Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

*Topic niet meer in gebruik door TS*

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Re: *Topic niet meer in gebruik door TS*

Ongelezen bericht door Reny »

Mijn Bobje is dus zo'n pup die op de eerste foto van Marion ver vooruit loopt :F:

Bob loopt hier in het losloopgebied aan de lijn omdat er een weg langs loopt :piew:
In het aanlijngebied hier in de buurt loopt hij wel los en als ik net zoals Moos met een loopse Vera ergens een stipje van een fietser, jogger of andere hond zie gaat hij gewoon aan de lijn. Loopt de andere hond ook los rond te rennen (en lijkt hij mij niet gevaarlijk voor Bob) klik ik hem weer los. Vaak is dat als mensen op spraakafstand zijn, onzichtbare lijntjes kan ik niet zien en erop gokken doe ik niet. Daar ben ik te onervaren voor. Ook durf ik Bob niet genoeg te vertrouwen in zijn kennismaken met andere honden. Tot nu toe is hij redelijk goed in de hondentaal en laat honden die het niet willen met rust maar Bob en ik zijn nog niet genoeg op elkaar ingespeeld dat ik hem genoeg onder appél heb. Ik neem dus geen risico's.

In een losloopgebied zonder wegen e.d. laat ik Bob los, ook als er andere honden aankomen. Tenzij ze aangelijnd zijn, dan gaat Bob ook aan de lijn. Kleine moeite toch?
En de groeten van de mannen :zwaai
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ja maar eigenaren die hun honden laten stieren lopen nu eenmaal niet over van opmerkzaamheid, die zien een gewone riem al vaak gemakshalve over het hoofd :roll:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Reny schreef:Ook durf ik Bob niet genoeg te vertrouwen in zijn kennismaken met andere honden. Tot nu toe is hij redelijk goed in de hondentaal en laat honden die het niet willen met rust maar Bob en ik zijn nog niet genoeg op elkaar ingespeeld dat ik hem genoeg onder appél heb. Ik neem dus geen risico's.
Je hebt groot gelijk hoor. Zo deed ik het ook toen ze jong waren. Maar Bob kon bij de dames èrg veel maken. En hij snapte prima dat sommige dingen te ver gingen. "Oude rot-bejaarden" dacht hij waarschijnljik :mrgreen: :smile: :smile:
Dusty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller

Ongelezen bericht door Dusty »

mijn honden zijn er ook niet van gedient als er een jonge opdringerige hond op ze afgestierd komt. Dusty grauwd dan eerst wat maar als ze niet weg gaan dan geeft hij ook een correctie. dit is pas 1 keer nodig geweest en toen waren er geen gaatjes. ik weet heel goed hoe het is om een jonge hond te hebben die niet wil komen maar ik ging altijd heel snel mijn hond halen als hij niet kwam, de meeste mensen ondernemen gewoon geen actie en daar stoor ik me heel erg aan.

pas had ik wel iets verwarrends, ik liep in een los loop gebied en toen kwam er iemand met een JR aan en die lijnt zijn hondje aan. ik roep de mijne bij me en lijn die van mij ook aan. vervolgens wil ik hun passeren en op dat moment laten hun de JR weer los :hmmm: dat hondje rent op die van mij af en komt gelijk patseren en hapt naar Aika en dat wil Dusty natuurlijk oplossen. gelukkig kwamen ze de JR wel snel halen maar ik vond het wel belachelijk. kreeg geen antwoord op mijn vraag waarom ze hem eerst aanlijnde en daarna weer los deden, ze liepen snel door :piew:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

