Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dat doet je toch goed.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Re: Dat doet je toch goed.

Ongelezen bericht door Chicoahua »

mijn hemel :O: dat is ook wel het ene na het andere uiterste!
hij lijkt ook een beste lobbes met een flinke vetlaag, ook door die poten! zn vacht maakt hem ook iets groter dan het lijkt maar het verschil is echt enorm, ook niet gezond hoor.
hoe zwaar is chiva?
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Zal ook wel lastig worden om hem dunner te krijgen, 1 van mijn honden uit Curacao hebben ze ook aardig stevig gemaakt in de opvang, is nu nog steeds moeilijk om haar op een normaal gewicht te houden, terwijl de andere heel mager was toen hij kwam en ik hem juist extra eten moet geven altijd
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ik vind het een leuke hond. Wat mij opviel was dat hij eerst bruin lijkt en daarna zwart hihi. Wat een beetje vachtverzorging wel niet kan doen zeg!
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

:roos: denk je een trotse foto te plaatsen .. krijg je een lading commentaar over je heen....
Hij ziet er qua uitstraling in ieder geval stukken beter uit.. maar ik moet ook bekennen dat ik schrok van de laatste 2 foto's.. op foto 2 is zijn vacht dan wel nog niet in orde.. maar toen vond ik hem toch wel redelijk van bouw eruit zien..nu oogt hij mij vele maten te dik.
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

dus gooi jij er ook even 1 tegenaan? :lol1: ;)
Nee we schrikken gewoon van het enorme verschil, Het is gewoon een Flinkerd die misschien wat minder aan de koekjes moet zitten :D maar niet dat ze het niet naar haar zin heeft bij haar of haar mishandelt.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

blondie schreef::roos: denk je een trotse foto te plaatsen .. krijg je een lading commentaar over je heen....
Dat zal zeker niet leuk zijn. Maar van mij hoor je echt niet snel iets over het gewicht van een hond. Maar hier schrok ik van. Ik hoop dat TS er iets aan gaat doen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Kan het niet zo zijn dat een hond die erg uitgehongerd is geweest, daarna heel moeilijk op gewicht te houden is?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ja maar dit is wel heel extreem :ugh:
Baily&Luna
Zeer actief

Ongelezen bericht door Baily&Luna »

margie schreef:kijk ik hoe hij nu is dan geeft dat zo veel voldoening ,om Chiva nog een mooi leven te geven.
Super dat jullie Chiva weer een mooi leven geven nadat hij zo verwaarloosd is :ok:
maar aan de laatste 2 foto's te zien is hij nu toch wel echt te dik?!
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Zoek stok! schreef:
blondie schreef::roos: denk je een trotse foto te plaatsen .. krijg je een lading commentaar over je heen....
Dat zal zeker niet leuk zijn. Maar van mij hoor je echt niet snel iets over het gewicht van een hond. Maar hier schrok ik van. Ik hoop dat TS er iets aan gaat doen.
Ik zeg wel rustig tegen mensen dat hun honden te dik zijn. Zeker omdat ik een keer op een ander forum de roddel las dat mijn honden veel te dun zouden zijn. :mrgreen: Dat schreven een aantal mensen van dit forum. Dus als ik nu een te dikke hond op de foto zie zeg ik er meteen iets van. Behalve bij bepaalde personen waarvan ik weet dat ze uit hun naad gaan dan.

Deze hond is inderdaad ook te dik zo te zien. De vacht is een castratenvacht, dat kan je de TS natuurlijk niet gaan aanrekenen. Deze hond zal nooit meer een normale vacht hebben door de castratie. Ook zal hij zeer snel dik worden door de castratie in combinatie met eerdere verhongering. Ik denk dus dat deze hond normaal eten krijgt maar een helaas verziekte stofwisseling heeft. Dat is best triest want zo is het erg moeilijk de hond op perfect gewicht te krijgen :wink:

