Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

2e dag en nacht na de amputatie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Odette
Actief
Mijn ras(sen): kruising mechelse herder/border collie + een Jack Russel

2e dag en nacht na de amputatie

Ongelezen bericht door Odette »

Ik ga geen dagelijkse update geven hoor ... maar deze dagen waren natuurlijk wel het spannends voor ons en ik merk dat het schijven op dit forum een soort therapeutisch werkt. Je kan je verhaal even kwijt. Jullie allemaal bedankt voor het aanhoren hiervan en jullie lieve reacties. :ok:

Afgelopen nacht is prima verlopen. Ze heeft rustig geslapen. Ze was ook heel erg moe van de dag. Bijna de hele dag buiten in de tuin geweest, veel mensen die aandacht aan haar willen geven als ze voorbij lopen. Dus veel indrukken. Het was zelfs zo erg dat ze op een gegeven moment met haar tennisbal mee wilde naar het veldje (vlak naast het huis) om te spelen en te rennen. Tja ... dat hebben we maar even niet gedaan. Lijkt me niet zo'n goed plan nu.

Vanmorgen ging de morfine pil er ook heel eenvoudig weer in. (Echt ... ik vind dat ze alle pillen in de vorm en geur van een hondensnoepje moeten maken!) en heeft ze al weer in te tuin rondgehobbeld. Nu - het is zo'n beetje het heetst van de dag - ligt ze binnen, maar wel voor de hordeur naar de achtertuin. En bij iedere beweging die wij maken, staat ze op en denkt ze: Yes ... we gaan de tuin weer in.

Ik ben echt met stomheid geslagen hoeveel een hond kan hebben en hoe ze er mee omgaan. Diep, diep, diep respect voor onze Nicky! :I:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: 2e dag en nacht na de amputatie

Ongelezen bericht door renee-uk »

fijn om te lezen dat het goed gaat met je hondje.
Dagelijkse update hoeft niet, maar totdat ze stevig op haar drie pootjes staat is het wel fijn om te lezen hoe ze het er vanaf brengt ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Odette
Actief

renee-uk schreef:fijn om te lezen dat het goed gaat met je hondje.
Dagelijkse update hoeft niet, maar totdat ze stevig op haar drie pootjes staat is het wel fijn om te lezen hoe ze het er vanaf brengt ;)
Nee hoor, hoef je niet bang voor te zijn voor een dagelijkse update. Maar dit waren de spannendste dagen en het werkt echt een soort therapeutisch. En daarnaast hoop ik dat mensen die in de toekomst voor zo'n zelfde afweging en/of operatie komen te staan. Wat hebben aan mijn verhaal. Ik zelf ben tenslotte ook op dit forum terecht gekomen omdat in 2005 Bucksy dezelfde operatie heeft ondergaan. En als je dan googled kom je hier op dit forum uit. Je weet nooit of iemand daar steun en/of nuttige informatie uit kan halen, zodat ze de juiste beslissing nemen en weten waar ze voor komen te staan.

Binnenkort zal ik proberen een foto te plaatsen.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Odette schreef:Ik ben echt met stomheid geslagen hoeveel een hond kan hebben en hoe ze er mee omgaan. Diep, diep, diep respect voor onze Nicky! :I:
Dat moet een hele geruststelling voor je zijn :wink:
Ik hou wel van updates hoor :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Odette schreef:
renee-uk schreef:fijn om te lezen dat het goed gaat met je hondje.
Nee hoor, hoef je niet bang voor te zijn voor een dagelijkse update. Maar dit waren de spannendste dagen en het werkt echt een soort therapeutisch. En daarnaast hoop ik dat mensen die in de toekomst voor zo'n zelfde afweging en/of operatie komen te staan. Wat hebben aan mijn verhaal. Ik zelf ben tenslotte ook op dit forum terecht gekomen omdat in 2005 Bucksy dezelfde operatie heeft ondergaan. En als je dan googled kom je hier op dit forum uit. Je weet nooit of iemand daar steun en/of nuttige informatie uit kan halen, zodat ze de juiste beslissing nemen en weten waar ze voor komen te staan.

