Het was wel een hele ervaring om helemaal alleen te assisteren bij de bevalling. Pfff super spannend. Omdat het voor mijn Joy ( en dus ook voor mij ) de eerste keer was, was het afwachten hoe het zou gaan.Ik had het telefoon nummer van de dierenarts heel groot opgeschreven voor het geval dat!!
De eerste pup kwam met zijn billen eerst, wat ik helemaal niet leuk vond. Ik had wel gelezen wat je moet doen als het niet lukt maar ja er is een hemelsbreed verschil tussen lezen wat je moet doen en het ook daadwerkelijk doen.
Gelukkig kwam de rest van de eerste pup er bij de 3de keer persen er helemaal uit. Ik mocht van Joy het vliesje open maken en de pup droogwrijven, omdat Joy werkelijk géén idee
Nadat ik de pup droog had heb ik hem aan Joy gegeven, die zo van het ene op het andere moment precies wist wat en hoe. YES!!
Pup nummer 2 en 3 kwamen netjes na een uurtje na elkaar ter wereld en het enige wat ik had te doen, is kijken hoe het ging, voor de rest deed Joy alles zelf. Zo schattig!
Bij de laatste pup, moest Joy toch nog flink even aan de bak, ik vond het zo sneu voor haar dat nu net die laatste even moeilijk was, maar met een beetje hulp van mij, kwam ook de laatste als een raket ter wereld. De navelstreng was al afgescheurd en ik moest mijn best doen om het stukje dat er nog zat dicht te knijpen. Maar ze heeft het gehaald en als klap op de vuurpijl, was alleen de laatste bont, wat me dus pas opviel toen ik wist dat alles goed was
Het was voor mij ( en ik denk ook voor Joy ) een hele speciale ervaring om zo met ons tweeën vier gezonde teckel pups op de wereld te zetten.
Joy kreeg 3 teefjes en 1 reutje.
Nadat alles achter de rug was en Joy even uitgerust had snel even met Joy naar de dieren arts geweest om een spuitje te halen en om te laten controleren of ze er goed door was gekomen. Gelukkig was alles prima!!
De pups zijn inmiddels al weer meer dan een week oud en flink gegroeid. De foto hieronder is genomen toen de bevalling net achter de rug was.

TARAK