Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Met de kat op de uitlaatstrook

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Re: Met de kat op de uitlaatstrook

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Vaak kun je een hond in het bijzijn van een andere hond makkelijker bij je houden dan in het bijzijn van een kat.
Afbeelding
miko
Zeer actief

Ongelezen bericht door miko »

sjaak-k schreef:Ik doe m'n hond er niet om vast, hij loopt sowieso altijd los. Ik verwacht ook niet dat de kat dat met zn leven moet bekopen hoor, max hobbelt er wat achteraan, maar is prima terug te roepen/fluiten. Er moet al veel gebeuren als ik mn hond aan de riem wil doen.
Ik wel. Want mijn hond dood wel katten. Als mijn hond aan de lijn is en ik zie een kat dan ga ik een andere kant op want hij is amper te houden als ie een kat ziet, en als mijn hond los loopt en ik zie een kat dan maak ik hem vast, dan moet ik de kat wel eerder in de gaten hebben dan mijn hond want anders is het te laat.

Ik zoek de confrontatie niet op, als kattenbezitter zou je dat ook niet moeten doen door met een kat over een voor honden gereserveerd veldje te lopen.
het is gewoon vragen om problemen terwijl het zo makkelijk te voorkomen is.
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

miko schreef:
StormenRoxy schreef:
miko schreef:
zo zijn honden (reuen) nou eenmaal t.o.v. elkaar, vaak tenminste, en daar hou je als hondenbezitter rekening mee, net als dat honden over het algemeen de schurft aan katten hebben. Als katteneigenaar zou je dat moeten weten en ga je niet DE plek opzoeken waar veel honden komen, nl. een hondenuitlaatstrook of veld.

Ten eerste is het een hondenuitlaatplek die daarvoor beschikbaar is gesteld voor belastingbetalende hondeneigenaren, niet voor katten, konijnen, kippen en weet ik veel wat nog meer.
het woordje "honden" in "hondenuitlaatstrook" zou toch een belletje moeten laten rinkelen.

maar jij zegt dat een kat daar niet mag lopen..
maar ik mag daar bv wel met mijn super reu agressieve reu lopen want dat is tenslotte een hond...
Als jij een superagressieve reu hebt ben jij daar verantwoordelijk voor en zorg jij er zoveel mogelijk voor dat er geen conflicten ontstaan en laat je hem niet los in een druk losloopterrein waarvan je weet dat er dingen niet goed zullen gaan, toch ?

En OMDAT je weet dat katten en honden niet samengaan zou men ook dergelijke conflicten moeten vermijden door met een kat NIET door een hondenveldje te gaan lopen.
er zijn ook honden die met katten kunnen...
ik doe er alles aan dat mijn hond niet op een reu af gaat..
moet jij er dan niet alles aan doen om te zorgen dat jou hond op een kat afgaat..

maar word zon hondenuitlaat strook met een bordje aangeduid of word dat in de volksmond zo opgenomen omdat dat de enige plek is waar je heen kan met je hond..

die stroken hebben we hier niet.. (tenmiste niet hier in de buurt)
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

Ik vind het heel wat anders als iemand met zn kat aan een touwtje bewust gaat lopen op die strook.
In dit geval loopt de mevrouw met haar hond en waarschijnlijk is die kat meegelopen net zo als zoveel katten doen ..

Als je hond zo fel is op katten Miko en je laat hem los in een woonwijk waar toevallig een uitlaatveld is wat trouwens niet eens zegt dat het een losloopveldje is vind ik belachelijk.