Binnenkort zal ik proberen een foto te plaatsen.
Zo bedoelde ik het juist niet, ik zou het persoonlijk wél fijn vinden een regelmatige update te lezen totdat ze weer lekker in haar vel zit, maar ik kan me ook voorstellen dat je daar niet dagelijks zin in hebt ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Odette
Actief

Zo bedoelde ik het juist niet, ik zou het persoonlijk wél fijn vinden een regelmatige update te lezen totdat ze weer lekker in haar vel zit, maar ik kan me ook voorstellen dat je daar niet dagelijks zin in hebt ;)
Juist wel! Je zit de hele dag bij je hondje, je kan niets voor haar doen behalve alles goed in de gaten houden, zodat het haar aan niets ontbreekt. Dan is het wel fijn om af en toe achter de computer te kruipen en je verhaal kwijt te kunnen.

Maar nogmaals .... uiteindelijk gaat het "gewone" leven weer verder. Ik denk dat alles eng en spannend blijft totdat de hechtingen eruit mogen en dat is pas volgende week donderdag (27 mei). Dan weet je: oké de wond is goed dicht, dus de angst voor vallen en opscheurende wonden e.d. is dan weg. Je wil niet weten hoe mijn huiskamer er uit ziet. Alles waar ze tegenaan kan vallen of wat scherp zou kunnen zijn is weg. Er ligt een lange deurmat midden in de woonkamer, zodat ze een paar stapjes kan nemen zonder uit te glijden (we hebben laminaat). Er ligt een matras op de grond omdat mijn man in de woonkamer bij haar slaapt. Eigenlijk is het camperen in je eigen huis met een zieke hond. :wink:
Maar we klagen niet hoor! We hebben het er graag voor over. Als het maar goed komt met haar, dat is het belangrijkste.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Hahaha, ik zie het helemaal voor me, je woonkamer. Tsja, alles wat goed is voor je hondje, zo hoort het :E:
Met een beetje geluk is alles over een paar weken weer back to normal :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Odette
Actief

tekkel schreef:Hahaha, ik zie het helemaal voor me, je woonkamer. Tsja, alles wat goed is voor je hondje, zo hoort het :E:
Met een beetje geluk is alles over een paar weken weer back to normal :wink:
Mag het wel hopen! :lol1:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Wat geweldig dat het zo goed gaat. De veerkracht van een hond is enorm :ok:
Heel veel succes in deze bijzondere dagen :ok:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Odette schreef: Diep, diep, diep respect voor onze Nicky! :I:
Ik 'tik 'm aan', bij wijze van. En niet alleen voor Nicky, ook voor jullie. Aan de zorg zal het in elk geval niet liggen. Veel succes met het verdere herstel, dat 't beestje nog maar lang mag genieten!
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Fijn dat het zo goed gaat!
Het is denk ik niet alleen voor Nicky, maar ook voor jullie toch allemaal even wennen.
Je moet zelf natuurlijk ook weer vertrouwen krijgen dat je hond het allemaal wel redt op 3 pootjes en weer happy wordt.

Heerlijk dat het zonnetje nu toch net wat meer van zich laat zien, kan ze af en toe lekker in de tuin rommelen.

:ok:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Wat fijn dat het zo goed gaat en ja, over die veerkracht heb ik me ook weleens enorm verbaasd.

Goed zo, way to go :ok: :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Odette
Actief

metaveenendaal schreef:Misschien kan je gewoon regelmatig hier in dit topic een update geven
ik vind het wel intressant om te lezen namelijk en als alles in 1 topic staat leest het ook fijner
Ik vind het zelf overzichtelijker om af en toe een nieuw topic te openen, zodat iedereen kan zien dat er ook daadwerkelijk "nieuw nieuws" is. Wel zal ik in de titel altijd het woord amputatie laten terugkomen. Maar wees niet bang ... naarmate het herstel vordert zullen mijn berichtjes afnemen. Maar nogmaals, ik hoop gewoon dat ik iemand die voor dezelfde situatie komt te staan tot steun kan zijn met mijn verhaaltjes. Want het is en blijft toch een enorme ingreep, zowel lichamelijk als geestelijk voor hond en baas.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Fijn om te lezen dat het goed gaat.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Odette
Actief

