hij lijkt ook een beste lobbes met een flinke vetlaag, ook door die poten! zn vacht maakt hem ook iets groter dan het lijkt maar het verschil is echt enorm, ook niet gezond hoor.
hoe zwaar is chiva?
Moderator: moderatorteam

Dat zal zeker niet leuk zijn. Maar van mij hoor je echt niet snel iets over het gewicht van een hond. Maar hier schrok ik van. Ik hoop dat TS er iets aan gaat doen.blondie schreef:denk je een trotse foto te plaatsen .. krijg je een lading commentaar over je heen....

Super dat jullie Chiva weer een mooi leven geven nadat hij zo verwaarloosd ismargie schreef:kijk ik hoe hij nu is dan geeft dat zo veel voldoening ,om Chiva nog een mooi leven te geven.
Ik zeg wel rustig tegen mensen dat hun honden te dik zijn. Zeker omdat ik een keer op een ander forum de roddel las dat mijn honden veel te dun zouden zijn.Zoek stok! schreef:Dat zal zeker niet leuk zijn. Maar van mij hoor je echt niet snel iets over het gewicht van een hond. Maar hier schrok ik van. Ik hoop dat TS er iets aan gaat doen.blondie schreef:denk je een trotse foto te plaatsen .. krijg je een lading commentaar over je heen....

Ik vind het eigenlijk irritant als mensen ongevraagd aan je hond zitten en iets over te dun of te dik zeggen. Of dat geroddel achter je rug. Mijn honden zijn geen geraamtes en ook geen kilo's te dik, dus bemoei je met je eigen zaken denk ik danMARC_S schreef:Ik zeg wel rustig tegen mensen dat hun honden te dik zijn. Zeker omdat ik een keer op een ander forum de roddel las dat mijn honden veel te dun zouden zijn.Dat schreven een aantal mensen van dit forum. Dus als ik nu een te dikke hond op de foto zie zeg ik er meteen iets van. Behalve bij bepaalde personen waarvan ik weet dat ze uit hun naad gaan dan.

Nou een veel te dikke hond doe je echt geen plezier, het sloopt de hond, is vreselijk slecht voor de gewrichten etc.Chicoahua schreef:of haar mishandelt.

ja maar wat jij normaal vind hoeft niet normaal te zijn natuurlijkBaily&Luna schreef:ik denk dat Chiva toch niet zo dik is als op de foto lijkt want ze schreef in een ander onderwerp het volgende zag ik net.
"Dit is onze chiva , wegens verwaarlozing is hij door in beslagname in het asiel gekomen. Wij hebben hem nu bijna een jaar en hij is nu normaal op zijn gewicht en zijn haar is al mooi bij gekomen."

Groot gelijk!margie schreef:ik snap de opmerking dat zijn vacht pluizig en droog is en dat dat niet zo hoort,maar bij dit soort honden gaat het er niet om dat ze snel weer mooi zijn.
Het komt het eerste weer op neer is dat je de hond zijn vertrouwen wint, en dan ga je staps gewijs verder.
Dan voorzichtig met zijn vacht beginnen enz.
Naar mijn idee dus helemaal niet te dik hoor! Bowie weegt op haar ideale gewicht 39 kilo en is 63cm schoft en dan voel je haar ribben echt heel goed.margie schreef:Voor wie de vraag stelde: Chiva weet 37 kilo kilo en is en 65 cm hoog
Dat vind ik dus heel erg makkelijk gezegd. Er zit een behoorlijke vacht op hoor, ook al is die vacht zwaar verwaarloost. Ik kan me er iets bij voorstellen wat daar voor scharminkel onder zit en nee, dan zie ik hem echt liever niet zoals op foto 2.malinois schreef:foto 2 vind ik hem ook goed, beter zo dan de laatste foto's :N:
margie schreef: Omdat hij ingegroeide teen nagels had wat is gaan rotten heeft hij bij de vorige eigenaar niet kunnen lopen,en heeft hij maanden lang niet zijn mand uit kunnen komen.
Vandaar dat hij ook vreemd op zijn poten staat.(vergroeing)
Dit met gevolg dat hij geen spiermassa en spierkracht meer had.

margie schreef:Chiva krijgt Eukenuba 2 keer daags 175 gr. Dieet voer kan nog niet vanwege zijn spieren.
Ja Chiva is inderdaad een hij.margie schreef:Euhm, sorry, Chiva is een hij, of niet?