Zelf ben ik meer een mee-lezer op dit forum dan een actieve poster, maar nu toch een berichtje met de vraag om jullie hulp!
Ik ben namelijk bijna klaar met de opleiding kraamzorg en moet als scriptie een verbeterplan maken voor het bedrijf waar ik werk.
Nu was mijn idee om een soort handleiding/protocol te maken voor de kraamverzorgsters met tips over het hoe om te gaan met (evt angstige/stressige) honden en het introduceren van de baby naar de hond.
Dit natuurlijk wel altijd in overleg met het gezin aangezien het hun hond is. Zelf ben ik al aardig vaak in een gezin terecht gekomen die vaak niet goed weten hoe met de hond om te gaan als de baby er eenmaal is. Ik merk dat ze dan aan ons hulp vragen en daarmee dacht ik dat het wel goed is als de kraamverzorgsters "tips & trucks" bij zich hebben in zo'n situatie.
Daarom mijn vraag aan jullie.. Wat voor tips geven jullie? Hoe zouden (of hebben) jullie een baby introduceren bij een hond? En op welke manieren zorg je ervoor dat de hond in de drukke kraamtijd toch weinig stress kan hebben?
Alvast enorm bedankt!