Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Heeft jouw hond ooit al eens iemand gebeten?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Heeft jouw hond ooit al eens iemand gebeten?

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Mijn honden Leakense en bouvier hebben al menig maal gebeten .
Iemand recht in d'r muil.
Iemand in haar boven been.
Iemand in d'r bil.
Iemand .......................
En ik ga er vanuit dat het altijd weer kan gebeuren.
Waar mensen en honden samenleven kun je dat nooit voor komen.
Mijn honden hebben een andere belevings wereld en motieven dan mij.
En daarnaast zijn bouviers eigenlijk ook nog waak en verdedigings honden.
Mijn poedels hebben nog noit iemand gebeten .
Je moet alles wel in de juiste setting beoordelen waarin en hoe het gebeurd.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
miko
Zeer actief

Ongelezen bericht door miko »

bouvierpoedel schreef:Mijn honden Leakense en bouvier hebben al menig maal gebeten .
Iemand in d'r bil.
ervan uitgaande dat diegene die "recht in d'r muil" is gebeten door jou hond geen inbreker of belager was lijkt het me verstandiger dat jij met je honden op een onbewoond eiland gaat wonen want echt normaal is het niet wat jou honden doen.

Ik geef je 100 % garantie dat als een hond, van wie dan ook, mij zonder reden in mijn muil bijt de dierenarts er een spuit in gaat zetten of ik help hem eigenhandig van deze wereld af.
bouvierpoedel schreef:Waar mensen en honden samenleven kun je dat nooit voor komen

dat kan je wel en is jou verantwoordelijkheid, als je die verantwoordelijkheid niet kan dragen ben je geen hond waardig. Een ezel stoot zich geen 2 x aan dezelfde steen, maar jij meer dan 4 x zoals je zelf schrijft.
bouvierpoedel schreef:En daarnaast zijn bouviers eigenlijk ook nog waak en verdedigings honden.
wat een slap excuus, alsof je van een waakhond mag verwachten dat ie te pas en te onpas mensen bijt....
bouvierpoedel schreef:Je moet alles wel in de juiste setting beoordelen waarin en hoe het gebeurd.
vermeld die setting dan voordat je vol trots schrijft dat je hond iemand recht in d'r muil heeft gebeten, anders krijg je reacties zoals die van mij.

On topic: van al onze honden, 9 totaal (waaronder 2 bouviers) heeft er nooit 1 een mens gebeten.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

bouvierpoedel schreef:Mijn honden Leakense en bouvier hebben al menig maal gebeten .
Iemand in d'r bil.
En ik ga er vanuit dat het altijd weer kan gebeuren.
Waar mensen en honden samenleven kun je dat nooit voor komen.
Mijn honden hebben een andere belevings wereld en motieven dan mij.
En daarnaast zijn bouviers eigenlijk ook nog waak en verdedigings honden.
Mijn poedels hebben nog noit iemand gebeten .
Je moet alles wel in de juiste setting beoordelen waarin en hoe het gebeurd.
Dan is het toch aan jou om dit te voorkomen. Niet om het constant weer te laten gebeuren.
Als ik ze hier de vrije hand geef gebeuren er waarschijnlijk ook ongelukken, en dat mag niet.

De enige die ze geoorloofd mogen bijten is als iemand hier onuitgenodigd achter komt, maar dat kan niet zomaar want alles is áltijd standaard op slot, uit voorzorg.
En als wij aangevallen worden.
bouvierpoedel
Zeer actief

Natuurlijk maar je hebt niet overal de hand in.
Als ik waarschuw en mensen doen toch hun zin .
Dan mag hij van mij hoor.
Als jij van mij de waarschuwing krijgt om in de deuropening te blijven staan omdat mijn teef die puppen heeft kan bijten.
En dan toch heel vlug naar voren stappen met je hand en kop naar beneden om Itam te aaien die in haar werpkist ligt.
Ja dan .............kan ik er eerlijk gezegt ook niet om rouwen.

Als stagiare al een paar keer gewaarschuwd is om mijn Leakense en boef niet te storen als zij op hun eigen plaatsje liggen te slapen.
En dan nog met een boel bombarie achter mijn rug om naar mijn honden loopt met OOhhhh liggen jullie zo lief bij elkaar hé....
Ja dan heb ik van eigen schuld dikke bult.

