Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

*Topic niet meer in gebruik door TS*

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Re: *Topic niet meer in gebruik door TS*

Ongelezen bericht door duitse herder »

Zoek stok! schreef:
Tsja kijk er is theorie en praktijk. Ja, er is een hond aangelijnd. Maar er is er ook 1 los. Toen ik nog alles volgens de hondenforumregeltjes deed, riep ik dan terug en lijnde aan. Om vervolgens verbaasd te kijken dat de losse hond bij mijn hond komt buurten. Als je dat een aantal keer hebt meegemaakt, doe je dat dus niet meer.

Bram zou wel richting jouw roedel gaan als ik jou zou tegen komen. En ik zou hem daar niet van weerhouden als je ze los hebt lopen. Maar geloof het of niet, Bram heeft nooit gedoe als het om zo'n situatie gaat. Hij kijkt heel goed, communiceert en besluit heel vaak zelf geen kennis te gaan maken. Dan komt hij mooi weer terug trippelen en zeg ik 'was het een stomme reu Bram?' en krijgt hij een koekje. Ik maak in de praktijk nooit mee dat iemand z'n onaangelijnde honden bij zich houdt, dus ga dat bij Bram ook niet doen. Dan veroorzaak ik alleen maar problemen omdat hij dan onvoorbereid vijf honden op z'n rug krijgt.

Ik vind dat de hondenforumregeltjes vaak nogal ver staan van wat gebruikelijk is in losloopgebied. Als ik me druk zou gaan maken om elke keer dat er honden op mijn honden afkomen die proberen op te jagen, te patsen etc., dan had ik geen relaxed leven meer. Honden die teruggeroepen worden als er andere honden aankomen? Ik heb het werkelijk nog nooit meegemaakt.
Nou precies zeg. Ik ga gerust op een zonnige zondag na een hondenstrand midden in de zomer. Denk je dan echt dat iemand maar iets op de hond let? Laat staan zijn hond terug roept? Nee hoor en toch nooit problemen, hooguit baasjes die moeilik doen :mrgreen: Als ik een hond los zie en aan de riem, gaik er van uit dat beide redelijk sociaal zijn. Hoewel ik ook met aangelijnde Tuana en loslopende Noah loop in een losloopgebied. Wel ga ik op gezette tijden, zodat ik bekende honden tegen kom.
Perry en Noah

Afbeelding
IngeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door IngeK »

@Marc ik ga niet je stukken quoten want dan worden het van die ellenlange lappen.

Tuurlijk snap ik dat er een keer een hond op ons af kan komen maar de manier waarop de hond dan wel of niet geroepen wordt maakt voor mij wel een groot verschil. De vrouw die doodleuk doorloopt en zegt je het je handen vol of iemand die ook dan even de hond bij zich roept en verder loopt. Ik heb nu eenmaal 3 honden en ook al zijn ze allemaal erg lief met zijn 3en tegen 1 weet ik niet wat er gaat gebeuren dus ik neem dat risico niet. Een andere route is niet altijd mogelijk in mijn geval omdat ik op een pad langs een rivier loop. Ik ga dus al vaak net naast het pad staan zodat een ander er langs kan.

Als je wel een hond hebt aan de riem die uithaalt naar een hond die komt buurten en het niet snapt dus lekker de boel op loopt te ruien, vind ik niet dat die baas daar iets aan kan doen. Dat is het risico van het los laten lopen van je hond of het nu een pup of een bejaarde hond is.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

