Job schreef:Jouw mening Renee kan ik het totaal niet mee eens zijn,
voor mij is het hetzelfde; bewust een risico nemen met je hond.
En er hoeft niet gefokt te worden.
Jammer dat je geen respect kunnen opbrengen voor anders denkenden,
gelukkig zegt de wet dat iemand zijn hond gewoon mag castreren en dat dit geen dierenmishandeling is.
Jammer genoeg wordt fokken van bepaalde rassen ook niet als dierenmishandeling gezien.
Moet ik dan ook maar zo vreselijk doen tegen dat soort fokkers?
Laat mensen toch hun eigen keuzes maken,
we zijn allemaal verschillend.
Dan verschillen we daarin enorm van mening want ik vind dat een vergelijking die nergens op slaat.
Als ik met mijn hond aan de lijn op de stoep loop en we worden aangereden door een dronken figuur die zijn auto niet onder controle heeft is het ook mijn schuld, want ik neem een risiko door mijn huis uit te gaan?
Dat vindt ik op hetzelfde niveau als het risiko dat een goede fokker neemt.
Respect opbrengen voor iemand met een andere mening?
Waarom moet dat?
Ik vind respect iets dat je moet verdienen en iemand die zijn onvolgroeide hondje laat castreren omdat ze geen reuengedrag wil zien van het beest heeft en krijgt mijn respect niet.
Wat moet ik daarvan respecteren dan?
Het feit dat ze een reu wil die geen reu mag zijn en het beest niet eens laat uitgroeien om te zien of hij inderdaad storend gedrag gaat vertonen?
Kom nou toch, ik hou van honden en dit valt onder mishandeling in mijn ogen.
Neem dan een hondje op batterijen van de Bart Smit, daar hoef je helemaal niet naar om te kijken en kun je uitzetten als je er genoeg van hebt.
En voordat het daar weer over gaat, ik ben absoluut niet voor castreren, maar kan me best voorstellen dat mensen daar in bepaalde omstandigheden voor kiezen.
Maar niet bij een pup van 5,5 maand die nog helemaal geen wangedrag heeft laten zien omdat ie daar stomweg nog te jong voor is en ook niet als vervanging van opvoeding.
Kom op zeg een beetje tijd en moeite mag iemand echt wel in een hond investeren hoor en als je daar geen zin in heb neem je gewoon geen hond.
Niemand die zegt dat een hond nemen verplicht is!