Als hij echt voor de kill gaat kwam hij bij mij niet los in een woonwijk waar katten lopen. Maar mischien ligt dat wel aan mij persoonlijk.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

shanty schreef:Als hij echt voor de kill gaat kwam hij bij mij niet los in een woonwijk waar katten lopen. Maar mischien ligt dat wel aan mij persoonlijk.
Nee hoor, ik laat mijn honden niet los in de woonwijk. En ik ben nu ook in verwarring of die strook losloopgebied is of niet.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
sjaak-k
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
shanty schreef:Als hij echt voor de kill gaat kwam hij bij mij niet los in een woonwijk waar katten lopen. Maar mischien ligt dat wel aan mij persoonlijk.
Nee hoor, ik laat mijn honden niet los in de woonwijk. En ik ben nu ook in verwarring of die strook losloopgebied is of niet.
Dit is de enige plek in de wijk waar de honden los lopen en dan gaat iemand daar met een kat lopen.
Afbeelding
IngeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door IngeK »

shanty schreef:
Als hij echt voor de kill gaat kwam hij bij mij niet los in een woonwijk waar katten lopen. Maar mischien ligt dat wel aan mij persoonlijk.
Nee hoor Shanty dat ligt niet aan jou, dat zou hier ook absoluut niet gebeuren! Maar nu ben ik ook een enorme kattenliefhebber dus zou er alles aan doen dat mijn hond geen kat zou kunnen pakken.
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief

IngeK schreef:
shanty schreef:
Nee hoor Shanty dat ligt niet aan jou, dat zou hier ook absoluut niet gebeuren! Maar nu ben ik ook een enorme kattenliefhebber dus zou er alles aan doen dat mijn hond geen kat zou kunnen pakken.
Bij mij ook niet, maar max vraagt wel eerst toestemming om ergens achteraan te rennen (meestal dan :wink:), de straat steekt hij sowieso niet over, al doen meelopende honden of katten dat wel, hij blijft dan gewoon staan. Als ik doorloop blijft hij ook staan tot ik zeg kom maar, dat is dan ook de reden dat hij altijd los loopt. Ik heb trouwens wel altijd een riem bij me, voor het geval dat.
Afbeelding
IngeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door IngeK »

Om nog even op de vraag terug te komen, het zou mij dus totaal niet storen, ik zou er zelfs een glimlach van op mijn gezicht krijgen.

Jouw hond kan niet tegen een kat op een uitlaatstrook, een andere hond kan niet tegen een klein kind met moeder op een uitlaatstrook zo is er altijd wel wat om je druk over te maken....of niet :)
Afbeelding
miko
Zeer actief

StormenRoxy schreef: er zijn ook honden die met katten kunnen...
moet jij er dan niet alles aan doen om te zorgen dat jou hond op een kat afgaat..

maar word zon hondenuitlaat strook met een bordje aangeduid of word dat in de volksmond zo opgenomen omdat dat de enige plek is waar je heen kan met je hond..

jij draait het om....ik doe er inderdaad ook alles aan om mijn hond bij katten weg te houden, MAAR ik verwacht ook dat iemand niet zo dom is en de confrontatie op gaat zoeken door met aangelijnde kat over een hondenveldje te gaan lopen....
En ook al zouden honden er aangelijnd moeten zijn, katten werken wel als rode lap en je gooit met je kat wel de knuppel in het hoenderhok...en daar zie ik niet echt het nut van in.

En ja, er zijn honden die met katten kunnen, maar als je daar als katteneigenaar vanuit gaat speel je met het leven van je kat.
Tevens dwing je met aanwezigheid van een kat verantwoordelijke hondenbezitters weg te gaan van de hondenuitlaatplek, terwijl die plek er juist voor hun is...
klinkt misschien heel flauw, maar hondeneigenaren wordt belasting opgelegd om van dat soort veldjes gebruik te mogen maken, het kan niet de bedoeling zijn dat die mensen dan daar weg moeten blijven of een hoop ongemak wordt gegeven omdat iemand er zo nodig oneigenlijk gebruik van moet maken met kat....

