Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Storm traag en lusteloos..
Moderator: moderatorteam
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Storm traag en lusteloos..
het valt me op dat Storm sinds een dag of 3 steeds slomer word..
hij slaapt de hele dag..
hij piept niet meer om te zeggen gaan we nou eindelijk lopen..
hij speelt niet echt meer mee..
en gisteren.. was ik aan het wandelen. en na een half uurtje. liep ie al achter mij aan te sjokken :N:
hij snuffelt ook minder..
avonds heeft ie er de balen van om er nog uit te moeten en blijft ie heel lang staan wachten tot we hem echt puchen te gaan..
en ochtends komt ie ook niet echt op gang..
hij trekt geen sprintjes meer tijdens het lopen..
en vanochtend liet ie de helft van zijn brokjes staan.. maar toen ik er een beetje olie op gooide wilde
hij ze nog wel op eten..
hij plast niet extra veel en drinkt ook niet extra
zijn ontlasting is normaal..
wel had ie van de week weer extra last van reversd sneezing.. maar dit is nu weer over.
heb met mijn vriend afgesproken het weekend nog aan te kijken en dan eventueel na het weekend naar de DA te gaan.
iemand enig idee waaraan het kan liggen..
zou het de chemische castratie kunnen zijn??? (als dat zo is dan blijft ie zijn ballen gewoon houden)
hij slaapt de hele dag..
hij piept niet meer om te zeggen gaan we nou eindelijk lopen..
hij speelt niet echt meer mee..
en gisteren.. was ik aan het wandelen. en na een half uurtje. liep ie al achter mij aan te sjokken :N:
hij snuffelt ook minder..
avonds heeft ie er de balen van om er nog uit te moeten en blijft ie heel lang staan wachten tot we hem echt puchen te gaan..
en ochtends komt ie ook niet echt op gang..
hij trekt geen sprintjes meer tijdens het lopen..
en vanochtend liet ie de helft van zijn brokjes staan.. maar toen ik er een beetje olie op gooide wilde
hij ze nog wel op eten..
hij plast niet extra veel en drinkt ook niet extra
zijn ontlasting is normaal..
wel had ie van de week weer extra last van reversd sneezing.. maar dit is nu weer over.
heb met mijn vriend afgesproken het weekend nog aan te kijken en dan eventueel na het weekend naar de DA te gaan.
iemand enig idee waaraan het kan liggen..
zou het de chemische castratie kunnen zijn??? (als dat zo is dan blijft ie zijn ballen gewoon houden)
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- Mary
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Re: Storm traag en lusteloos..
Misschien wordt het te warm buiten.

I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
- StormenRoxy
- Zeer actief
daar dacht ik zelf ook aan.. maar het is nog maar 20 graden..Mary schreef:Misschien wordt het te warm buiten.
daar had ie vorig jaar weinig last van...
wel als het meer richting de 30 en er over ging.. en dan ging ik ook minder lopen

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ik gooi dat onmiddellijk op de chemische castratie, maar dat is natuurlijk onzin want er kan best iets anders aan de hand zijn 
Ik zou het inderdaad even aankijken en als het niet verandert richting DA gaan, dan weet je toch iets meer.
Sterkte met je mooie vent!
Ik zou het inderdaad even aankijken en als het niet verandert richting DA gaan, dan weet je toch iets meer.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- StormenRoxy
- Zeer actief
thxrenee-uk schreef:ik gooi dat onmiddellijk op de chemische castratie, maar dat is natuurlijk onzin want er kan best iets anders aan de hand zijn
jha ik zat daar ook als eerste aan te denken..
maar ik wil niets uitsluiten..

- StormenRoxy
- Zeer actief
omdat ie zo agressief is naar andere honden wilde ik doormiddel van chemische castratie proberen hoe hij ongeveer zou zijn als ie gecastreerd word..Martijn schreef:Mijn wijlen Dapper is ook chemisch gecastreerd geweest en dat ging exact hetzelfde.
Totaal depressief, niet meer willen wandelen en "ziek". Bloedchagerijnig af en toe terwijl hij dat buiten die periode nooit geweest is.
Het is na anderhalve maand over gegaan en toen werd hij weer zoals hij van te voren was.
Ik laat nooit meer een hond chemisch castreren. Het is rotzooi.
hij is inderdaad minder agressief en beter te handelen..
maar als ie zo lusteloos word dan laat ik hem niet castreren.