S@ndr@ schreef:ja maar eigenaren die hun honden laten stieren lopen nu eenmaal niet over van opmerkzaamheid, die zien een gewone riem al vaak gemakshalve over het hoofd :roll:
ja zo zie ik het ook hoor,die denken gewoon he die loopt los dus dat zal wel meevallen,tenminste dat denk ik dat zij zo denken denk jij ook niet :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Pepie schreef:
S@ndr@ schreef:ja maar eigenaren die hun honden laten stieren lopen nu eenmaal niet over van opmerkzaamheid, die zien een gewone riem al vaak gemakshalve over het hoofd :roll:
ja zo zie ik het ook hoor,die denken gewoon he die loopt los dus dat zal wel meevallen,tenminste dat denk ik dat zij zo denken denk jij ook niet :mrgreen:
Als iemand zijn hond niet aanlijnt, maar los laat volgens, moet je ook maar erop kunnen vertrouwen dat die hond ook echt blijft volgen he? :wink: Ik vind dat weleens lastig hoor. Het gebeurt namelijk ook best regelmatig dat die hond dus niet zo perfect kan blijven volgen en alsnog opeens op mijn honden afstiert, die ik dan dus aan een kort lijntje heb gedaan :roll:
Nu maakt dat met Saar en Vera allemaal niet zoveel uit, maar Moos was aan de lijn veel feller bijvoorbeeld. Lekker dan als ik hem had aangelijnd en die volgende hond schiet onder dat appel uit. En je weet vantevoren niet of die hond dat wel of niet gaat doen.
Afbeelding
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

Volgens mij heb ik zo'n jonge hond die aan komt stormen ;)
Maar ik moet wel zeggen dat ik haar alleen los heb ik losloopgebieden.
Kom ik daar iemand tegen die zijn hond vast heeft of vast maakt, dan doe ik dat ook.
Heel vaak komt het voor dat mensen dan zeggen dat ik haar los kan maken, omdat of de hond niet meer terug komt als ie los is of achter loopse teven aanzit of iets anders. Dan klik ik haar los.
Maar zeggen ze dit niet, dan houd ik haar aan de lijn tot de mensen voorbij zijn.
Meestal gaat dit goed, maar ooit komt het ook wel eens voor dat we dus in het losloopgebied lopen en dat er ineens om een hoek een baas met hond aan de lijn aan komt. Sja, dan ben ik natuurlijk te laat en is Bo er al bij.
Natuurlijk roep ik haar dan bij me en vaak lukt het wel. Maarja, Bo is gewoon een onstuimige pup die heel graag wil spelen.

Alleen.. ik vind wel: losloopgebied is losloopgebied. Als je daar loopt met een hond aan de lijn kun je verwachten dat er loslopende honden op je af komen. Ikzelf probeer dit te voorkomen en mijn pup dus vast te maken. Maar er zijn hier ook genoeg mensen die er maling aan hebben. Helaas lukt het mij ook niet altijd, waardoor Bo dus wel even de honden in kwestie gaat begroeten...
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Rami schreef:
malinois schreef:
MARC_S schreef:
Ik vind dus niet dat je je kan gaan beroepen op mijn hond was wel los maar liep aan "de onzichtbare lijn". Los is los en vast is vast. Simpel.
Nee Marc, zo simpel is dat niet... ik roep mijn honden niet voor niets bij me doe ze ook niet vast over het algemeen omdat ik ze dan juist opjut op dat moment.
Laat ik ze naast me zitten/liggen/lopen is er weinig aan de hand.
Lijkt me toch duidelijk voor jou dat als jij ziet dat ik mijn honden bij me roep, dat dit niet voor jan lul is...
En daarbij is zo'n 'onzichtbare lijn' (ik noem het gewoon appèl :wink: ) heel goed zichtbaar. Als Billy naast moet dan loopt 'ie ook echt tegen m'n knie aan geplakt en kijkt alleen maar naar mij. Tot ik 'm weer 'vrij' geef. Silka kan het ook maar vertrouw ik niet helemaal en haar zal ik voor de zekerheid wel aanlijnen, als dat nodig is.
Normaal zou het ook geen probleem zijn maar omdat ik het zeg dat ik er geen probleem mee heb dat er mensen hun hond onder appel hebben in een aanlijngebied als ik er loop, is het ineens wel een probleem :mrgreen: Dat is nu eenmaal de wisselwerking die ik schijnbaar heb zodra er iets over mijn honden staat. Mocht ik jou tegen komen met Billy of Mal met haar honden, dan passeer ik jullie gewoon omdat ik er vanuit ga dat jullie anders aangelijnd had als je weet dat ze alsnog komen buurten.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