Die veldjes en stroken staan vaak aangegeven als uitlaatplaats voor honden, maar niet altijd.
Bij veel gemeenten kan je gratis een plattegrondje opvragen van alle wel en niet toegestane plekken voor je hond.
miko
Zeer actief

shanty schreef: Als je hond zo fel is op katten Miko en je laat hem los in een woonwijk waar toevallig een uitlaatveld is wat trouwens niet eens zegt dat het een losloopveldje is vind ik belachelijk.

lees even goed mijn berichten voordat je met termen als "belachelijk" mijn kant op komt...dan zal je zien dat ik met aangelijnde hond zelfs omdraai als ik een kat zie in de verte en mijn hond nergens los mag, zelfs niet in losloopgebieden, waar eenden etc. ook voor het grijpen staan.
miko schreef: Ik wel. Want mijn hond dood wel katten. Als mijn hond aan de lijn is en ik zie een kat dan ga ik een andere kant op want hij is amper te houden als ie een kat ziet, en als mijn hond los loopt en ik zie een kat dan maak ik hem vast, dan moet ik de kat wel eerder in de gaten hebben dan mijn hond want anders is het te laat.

Ik zoek de confrontatie niet op, als kattenbezitter zou je dat ook niet moeten doen door met een kat over een voor honden gereserveerd veldje te lopen.
het is gewoon vragen om problemen terwijl het zo makkelijk te voorkomen is.
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

miko schreef:
StormenRoxy schreef: er zijn ook honden die met katten kunnen...

jij draait het om....ik doe er inderdaad ook alles aan om mijn hond bij katten weg te houden, MAAR ik verwacht ook dat iemand niet zo dom is en de confrontatie op gaat zoeken door met aangelijnde kat over een hondenveldje te gaan lopen....
En ook al zouden honden er aangelijnd moeten zijn, katten werken wel als rode lap en je gooit met je kat wel de knuppel in het hoenderhok...en daar zie ik niet echt het nut van in.

En ja, er zijn honden die met katten kunnen, maar als je daar als katteneigenaar vanuit gaat speel je met het leven van je kat.
Tevens dwing je met aanwezigheid van een kat verantwoordelijke hondenbezitters weg te gaan van de hondenuitlaatplek, terwijl die plek er juist voor hun is...
klinkt misschien heel flauw, maar hondeneigenaren wordt belasting opgelegd om van dat soort veldjes gebruik te mogen maken, het kan niet de bedoeling zijn dat die mensen dan daar weg moeten blijven of een hoop ongemak wordt gegeven omdat iemand er zo nodig oneigenlijk gebruik van moet maken met kat....

Die veldjes en stroken staan vaak aangegeven als uitlaatplaats voor honden, maar niet altijd.
Bij veel gemeenten kan je gratis een plattegrondje opvragen van alle wel en niet toegestane plekken voor je hond.
ik draai het niet op...
ik loop met een hond die een probleem heeft...
dus ik moet er voor zorgen dat mijn hond niet andermans probleem word..
mijn hond gaat voor de kill op een reu dus ik zorg dat ik hem daarbij vandaan houd.. moet ik door een gebied met veel loslopende honden.. dan krijgt ie een muilkorf om.

dus ik moet zorgen dat mijn hond geen reu te pakken krijgt en jij moet er voor zorgen dat jou hond geen kat te pakken krijgt.. als ie voor de kill gaat.. dus gewoon goed opletten...

en als dan een kat op de honden uitlaat plaats loopt moet je daar ook naar kijken en je hond bij je houden... het had ook zomaar een (loslopende )kat kunnen zijn die de verkeerde afslag had genomen..

Afbeelding
miko
Zeer actief

IngeK schreef:Jouw hond kan niet tegen een kat op een uitlaatstrook, een andere hond kan niet tegen een klein kind met moeder op een uitlaatstrook zo is er altijd wel wat om je druk over te maken....of niet :)
ik maak me er totaal niet druk om want ik loop wel verder, ik kom dagelijks loslopende katten tegen als ik met hem aangelijnd loop, ik begrijp het gewoon niet dat mensen het leven van hun huisdier bewust in de waagschaal leggen door bv. met kat door een hondenuitlaatgebiedje te lopen. Als zo'n kat achter iemand aanhobbeld kan ie nog weg, maar mensen die hun kat aanlijnen.....