ik denk dat er een verschil zit tussen een echt druk bezet losloopgebied of een gebied waar je af en toe iemand tegenkomt :wink:
ik ga met banjer ook niet naar een druk losloopgebied,domweg omdat het daar de type hond niet voor is,en in een druk gebied verwacht ik eerlijk gezegd geen hond agressieve hond aan een lijn,want geheid dat ze komen buurten,aangezien jouw hond dat niet op prijs stelt ,ga je het toch niet bewust opzoeken :wink:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Dat is het ook Pepie. Als ik in een druk losloopgebied loop dan weet ik dat er vaak mensen zijn die niet opletten dus ik kom er ook zelden. In sommige gebieden waar honden los mogen kom ik wel omdat daar de mensen bij het zien van een aangelijnde hond hun hond bij zich roepen zodat iedereen plezier kan hebben van het gebied maar meestal wandel ik in aanlijn gebieden. Daar ga ik er niet vanuit dat honden los lopen en met los lopen bedoel ik ver van de baas. Een hond die op de voet loopt en passeerd heb ik geen problemen mee, dan is er een onzichtbare lijn. Maar een hond die aan komt rennen en gaat klieren heb ik een schurft aan in een aanlijngebied.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Pepie schreef:ik denk dat er een verschil zit tussen een echt druk bezet losloopgebied of een gebied waar je af en toe iemand tegenkomt :wink:
Dat denk ik ook ja. Ik laat Nando gewoon zonder lange lijn in een rustig gebied uit.
Dat gaat ook gewoon goed.
Maar in drukke gebieden heb ik hem ten eerste zelf slechter onder controle, ten tweede loopt er een ander slag honden en ten derde een ander slag baasjes.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Wat ben ik blij dat ik op tijden wandel dat 99% van nederland nog slaapt of al slaapt hoef iig niet bang te zijn iemand van hier tegen te komen :smile:

Ik las ergens over dat een gaatje ook niet normaal is, ik heb hier nu een reu die een gaatje in zijn oor heeft en echt dat is gewoon tijdens het spelen gebeurt hoor :19:
Kaya heeft een keer een pup gecorrigeerd (pup van onszelf) die had ook een gaatje in zijn oor, gewoon per ongeluk verkeerd terecht gekomen correctie :19:

Kaya was er meer van onder de indruk dan puplief :F:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Moos schreef:
dagmar88 schreef: En met stoeien heeft ze door een verkeerde inschatting ook wel eens een gaatje gemaakt. Had met die correctie ook kunnen gebeuren.

Om daar nou zo'n stampij over te maken... Kan gebeuren zo'n dingen; dan praat je even rustig met de eigenaar van de andere hond, kijkt beide honden na op verwondingen en als het allemaal mee valt loop je weer verder en zwaai je voortaan van een afstandje :U:
En toch zou ik niet blij zijn als jouw hond een gaatje in mijn hond bijt door 'een verkeerde inschatting' bij spelen. Dat een kortharige hond wat plekjes krijgt door wild spel, tuurlijk dat snap ik. Maar echt een gaatje bijten? En dan zeker in mijn honden die ook nog wel iets van vacht hebben.. Ik zou er niet raar boos over gaan doen ofzo hoor, maar ik vraag me dan wel af wie precies de verkeerde inschatting maakt: de hond in 'spel', of de baas die denkt dat zijn hond zo leuk kan spelen maar ondertussen :wink:

En bij een vreemde hond die mijn honden eens even lekker corrigeert door er een gaatje in te bijten, nou sorry hoor, dan denk ik niet "ach kan gebeuren". Als de baas het duidelijk ook erg vervelend vind ben ik verder heel redelijk en schappelijk hoor :mrgreen: , maar als er een baas bijstaat met een houding van "tja, ken gebeuren he? niet zeiken", dan ga ik niet bij de volgende ontmoeting leuk staan zwaaien van een afstandje :engel:
Nu ben je aan het verdraaien wat ik zeg; je hoeft er echt niet van uit te gaan dat ik zo'n nonchalante houding heb.
Ik kan prima inschatten wanneer mijn hond leuk aan het spelen is en wanneer het minder leuk wordt voor allebei hoor.
Met die van jouw zou ik haar zowiezo niet laten spelen; kleine hondjes lopen we voorbij.

Zij heeft dus inderdaad met spelen door het puntje van het oor van een ander gezeten. Dat werden wij ook niet blij van, 2 witte honden met een rooie vacht en een stuk oortje, maar wat doe je er aan?
Bij thuiskomst bleek dat zij een tand door haar lip had.
Met een stoeiende Ambull en een stafford van allebei nog geen jaar zit een ongeluk in een klein hoekje, lomper kan bijna niet :wink:

Mijn hond had een maand of wat terug wel een flinke jaap over haar snoet van een poedel die het nodig vond haar te bijten omdat ze aan zijn grassprietje snuffelde.
We zijn op een afstandje gaan staan, hebben even naar de honden gekeken, gevraagd of alles in orde was, nog even gepraat en allebei een andere kant op gelopen.
Nu zeggen we elkaar vanaf een afstandje gedag en houden we rekening met elkaar.