JML schreef:Heerlijk dat het zonnetje nu toch net wat meer van zich laat zien, kan ze af en toe lekker in de tuin rommelen.
Dat is waar! Maar het brengt ook het volgende probleem met zich mee. Door de operatie hebben ze natuurlijk veel vacht weggeschoren. Zelfs een beetje TE veel mijnsinziens. En dat moet je dan toch ff in de gaten houden anders verbrand de huid en dat moeten we niet hebben natuurlijk. :eek:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Super te horen :cheer: :cheer: :cheer:

Ik denk ook wel eens dat dit soort ingrepen vooral voor ons baasjes het meeste impact heeft. Ik heb in elk geval niet de veerkracht van de gemiddelde hond :ugh:
Odette
Actief

Marion. schreef: Ik heb in elk geval niet de veerkracht van de gemiddelde hond :ugh:
Ik ook niet! :ugh:
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Fijn dat het goed gaat met je hond :ok:
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Geweldig om telezen dat ze zich zo snel aanpast... fijn ook dat ze er minder last van heeft en onrustig van is... dat doet de zenuwen van de baas ook goed!
Afbeelding
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Goedzo!!!
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Odette schreef: Maar nogmaals, ik hoop gewoon dat ik iemand die voor dezelfde situatie komt te staan tot steun kan zijn met mijn verhaaltjes. Want het is en blijft toch een enorme ingreep, zowel lichamelijk als geestelijk voor hond en baas.
Dat is ook heel erg fijn. Daarom heb ik ook dat topic aangemaakt met Luc zijn neustumor. Zodat mensen er wat meer van weten en mij kunnen vragen als ze zelf in zo'n situatie komen. Want het is niet niks allemaal.

Maar superrrr om te lezen dat het allemaal zo goed gaat. Heerlijk is dat.
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
g.vercoelen
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie

Ongelezen bericht door g.vercoelen »

fijn dat het al een stuk beter gaat hoop dat ze snel weer lekkker rond huppeld
Afbeelding
Rust zacht lieve Sammy 12-09-2002 - 15-06-2013
Rust zacht lieve Scruffie 03-01-1995 - 21-07-2014
gemini6
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 boomertjes

Ongelezen bericht door gemini6 »

Fijn dat het goed gaat :E: :E:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Odette schreef:
JML schreef:Heerlijk dat het zonnetje nu toch net wat meer van zich laat zien, kan ze af en toe lekker in de tuin rommelen.
Dat is waar! Maar het brengt ook het volgende probleem met zich mee. Door de operatie hebben ze natuurlijk veel vacht weggeschoren. Zelfs een beetje TE veel mijnsinziens. En dat moet je dan toch ff in de gaten houden anders verbrand de huid en dat moeten we niet hebben natuurlijk. :eek:
Heb wel meegelezen, nog niet gereageerd wat fijn dat het goed gaat!

enne.. ik heb een kat met weinig pigment.. en ik kreeg eens van een da het advies om de oren in te smeren met zonnebrand om verbranden van die huid daar tegen te gaan.. (heus waar..) overleg misschien met je da of je de geschoren huis mag insmeren met een bepaalde zonnebrandcreme.. dan hoef je je daar geen zorgen om te maken..
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Odette schreef:
Van mij mag je dagelijks updaten hoor! Ik heb nog niet veel reageerd maar ik vind het wel heel interessant / leuk om te lezen.

Dat 'teveel' wegscheren, heel herkenbaar. Mijn reu is jaren geleden geopereerd aan zijn poot en toen is er ook merg uit zijn schouder weggehaald om in de poot te spuiten, en voor die 2 hechtingen in de schouder was hij aan 1 kant gewoon voor de helft kaalgeschoren. :roll:

Wij hebben destijds ook van die tapijttegels op de stenen vloer geplakt, zodat hij maar niet uit zou glijden. En echt, ik ben een beetje jaloers. Als Jack's andere voorpoot veel beter was geweest, had ik zeker gekozen voor amputatie, want hier was het 5 maanden revalideren en jouw hond loopt volgende week weer te rennen. Het idee van 'misvorming' moet je uit je hoofd zetten hoor, ik ken prachtige honden met 3 poten.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Hoop dat ze snel weer beter is :ok:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Geweldig zeg. Zo zie je maar weer eens hoeveel kracht een hond kan bezitten :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”