Als je van te voren weet dat je hond altijd vecht met reuen dan laat je hem niet los in een losloopterrein, als je een loopse teef hebt hetzelfde, en als je een kat hebt ga je er niet mee door een hondenuitlaatgebied lopen....ja, sommige mensen dus wel, maar dat is dus wat ik niet begrijp, als problemen zo makkelijk te voorkomen zijn waarom mensen ze dan toch op gaan zoeken.
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

miko schreef:
IngeK schreef:Jouw hond kan niet tegen een kat op een uitlaatstrook, een andere hond kan niet tegen een klein kind met moeder op een uitlaatstrook zo is er altijd wel wat om je druk over te maken....of niet :)
ik maak me er totaal niet druk om want ik loop wel verder, ik begrijp het gewoon niet dat mensen het leven van hun huisdier bewust in de waagschaal leggen door bv. met kat door een hondenuitlaatgebiedje te lopen.

Als je van te voren weet dat je hond altijd vecht met reuen dan laat je hem niet los in een losloopterrein, als je een loopse teef hebt hetzelfde, en als je een kat hebt ga je er niet mee door een hondenuitlaatgebied lopen....ja, sommige mensen dus wel, maar dat is dus wat ik niet begrijp, als problemen zo makkelijk te voorkomen zijn waarom mensen ze dan toch op gaan zoeken.
maar goed mensen die 'we'l honden hebben die met alles kunnen.. moeten de honden goed bij zich houden.. dan zijn er verder geen problemen... want er zijn altijd mensen die denken omdat hun los kan lopen mag ie overal heen lopen waar hij wil.. en daar onstaan vaak problemen..

en in dit geval ging het om de enige uitlaatstrook in het dorp... dus als ik daar zou wonen zou ik nergens in de buurt ff mijn hond een plasje of poepje kunnen laten doen.. en altijd in de auto moeten stappen voordat ik normaal kan lopen.. omdat ik niet in een honden uitlaat gebied mag komen...

Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Even om verwarring te voorkomen;

De uitlaatstrook is geen losloopgebied. Het is een plek aan de rand van de wijk aan het kanaal waar je je hond dus uit mag laten en waar je precies een rondje kan lopen tussen de bomen door.
Wel is het zo dat bijna alle honden hier los lopen, maar officieel staat dat dus nergens aangegeven.
Er staat wel een bordje met 'hondenuitlaatroute', dus het is voor iedereen duidelijk.

En inderdaad, de mevrouw met de kat doet niets verkeerd, want nergens staat dat zij daar met haar kat niet mag lopen. Maar wat ik dan dus lastig vindt, is dat honden en katten een combinatie is die vaak niet goed gaat (het spreekwoord, leven als kat en hond, komt niet zomaar uit de lucht vallen) en dat de vrijheid van de honden zo dus bijzonder beperkt wordt.

Hierboven zei nog iemand dat het juist goed was dat zij haar kat hier uitlaat ipv bij mensen in de tuin, maar dat is niet het geval.
De kat loopt gewoon de hele dag op straat en poept overal, alleen af en toe als zij dus met de hond gaat lopen en de kat is toevallig thuis, neemt ze hem bewust mee. Voor de gezelligheid.
Naja, dat vind ik zelf dus jammer. Je kunt overal aan het kanaal bij ons met je kat wandelen en er is maar 1 plek waar veel honden zich dus verzamelen. En om dan juist daar te gaan lopen....tja...dan maak je het de hondenbezitter ook wel erg lastig.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
miko
Zeer actief

Irisz schreef:Maar wat ik dan dus lastig vindt, is dat honden en katten een combinatie is die vaak niet goed gaat (het spreekwoord, leven als kat en hond, komt niet zomaar uit de lucht vallen) en dat de vrijheid van de honden zo dus bijzonder beperkt wordt.