Denk dus zelf dat dit een gevalletje complex en listig is. Dieetvoer zou kunnen helpen maar ook dat is niet voor elke hond goed op termijn. Succes, dit is in ieder geval beter als hoe hij er aan toe was. Nu nog iets proberen te doen aan de kilo's en meneer is zo goed als het komt voor deze hond :ok:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hm... op het gevaar af dat het commentaar niet van de lucht zal zijn... ik had iets dergelijks ook met Guinnie. Nou denk ik op zich wel dat de hond van TS nu te zwaar is aan de foto's te zien, maar om wat vergelijk te geven:

Guinnie toen ze net hier was (verwaarloosde vacht) :
Afbeelding

Een week of 6 bij ons; net alle vacht die ze had kwijt (verharing, operatie en getimd)
Afbeelding

Guinnie 1 jaar later, aan het begin van de verharing, dus volledig vol in vacht:
Afbeelding

En nu, weer paar weken later als op de foto hiervoor: middenin de verharing:
Afbeelding
(tijdens "seniorenfun")

Ik voel haar dagelijks af en zeker 1 x per week grondig.. ze is op de onderste 2 foto's hooguit 2 a 3 kg zwaarder dan op de 2-e, dus hier vertekent de vacht ook schrikbarend! Je zou op grond van de laatste foto echt zeggen dat ze overgewicht heeft; dat is niet zo, die vacht is zo mega.

Ik hou haar bewust schraal juist omdat ze gesteriliseerd is en omdat ik dus niet wil dat ze last van haar gewicht gaat krijgen.

Ik begrijp dus volledig wat foto's kunnen vertekenen, maar toch.. de hond van TS toont in ieder geval te zwaar en als dat echt zo is, moet er beslist wat gedaan worden!

Groetjes,
Suzanne
Zoek stok!
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik zeg wel rustig tegen mensen dat hun honden te dik zijn. Zeker omdat ik een keer op een ander forum de roddel las dat mijn honden veel te dun zouden zijn. :mrgreen: Dat schreven een aantal mensen van dit forum. Dus als ik nu een te dikke hond op de foto zie zeg ik er meteen iets van. Behalve bij bepaalde personen waarvan ik weet dat ze uit hun naad gaan dan.
Ik vind het eigenlijk irritant als mensen ongevraagd aan je hond zitten en iets over te dun of te dik zeggen. Of dat geroddel achter je rug. Mijn honden zijn geen geraamtes en ook geen kilo's te dik, dus bemoei je met je eigen zaken denk ik dan :wink: Ik ben overigens ook niet zo gefocust op het gewicht van andere honden. Alleen als het om echt over- of ondergewicht gaat, zal ik daar vraagtekens bij hebben. Verder denk ik 'ik bemoei me toch ook niet met het gewicht van mijn vrienden en collega's' :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Chicoahua schreef:of haar mishandelt.
Nou een veel te dikke hond doe je echt geen plezier, het sloopt de hond, is vreselijk slecht voor de gewrichten etc.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Baily&Luna
Zeer actief

Ongelezen bericht door Baily&Luna »

ik denk dat Chiva toch niet zo dik is als op de foto lijkt want ze schreef in een ander onderwerp het volgende zag ik net.

"Dit is onze chiva , wegens verwaarlozing is hij door in beslagname in het asiel gekomen. Wij hebben hem nu bijna een jaar en hij is nu normaal op zijn gewicht en zijn haar is al mooi bij gekomen."
:U:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Baily&Luna schreef:ik denk dat Chiva toch niet zo dik is als op de foto lijkt want ze schreef in een ander onderwerp het volgende zag ik net.