Dus je kunt wel zeggen ik moet voorkomen dat mijn honden niet kunnen bijten.
Maar dan moet ik ze bij ieder mens vandaan houden .
Want iedere hond kan in principe bijten.
Ik ga mijn klauw ook niet bij een hond door de kennel steken met de woordjes ohhh jij bent lief hoor.
Ja doe je lekker lachen.??????
En dan gaan lopen zeiken dat die kuthond gebeten heeft.!!
ja hoor tuurlijk.
miko
Zeer actief

Ongelezen bericht door miko »

bouvierpoedel schreef:Natuurlijk maar je hebt niet overal de hand in.
Als ik waarschuw en mensen doen toch hun zin .
Dan mag hij van mij hoor.
Als jij van mij de waarschuwing krijgt om in de deuropening te blijven staan omdat mijn teef die puppen heeft kan bijten.
En dan toch heel vlug naar voren stappen met je hand en kop naar beneden om Itam te aaien die in haar werpkist ligt.
Ja dan .............kan ik er eerlijk gezegt ook niet om rouwen.

Als stagiare al een paar keer gewaarschuwd is om mijn Leakense en boef niet te storen als zij op hun eigen plaatsje liggen te slapen.
En dan nog met een boel bombarie achter mijn rug om naar mijn honden loopt met OOhhhh liggen jullie zo lief bij elkaar hé....
Ja dan heb ik van eigen schuld dikke bult.

Dus je kunt wel zeggen ik moet voorkomen dat mijn honden niet kunnen bijten.
Maar dan moet ik ze bij ieder mens vandaan houden .
Want iedere hond kan in principe bijten.
Ik ga mijn klauw ook niet bij een hond door de kennel steken met de woordjes ohhh jij bent lief hoor.
Ja doe je lekker lachen.??????
En dan gaan lopen zeiken dat die kuthond gebeten heeft.!!
ja hoor tuurlijk.
vreemd hoor....blijkbaar heb je heel weinig gezag, zelfs in je eigen huis, en doen mensen in jou huis wat ze willen ondanks wat jij zegt....
Misschien is dat de reden dat je honden zo snel bijten, ze zien dat je de boel niet in controle hebt en nemen zelf het initiatief in de hand, als jou bezoek en die stagiaire van jou al in de gaten hebben dat jou woord niet veel inhoud wat moeten de meesters der lichaamstaal, honden, dan wel niet in jou zien....geen leider in ieder geval, en ja, dan nemen honden zelfstandig beslissingen.

Ik blijf erbij dat jij, en niemand anders, verantwoordelijk bent.
bouvierpoedel
Zeer actief

Nee hoor iedereen kan hier binnen komen en word gelijk bedolven onder 14 kwispelende honden .
En ik heb gezag over mijn honden.
Maar mijn hond mag zijn grenzen aan geven net als ik dat mag..

En mijn verantwoordelijkheid houd op bij 2 x waarschuwen.
Als mijn honden dan gestoord worden in hun slaap door een stom wicht die niet luisteren wil..
Of een collega die weet dat een teef haar puppen beschermd .
En dan toch met haar eigenwijze muil boven de kist gaat hangen.
Daisy@
Zeer actief

Ik zou er tot op zekere hoogte alles aan doen om dit soort dingen te voorkomen. Spike hou ik ook bij me als er visite is die hij niet goed kent. Maar ik vind het ook mijn taak om mensen te beschermen in mijn huis tegen mijn hond. Als ik zeg 'niet naar die mand toe, moeten ze het ook niet proberen', omdat ik niet wil dat hij gaat bijten, je schiet er zo weinig mee op. Dát hij dan bijt vind ik ook alleen maar logisch hoor. Maar mensen moeten er gewoon vandaan blijven, anders is daar het gat van de deur.
Maar met je eens, er zijn grenzen.
Wij geven ook altijd aan dat je je hand niet bij Kelly in de ren moet stoppen. Ze kijkt heel lieflijk, IS ook lief. Maar wil geen vreemde handen in haar kennel.
En ja, ze heeft een paar keer uitgehaald naar mensen, nog niet echt gebeten. En ja, die waren heel goed gewaarschuwd. Dán moeten ze het zelf idd weten en niet klagen.
Indy heeft kenneldelen van een kattenren, van die vierkante gaten. En dát vind ik eigenlijk best heel prettig, willen we bij volgende kennels ook doen. Kunnen geen handjes in, geen snuitjes van de andere honden.
bouvierpoedel
Zeer actief