als zij dus met de hond gaat lopen en de kat is toevallig thuis, neemt ze hem bewust mee. Voor de gezelligheid.
dat is precies wat ik bedoel, het gaat mij om het zeer onverstandige hiervan, nl. de kat bewust meenemen naar een plek waar honden al dan niet los lopen. Aangelijnde honden kunnen onhoudbaar worden voor sommige mensen, loslopende honden bijten hem dood als ze kunnen, wat schiet je hier mee op ??? Een kat in zijn uppie zal het doorgaans uit zijn hoofd laten om in een druk hondengebied te gaan rond wandelen, maar als je hem bewust achter je aan laat lopen naar dergelijke plekken maak je het voor niemand echt gemakkelijk, terwijl je dit dus simpel kan voorkomen, scheelt een hoop ergernis voor alle partijen.

het zal wel weer fout moeten gaan voordat het lampje gaat branden, dan is het voor de kat te laat.
Ilse met haar witte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

Kaiou schreef:Tja, het mag, met je kat op de hondenuitlaatstrook. Maar of je dat dan ook maar moet doen :denken:
Ik zou er op zijn zachtst gezegd niet blij mee zijn, Kaiou wel....die lust graag kat :mrgreen:

Nou, dan is het probleem zo opgelost. Ga jij er eens een dagje lopen :F:
Groetjes Ilse
Afbeelding
DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Zoek stok! schreef:
DjockPuck schreef:Op zich niet zo heel raar hoor
Er zijn wel meer katten die gezellig mee lopen.
En er zijn ook wel mensen die ( echt waar) hun kat aan een tuigje uitlaten.
Tja waarom is dat alleen maar voorbehouden aan honden?
Omdat er 1 strook is waar de honden los mogen wellicht, en katten overal los mogen :F:

Tja je kunt een kat nu eenmaal niet verbieden ergens te gaan lopen.
Ik heb last van een buurkat die over de schutting loopt kan ik niets aan doen.
Maar er liep vorige week een vreemde bij mij echt in de tuin en daar stuur ik mijn honden op af.
Ik hoorde nog net geen piepende remmen maar die weet nu dat er honden in mijn tuin zijn.
Maar je weet nooit of hij het weer doet he?

Had deze mevr trouwens die kat aan een lijntje of liep hij gezellig mee?
Dat doet trouwens de kat van mijn dochter ook hoor. Die volgt haar overal als ze even niet oplet.
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

shanty schreef:Oh ik verwacht van niemand iets.. Mijn kat loopt dagelijks zonder mij in het losloopgebied tegenover ons huis. Die discussie is niet zo lang geleden ook al geweest.
Maar dan klaag je ook vast niet als jouw kat opgejaagd wordt door een aldaar loslopende hond? Aangezien dat een van de weinige plekken is waarop honden los mogen en er niets meer over blijft als het daar OOK niet meer kan?

Ik vind het raar als mensen zeggen dat dit moet kunnen.

Vervang op dit losloop/uitlaatterrein voor honden het woord "kat' met "loopse teef", dan vindt iedereen dat je daar dan ook niet mag komen.

Nou, dit komt eigenlijk op hetzelfde neer. Alleen het ene dier dat overal al los mag lopen, moet het ook hier kunnen en voor het andere dier (waarvan bewegingsvrijheid toch al enorm beperkt) moet het niet kunnen.