"Dit is onze chiva , wegens verwaarlozing is hij door in beslagname in het asiel gekomen. Wij hebben hem nu bijna een jaar en hij is nu normaal op zijn gewicht en zijn haar is al mooi bij gekomen."
:U:
ja maar wat jij normaal vind hoeft niet normaal te zijn natuurlijk :wink: Liefde maakt blind, ook mbt je hond.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
sandra42
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): shih-tzu
Contacteer:

Ongelezen bericht door sandra42 »

Ik schrok ook van de eerste foto maar ook van de laatste
veeel te dik niet gezond naar mijn idee
margie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): 3 honden
Border collie/stabij , chow chow/benner senner , kruising terrier/herder

Ongelezen bericht door margie »

Wij zijn bij de dierenarts geweest en het blijkt dat Chiva 2 kilo te zwaar is.
Omdat zijn haar onder zijn vacht nog niet lang genoeg is gaat het boven haar omhoog staan ,daardoor lijkt hij vorser dan hij is.
Hij had in het begin ontzetten last van schilfers wat de huis dof maakt.
Dat doffe haar groeit er langzaam uit,en daar komt mooi haar voor in de plaats.
Wij wassen hem met speciale shampoo,maar het duurt nog wel een poosje voordat zijn haar weer goed is.
Borstelen vindt hij goed maar hij heeft een hekel aan als je zijn huid aanraakt.
Dus niet alles gaat zo eenvoudig.
Door zijn ingegroeide teen nagels heeft hij zoveel pijn gehad,dat hij gewoon apatisch was van de pijn.

En zijn haar is nog pluizig,maar langzamerhand wordt dat beter.

Vergeet niet dat we het hier over een zwaar verwaarloosde hond hebben,die waarvan ze dachten hij het niet zou redden.
Omdat hij ingegroeide teen nagels had wat is gaan rotten heeft hij bij de vorige eigenaar niet kunnen lopen,en heeft hij maanden lang niet zijn mand uit kunnen komen.
Vandaar dat hij ook vreemd op zijn poten staat.(vergroeing)
Dit met gevolg dat hij geen spiermassa en spierkracht meer had.
Hij moest dus in het begin ook meer voeding hebben als normaal,omdat alle energie naar zijn spieren ging.
Daarom staat ook in behandeling bij de dierenarts,om zijn gewicht in de gaten te houden.

Hij kan dan ook moeilijk lopen, en is gauw vermoeid.
Maar op de foto lijkt hij dikker dan hij is.
ik snap de opmerking dat zijn vacht pluizig en droog is en dat dat niet zo hoort,maar bij dit soort honden gaat het er niet om dat ze snel weer mooi zijn.
Het komt het eerste weer op neer is dat je de hond zijn vertrouwen wint, en dan ga je staps gewijs verder.
Dan voorzichtig met zijn vacht beginnen enz.

Voor wie de vraag stelde: Chiva weet 37 kilo kilo en is en 65 cm hoog
Laatst gewijzigd door margie op 19 mei 2010 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
JML
Zeer actief

Ongelezen bericht door JML »

Top dat je deze hond weer een herkansing hebt gegeven!
Hopelijk wint hij ook nog wat aan spierkracht, -massa en uithoudingsvermogen, dan zijn die twee kilo dadelijk ook wel te over zien. Is hij verder wel (weer) helemaal gezond?

Ik heb nu mijn been gebroken, ik zou willen dat ik aan de schrale kant was, dan hoefde mijn been dat niet te dragen nu met revalideren. Het gaat bij mij alleen om wel wat meer dan twee kilo! :smile1:
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart

Ongelezen bericht door Tamara. »

Zo, het forum heeft ook weer gal kunnen spuwen op niet te misverstane wijze :roll:
Iemand laat vol trots foto's van zijn hond zien en het commentaar is niet van de lucht af. Het gaat niet eens om de boodschap maar op de manier waarop de boodschap gegeven wordt. Het kan ook iets minder kort door de bocht.
Bij sommige mensen ben ik ook niet (meer) aardig maar bij voornamelijk nieuwe mensen die gewoon leuk aan het forummen zijn en geen vreselijke dingen met honden doen, mag het soms best wat minder.