Moos schreef:
Als iemand zijn hond niet aanlijnt, maar los laat volgens, moet je ook maar erop kunnen vertrouwen dat die hond ook echt blijft volgen he? :wink: Ik vind dat weleens lastig hoor. Het gebeurt namelijk ook best regelmatig dat die hond dus niet zo perfect kan blijven volgen en alsnog opeens op mijn honden afstiert, die ik dan dus aan een kort lijntje heb gedaan :roll:
In de gebieden waar ik loop is het een paar keer voorgekomen dat de enkeling die ik tegen kom zijn hond aan de voet roept die er ook niet vandaan gaat. Wat dat betreft vertrouw ik op de baas.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Moos
Zeer actief

chrico schreef:
Moos schreef:
In de gebieden waar ik loop is het een paar keer voorgekomen dat de enkeling die ik tegen kom zijn hond aan de voet roept die er ook niet vandaan gaat. Wat dat betreft vertrouw ik op de baas.
Ik niet :mrgreen: Ik krijg niet opeens als het gaat om netjes volgen enorm veel vertrouwen in andere hondenbazen, terwijl vaak genoeg blijkt dat een hond toch niet zo goed luistert, of toch even komt klieren of of of... :wink:

Nu maakt me dat verder niet uit hoor. Saar en Vera volgen wel, dus als ik een netjes volgende hond zie hou ik hen los wel bij me. Komt die hond dan alsnog zit ik iig niet met lijnen te klooien. Maar als je zelf een hond hebt die aan de lijn feller, of op een andere manier anders, reageert dan los, dan ligt dat toch anders. Dan moet je dus 100% vertrouwen op de kunnen van die andere baas, dat zijn/haar hond echt zo perfect volgend een andere hond kan passeren.
Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Ik kom ook wel eens aangelijnde honden tegen in losloopgebieden.
Als ik dan mijn honden bij me tracht te houden of ze snel ophaal met een 'sorry' dan schrikken de eigenaren 9 van de 10 keer enorm en vragen of mijn honden soms bijten.
Wanneer ik uitleg dat ik dat doe, omdat hun hond aan de lijn zit en ik het anders vervelend voor de eigenaar vind, dan wordt het bijna nooit gesnapt, want er is toch niets aan de hand?
Het lijkt hier dus juist niet een ongeschreven regel te zijn, maar eerder alarmerend als je het wèl doet.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ik denk ook dat het komt omdat ik in andere gebieden loop dan jij en daarmee ook andere mensen tegenkom. Ik vertrouw in die gebieden de baas als er een hond los meeloopt anders zou hij/zij hem wel aanlijnen. De honden die er wandelen zijn meestal ook niet de makkelijkste dus schat je elkaar beter in denk ik. In een gewoon park waar aangelijnd moet worden buiten de losloopplekken zoals bijv het amsterdamse bos vertrouw ik daar weer niet op.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Moos
Zeer actief

