Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jonna laten wennen aan het pension?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

DjockPuck
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Jack Russels

Re: Jonna laten wennen aan het pension?

Ongelezen bericht door DjockPuck »

Onze honden gaan gewoon mee.
Wij hebben een caravan en als die op de oprit komt, zijn ze niet te houden.
Ik heb ze één keer in een pension bij de Efteling gehad. Samen in een hokje.Voor één dagje.
De oppasmeneer zei me dat hij nog nooit iemand had gehad die zo vaak kwam kijken.
Mijn man zei nog:"het zijn haar kinderen". :lol1: Terwijl die lekker in de Efteling liepen hoor.
Maar wij zoeken altijd campings uit waar honden welkom zijn, liefst met water.
En niet te lang reizen. Maar meestal slapen ze in de auto.
Kun je de hond niet mee nemen?
Groetjes Willy, Djock en Puck

Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Hutsje schreef:
Aimee schreef:Ik snap niet zo waar het toch altijd vandaan komt dat een hond het zo zielig heeft
als het niet bij de baas is. Een hond kan ook lol hebben zonder de baas, en ook in een pension. :19:
dat geldt niet voor alle honden. ik hoef kiefer echt niet in een pension te stoppen, die kan er al slecht tegen als hij thuis is als ik voor langere tijd er niet ben, lijfje daarentegen maakt het geen bal uit, zolang er maar vreten is :smile: .
Tuurlijk, er zullen best uitzonderingen zijn, maar ik denk dat de baas zelf soms denkt dat hun hond enorm afhankelijk is van hen, maar waarbij dat in werkelijkheid enorm meevalt. Ik heb maar zelden meegemaakt dat er echt honden wegkwijnen in het pension waar ik heb gewerkt. De meeste hadden de grootste lol tijdens de wandelingen en op de speelvelden met andere honden, en verdwenen vervolgens in dromenland in hun eigen mand.
Lieke67
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieke67 »

Tja een keer moet toch de eerste keer zijn dus ik denk wel dat we het gaan doorzetten. Jonna bij onze eerdere oppas achterlaten met twee honden waar ze bang van is vind ik niet zo slim. Vorige keer kwam ze trillend terug:(
Bij het pension worden de honden drie keer uitgelaten, mogen ze spelen met hondjes van gelijke grootte en als het met een hondje goed klikt, mogen ze samen in de kennel. Jonna is wel een heel sociaal hondje, houdt erg van spelen met andere hondjes en als ze dan ook nog gezelschap in de kennel krijgt zal het toch wel goed komen lijkt me?
Waarom ik haar niet zo makkelijk achterlaat bij iemand die ik niet ken is dat je nooit weet hoe die persoon met haar om zal gaan. Bij een goed bekend staand pension mag je er toch vanuit gaan dat het met de omgang wel goed zit?!
Ik moet zelf maar door de zure appel heen bijten denk ik, ben ws gewoon veel te bezorgd.
Meenemen kan wel, maar dan moet je ook op vakantie continu rekening houden met je hond. En we houden idd van slenteren door leuke stadjes, musea, en voor de kinderen pretpark/dierentuin, dus dan zou ze achter moeten blijven in het vakantiehuis. Volgens mij is ze dan beter uit in een pension dan alleen in een vreemde omgeving :jank:
Zolang mensen denken dat dieren niet voelen, zullen dieren voelen dat mensen niet denken...
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Aimee schreef:
Hutsje schreef:
Aimee schreef:Ik snap niet zo waar het toch altijd vandaan komt dat een hond het zo zielig heeft
als het niet bij de baas is. Een hond kan ook lol hebben zonder de baas, en ook in een pension. :19:
dat geldt niet voor alle honden. ik hoef kiefer echt niet in een pension te stoppen, die kan er al slecht tegen als hij thuis is als ik voor langere tijd er niet ben, lijfje daarentegen maakt het geen bal uit, zolang er maar vreten is :smile: .
Tuurlijk, er zullen best uitzonderingen zijn, maar ik denk dat de baas zelf soms denkt dat hun hond enorm afhankelijk is van hen, maar waarbij dat in werkelijkheid enorm meevalt. Ik heb maar zelden meegemaakt dat er echt honden wegkwijnen in het pension waar ik heb gewerkt. De meeste hadden de grootste lol tijdens de wandelingen en op de speelvelden met andere honden, en verdwenen vervolgens in dromenland in hun eigen mand.
nou dat vind ik ook niet echt een goed plan met en volwassen bmreu ;). en dat is echt geen uitzondering hoor. en ik denk niet dat het zo is met kiefer, het IS echt zo, zelfs als hij dus thuis bij zijn andere baas is. kan echt hoor. pien was ook net zo uds ik vind het niet heel raar of uitzonderlijk.
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Off topic, mooie BM heb je :I: mn ouders hebben er ook 1, een hele stevige dame;) Lekker knuffeltje is dat.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Martijn schreef:
Nanna schreef:
Jij brengt zelfs je eigen hond weleens naar een prima pension
als dat zo uitkomt.
Als je het verschil tussen 5 uur en een week of twee niet ziet gaan we elkaar niet begrijpen.
Dat zal wel belangrijk voor je zijn.
Intentie en gevoel kan bij alle 2 hetzelfde zijn toch.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Hutsje
Zeer actief

_Inge_ schreef:Off topic, mooie BM heb je :I: mn ouders hebben er ook 1, een hele stevige dame;) Lekker knuffeltje is dat.
tnx! hij komt uit zweden ;)
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Even een heel eind terug in de discussie:
Martijn schreef: Voor zo'n klein hondje zou ik trouwens altijd wel een privelogeerplekje kunnen vinden.
Wat Martijn zegt. Volgens mij bood iemand anders het ook al aan, maar zo'n krummel mag hier ook best logeren. En ik denk dat als je een serieuze oproep zou plaatsen, je wel tien logeeradressen kan vinden hier, dan kan je nog kiezen ook. En dan kan je gaan miepen over 'vreemde mensen', maar forummensen zijn in mijn ogen toch heel wat minder vreemd dan pensions. En als je op het forum gooit dat je hond gaat logeren bij X en X is een engerd met enge honden die kleine hondjes opvreten, nou, dan hoor je dat ook snel genoeg. :D

Ik zou mijn honden als het moest 100x liever naar een bekende in de buurt of iemand van dit forum brengen dan naar een pension.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Hutsje schreef:
_Inge_ schreef:Off topic, mooie BM heb je :I: mn ouders hebben er ook 1, een hele stevige dame;) Lekker knuffeltje is dat.
ah ok extra speciaal :mrgreen: Heb geen idee waar die van mn ouders vandaan komt, ze is echt mega.. volgens mij beetje te breed/groot voor een teefje :N:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

_Inge_ schreef:
Hutsje schreef:
ah ok extra speciaal :mrgreen: Heb geen idee waar die van mn ouders vandaan komt, ze is echt mega.. volgens mij beetje te breed/groot voor een teefje :N:
ja, ze fokken tegenwoordig in nl alleen maar op kilo's. groot en breed dus, grote koppen met veel te veel rimpels. het atletische is helaas ver te zoeken. ik ben wel benieuwd naar een foto ;)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”