Als iemand bijv. Bowie op dit moment zou zien, zou die ook denken dat die hond zwaar overwicht heeft. Hond is 2 kilo te zwaar. Haar fantastische castratenvacht die álle kanten opstaat, geeft een heel vertekend beeld en ik kan me voorstellen dat het bij deze hond ook zo kan zijn.
Tamara.
Zeer actief

margie schreef:ik snap de opmerking dat zijn vacht pluizig en droog is en dat dat niet zo hoort,maar bij dit soort honden gaat het er niet om dat ze snel weer mooi zijn.
Het komt het eerste weer op neer is dat je de hond zijn vertrouwen wint, en dan ga je staps gewijs verder.
Dan voorzichtig met zijn vacht beginnen enz.
Groot gelijk!
Belachelijk gewoon dat je daar ook echt commentaar op krijgt. Ik wens iedereen veel succes met een zwarte castratenvacht van een kruising berner/chowchow om daar een prachtig glanzend en glad aanliggend vachtje van te maken.
margie schreef:Voor wie de vraag stelde: Chiva weet 37 kilo kilo en is en 65 cm hoog
Naar mijn idee dus helemaal niet te dik hoor! Bowie weegt op haar ideale gewicht 39 kilo en is 63cm schoft en dan voel je haar ribben echt heel goed.
Tamara.
Zeer actief

malinois schreef:foto 2 vind ik hem ook goed, beter zo dan de laatste foto's :N:
Dat vind ik dus heel erg makkelijk gezegd. Er zit een behoorlijke vacht op hoor, ook al is die vacht zwaar verwaarloost. Ik kan me er iets bij voorstellen wat daar voor scharminkel onder zit en nee, dan zie ik hem echt liever niet zoals op foto 2.
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

De meeste mensen geven ook aan dat fotos vertekken.

Mischien kan een trimmer jullie wat tips geven over de vachtverzorging. Naast dat het gewoon een castratenvacht is is er vast wat aan te doen.

Het gewicht en de lengte klinken mij niet raar. Fijn dat ze zo goed is opgeknapt van haar tenen ed.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Nou mijn dame is na haar castratie ook veel aangekomen, nu is ze eindelijk op gewicht. Ze woog 16 kg en nu 14. Het kan best dat de stofwisseling gewoon weer moet wennen.
Zoek stok!
Zeer actief

margie schreef: Omdat hij ingegroeide teen nagels had wat is gaan rotten heeft hij bij de vorige eigenaar niet kunnen lopen,en heeft hij maanden lang niet zijn mand uit kunnen komen.
Vandaar dat hij ook vreemd op zijn poten staat.(vergroeing)
Dit met gevolg dat hij geen spiermassa en spierkracht meer had.
:cry: Wat vreselijk! Sterkte met je hond, fijn dat hij na zo'n rotleven goed terecht is gekomen. Knap dat je zo reageert terwijl je zoveel opmerkingen hebt gekregen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
margie
Vaste gebruiker

Op de vraag of chiva verder gezond is, en hoe het verder gaat:

Chiva zal helaas nooit meer goed kunnen lopen,hij kan alleen maar sjokken,maar dat houdt hem enigzins wat soepel.
Geestelijk zal hij ook nooit meer de oude worden,hij zal afwezig blijven (in zichzelf gekeerd.)
Chiva is inderdaad gecastreerd.
Een trimmer erbij halen is nog niet mogelijk omdat hij nog niet genoeg vertrouwen heeft in andere mensen.
Ik ben de enige die hij volledig vertrouwt,zelf de andere leden van het gezin vertrouwt hij niet volledig.
Chiva krijgt Eukenuba 2 keer daags 175 gr. Dieet voer kan nog niet vanwege zijn spieren.
Daarbij krijgt hij glucosamine.
Zijn tandsteen is net vorige maand verwijdert, zijn gebit was echt helemaal zwart.
Dit zouden we eigenlijk al eerder doen,maar samen met de dierenarts hebben we in het begin besloten dat chiva eerst bij ons moest wennen.
Geestelijk zou dit een te grote belasting zijn voor hem.
en nu blijkt dat hij een poliep heeft onder zijn tong die in de gaten wordt gehouden.
Zelfs nu na 10 maanden heeft hij nog steeds niet zijn normale spiermassa en dat zal ook nooit meer terug komen.
Als hij ligt kan hij moeilijk opstaan,of soms lukt hem dat niet, dan moeten we hem een kontje geven.
Op een gladde vloer durft hij niet te lopen,en glijdt hij met zijn voor en achterpoten in een slip.
Hij loopt ook veel achteruit omdat hij dan meer houvast/evenwicht heeft.