:U: Moet ik hier nu gaan posten over de verschrikkelijk agressieve poedel van die mevrouw en m'n hond trauma's toekennen? Nee, zo'n dingen kunnen nu eenmaal voor komen, praat het uit als 2 volwassenen en klaar.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

chrico schreef:Dat is het ook Pepie. Als ik in een druk losloopgebied loop dan weet ik dat er vaak mensen zijn die niet opletten dus ik kom er ook zelden. In sommige gebieden waar honden los mogen kom ik wel omdat daar de mensen bij het zien van een aangelijnde hond hun hond bij zich roepen zodat iedereen plezier kan hebben van het gebied maar meestal wandel ik in aanlijn gebieden. Daar ga ik er niet vanuit dat honden los lopen en met los lopen bedoel ik ver van de baas. Een hond die op de voet loopt en passeerd heb ik geen problemen mee, dan is er een onzichtbare lijn. Maar een hond die aan komt rennen en gaat klieren heb ik een schurft aan in een aanlijngebied.
Hier ben ik het helemaal mee eens. En soms zou ik willen dat ik een stevige DH aan de lijn had lopen ipv en klein cotonnetje. Bleven die grote schreeuwerds misschien bij mijn aangelijnde honden weg.
Afbeelding
gevni havanezers
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

blacky schreef:
chrico schreef:Dat is het ook Pepie. Als ik in een druk losloopgebied loop dan weet ik dat er vaak mensen zijn die niet opletten dus ik kom er ook zelden. In sommige gebieden waar honden los mogen kom ik wel omdat daar de mensen bij het zien van een aangelijnde hond hun hond bij zich roepen zodat iedereen plezier kan hebben van het gebied maar meestal wandel ik in aanlijn gebieden. Daar ga ik er niet vanuit dat honden los lopen en met los lopen bedoel ik ver van de baas. Een hond die op de voet loopt en passeerd heb ik geen problemen mee, dan is er een onzichtbare lijn. Maar een hond die aan komt rennen en gaat klieren heb ik een schurft aan in een aanlijngebied.
Hier ben ik het helemaal mee eens. En soms zou ik willen dat ik een stevige DH aan de lijn had lopen ipv en klein cotonnetje. Bleven die grote schreeuwerds misschien bij mijn aangelijnde honden weg.
nou nee dan zelfs heb je van die types die het leuk vinden dat hun hond overal op afrend en gaatjes maken in de keel van je DH omdat hij gromt
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

welnee, dan komen ze ook en de eigenaren vertellen je daarna wat voor een K*T hond je wel niet hebt :idea:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

o dat deden ze ook zo klein zwart geval kwam op hem afrennen gewoon in de straar tarzan trok zijn lip op gromt en die kleine etter beet hem zo in zijn nek en mijn hond was de slechterik
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind dus niet dat je je kan gaan beroepen op mijn hond was wel los maar liep aan "de onzichtbare lijn". Los is los en vast is vast. Simpel. Want als ze niet van je voet wijkt kan ze ook niet krijsend op de grond gehouden worden door dat hondje van 6 maanden lijkt mij. :19: En als ze permanent aan de voet loopt is een slap hangend lijntje dat je met 1 pink vast hebt ook niet erg oncomfortabel toch? Dan ziet tenminste iedereen dat ze vast zit want onzichtbare lijnen zijn niet echt zichtbaar voor mij :mrgreen:

Dus ik begrijp het heel goed dat mensen hun honden losgooien als jij of je dochter daar loopt. Zou ik ook doen. :19: Ik heb nl gemerkt dat de meeste honden aan "onzichtbare lijnen" bij passeren toch nog even hun neus onder de staart van mijn aangelijnde honden komen steken. FF snel van achter een snuffel onder hun reet. Dat gaat dan nl prima maar aangelijnd vinden ze dat niks. Dus dan net als de andere hond even los contact maken.