De maatschappij heeft echt een dubbele moraal en houdt beduidend meer van katten dan van honden. Aangezien de maatschappelijk houding t.o.v. katten veel toleranter is en naar honden toe ronduit onverdraagzaam.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

StormenRoxy schreef: het had ook zomaar een (loslopende )kat kunnen zijn die de verkeerde afslag had genomen..
ja jammer dan... als het lukt ze terug te roepen dan heeft ie geluk... kom nu toch... de honden moeten overal al aangelijnd lopen als ik in een losloopgebied loop gaan mijn honden los, kat of geen kat...
Dacht je nu echt dat ik het hele gebied ga uitkammen of daar geen loslopende katten zitten?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

Wat mij een beetje irriteert, is dat er plenty!!! mogelijkheden zijn hier om met je kat te lopen. Je hebt het kanaal waar je tot trouwens toe kan wandelen, parken, grote grasvlaktes, etc. Echt enorm veel mogelijkheden, maar waar honden dus niet hun behoefte mogen doen.
Dat kan alleen daar, op die uitlaatstrook.
Het is een veilige plek om je hond los te laten en te laten spelen met andere honden, dus dat gebeurt ook regelmatig.
Dan denk ik, ga lekker met de kat door de wijk wandelen bij deze andere gebieden, zodat ook de honden die niet zo van katten houden daar hun ding kunnen doen.

Zelf baal ik er ook van dat ik dagelijks enorm hard aan het trainen ben op katten en dat de enige losloopmogelijkheid hier in de buurt dan een beetje wordt verpest. Luna doet katten niks, maar wil ze wel opjagen.
Aan de lijn kan ik nu zonder trekken of blaffen, volgend, een kat passeren. Dat vind ik zelf al een hele prestatie.
Dat laat ik niet verpesten door loslopende katten op de uitlaatstrook, want gegarandeerd dat ze die dan even moet verjagen.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Jezus wat een gezeik over een kat die in een losloop plek vvor honden loopt.
Ten eerste is het niet verplicht om je hond van de lijn te doen.
En wie heeft jou verteld dat je meer rechten hebt dan die kat.
Kan iedereen wel gaan lopen zeiken over die hond waar mijn hond niet mee kan .
Of mijn hond gaat achter eenden of zwanen aan.
Of waarom moet dat fietspad nu net hier liggen .
Goh mijn hond springt die sloot in .
Dus alles wat betrekking op jouw hond heeft moet maar wijken.??
Kom op zeg je leeft niet alleen en ze zullen zich ook wel eens moeten schikken naar jouw hond.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef:Jezus wat een gezeik over een kat die in een losloop plek vvor honden loopt.
Kom op zeg je leeft niet alleen en ze zullen zich ook wel eens moeten schikken naar jouw hond.
Jeetje wat een opgefokte reactie. Ik geloof dat jij er meer adrenaline aan besteed dan ik hoor. :wink:
Maargoed, om even op je reactie terug te komen.
Nee, niet iedereen hoeft te wijken voor mijn hond en ik zeg ook dat die mevrouw in principe niks 'verkeerd' doet.
Maar de vergelijking met eenden en zwanen gaat niet helemaal op.
Dat katten en honden vaak niet goed samen gaan is algemeen bekend. En ja, je hebt uitzonderingen, maar over het algemeen zijn katten en honden niet de beste maatjes.
Voor katten zijn er geen regels waar die wel en niet mogen poepen. Ze zitten bij mij in de tuin te poepen, terwijl ik daar ook niet om heb gevraagd.
Als er dan 1 strook is in een hele wijk waar je 'legaal' je hond mag uitlaten (en katten dus overal), vind ik het een beetje 'zoeken' om daar dan met je kat te gaan lopen, terwijl de kat veel meer mogelijkheden heeft dan de hond in dit geval.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
bouvierpoedel
Zeer actief

