Ik kreeg deze foto van de fokker, gemaakt op dag 50.
Zelf tel ik er 8-9 . Vind het zo'n gave foto!
Moderator: moderatorteam

Dit is geen echo maar een röntgenfoto volgens mij.ingrid2112 schreef:wat gaaf zo'n foto! Ik zie er trouwens 9 lijkt het wel, maar echo's bestuderen is niet mijn sterkste punt![]()

Rhodesian RidgebackSjoera schreef:Wat leuk om dit eens te zien.
Wat voor ras is het?

Wat ik heb begrepen, is dat het vanaf 49 dagen (dus 7 weken) niet meer schadelijk is voor de vruchtjes, omdat de minimale straling waaraan de pups worden blootgesteld dan geen invloed meer heeft op de aanleg van organen.Martijn schreef:Is dat nou wel goed? Zo'n röntgenstraling op van de tere vruchtjes?

LongFields schreef:Wat ik heb begrepen, is dat het vanaf 49 dagen (dus 7 weken) niet meer schadelijk is voor de vruchtjes, omdat de minimale straling waaraan de pups worden blootgesteld dan geen invloed meer heeft op de aanleg van organen.Martijn schreef:Is dat nou wel goed? Zo'n röntgenstraling op van de tere vruchtjes?
Ik heb bij mijn eerste nest ook een rofo laten maken na ruim 7 weken dracht trouwens. Daarna niet meer, ik durfde het toen beter aan om gewoon het aantal af te wachten en niet van tevoren precies te weten. Bij mijn eerste nest was ik nog dusdanig onzeker dat ik het toen wél wilde weten op voorhand.
Kan ook niet veel eerder, omdat met 45 dagen pas de botvorming gevormd is.LongFields schreef:Wat ik heb begrepen, is dat het vanaf 49 dagen (dus 7 weken) niet meer schadelijk is voor de vruchtjes, omdat de minimale straling waaraan de pups worden blootgesteld dan geen invloed meer heeft op de aanleg van organen.Martijn schreef:Is dat nou wel goed? Zo'n röntgenstraling op van de tere vruchtjes?
Ik heb bij mijn eerste nest ook een rofo laten maken na ruim 7 weken dracht trouwens. Daarna niet meer, ik durfde het toen beter aan om gewoon het aantal af te wachten en niet van tevoren precies te weten. Bij mijn eerste nest was ik nog dusdanig onzeker dat ik het toen wél wilde weten op voorhand.