Zit een hond vast dan zal ik die van mij nooit loslaten. Dus het lijkt me handiger om bij een naar ik begrijp zeer angstige hond een riem te gebruiken. Straks is ze weggelopen of wordt ze aangevallen omdat ze zo angstig is. Dat lokt wel erg uit bij veel honden nl.
Afbeelding
IngeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door IngeK »

blacky schreef:En soms zou ik willen dat ik een stevige DH aan de lijn had lopen ipv en klein cotonnetje. Bleven die grote schreeuwerds misschien bij mijn aangelijnde honden weg.
zelfs met 2 DH's aan een lijn ontkom je daar niet aan hoor :)

Onzichtbare lijn is voor mij ook idd gewoon los.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

MARC_S schreef:
Ik vind dus niet dat je je kan gaan beroepen op mijn hond was wel los maar liep aan "de onzichtbare lijn". Los is los en vast is vast. Simpel. Want als ze niet van je voet wijkt kan ze ook niet krijsend op de grond gehouden worden door dat hondje van 6 maanden lijkt mij. :19: En als ze permanent aan de voet loopt is een slap hangend lijntje dat je met 1 pink vast hebt ook niet erg oncomfortabel toch? Dan ziet tenminste iedereen dat ze vast zit want onzichtbare lijnen zijn niet echt zichtbaar voor mij :mrgreen:

Dus ik begrijp het heel goed dat mensen hun honden losgooien als jij of je dochter daar loopt. Zou ik ook doen. :19: Ik heb nl gemerkt dat de meeste honden aan "onzichtbare lijnen" bij passeren toch nog even hun neus onder de staart van mijn aangelijnde honden komen steken. FF snel van achter een snuffel onder hun reet. Dat gaat dan nl prima maar aangelijnd vinden ze dat niks. Dus dan net als de andere hond even los contact maken.

Zit een hond vast dan zal ik die van mij nooit loslaten. Dus het lijkt me handiger om bij een naar ik begrijp zeer angstige hond een riem te gebruiken. Straks is ze weggelopen of wordt ze aangevallen omdat ze zo angstig is. Dat lokt wel erg uit bij veel honden nl.
Het is denk ik beter als je dat wat je vind naar het bureau gaat brengen want jouw bevindingen wisselen per dag, per hond, per baas. We weten nu wel dat je er alles aan doet om het verhaal een andere draai te geven en het liefst met zoveel tekst dat niemand uiteindelijk meer weet waar het om gaat. Dus doe er je winst mee en breng het weg wat je vind want ermee omgaan kan je niet :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

chrico schreef: Het is denk ik beter als je dat wat je vind naar het bureau gaat brengen want jouw bevindingen wisselen per dag, per hond, per baas. We weten nu wel dat je er alles aan doet om het verhaal een andere draai te geven en het liefst met zoveel tekst dat niemand uiteindelijk meer weet waar het om gaat. Dus doe er je winst mee en breng het weg wat je vind want ermee omgaan kan je niet :ok:
Ik denk dat ik zelf wel bepaal wat ik zeg en ik ben niet de enige die vind dat een hond niet aan "een onzichtbare riem" kan lopen in een aanlijngebied. :piew: Ik denk dat je zo alles wel recht kan lullen. Want laten we eerlijk zijn, als jouw honden aan "de onzichtbare riem" liepen dan kan het maar zo zijn dat de hond van de TS aan de onzichtbare 50 meter-longeerlijn liep. :smile: Waren ze dus allemaal aangelijnd, alleen onzichtbaar.... :blah:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

dagmar88 schreef:
:U: Moet ik hier nu gaan posten over de verschrikkelijk agressieve poedel van die mevrouw en m'n hond trauma's toekennen? Nee, zo'n dingen kunnen nu eenmaal voor komen, praat het uit als 2 volwassenen en klaar.
Als er inderdaad door beide partijen heel redelijk even 'nagepraat' kan worden vind ik het ook al snel goed hoor :wink: Mijn nu overleden hondje (6 kilo) heeft weleens letterlijk in de bek van een bull terrier gehangen, terwijl ik en omstanders dachten dat hij dood was (hij hield zich slap). Daar kon ook normaal over gepraat worden daarna, die baas vond het ook naar, en Vera heeft later nog met zijn volgende hond, ook een bull terrier overigens, heerlijk gespeeld.
In jouw eerdere berichtje waar ik op reageerde las ik echter een beetje een toon van "ach een gaatje meer of minder, kan 't schelen, niet zeuren", en daar ben ik dus wel weer een beetje allergisch voor. Als iemands hond zomaar even gaatjes in mijn hond bijt vind ik het bijzonder onprettig als de baas van die hond zijn schouders ophaalt en denkt "ach tja, moeten ze maar niet in de buurt komen". Maar excuses als ik dat dus verkeerd gelezen heb :wink:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

MARC_S schreef:en ik ben niet de enige die vind dat een hond niet aan "een onzichtbare riem" kan lopen in een aanlijngebied. :piew:
Met een :piew: erachter nog wel!
Nou ja, dan zal ik wel weer geen honden hebben, maar wormvormige aanhangsels ofzo.

