Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jullie hulp nodig!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

kiek
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Frans bulletje
Spaans vuilnisbakje
Aantal honden: 2

Jullie hulp nodig!

Ongelezen bericht door kiek »

Hallo allen,

Zelf ben ik meer een mee-lezer op dit forum dan een actieve poster, maar nu toch een berichtje met de vraag om jullie hulp! :wink:

Ik ben namelijk bijna klaar met de opleiding kraamzorg en moet als scriptie een verbeterplan maken voor het bedrijf waar ik werk.
Nu was mijn idee om een soort handleiding/protocol te maken voor de kraamverzorgsters met tips over het hoe om te gaan met (evt angstige/stressige) honden en het introduceren van de baby naar de hond.

Dit natuurlijk wel altijd in overleg met het gezin aangezien het hun hond is. Zelf ben ik al aardig vaak in een gezin terecht gekomen die vaak niet goed weten hoe met de hond om te gaan als de baby er eenmaal is. Ik merk dat ze dan aan ons hulp vragen en daarmee dacht ik dat het wel goed is als de kraamverzorgsters "tips & trucks" bij zich hebben in zo'n situatie.

Daarom mijn vraag aan jullie.. Wat voor tips geven jullie? Hoe zouden (of hebben) jullie een baby introduceren bij een hond? En op welke manieren zorg je ervoor dat de hond in de drukke kraamtijd toch weinig stress kan hebben?

Alvast enorm bedankt! :D
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Re: Jullie hulp nodig!

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Mijn zus is kraamverzorgster, moeder en eigenares van een kruising Rhodesian Ridgeback x labrador. Ze is bezig met een boek schrijven over de kraamweek, met een speciaal hoofdstukje erin over de hond en introductie e.d. Als je er meer over wil weten, stuur me dan maar even een pb!
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

http://www.blauwe-hond.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jan
Afbeelding
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

janinca2002 schreef:http://www.blauwe-hond.nl/
Wat een goed idee! :ok: Zo'n schijfje zou standaard bij elke hond moeten zitten. Leren de eigenaren meteen een beetje hondengedrag lezen.
kiek
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Frans bulletje
Spaans vuilnisbakje

Ongelezen bericht door kiek »

Bedankt voor die link naar blauwe hond, ik kan daar naar verwijzen in het verslag maar vind er niet echt informatie.

Ik doelde ook meer op bijvoorbeeld ervaringen van jullie en weet dat hier ook mensen zitten met veel kennis mbt het gedrag van de hond en hoopte zo op wat tips.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”