chrico schreef:Ik denk ook dat het komt omdat ik in andere gebieden loop dan jij en daarmee ook andere mensen tegenkom. Ik vertrouw in die gebieden de baas als er een hond los meeloopt anders zou hij/zij hem wel aanlijnen. De honden die er wandelen zijn meestal ook niet de makkelijkste dus schat je elkaar beter in denk ik. In een gewoon park waar aangelijnd moet worden buiten de losloopplekken zoals bijv het amsterdamse bos vertrouw ik daar weer niet op.
Ah ja, dat kan inderdaad :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Danoontje powerrr schreef:Ik kom ook wel eens aangelijnde honden tegen in losloopgebieden.
Als ik dan mijn honden bij me tracht te houden of ze snel ophaal met een 'sorry' dan schrikken de eigenaren 9 van de 10 keer enorm en vragen of mijn honden soms bijten.
Wanneer ik uitleg dat ik dat doe, omdat hun hond aan de lijn zit en ik het anders vervelend voor de eigenaar vind, dan wordt het bijna nooit gesnapt, want er is toch niets aan de hand?
Het lijkt hier dus juist niet een ongeschreven regel te zijn, maar eerder alarmerend als je het wèl doet.
Toen ik nog met twee kleine hondjes liep werden mensen soms zelf boos :smile: Hadden ze hun DH ofzo aangelijnd, lijnde ik die van mij ook aan, gingen mensen roepen "heee, je bent toch niet bang he?? Hij doet niks hoor :boos: "

:mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Moos schreef:Hadden ze hun DH ofzo aangelijnd, lijnde ik die van mij ook aan, gingen mensen roepen "heee, je bent toch niet bang he?? Hij doet niks hoor :boos: "

Haha dat had ik gisteren twee keer in het Amsterdamse Bos, had ik het nog gedaan ook :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:Hadden ze hun DH ofzo aangelijnd, lijnde ik die van mij ook aan, gingen mensen roepen "heee, je bent toch niet bang he?? Hij doet niks hoor :boos: "

Haha dat had ik gisteren twee keer in het Amsterdamse Bos, had ik het nog gedaan ook :wink:
Ja haah nou dat bedoel ik. Ik ben dus niet zo snel meer met aanlijnen in een losloopgebied als ik een aangelijnde hond zie. Ik hou mijn honden met mijn stem wel even extra in de buurt, maar lijn ze zelden nog aan. Zeker als die aangelijnde hond aan de flex zit, hoe vaak ik niet gehad heb dat die hond dan met volle flex op mijn aangelijnde honden af kwam zetten.
Roepen mensen of ik mijn honden bij me wil houden doe ik dat meteen, en groet ze nog vriendelijk ook :mrgreen: :wink: , maar hond aan de lijn=mijn honden ook aan de lijn, doe ik niet zo direct meer aan. Op de wat drukkere plekken althans.
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Moos schreef:
Zoek stok! schreef:

Ja haah nou dat bedoel ik. Ik ben dus niet zo snel meer met aanlijnen in een losloopgebied als ik een aangelijnde hond zie. Ik hou mijn honden met mijn stem wel even extra in de buurt, maar lijn ze zelden nog aan. Zeker als die aangelijnde hond aan de flex zit, hoe vaak ik niet gehad heb dat die hond dan met volle flex op mijn aangelijnde honden af kwam zetten.
Roepen mensen of ik mijn honden bij me wil houden doe ik dat meteen, en groet ze nog vriendelijk ook :mrgreen: :wink: , maar hond aan de lijn=mijn honden ook aan de lijn, doe ik niet zo direct meer aan. Op de wat drukkere plekken althans.
Dat doe ik ook niet meer. Was op een gegeven moment meer bezig met de honden hier te roepen dan dat ik lekker met ze bezig was. Op de hei laat ik ze hier ook gewoon naar andere honden toe lopen. Als iemand vraagt om ze bij mij te houden, dan doe ik dat uiteraard, maar ik ga het niet meer standaard doen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Jacintha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel

Ongelezen bericht door Jacintha »

Yoda is ook zo'n "ik zie een andere hond en neem de benen want ik wil spelen"-hondje.
Vreselijk irritant vind ik dat, niet alleen voor de eigenaar van die andere hond, maar ook voor mezelf want ik kan hem dan weer gaan halen, want ook al ga ik op mijn kop de Horlepiep dansen, denk maar niet dat hij het in zijn hoofd haalt terug te komen.
Nog vervelender vind ik trouwens dat de meeste mensen als jij probeert uit alle macht je hondje terug te roepen gewoon stug door lopen. En dan op een tempo waar een marathonloper nog een puntje aan kan zuigen. Ehm, hallo, even wachten zou wel aardig zijn, ik probeer mijn puberende Teckelkruising terug te halen.