Afbeelding
Overigens is dit wel losloopgebied, maar ze zullen nooit op andere honden afgaan (andere honden wel op hen, maar dat gaat geen gaatjes opleveren). En op deze manier loslopen kan prima met een gevaarlijke, aangelijnde Nikan naast ons lopend.

Afbeelding

En zijn er geen andere honden te bekennen, dan rennen ze met z'n tweeën rustig 50 meter bij ons weg. Maar nóóit naar een andere hond.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

duitse herder schreef:
Zoek stok! schreef:
Tsja kijk er is theorie en praktijk. Ja, er is een hond aangelijnd. Maar er is er ook 1 los. Toen ik nog alles volgens de hondenforumregeltjes deed, riep ik dan terug en lijnde aan. Om vervolgens verbaasd te kijken dat de losse hond bij mijn hond komt buurten. Als je dat een aantal keer hebt meegemaakt, doe je dat dus niet meer.

Bram zou wel richting jouw roedel gaan als ik jou zou tegen komen. En ik zou hem daar niet van weerhouden als je ze los hebt lopen. Maar geloof het of niet, Bram heeft nooit gedoe als het om zo'n situatie gaat. Hij kijkt heel goed, communiceert en besluit heel vaak zelf geen kennis te gaan maken. Dan komt hij mooi weer terug trippelen en zeg ik 'was het een stomme reu Bram?' en krijgt hij een koekje. Ik maak in de praktijk nooit mee dat iemand z'n onaangelijnde honden bij zich houdt, dus ga dat bij Bram ook niet doen. Dan veroorzaak ik alleen maar problemen omdat hij dan onvoorbereid vijf honden op z'n rug krijgt.

Ik vind dat de hondenforumregeltjes vaak nogal ver staan van wat gebruikelijk is in losloopgebied. Als ik me druk zou gaan maken om elke keer dat er honden op mijn honden afkomen die proberen op te jagen, te patsen etc., dan had ik geen relaxed leven meer. Honden die teruggeroepen worden als er andere honden aankomen? Ik heb het werkelijk nog nooit meegemaakt.
Nou precies zeg. Ik ga gerust op een zonnige zondag na een hondenstrand midden in de zomer. Denk je dan echt dat iemand maar iets op de hond let? Laat staan zijn hond terug roept? Nee hoor en toch nooit problemen, hooguit baasjes die moeilik doen :mrgreen: Als ik een hond los zie en aan de riem, gaik er van uit dat beide redelijk sociaal zijn. Hoewel ik ook met aangelijnde Tuana en loslopende Noah loop in een losloopgebied. Wel ga ik op gezette tijden, zodat ik bekende honden tegen kom.
naar zoiets zal ik dus ook nooit gaan, van mij heb je dus nooit geen last als je naar zulke gebieden gaat... ik moet er niet aan denken...
Maar ik verwacht dus wel in de gebieden waar ik loop dat mensen hun hond bij zich roepen als ik dit ook doe met mijn honden. Zie ik dat ze dat niet doen dan roep ik ze dat wel toe...
Indien mogelijk loop ik altijd een andere kant op maar soms is dit simpelweg niet mogelijk.
Overigens worden honden van een maand of 6 hier niet meer als pup gezien, ook niet door Xena... ze zijn hun puppycredits al lang verloren op die leeftijd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Ik vind dus niet dat je je kan gaan beroepen op mijn hond was wel los maar liep aan "de onzichtbare lijn". Los is los en vast is vast. Simpel.
Nee Marc, zo simpel is dat niet... ik roep mijn honden niet voor niets bij me doe ze ook niet vast over het algemeen omdat ik ze dan juist opjut op dat moment.
Laat ik ze naast me zitten/liggen/lopen is er weinig aan de hand.
Lijkt me toch duidelijk voor jou dat als jij ziet dat ik mijn honden bij me roep, dat dit niet voor jan lul is...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Marion. schreef: Nou ja, dan zal ik wel weer geen honden hebben, maar wormvormige aanhangsels ofzo.
Mag ik even lachen? Het staat er heel leuk.. :smile:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Moos schreef:
dagmar88 schreef:
Als er inderdaad door beide partijen heel redelijk even 'nagepraat' kan worden vind ik het ook al snel goed hoor :wink: Mijn nu overleden hondje (6 kilo) heeft weleens letterlijk in de bek van een bull terrier gehangen, terwijl ik en omstanders dachten dat hij dood was (hij hield zich slap). Daar kon ook normaal over gepraat worden daarna, die baas vond het ook naar, en Vera heeft later nog met zijn volgende hond, ook een bull terrier overigens, heerlijk gespeeld.
In jouw eerdere berichtje waar ik op reageerde las ik echter een beetje een toon van "ach een gaatje meer of minder, kan 't schelen, niet zeuren", en daar ben ik dus wel weer een beetje allergisch voor. Als iemands hond zomaar even gaatjes in mijn hond bijt vind ik het bijzonder onprettig als de baas van die hond zijn schouders ophaalt en denkt "ach tja, moeten ze maar niet in de buurt komen". Maar excuses als ik dat dus verkeerd gelezen heb :wink:
:N: oeh, wat naar! Da's dan ook weer begrijpelijk...
Nee, na ervaring met een hond (reu) met angst agressie wordt je vanzelf wel heel oplettend en voorzichtig. :wink:
Zelfs wanneer je expres buiten de normale uren naar gebieden gaat waar duidelijk is aangegeven dat er aangelijnd moet worden gelopen en notabene met een hond aan de korte riem mét muilkorf vinden mensen het nog heel normaal om hun 'pups' van 6 maanden tot een jaar op je af te laten stieren.
Want 'alleen gestoorde honden doen pups iets' of 'het is nog een pup en dat gaat áltijd goed'.
En daar zat ik dan heel schaamtelijk boven op z'n rug om hem in bedwang te houden :smile:
Marion.

