Als ik je verhaal lees springen de tranen me in de ogen. Wat erg wat Chiva allemaal mee heeft moeten maken.
Superrr dat ze bij jou terecht is gekomen en wat je allemaal voor Chiva doet. Echt
Van zo'n mensen word ik nou vrolijk
Moderator: moderatorteam

christo schreef:Is Chiva de Chow/Berner kruising? Het lijkt er in mijn ogen op.
Je hebt zwemmen met honden, therapeutisch zwemmen waarbij ze de spieren opbouwen. Dat kan op een gegeven moment ook een idee zijn.

Het zou mooi zijn als we konden zwemmen met hem.Marina schreef:christo schreef:Is Chiva de Chow/Berner kruising? Het lijkt er in mijn ogen op.
Chiva is de kruising Chow/berner, ik weet niet hoe zijn ouders eruit zagen omdat wij Chiva uit het asiel hebben gehaald.
Idd dat is heel geod voor spieropbouw. Hydrotherapie.
Is idd wel een aanrader.
Ik vroeg dat, en het is inderdaad geen heel raar gewicht bij die hoogte, maar als hij heel weinig spiermassa heeft is het wellicht toch aan de hele zware kant. En dan vind ik het jammer dat je hem zoveel hebt laten aankomen, want juist met dat moeilijke lopen is elke kilo er eentje.margie schreef:
Voor wie de vraag stelde: Chiva weet 37 kilo kilo en is en 65 cm hoog
Ik geef ook commentaar in mijn reactie over het te dik ogen van de hond, ik bedoel meer dat het best vervelend moet zijn voor een ts dit te lezen en niet dat het commentaar niet gepast zou zijn...Zoek stok! schreef:Dat zal zeker niet leuk zijn. Maar van mij hoor je echt niet snel iets over het gewicht van een hond. Maar hier schrok ik van. Ik hoop dat TS er iets aan gaat doen.blondie schreef:denk je een trotse foto te plaatsen .. krijg je een lading commentaar over je heen....
Ah, dit had ik nog niet gelezen.margie schreef:Het zou mooi zijn als we konden zwemmen met hem.Marina schreef:christo schreef:Is Chiva de Chow/Berner kruising? Het lijkt er in mijn ogen op.
Chiva is de kruising Chow/berner, ik weet niet hoe zijn ouders eruit zagen omdat wij Chiva uit het asiel hebben gehaald.
Idd dat is heel geod voor spieropbouw. Hydrotherapie.
Is idd wel een aanrader.
Maar hij durft het water niet in.
Maar het is dus geen enorme angst voor water? Meer het onbekende? Dan zou ik zeker hydrotherapie proberen.Door dat hij moeilijk kan lopen en daardoor heel erg onzeker is, is hij al blij dat hij gewoon kan blijven staan.
En door dit heeft het er mee te maken dat hij niet het water in wil.
daar ben ik het dus niet mee eens, ik zie er genoeg lopen die prima ogen qua gewicht... ik blijf er nog steeds bij dat ik hem er niet slank vind uitzien, ik ben heel benieuwd hoe hij eruit ziet als hij nat is... dan zou je dus pas echt kunnen zien hoe dik/dun hij is.Frederiek schreef:Ik denk eigenlijk dat het praktisch onmogelijk is om een kruising chow/berner er wel slank uit te laten zien. Het zijn allebei sowieso al niet de meest gracieuze honden qua bouw/vacht natuurlijk, ook als ze prachtig op gewicht zijn. Ik denk dat Chiva in z'n handjes mag knijpen. Hades is trouwens net zo hoog en 3 kilo zwaarder, geen gram teveel. Als hij zo'n vacht zou hebben zou hij er ook mollig uitzien, gok ik zo.
Heel veel plezier van 'm, ik hoop dat hij nog wat kan genieten van 't leven.

ow ja? Heb hem van Google geplukt, vond hem er qua gewicht uitzien zoals ik hem zou willen hebben.Nanna schreef:Hé, dat is Dagmalinois schreef:![]()
De opa van mijn Newfoundlander zaliger

Heb puur naar gewicht gekekenNanna schreef:Hij laat voor het mooi te veel licht door, zoals dat zo fraai heetmalinois schreef: ow ja? Heb hem van Google geplukt, vond hem er qua gewicht uitzien zoals ik hem zou willen hebben.
Maar van gewicht is ie zeker goed.

Oh, die Bernermalinois schreef:
daar ben ik het dus niet mee eens, ik zie er genoeg lopen die prima ogen qua gewicht... ik blijf er nog steeds bij dat ik hem er niet slank vind uitzien, ik ben heel benieuwd hoe hij eruit ziet als hij nat is... dan zou je dus pas echt kunnen zien hoe dik/dun hij is.
Overigens was ik een van de mensen die foto 2 mooier vonden en ja dat vind ik nog steeds, ik hou van slanke honden en ook grote honden met lange vacht kunnen slank ogen.
voorbeeld van in mijn ogen honden die prima op gewicht zijn:
Overigens vind ik het hartstikke goed dat TS hem al zover gekregen heeft gezien zn hele geschiedenis

Deze hond kun je gewoon niet vergelijken met de hond van TS. Op geen enkel vlak.malinois schreef:voorbeeld van in mijn ogen honden die prima op gewicht zijn:
Overigens vind ik het hartstikke goed dat TS hem al zover gekregen heeft gezien zn hele geschiedenis
Alleen verkrijgbaar bij de DAmargie schreef:Begreep ff niet wat jullie met eukanuba bedoelden ,maar zag dat ik dat zelf had neer gezet.
Dit is ff een foutje.
Onze andere 2 honden hebben eukanuba en, chiva heeft Royal Canin.
Om precies te zijn Royal Canin Mobility support.
Zoals ik het lees doen jullie het meer dan prima hoor!! Ik denk dat het voor heel veel mensen niet te begrijpen is (ook niet voor mij) wat het is om zo'n zwaar verwaarloosde hond, lichamelijk en geestelijk met alle beperkingen die daarbij horen, een beetje op te knappen.margie schreef:Dit wordt mijn laatste reactie en dan ben ik wel klaar met dit onderwerp
- knip -