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat zei ik toch in je andere topic. Een hond als dit moet je niet castreren. Ook niet chemisch. Zulke honden zijn hun hormonen en vormen zo een totaalplaatje. Ga je hem echt castreren dan blijft er dus ook niks van over. Je, het wordt een leuk, vrij saai zwart nietszeggend hondje. Spieren gaan weg, drive gaat deels weg en dan heb je dus de hond die niet zo moeilijk doet op straat. Jippie! Een hele andere hond dus.
Ik blijf het allemaal dood en dood zonde vinden van je hond.
En zoals Martijn zei, Dapper ging precies zo. Nooit meer dus want je kan ze niet eens helpen en moet soms maanden wachten eer hij weer fit en gezond doet. Dat is echt troep en een reu zonder hormonen is inderdaad veel lustelozer en slomer. Als dat niet zo was dan had castreren ook weinig zin. Denk aan een mooie hengst die na castratie een suf manege-paardje wordt. Ineens kan hij zonder moeilijk te doen rondjes lopen dag in dag uit met kindjes op zijn rug. Als hengst was hij gewoon een prachtige statige hengst met een eigen wil, een goed lichaam en een flinke motivatie. Het is maar net waar je van houdt dus.
En zoals Martijn zei, Dapper ging precies zo. Nooit meer dus want je kan ze niet eens helpen en moet soms maanden wachten eer hij weer fit en gezond doet. Dat is echt troep en een reu zonder hormonen is inderdaad veel lustelozer en slomer. Als dat niet zo was dan had castreren ook weinig zin. Denk aan een mooie hengst die na castratie een suf manege-paardje wordt. Ineens kan hij zonder moeilijk te doen rondjes lopen dag in dag uit met kindjes op zijn rug. Als hengst was hij gewoon een prachtige statige hengst met een eigen wil, een goed lichaam en een flinke motivatie. Het is maar net waar je van houdt dus.
- StormenRoxy
- Zeer actief
tja.. maar elke hond is weer anders.. en naar aanleiding van zijn agressie wilde ik het zeker proberen..MARC_S schreef:Dat zei ik toch in je andere topic. Een hond als dit moet je niet castreren. Ook niet chemisch. Zulke honden zijn hun hormonen en vormen zo een totaalplaatje. Ga je hem echt castreren dan blijft er dus ook niks van over. Je, het wordt een leuk, vrij saai zwart nietszeggend hondje. Spieren gaan weg, drive gaat deels weg en dan heb je dus de hond die niet zo moeilijk doet op straat. Jippie! Een hele andere hond dus.Ik blijf het allemaal dood en dood zonde vinden van je hond.
en als dit komt door de chemische castratie laat ik hem zeker niet castreren.. hij is inmiddels gewend aan zijn muiltje en dan moet ie daar maar mee lopen als ie los gaat.
als ie naar het weekend nog zo is dan ga ik zowiezo ff naar de DA om het overige uit te sluiten.

- spijkerhond
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Nou dat weten we dan ook weer, wat sneu voor al die ruinen die er blakend uitzien, fit zijn, geen manegepaard zijn en nog lekker in een kudde in het land kunnen lopen! Maar goed leve de opgefokte hengsten waar slechts een enkeling goed mee om kan gaan en die een geisoleerd stalbestaan leiden................Denk aan een mooie hengst die na castratie een suf manege-paardje wordt. Ineens kan hij zonder moeilijk te doen rondjes lopen dag in dag uit met kindjes op zijn rug. Als hengst was hij gewoon een prachtige statige hengst met een eigen wil, een goed lichaam en een flinke motivatie. Het is maar net waar je van houdt dus.
De discussie over castratie hond ga ik niet aan, moet iedereen lekker zelf weten en kan goed of minder goed uitpakken; zolang je maar kritisch nadenkt waarom je het doet (zei de eigenaresse van 2 volle reuen die niet moeilijk doen)
Ontopic: wat vervelend dat hij zo lusteloos is; ik zou het even aankijken, kan ook best een virusje oid zijn.