Jou stoord het vreselijk , anders had je hier geen berichtje geplaatst.
Dat jouw hond niet met katten kan en dat je hem nu eindelijk aan de riem netjes naast je kan houden ivm katten is jou ding toch.??
Niet de schuld van die kat of eigenaar.
Kan ze wel volgens jou gaan wandelen in de wijk ,maar daar kan je haar ook tegen komen.
Mijn honden zijn ook niet lekker met katten en ik geloof dat mijn reu ze kapot bijt.
Maar dat is mijn probleem .
Je komt toch ook andere honden tegen wat niet klikt of weet ik wat al niet.??
Irisz
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef:Jou stoord het vreselijk , anders had je hier geen berichtje geplaatst.
Dat jouw hond niet met katten kan en dat je hem nu eindelijk aan de riem netjes naast je kan houden ivm katten is jou ding toch.??
Niet de schuld van die kat of eigenaar.
Kan ze wel volgens jou gaan wandelen in de wijk ,maar daar kan je haar ook tegen komen.
Mijn honden zijn ook niet lekker met katten en ik geloof dat mijn reu ze kapot bijt.
Maar dat is mijn probleem .
Je komt toch ook andere honden tegen wat niet klikt of weet ik wat al niet.??
Het stoort me niet vreselijk. Als je mijn beginpost goed hebt gelezen, zeg ik daarin dat deze mevrouw verder niets verkeerd doet. Ik vraag me dus alleen af wat andere mensen hier van vinden. Normaal dat ze dit doet, of toch wel lichtelijk onhandig.
Dat is alles.

In de wijk kan ik haar ook tegenkomen en kom ik ook tientallen andere katten tegen, maar daar loopt mijn hond altijd aan de riem en heb ik dus alle controle.
Op deze strook lopen de honden normaal los en heb je dus minder controle. Mijn hond doet katten niets, maar wil ze wel opjagen.
Daarom heb ik zoiets, gun de honden deze minimale plek om lekker te rennen en te spelen en benut alle andere plekken om met de kat te wandelen.
Ook voor het welzijn van de kat overigens. Mijn hond zal hem niks doen, maar veel honden wel.

En ja, je komt ook wel eens andere honden tegen met wie het niet klikt, maar dan negeert Luna die hond en loopt door. Lijkt me toch een heel andere situatie. Honden spreken hondentaal en kunnen dit soort dingen meestal zelf wel oplossen.
Honden en katten is een heel ander verhaal.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

iones schreef:
shanty schreef:Oh ik verwacht van niemand iets.. Mijn kat loopt dagelijks zonder mij in het losloopgebied tegenover ons huis. Die discussie is niet zo lang geleden ook al geweest.

Maar dan klaag je ook vast niet als jouw kat opgejaagd wordt door een aldaar loslopende hond? Aangezien dat een van de weinige plekken is waarop honden los mogen en er niets meer over blijft als het daar OOK niet meer kan?

Ik vind het raar als mensen zeggen dat dit moet kunnen.

Vervang op dit losloop/uitlaatterrein voor honden het woord "kat' met "loopse teef", dan vindt iedereen dat je daar dan ook niet mag komen.

Nou, dit komt eigenlijk op hetzelfde neer. Alleen het ene dier dat overal al los mag lopen, moet het ook hier kunnen en voor het andere dier (waarvan bewegingsvrijheid toch al enorm beperkt) moet het niet kunnen.

De maatschappij heeft echt een dubbele moraal en houdt beduidend meer van katten dan van honden. Aangezien de maatschappelijk houding t.o.v. katten veel toleranter is en naar honden toe ronduit onverdraagzaam.

Nee ik zal niet zeuren als de kat word opgejaagd ... Want dat kan ook in de straat gebeuren.
Dat is het risco dat ik mijn kat buiten laat lopen toch .. Hij kan morgen ook onder een auto komen. Het leven wat hij nu heeft lekker struinen door de bossen en weilanden kan ik hem binnen niet bieden hoor. Hoeveel krabpalen ik ook neer zet..

En btw is er hier genoeg losloopgebied voor honden dus hier is het niet het enigste plekje waar honden los kunnen lopen. En het gebied word omringt door vrijstaande huizen dus ja er lopen katten, konijnen en wat wel niet meer.