Ja je hebt allemaal de verantwoordelijkheid voor jezelf en je honden.
Maar niemand is verantwoordelijk voor de stomheid en achterlijkheid van een ander.
:engel:
Daisy@
Zeer actief

Er zijn grenzen, ben ik met je eens.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

bouvierpoedel schreef:Ja je hebt allemaal de verantwoordelijkheid voor jezelf en je honden.
Maar niemand is verantwoordelijk voor de stomheid en achterlijkheid van een ander.
:engel:
Ben ik niet met je eens. Niet iedereen heeft zoveel verstand van en kijk op hondengedrag als wij hier kennelijk allemaal hebben. Ik vind dat je je medemens te allen tijde dient te beschermen tegen een beet van je hond. Soms gaat het mis, vaak door je eigen onoplettendheid, dat is mij ook eens gebeurd en ik ben daar dagen doodziek van geweest.
bouvierpoedel schreef:En mijn verantwoordelijkheid houd op bij 2 x waarschuwen.
Dus na 2x waarschuwen kan je hond zijn/haar gang gaan :scratch:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief

Bij mij ook niet na 2x. Maar het houdt ergens ook wél op bij mij.
Als ik tig keer heb gezegd dat ze niet Kelly moeten gaan aaien in de kennel... en ze doen het toch is het hap. Moeten ze ook niet komen klagen.

In huis is het eigenlijk nog nooit voor gekomen dat er na waarschuwen mensen naar de hondenmanden gingen. Geloof wel dat ik dan in zou grijpen. En dan eerder de mensen de deur wijzen dan de hond appart zetten.
Heb het wel een keer gehad met iemand van de brandmelders. Had zelf ook een rottweiler zei hij.
Hij wilde gezellig even naar Spike z'n mand toe lopen om hem te aaien. Maar gezegd dat dat niet zo verstandig zou zijn. Hij luisterde wel gelukkig, :ok: die man dan hé. Spike bleef netjes liggen. :wink:
bouvierpoedel
Zeer actief

Alma.
Beter lezen .
Ik waarschuw de mensen 2 x en als ze dan nog niet willen luisten en toch doen dan is het hun verantwoordelijkheid.
Mijn hond heeft ook zijn grenzen en daar heeft diegeen die ik 2 x waarschuw zich aan te houden.
En als je gewaarschuwd word hoef je ook geen verstand van honden te hebben .
Juist diegeen die werden gebeten zaten juist in de honden.
1 als stagiaire hondentrimmen en de ander was al jaren honden trimmer.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik blijf ook niet waarschuwen hoor, heb het in A'doorn eens gehad achter het huis, 3 x gewaarschuwd dat hij bij de kennel weg moest blijven en toch met zn klauwen de 4e keer er weer bij... hij was nog net snel genoeg om de dichtklappende kaken te ontwijken... ik blijf niet aan de gang... het is een volwassen kerel en die moet maar luisteren zoniet dan maar voelen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

Veenmug schreef:Zal proberen de situatie duidelijk te maken. Ik sta in de kamer en mijn zoontje toen ca. 1 1/2 jaar oud loopt van mij naar zijn moeder in de keuken. Daarbij loopt hij zoals ik al schreef op een 2 meter langs de hondenmand waarin de hond ligt te kijken. Zonder ook maar een enkel voor mij herkenbaar signaal schiet hij zijn mand uit en grijpt mijn zoontje ter hoogte van zijn billen (gelukkig nog luiersdragend zodat de schade blijkt achteraf beperkt blijft tot wat blauwe plekken). Omdat ik in de buurt sta kan ik snel ingrijpen en de hond in zijn nekvel te grijpen en hem naar buiten te brengen. Mijn vrouw ziet alles ook gebeuren. Overleg wat nu. We kunnen niet uitsluiten dat zoiets nooit weer zal gebeuren met misschien ernstiger gevolgen en menen op grond hiervan de beslist niet lichtzinnige beslissing te moeten nemen om de hond te laten inslapen.