malinois schreef:Lijkt me toch duidelijk voor jou dat als jij ziet dat ik mijn honden bij me roep, dat dit niet voor jan lul is...
Precies, en met welke reden dan ook. We liepen een keer een lange wandeling en in de verte kwam een mevrouw met een loslopende Beagle aan. Uiteraard roep ik dan ook mijn honden bij me, en óf ik laat ze even naast ons zitten in de berm, óf in dit geval lijnden we ze aan en liepen verder. De mevrouw tegemoet. De mevrouw deed (keurig) haar Beagle ook aan de lijn. Ik riep naar haar dat dat niet nodig was, dat ik mijn honden aanljinde omdat ze loops waren.

Je weet gewoon niet met welke reden iemand zijn honden bij zich roept, en het zou prettig zijn dat iedereen die ziet dat een tegenligger aangelijnd wordt (of onder appèl gehouden wordt) dat ook met zijn eigen hond zou doen.
Marion.

LéonieHonden schreef:
Marion. schreef: Nou ja, dan zal ik wel weer geen honden hebben, maar wormvormige aanhangsels ofzo.
Je mag best lachen hoor ;)
_Leonie
Zeer actief

Marion. schreef:
LéonieHonden schreef:
Je mag best lachen hoor ;)
Fijn. Niks persoonlijks verder hoor (Saar en Miep lijken me heel leuk) maar in combinatie met die foto stond het er gewoon heel leuk. :ok:
Marion.

LéonieHonden schreef:Fijn. Niks persoonlijks verder hoor (Saar en Miep lijken me heel leuk) maar in combinatie met die foto stond het er gewoon heel leuk. :ok:
Saar en Miep zíjn gewoon leuk :pffff:
Maar ik vond deze foto ook grappig (van Machie). En toont precies waarom ik zo relaxed door het bos wandel. En de dames ook gewoon kris/kras over het pad voor de neus van aangelijnde Nikan langs kunnen lopen. Ze hebben hem toch regelmatig een weekend meegemaakt, maar Nikan heeft het nooit nodig gevonden om ze te corrigeren.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