Anouk geeft trouwens niks om andere honden, die rent er niet op af, snuffelt hooguit eens als ze naar haar toe komen maar daar is alles mee gezegd. Ze is er niet van gedient als een grote hond op haar af komt denderen, dan laat ze horen dat ie moet opzouten met een grom, trekt eens een lip op en geeft een snauw, maar er zijn geen gaatjes.
Alleen kleine hondjes worden soms uitgenodigt tot spel.
Afbeelding
Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Frederiek »

In onze wijk zijn gelukkig wel wat officiele losloopstroken/gebiedjes, maar groot zijn ze niet. We gaan dan ook gewoon lekker met de auto naar 't bos, of 't park ofzo.

De dichstbijzijnde losloopstrook is 3 meter breed en iets van max 150 meter lang. Ik liep daar laatst met Hades even een balletje te gooien, komt er een meneer plots de hoek om met een hondagressieve hond aan de lijn. Dat vind ik dan echt té lomp voor woorden. De héle stad is zo'n beetje aanlijngebied, en dan gaat hij met z'n bijthond op dat kleine strookje lopen :19: . En ook niet van tevoren waarschuwen, nee, hij riep het pas toen zijn hond Hades al in z'n nek vasthad. Bóós dat hij was, want ik had m'n hond maar gewoon strak naast me moeten hebben lopen. 'Ik gooi 'm los hoor, dan zal je pas wat zien :evil: ' riep hij.

Ik heb me ingehouden, want het was een boze meneer met een nog bozere hond, maar ik vond het werkelijk onvoorstelbaar. Hij kan óveral lopen met z'n aangelijnde hond, maar nee hoor, hij kiest dat éne strookje uit waar andere honden even kunnen uitrennen. Dat vind ik echt asociaal. Ga dan 20 meter verderop lopen, heb je ook nergens last van en er is net zoveel groen. Hades had gelukkig geen gaatjes (ik vermoed ook alleen maar dankzij z'n dikke vacht) en ik heb 'm voor zijn eigen bestwil maar even aangelijnd, maar allemachtig, godvergeten klotevent van een óetlul.

Nou goed, wellicht niet helemaal ontopic, maar ik wilde het even kwijt. Ik kan daar heel slecht tegen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Jacintha
Zeer actief
Kruising Teckel

O, dat is ook inderdaad knap onaardig van die persoon (om het maar eens vriendelijk te zeggen) :hmmm:
Zoek dan inderdaad een stuk grond waar ie lekker aangelijnd kan klieren. :pffff:
Afbeelding
Dusty
Zeer actief
Toller

Frederiek schreef:In onze wijk zijn gelukkig wel wat officiele losloopstroken/gebiedjes, maar groot zijn ze niet. We gaan dan ook gewoon lekker met de auto naar 't bos, of 't park ofzo.

De dichstbijzijnde losloopstrook is 3 meter breed en iets van max 150 meter lang. Ik liep daar laatst met Hades even een balletje te gooien, komt er een meneer plots de hoek om met een hondagressieve hond aan de lijn. Dat vind ik dan echt té lomp voor woorden. De héle stad is zo'n beetje aanlijngebied, en dan gaat hij met z'n bijthond op dat kleine strookje lopen :19: . En ook niet van tevoren waarschuwen, nee, hij riep het pas toen zijn hond Hades al in z'n nek vasthad. Bóós dat hij was, want ik had m'n hond maar gewoon strak naast me moeten hebben lopen. 'Ik gooi 'm los hoor, dan zal je pas wat zien :evil: ' riep hij.