Mvg Veenmug
Een kind van anderhalf loopt nog heel instabiel, zwaait met armen en benen en dat kan een trigger zijn om te bijten. Dat je deze hond hebt laten inslapen na dit incident, is in mijn ogen volkomen onnodig geweest.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

nance schreef:
Veenmug schreef:Zal proberen de situatie duidelijk te maken. Ik sta in de kamer en mijn zoontje toen ca. 1 1/2 jaar oud loopt van mij naar zijn moeder in de keuken. Daarbij loopt hij zoals ik al schreef op een 2 meter langs de hondenmand waarin de hond ligt te kijken. Zonder ook maar een enkel voor mij herkenbaar signaal schiet hij zijn mand uit en grijpt mijn zoontje ter hoogte van zijn billen (gelukkig nog luiersdragend zodat de schade blijkt achteraf beperkt blijft tot wat blauwe plekken). Omdat ik in de buurt sta kan ik snel ingrijpen en de hond in zijn nekvel te grijpen en hem naar buiten te brengen. Mijn vrouw ziet alles ook gebeuren. Overleg wat nu. We kunnen niet uitsluiten dat zoiets nooit weer zal gebeuren met misschien ernstiger gevolgen en menen op grond hiervan de beslist niet lichtzinnige beslissing te moeten nemen om de hond te laten inslapen.

Mvg Veenmug
Een kind van anderhalf loopt nog heel instabiel, zwaait met armen en benen en dat kan een trigger zijn om te bijten. Dat je deze hond hebt laten inslapen na dit incident, is in mijn ogen volkomen onnodig geweest.
Het kind liep niet op de hond toe als ik het goed lees, maar passeerde op een afstand van 2 meter.
Hoe de hond zich gedroeg, wat zijn uitdrukkig was, weet je niet.
Ik hoef het ook niet te weten.
Voor een voorval van lang geleden, vind ik het een nogal boute uitspraak van je.

Zoals je kunt lezen heeft het voorval zich jaren geleden voorgedaan.
Verplaats je dus even zo'n 25 tot 30 jaar terug? :wink:
veenmug schreef:Ter aanvullende info: ouderlijk huis 5 honden. Zelf 4 honden. Na het beschreven incident meer dan 15 jaar geen hond. Daarna 2xretriever (Golden en Labrador) GG1 en KNJV-B, MAP-B. 1e prijs MAP-B Maasvlakte. Nu Engelse Springer Spaniel africhtcertificaat, jachtgeschiktheidscertificaat, veldwerkkwalificatie. Gevraagd als keurmeester bij Workingtest Spaniels en NOJG-Jachthondenproef.
Mochten er nog vragen zijn graag bereid tot antwoord.

Mvg Veenmug
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
pejediertotaal
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Geen voorkeur.
Contacteer:

Ongelezen bericht door pejediertotaal »

We hadden vroeger een waakhond, Black, kruizing groenendaler herder.
Een goud eerlijke hond. Beet niet snel. maar als je iets van ons erf mee wilde nemen dan hapte hij toch wel.
Eerst wel waarschuwen hoor, want dan had je hem al flink genegeerd. Zover kwam het eigenlijk nooit (ja 1 klant na flink wat waarschuwingen van mijn pa, die wilde niet luisteren.... )

En ook een keer een vertegenwoordiger in de hoek gedreven; mocht niet meer weg want hij had iets in de hand; ja dat was voor ons bestemd een fles champagne.
Top hond. Altijd buiten en nog 3 jaar genoten van zijn nieuwe kameraad; Dino, die aan kwam lopen en niet meer weg wilde.
PeJeDiertotaal
Dierbenodigdheden maar dan anders
www.pejediertotaal.nl
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Nooit echt gebeten op de pakwerker na.
Wel vond Rico het laatst nodig om iemand op skeelers na te jagen met haar broek in zijn bek.
Gelukkig geen scheuren, schrammen of bloed.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”