weet niet wat voor een dag je hebt maar vast geen beste. Wat jij wil denken prima. Dat is jou mening. Het geen wat ik van de hond weet is dat hij een stafford type was nouja dat is toch gewoon een ras lijkt me? En ja hij was opdringerig niet prettig dus als hij op mijn hond afkomt die netjes aangelijnt loopt wie weet haalt mijn hond naar hem uit dan heb ik dat op mijn geweten. En ja de mensen wonen op de 4e verdieping dus lijkt me niet dat die hond daar vanzelf komt. En ja de onderbuurvrouw heb ik gesproken en heel vriendelijk gevraagt waar die hond vandaan kwam. En wat zou het mij een rot zorg verder ook zijn gewoon laten lopen weer een hond minder straks.
Je bent gewoon een beetje onverschillig.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Ik had wel een goede dag hoor :wink: Nog steeds trouwens :F:

Ik snap persoonlijk gewoon niet dat de liefde voor honden ophoud als het bepaalde rassen betreft. Je houd van honden (in zijn algemeenheid) of niet. En het zou mij een worst zijn wat voor hond er rond loopt. Tenzij de hond niet al grommend en verdedigend rondloopt dat je weet dat je bij de hond uit de buurt moet blijven pak ik elke hond vast die ik los zou zien lopen. De eigenaar zal vast niet ver uit de buurt zijn en zijn/haar hond aan het zoeken zijn.

Ik zou ook niet van alles en nog wat gaan denken over de eigenaar van de baas. Onverantwoordelijk, uit de auto gezet terwijl de baasjes mooi boven zitten. Als je dan al weet waar de hond vandaan komt bel je toch gewoon bij die "onverantwoordelijke" baas aan? :scratch:
Niks mis mee om te vragen of het de bedoeling is dat de hond zichzelf uitlaat? Ik zou in ieder geval niet klakkeloos uitgaan van wat de 1 of de ander zegt in ieder geval. Vraag mij wat over de buurman van even verderop en ik geef je een heel andere kijk op hem dan de buurvrouw beneden hoogstwaarschijnlijk zal doen :wink:

Ik zou in ieder geval niet direct de politie bellen. Ja uiteindelijk misschien als ik niet zou weten waar de hond vandaan zou komen en ik in de verste verte niemand zie die "zoekende" is. Jij gaat er nu al van uit dat het hier een baas betreft die niet met de hond wil lopen op basis van horen en zeggen. En ja als je mij dan vraagt of je je aanstelt dan zeg ik met bijbehorende uitleg ja. :wink:

Fijn weekend :ok:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

smoekie schreef:
Ik snap persoonlijk gewoon niet dat de liefde voor honden ophoud als het bepaalde rassen betreft. Je houd van honden (in zijn algemeenheid) of niet. En het zou mij een worst zijn wat voor hond er rond loopt.

Dat gevoel heb ik nu bij grenzen ,maar daar heb jij weer wat meer moeite mee toch ,met honden die van buiten onze landsgrenzen komen.

Verder vind ik het nogal zwakzinnig over komen om niet meer onder de indruk te zijn van de een hond dan van de andere.
Of Rio buiten los loopt of Micron zonder begeleiding lijkt mij toch echt wel een wezenlijk verschil.
De een mep je zo weg indien nodig voor de ander kun je beter op de loop gaan :mrgreen:
Zouden beide kwaad in ze zin hebben dan kan zelfs jij toch niet ontkennen dat je dan liever met Micron van doen hebt dan met Rio.
Ook al beide geen kwaad in ze zin hebben zal Micron zich gewoon laten oppakken indien nodig en zal Rio dat hoe dan ook vervelend vinden van een vreemde.
Nee hij zal niet bijten maar zijn gebrul zal je echt de lust hem even beet te pakken wel gaan ontnemen.
En nee dat weet je allemaal niet van te voren vandaar dat je op het uiterlijk afgaat en dan is de ene hond nu eenmaal afschrikwekkender dan de ander.
Zelf heb ik absoluut niets tegen geen enkel ras ,mits daar een verantwoordelijke baas bij loopt.
Het zomaar je hond naar buiten donderen vind ik asociaal ,overiges ongeacht het ras,een weglopen kan gebeuren maar bwust op straat donderen is toch van een hele andere orde.
MaaikePerla
Actief
Mijn ras(sen): Herder-Whippet

Ongelezen bericht door MaaikePerla »

Hier in de buurt zijn ook een paar (!) hondjes die zichzelf uitlaten.
Heel onverantwoord en ik begrijp niet dat mensen dat doen.
Ten eerste zou ik doodongerust zijn als Perla in haar eentje over straat liep, ten tweede kun je ze nooit in de gaten houden en weet je niet wat ze van de straat vreten, je weet niet wat ze naar andere honden gedaan hebben, of ze niet bij iemand in de tuin gepoept hebben.