Ik heb me ingehouden, want het was een boze meneer met een nog bozere hond, maar ik vond het werkelijk onvoorstelbaar. Hij kan óveral lopen met z'n aangelijnde hond, maar nee hoor, hij kiest dat éne strookje uit waar andere honden even kunnen uitrennen. Dat vind ik echt asociaal. Ga dan 20 meter verderop lopen, heb je ook nergens last van en er is net zoveel groen. Hades had gelukkig geen gaatjes (ik vermoed ook alleen maar dankzij z'n dikke vacht) en ik heb 'm voor zijn eigen bestwil maar even aangelijnd, maar allemachtig, godvergeten klotevent van een óetlul.

Nou goed, wellicht niet helemaal ontopic, maar ik wilde het even kwijt. Ik kan daar heel slecht tegen.
kan me die frustratie goed voorstellen. hier heb je ook maar 1 stukje waar de honden los mogen. we hebben een heel groot bos en dat is aanlijn gebied :( je hebt al zo weinig plaats om ze los te laten lopen
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Jacintha schreef:Nog vervelender vind ik trouwens dat de meeste mensen als jij probeert uit alle macht je hondje terug te roepen gewoon stug door lopen.
Daar zitten zoals met de meeste dingen ook weer twee kanten aan. Als er een jong intact reutje bij Bram gaat klieren (type hij wil alleen maar spelen volgens baasje, maar in werkelijkheid loopt hij vreselijk te patsen), loop ik ook door en zeg ik tegen Bram dat hij moet doorlopen. Dan trek je maar even een sprintje :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sinds vandaag staan er midden in het losloopgebied hier in de wijk schaapjes.... :80: Als ik terugkom van mijn werk laat ik ze daar even snel uit (vind ik niks omdat er veel honden lopen dus daarom even snel de druk er af en als ik gegeten heb gaan we naar het industrieterrein... )
Letterlijk midden in het losloopgebied, volgens mij om het groen daar weg te vreten wat inmiddels tot bijna onder je oksels stond... geheel omheind met een netje met stroom erop, ook dat heeft Xena inmiddels ondervonden want die wilde haar wandelende eten ondanks een waarschuwing toch even besnuffelen. :N:
Echt stevig ziet het er niet uit en ik ben ook heel benieuwd hoe lang het duurt voor er een hond overheen gaat.... :roll: De mijne komen daar in ieder geval niet meer los....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

in het park bij mijn moeder staan ook opeens schapen,het ziet er wel gezellig uit :cheer:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

malinois schreef:Sinds vandaag staan er midden in het losloopgebied hier in de wijk schaapjes.... :80: Als ik terugkom van mijn werk laat ik ze daar even snel uit (vind ik niks omdat er veel honden lopen dus daarom even snel de druk er af en als ik gegeten heb gaan we naar het industrieterrein... )
Letterlijk midden in het losloopgebied, volgens mij om het groen daar weg te vreten wat inmiddels tot bijna onder je oksels stond... geheel omheind met een netje met stroom erop, ook dat heeft Xena inmiddels ondervonden want die wilde haar wandelende eten ondanks een waarschuwing toch even besnuffelen. :N:
Echt stevig ziet het er niet uit en ik ben ook heel benieuwd hoe lang het duurt voor er een hond overheen gaat.... :roll: De mijne komen daar in ieder geval niet meer los....
Hier staan van de lente tot de herfst ook schaapjes; die gaan van het ene naar het andere gebied om alles weer netjes kort te grazen. Vind het eerlijk gezegd wel gezellig. Charlie is vanaf begin af aan aan kippen, schapen, herten enz. gewend.
Het grootste nadeel is voor mij de schapenschijt; die schijnt erg lekker te zijn om op te eten en in te rollen :N:
Waar ik vroeger woonde waren van die hele grote koeien; dat vond ik wel erg vervelend want dan vind ik het eng om m'n hond los te laten lopen, zeker als ze kalfjes hebben...
Jacintha
Zeer actief
Kruising Teckel