ik neem het niemand kwalijk hoor, wat ik in de reacties lees.
Het heeft veel te maken met onwetendheid,wat een verwaarloosde hond precies inhoudt.
En wat daar bij komt kijken.
Het gaat allemaal niet zo snel.
Laatst gewijzigd door margie op 19 mei 2010 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Nou, jij hebt een zenopleiding gehad. Ik vind het ook opvallend hoe kalm je kunt reageren op een topic vol vervelende opmerkingen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me ook rot schrok van die 'dikke' foto en ook wel een vervelende opmerking in mijn hoofd had, want Chiva lijkt daar wel het dubbele van haar werkelijke gewicht. Wat een rotleven moet dat beestje hebben gehad en wat vreselijk dat ze daar nog zoveel restjes van mee moet nemen naar haar nieuwe leven. Heeft ze het niet vreselijk warm in de zomer? Verder interesseert het mij eigenlijk niet hoe zo'n vachtje eruit ziet. Voor de mooi red je zo'n hond niet.

Euhm, sorry, Chiva is een hij, of niet?
Tamara.
Zeer actief

Ik kan het niet helemaal laten om een beetje advies te geven :mrgreen:

Als je brokken wilt blijven geven aan Chiva, zou ik, als ik jou was, in ieder geval kijken naar een ander soort brok :wink: Eukanuba staat nou niet heel erg bekend als een goede brok wat een positieve werking op de vacht heeft.
Er zijn brokken die goedkoper en veel beter bekend staan. Onder andere Farmfood of Cavom. Beter ook voor de ontlasting zonder allerlei toevoegingen en vulmiddelen waar je hond niets aan heeft.

Mocht je open staan om iets anders te voeren in plaats van brokken of naast de brokken kun je ook kijken naar KVV (kompleet vers voer, let wel op dat je een complete versie neemt). Merken als Smuldier, Carnibest, AHV, Rodi, AHV, Haaksbarf, etc. etc. kun je heel goed geven aan je hond. Dit is rauw vlees uit de diepvries. Dit kan een hele positieve werking hebben op zijn vacht en zo nog veel meer :ok:
margie schreef:Chiva krijgt Eukenuba 2 keer daags 175 gr. Dieet voer kan nog niet vanwege zijn spieren.
margie
Vaste gebruiker

Euhm, sorry, Chiva is een hij, of niet?[/quote]

Ja Chiva is inderdaad een hij.

Ik schrik er wel van dat men Chiva op de 2e foto,het mooist vindt wat gewicht betreft,want daar was hij 25 kilo dus 10 kilo te licht.
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

margie schreef:Euhm, sorry, Chiva is een hij, of niet?
Ja Chiva is inderdaad een hij.

Ik schrik er wel van dat men Chiva op de 2e foto,het mooist vindt wat gewicht betreft,want daar was hij 25 kilo dus 10 kilo te licht.[/quote]
Ik denk dat je dat moet zien als een vergelijking met die hond die op de laatste foto's 65 kilo lijkt, dus zo'n 30 kilo te zwaar.....:-)
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Voor de spieropbouw kun je nog denken aan Groene Os Spiersupport.
Wellicht ook Doils joints of senior (ben even de leeftijd van de hond kwijt).

Het spiersupport heeft bij Guinnie veel goed gedaan, evenals het multivitaminecomplex, ook van Groene Os.

Voordelig is anders ;-) maar je zag de vacht vooruit gaan!

Suzanne
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”