SandraH schreef:smoekie schreef:Nog 1x dan. “Zij” (TS) is naar de DA geweest. Ik kan me persoonlijk niet voorstellend dat zij bij de DA niet zoals zij wel hier deed zou hebben verteld dat de hond 15 teken had. Daarbij kan ik me ook totaal niet voorstellen dat de betreffende DA niet zou hebben gezegd voor de zekerheid een onderzoek te laten doen. Die van mij had er destijds 2 en de DA adviseerde mij zelfs nog (omdat het 3 dgn later was) Nell er toch op te laten onderzoeken, uiteraard zal dit wel weer uit “geldbelag” zijn geweest

Desalniettemin deed ik het graag en had ik het er graag voor ove en zo duur vond ik het nou ook weer niet.
Nog 1x dan van mijn kant...maar dan ook echt de laatste x in reactie op jou...
Die discussie zal je met Joe aan moeten gaan. Ik kan jou niet vertellen hoe lang die teken er al op hebben gezeten. Als mijn honden hier door een nest hebben gebanjerd in het bos (ja, nu wel...bos...), dan ga ik daarvoor echt niet naar een dierenarts voor uitgebreid tekenonderzoek. Ga ik dat melden bij mijn dierenartspraktijk (die overigens ook in datzelfde gebied woont en regelmatig zijn honden daar laat lopen), doet hij het nog net niet af als onzin. Ik heb de tijd om de boel binnen 24 uur eraf te krijgen. Als er geen ziekteverschijnselen zijn, is het onzinnig om prefentief antibiotica te verstrekken. En al zeker niet aan 1 van mijn honden.
http://www.lymenet.nl/info/teken-verwijderen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
En dat is toch ook wat ik zeg. Ik kan me met hetgeen wat Joe hier verteld niet voorstellen (gezien de foto's) dat de honden dagelijks in het bos worden uitgelaten. Vandaar dat ik dan ook vermoed dat die 15 teken er wel degelijk langer op hebben gezeten dan 24-48 uur. Persoonlijk zou ik daar idd wel door de DA een onderzoek op laten doen. Maar goed, dat is natuurlijk ieder voor zich.
SandraH schreef:smoekie schreef:Maar goed, zoals gezegd is er hier toch wat “langer” overheen gegaan dan bij Mal of bij jou. Een “paar” uur of meer dan 24-48 vind ik toch wel een dusdanig verschil hoor. Daarbij komt het nu ff op mij over alsof die teken “niks” kwaad doen terwijl ik topics heb gelezen waarin de 1 na de ander dusdanig in paniek was en aangeraden werd onderzoek te laten doen

Dat weten we dus niet. Zolang Joe zelf daar geen duidelijk antwoord op kan geven, heeft 'onze' discussie niet zoveel nut.
Heb je ook wel gelijk in. Maar dat vermoeden heb ik dus wel (dat die teken er lang op hebben gezeten, of in ieder geval,langer dan 24 uur) en ja, ik ehb idd wel een beetje het idee alsof het allemaal "overtrokken" is en het niet uitmaakt dat die hond 15 teken op zijn kop had.
SandraH schreef:smoekie schreef:Het zal dan wel. De rest van geschreven wordt achterwege gelaten. Ik blijf erbij dat het “asiel” noch iets kan doen aan die teken, noch iets kan doen aan ’t ontstoken tandvlees. Blijft over de vieze vacht.

en ook daar kan ik niet anders zeggen dat die van ons ook 1 grote klittebol was (bouvier) als die in de regen was meegeweest en lekker door de “shit” had liggen rollen.
Dat is een punt wat ik je na moet geven. Het KAN gebeuren dat je hond vreselijk onder de bagger kan zitten, zelfs op een 'hondencreche'. Ik heb dat zelf ervaren, omdat ik daar een paar maanden gedwongen gebruik van heb moeten maken. Maar dan praat ik over een erg jonge Golden die zo gek als een deur was, zich graag ingroef op de speelweides en ik weer als draadhaar mee terug kon nemen. Ikzelf kan me eerlijk gezegd niet zo voorstellen dat de betreffende hond het enthousiasme bezit van mijn destijds grote pup van 1,5 jaar oud. De bagger zal ergens van komen........alleen Joe kan daar een oordeel over vellen. Niet ik, want ik ken dat asiel verder niet.
Ik ook niet. Ik kan alleen oordelen op hetgeen ik zie. En hetgeen ik zie zijn schone onderkomens e.d. Dus ja. Het zou maar zo kunnen zijn. (Dat weet je niet) dat Joe daar is gekomen nadat ze een boswandeling hebben gemaakt en de honden daar dusdanig vies van zijn geworden dat je dan natuurlijk al snel "conclusies" trekt

Dat weet je gewoon niet
SandraH schreef:smoekie schreef:Ik kan niet anders dan zeggen dat het alleen maar voor t “asiel” zou pleiten als zij de honden idd mee zouden nemen voor een boswandeling. En dat ze de honden niet onder de douche zetten na een regenbui met alles wat daarbij hoort, tja sorry hoor. Ik kan het me wel voorstellen als je het moet doen zonder overheidssubsidie e.d.

Dan moet je daar wel de man- en daadkracht voor hebben als asiel- en pensioneigenaar. Gezien de info die ik tot mijn beschikking heb gekregen, zal dat een heikel punt zijn waarover ik op een openbaar forum niet in discussie ga. Daar is dan de LID een partij voor, lijkt me.
Tja, ik ben daarin gewoon een beetje anders denk ik. Ik zie niet in op welke wijze deze mensen "geld verdienen" aan de honden en wat voor hun het nut heeft om de honden dusdanig te verwaarlozen. Ze krijgen geen subsidie niks. Nagenoeg alles is als ik het goed begrepen heb voor eigen rekening (en misschien donaties o.i.d.)
Persoonlijk kan ik me gewoon heel moeilijk voorstellen dat zoals hier nu het geval is het mensen zou betreffen die de honden verwaarlozen om er maar zo veel mogelijk "geld" uit te halen. Welk geld? Dat kleine beetje wat jij (algemeen gesproken) moet betalen als je een hond uit het asiel haalt? Kan me zo voorstellen dat die kosten nu niet bepaald levensonderhoudend zijn. Misschien als ze er 15 per maand herplaatsen. En dan nog.