Aso!
anne_lies
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:Ik had wel een goede dag hoor :wink: Nog steeds trouwens :F:

Ik snap persoonlijk gewoon niet dat de liefde voor honden ophoud als het bepaalde rassen betreft. Je houd van honden (in zijn algemeenheid) of niet. En het zou mij een worst zijn wat voor hond er rond loopt. Tenzij de hond niet al grommend en verdedigend rondloopt dat je weet dat je bij de hond uit de buurt moet blijven pak ik elke hond vast die ik los zou zien lopen. De eigenaar zal vast niet ver uit de buurt zijn en zijn/haar hond aan het zoeken zijn.
:
heb zelf helemaal niet gezegt dat mijn liefde ophoudt bij een bepaald ras. Maakt mij niet uit hoor welke er rond loopt een labrador of wat dan ook had ik in deze situatie ook niet vertrouwd. Het ras staat er bij omdat het nou toevallig een stafford was en dan wil ik helemaal niet zeggen dat ik een stafford helemaal niet leuk vind. Dat maak jij er van. Ik vond deze gewoon niet prettig en aan justy kon je ook merken dat hij het niet waardeerde.

Ik ga voor een heel goed weekend en ik wens jou hetzelfde :ok:
Afbeelding
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Jij zegt dat het vaker gebeurt.
Dat vind ik dus in en in triest voor de betreffende hond.
Ik zou zo'n hond niet tegen willen komen met Jace (mijn reu) erbij. Dan zou ik een grote omweg maken en hopen dat de hond niet achter me aan zou komen.

Ik zag enkele weken terug een loslopende jack russel over straat rennen. Vlug mijn teefje en een extra riem gepakt en de hond, die echt overal de straten overrende, aangelijnd en toen de buurt afgegaan.
Niemand kende de hond, dus mee naar huis genomen, in de bench gezet in de bijkeuken.
En de politie gebeld. Die hadden geen melding gekregen, dus die hebben de dierenambulance ingeschakeld en die zouden hem komen halen.
Maar een uur later kreeg ik telefoon van de politie dat de eigenaar zich had gemeld.
Die is zijn hond komen ophalen. Zijn andere hond (ze waren ontsnapt uit de tuin, de poort kon nog niet op slot, omdat ze daar pas woonden) zat in de kantine van een scholengemeenschap met leerlingen kroketten te eten .Dat was een stafford reu. Maar met die hond zou ik hetzelfde hebben gedaan.
Dolgelukkig en blij was die man. En ik ook.
Ik zou het heel erg hebben gevonden als ik de hond niet had meegenomen en had gehoord dat er iets met hem was gebeurd.
Als iemand anders mijn hond(en) zou opvangen zou ik ook dolgelukkig zijn.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Jolande1961
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jolande1961 »

Ik neem aan, dat een hond niet zelf de lift naar beneden pakt. :scratch:
Vind het heel onverantwoord van zijn baas, het beest kan zelf verongelukken, maar ook een ander een ongeluk bezorgen.

En ja, er zit een wezenlijk verschil in het soort ras.
MaaikePerla
Actief
Mijn ras(sen): Herder-Whippet

Ongelezen bericht door MaaikePerla »

Ik vind het een beetje kortzichtig om te zeggen dat het niet uitmaakt welk ras het is.
Het karakter is per ras zéér verschillend, dus dat maakt wel degelijk iets uit.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Ras maakt me niet uit. Als het vaker gebeurd zou ik de hond meenemen. Niet bij mijn eigen honden laten want dat gaat niet goed op eigen terrein. De dierenambulance bellen en de hond op laten halen.
Totaal onverantwoord om een hond op straat te laten zodat 'ie zichzelf uit kan laten. Hond kan zelf verongelukken, kan een ongeluk veroorzaken, kan een knokpartijtje aangaan of daar het slachtoffer van worden.
Je hebt het nu 1 x gezien. Als je het binnenkort weer ziet dan komt het dus inderdaad vaker voor. Als het is omdat ze een deur/hek niet goed dichtmaken (wat me bijzonder sterk lijkt, want een hond neemt niet zomaar in zijn eentje de lift naar beneden lijkt me) dan leren ze misschien om dat wel te doen. Doen ze het uit gemakzucht dan is het de vraag of ze de hond op komen halen en wellicht is het beestje dan zowieso beter af.
anne_lies
Zeer actief
Contacteer:

flamme schreef:Ras maakt me niet uit. Als het vaker gebeurd zou ik de hond meenemen. Niet bij mijn eigen honden laten want dat gaat niet goed op eigen terrein. De dierenambulance bellen en de hond op laten halen.
Totaal onverantwoord om een hond op straat te laten zodat 'ie zichzelf uit kan laten. Hond kan zelf verongelukken, kan een ongeluk veroorzaken, kan een knokpartijtje aangaan of daar het slachtoffer van worden.
Je hebt het nu 1 x gezien. Als je het binnenkort weer ziet dan komt het dus inderdaad vaker voor. Als het is omdat ze een deur/hek niet goed dichtmaken (wat me bijzonder sterk lijkt, want een hond neemt niet zomaar in zijn eentje de lift naar beneden lijkt me) dan leren ze misschien om dat wel te doen. Doen ze het uit gemakzucht dan is het de vraag of ze de hond op komen halen en wellicht is het beestje dan zowieso beter af.
Je zegt het precies hoe ik er ook over dacht. Heb hem nog niet weer gezien maar hou mijn ogen wel open.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”