truusje schreef:chrico schreef:truusje schreef:Dus als ik met mijn vrolijke cockerpup van 6 mnd [ want ja een hond van 6 mnd is nog een pup] in een losloopgebied loop, mag ik blij zijn dat ze er zonder kleerscheuren vandaan komt?
Moet ik zo;n jonge hond nu leren niet op andere honden af te lopen omdat ze anders lek gebeten wordt?
Moet niet gekker worden hoor.
Tandjes en een snauw oke, prima zelfs, maar echt doorbijten bij zo'n jonge hond?
Zo lek als een zeef
Joepieeeeeeeee er is nu zelfs al doorgebeten

Vind het fijn voor je dat je er zo om moet lachen, maar mijn berichtje was eigenlijk meer in het algemeen bedoeld, dus niet refererend aan het verhaal van TS en aan jouw honden dus.
Er zijn best wat mensen hier die vinden het nogal abnormaal om een jonge hond in een loslaatgebied los te laten. Omdat er mensen met honden zijn die niet kunnen garanderen dat een andere hond zonder kleerscheuren het losloopgebied weer kan verlaten.
Het is helemaal niet abnormaal een jonge hond los te laten in losloopgebied; maar dan wel er mee aan het werk gaan en zorgen dat hij/zij naast je komt lopen of even aanlijnen als er een hond die je nog niet kent (of waarvan je weet dat het niet goed gaat) aan komt.
Zeker in ons geval is echt niet iedereen gediend van een 'pitbull' die op hun hond afgerent komt... Zij weten ook niet wat voor vlees ze in de kuip hebben.
Dat betekent niet dat je hond nooit op een ander af zal rennen; een hond is nooit honderd procent gehoorzaam (en zeker een pup/puber niet!) en dat is dus een risico. Maar je hoeft het ook niet aan te moedigen omdat het zo lief en aandoenlijk is.
Met 6 maanden zijn ze trouwens ver door hun puppy credits heen hoor
Charlie heeft gisteren nog een 'pup'van 6 maanden gecorrigeert omdat hij wel erg opdringerig was en onduidelijke signalen gaf (eerst zo laag mogelijk met de staart tussen z'n benen aan d'r pruim en bek likken en vervolgens lekker dominant op dr rug lopen fietsen).
En met stoeien heeft ze door een verkeerde inschatting ook wel eens een gaatje gemaakt. Had met die correctie ook kunnen gebeuren.
Om daar nou zo'n stampij over te maken... Kan gebeuren zo'n dingen; dan praat je even rustig met de eigenaar van de andere hond, kijkt beide honden na op verwondingen en als het allemaal mee valt loop je weer verder en zwaai je voortaan van een afstandje
Beetje lullig om zo'n situatie meteen te benutten om je ongenoegen te uiten over rassen die je niet aanstaan en de eigenaren daar van.
Ik zie geen reden waarom ik in een losloopgebied mijn hond niet even voor de zekerheid aan zou kunnen lijnen als ik een nieuw baasje met onbekende hond(en) aan zie komen lopen.
Door de meeste mensen wordt dat wél gewaardeerd.