malinois schreef:
MARC_S schreef:
Ik vind dus niet dat je je kan gaan beroepen op mijn hond was wel los maar liep aan "de onzichtbare lijn". Los is los en vast is vast. Simpel.
Nee Marc, zo simpel is dat niet... ik roep mijn honden niet voor niets bij me doe ze ook niet vast over het algemeen omdat ik ze dan juist opjut op dat moment.
Lijkt me toch duidelijk voor jou dat als jij ziet dat ik mijn honden bij me roep, dat dit niet voor jan lul is...
en toch zou een ander dan juist kunnen denken ,oh ze lijnt ze niet aan zal wel meevallen dan,misschien doet ze dat wel voor mij ,en dan roepen dat die van haar niks doet :lol:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pepie schreef:
malinois schreef:
MARC_S schreef:
en toch zou een ander dan juist kunnen denken ,oh ze lijnt ze niet aan zal wel meevallen dan,misschien doet ze dat wel voor mij ,en dan roepen dat die van haar niks doet :lol:
ik heb dat echt nog nooit meegemaakt (dat ze de honden alsnog gewoon door laten lopen naar die van mij toe) dus blijkbaar kijk ik boos genoeg :mrgreen:
als ze roepen 'die van mij doet niks' (dat gebeurd nog weleens) dan zeg ik 'die van mij wel' en dan zijn ze ineens heel snel hoor :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

dagmar88 schreef: Zelfs wanneer je expres buiten de normale uren naar gebieden gaat waar duidelijk is aangegeven dat er aangelijnd moet worden gelopen en notabene met een hond aan de korte riem mét muilkorf vinden mensen het nog heel normaal om hun 'pups' van 6 maanden tot een jaar op je af te laten stieren.
Daar snap ik dan ook weer helemaal niks van hoor. Dat is gewoon asociaal gedrag in aanlijngebied (van de bazen van die 'pups' dan he :wink: ).
Ik loop nu met loopse Vera veel in aanlijngebied waar loslopen wordt gedoogd, zo'n 'grijze zone' zeg maar :mrgreen: Ik laat mijn honden daar ook los als het heel rustig is met wandelaars/fietsers, dus ik doe net zo goed mee aan dat gedogen. Maar loopse Vera lijn ik dus 500 meter vantevoren al aan als ik een stip van een andere hond in de verte zie. Als zo'n baas dan ook aanlijnt zonder dat ik heb moeten roepen "is dat een reu? zij is loops", sla ik steil achterover van verbazing :wink: Ik lijn haar aan omdat ik dan meer grip op een eventuele geile reu heb, maar ik heb niet eens meer de illusie dat mensen ook aan gaan lijnen omdat ik dat doe. En dan is dit heeeeel rustig gebied hoor, 8 van de 10 keer komen we helemaal geen andere honden tegen. Maar toch, die ene verdwaalde hond die we dan tegenkomen wordt zeeeer zelden aangelijnd omdat ik de mijne aangelijnd heb. Ik vind het een prima regel, dat aanlijnen als je een andere aangelijnde hond ziet, maar ik maak het maar heel weinig mee in 'het echte leven'.
En daar zat ik dan heel schaamtelijk boven op z'n rug om hem in bedwang te houden :smile:
Kijk, dat vind ik dan weer heel netjes :ok:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief

Marion. schreef:
LéonieHonden schreef:Fijn. Niks persoonlijks verder hoor (Saar en Miep lijken me heel leuk) maar in combinatie met die foto stond het er gewoon heel leuk. :ok:
Saar en Miep zíjn gewoon leuk :pffff:
Maar ik vond deze foto ook grappig (van Machie). En toont precies waarom ik zo relaxed door het bos wandel. En de dames ook gewoon kris/kras over het pad voor de neus van aangelijnde Nikan langs kunnen lopen. Ze hebben hem toch regelmatig een weekend meegemaakt, maar Nikan heeft het nooit nodig gevonden om ze te corrigeren.
Ja, lijkt me inderdaad relaxed wandelen. Ze komen ook rustig over en Nikan zal dan ook geen reden hebben lijkt me om ze te corrigeren.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

malinois schreef:
MARC_S schreef:
En daarbij is zo'n 'onzichtbare lijn' (ik noem het gewoon appèl :wink: ) heel goed zichtbaar. Als Billy naast moet dan loopt 'ie ook echt tegen m'n knie aan geplakt en kijkt alleen maar naar mij. Tot ik 'm weer 'vrij' geef. Silka kan het ook maar vertrouw ik niet helemaal en haar zal ik voor de zekerheid wel aanlijnen, als dat nodig is.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”