Zoek stok! schreef:
Jacintha schreef:Nog vervelender vind ik trouwens dat de meeste mensen als jij probeert uit alle macht je hondje terug te roepen gewoon stug door lopen.
Daar zitten zoals met de meeste dingen ook weer twee kanten aan. Als er een jong intact reutje bij Bram gaat klieren (type hij wil alleen maar spelen volgens baasje, maar in werkelijkheid loopt hij vreselijk te patsen), loop ik ook door en zeg ik tegen Bram dat hij moet doorlopen. Dan trek je maar even een sprintje :wink:
Ja, prima en logisch ook.
En Yoda is ook het type "wil niet alleen maar spelen maar zeker ook patsen" (hij mag binnenkort ook even gezellig naar de DA voor de grote ballentruc voor onder andere dat gezeur) maar als de eigenaar al aan komt lopen lopen ze ook gewoon door. Ik snap dat het ook vaak is om problemen te voorkomen, maar als ik de kans niet krijg om hem te komen halen heb je hem zo de hele wandeling met je mee.

Overigens loop ik om deze reden dus niet in drukke gebieden, niet zolang hij vergeet dat hij oren heeft die ergens voor dienen. En dat dat dienen niet alleen is om vuil uit je oren te houden en bananen en bloemkolen binnen en heel lief mee te kijken. :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dagmar88 schreef:
malinois schreef:Sinds vandaag staan er midden in het losloopgebied hier in de wijk schaapjes.... :80: Als ik terugkom van mijn werk laat ik ze daar even snel uit (vind ik niks omdat er veel honden lopen dus daarom even snel de druk er af en als ik gegeten heb gaan we naar het industrieterrein... )
Hier staan van de lente tot de herfst ook schaapjes; die gaan van het ene naar het andere gebied om alles weer netjes kort te grazen. Vind het eerlijk gezegd wel gezellig. Charlie is vanaf begin af aan aan kippen, schapen, herten enz. gewend.
Het grootste nadeel is voor mij de schapenschijt; die schijnt erg lekker te zijn om op te eten en in te rollen :N:
Waar ik vroeger woonde waren van die hele grote koeien; dat vond ik wel erg vervelend want dan vind ik het eng om m'n hond los te laten lopen, zeker als ze kalfjes hebben...
dit is echt midden in een woonwijk vandaar ook mijn :80: ...
Ik denk dat ze over niet al te lange tijd naar de andere kant van het wandelpad verhuizen want daar staat het ook nog tot aan je oksels....dan is de ene kant kaal dus kan de andere... maar of het nu zo slim is in een losloopgebied dat betwijfel ik nog steeds :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Vandaag liep ik met Bikkel en Woopy.
ik kom de een bochtje om loopt daar een Ierse Setter reu, los. (gewoon op straat dus he, op de stoep, naast de weg)
Die begint gelijk te blaffen en te grommen richting Bikkel en Woopy.
Ik steek over om naar het grasveldje te gaan.... reu steekt ook over, vrouw roepen en gillen 'blijf! blijf nu! hierrrr!! Kom hier!!! denk erom!! neeeeee!!'. :roll:
Op een metertje afstand is hij toch zo slim om niet dichterbij te komen want Bikkel en Woopy waren ondertussen ook aardig opgefokt.

Maar zoiets snap ik dus echt totaal niet hoor. Dat je dus je hond los laat lopen die bij het zien van andere honden compleet zijn eigen gang gaat en niet meer luisterd.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Dusty
Zeer actief
Toller

dat snap ik inderdaad ook niet :piew:

er lopen hier zo mensen met 2 berners die dus ook niet luisteren maar die lopen wel altijd los en als ze niet los lopen dan trekken ze zo hard dat ze meestal gewoon de riem los laten en het is ook al tig keer gebreurd dat de ring breekt en als je dan ziet wat voor flut ringetje dat is vind ik dat niet gek.

van de week rende die honden ook gewoon ergens de straat over omdat ze 2 kleine hondjes zagen, de eigenaar was echt een heel eind weg. ik snap gewoon niet dat je dat doet, los van dat het gewoon niet kan met andere honden steken ze ook nog gewoon is de weg over :N:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”