Je zit nu te zeuren over een kat maar in losloopgebieden zijn ook konijnen is dat geen probleem dan ??
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

bouvierpoedel schreef:Jezus wat een gezeik over een kat die in een losloop plek vvor honden loopt.
Heb je hem ook weer met zijn plank voor z'n kop. :80:

Het is in de praktijk zo: de kat heeft meer rechten dan de hond. Want zoals je weet mogen katten overal komen LOS en honden nergens op 1 enkel plekje na. En als mensen daar over klagen, dat dat ene kloteplekje OOK al geen optie is omdat daar OOK katten moeten komen, dan vind jij dat die mensen denken dat hun hond meer rechten heeft dan een kat? Verhoudingen zijn zoals wel vaker weer ver zoek bij jou.

En j e HOEFT je hond niet los te doen maar het is wel fijn als je hond het kan! Want honden hebben OOK behoefte aan vrijheid. Maar daar ging je weer even aan voorbij.
shanty schreef: Nee ik zal niet zeuren als de kat word opgejaagd ... Want dat kan ook in de straat gebeuren.
Dat is het risco dat ik mijn kat buiten laat lopen toch .. Hij kan morgen ook onder een auto komen. Het leven wat hij nu heeft lekker struinen door de bossen en weilanden kan ik hem binnen niet bieden hoor. Hoeveel krabpalen ik ook neer zet..

En btw is er hier genoeg losloopgebied voor honden dus hier is het niet het enigste plekje waar honden los kunnen lopen. En het gebied word omringt door vrijstaande huizen dus ja er lopen katten, konijnen en wat wel niet meer.

Je zit nu te zeuren over een kat maar in losloopgebieden zijn ook konijnen is dat geen probleem dan ??
Oke, dan ben je dus redelijk. En je snapt dat ook honden er behoefte hebben om los te lopen en te rennen en dat er die mogelijkheden moeten zijn neem ik aan.

En ja, er lopen katten, konijnen en van alles hier. GElukkig kunnen konijnen altijd ontkomen, tenzij ze niet gezond zijn. Hier op het erf is er al 2 keer een jong konijntje gepakt. Beide met dichte dikke ogen..... Leuk is het niet. Ook kunnen de katten wegkomen middels bomen en daar ben ik opgelucht om.
Het wordt alleen anders als zo'n katteneigenaar gaat zeiken dat zijn kat door mijn hond achtervolgt wordt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
bouvierpoedel
Zeer actief

iones schreef:
Heb je hem ook weer met zijn plank voor z'n kop. :80:
Zo ben je er ook weer.
Weer een poosje in je dwangbuis gezeten tot de medicijnen aan zouden slaan.
Niet gelukt zie ik. :blah: :piew: .

Het is in de praktijk zo: de kat heeft meer rechten dan de hond. Want zoals je weet mogen katten overal komen LOS en honden nergens op 1 enkel plekje na. En als mensen daar over klagen, dat dat ene kloteplekje OOK al geen optie is omdat daar OOK katten moeten komen, dan vind jij dat die mensen denken dat hun hond meer rechten heeft dan een kat? Verhoudingen zijn zoals wel vaker weer ver zoek bij jou.

En j e HOEFT je hond niet los te doen maar het is wel fijn als je hond het kan! Want honden hebben OOK behoefte aan vrijheid. Maar daar ging je weer even aan voorbij.
shanty schreef: Nee ik zal niet zeuren als de kat word opgejaagd ... Want dat kan ook in de straat gebeuren.

Oke, dan ben je dus redelijk. En je snapt dat ook honden er behoefte hebben om los te lopen en te rennen en dat er die mogelijkheden moeten zijn neem ik aan.

En ja, er lopen katten, konijnen en van alles hier. GElukkig kunnen konijnen altijd ontkomen, tenzij ze niet gezond zijn. Hier op het erf is er al 2 keer een jong konijntje gepakt. Beide met dichte dikke ogen..... Leuk is het niet. Ook kunnen de katten wegkomen middels bomen en daar ben ik opgelucht om.
Het wordt alleen anders als zo'n katteneigenaar gaat zeiken dat zijn kat door mijn hond achtervolgt wordt.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”