Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

*Topic niet meer in gebruik door TS*

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

chrico
Zeer actief

Re: Faro was net 3 uur lang vermist.......

Ongelezen bericht door chrico »

Karni-Mata schreef: volgens mensen hier kan hij heel wat schade toebrengen.
Dat kan elke hond, juist dit is wat ik probeer over te brengen. Elke hond kan een andere hond schade toebrengen, daar zijn tanden voor. Honden gebruiken hun tanden om zich mee te verweren. Hoe groter de hond, hoe meer schade er kan zijn.
Op de rest van je tekst ga ik maar niet op in want alleen jij maakt er een wellus nietus van :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Karni-Mata
Actief

Ongelezen bericht door Karni-Mata »

:19:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Kelere. Ik ben blij dat ik nooit forumgenoten tegenkom onderweg :N:
Hera

Ongelezen bericht door Hera »

Marion. schreef:Kelere. Ik ben blij dat ik nooit forumgenoten tegenkom onderweg :N:
Net wat ik dacht :mrgreen:
Ik wacht ook nog steeds op een topic van een vervelend te dik Podencokruisinkje uit Amersfoort die dit en dit en dat deed.
Maakt verder ook niet uit.
Ik hoop dat Faro door te trainen weer vertrouwen in andere honden krijgt Ester :ok: hij is nog jong en misschien blijft hij door dit voorval wat voorzichtiger mbt op andere honden aflopen, ook wel fijn toch?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Karni-Mata schreef:Het is dus echt niet dat ik me afsluit voor hetgeen hier neer wordt gezegd.
Maar er wordt zomaar van dingen uitgegaan en niet altijd goed gelezen.
Zo is het dus niet dat ik niet in de buurt was maar er stond een bossage tussen ons in.
Ik liep express de andere kant op en probeerde Faro bij me te krijgen.
tja daar zou ik dus helemaal niet blij mee zijn, die weglopende eigenaren wat 9 van de 10 keer toch niet werkt... want ik sta daar op dat moment met een beetje pech met 2 knokkende honden...
Je moet er gewoon bij zijn, dan zie je wat er gebeurd en kun je ook direct ingrijpen.
Mensen kunnen massaal gaan roepen dat ik Faro niet zomaar op andere honden toe moet laten lopen.
Ik begrijp ook best wel dat niet iedere hond daarvan gedient is.
Het is makkelijk gezegd, maar zeg dan ook hoe ik zoiets kan voorkomen.
Ik heb dit topic juist geopend om te leren hoe ik dit soort dingen aan moet pakken. (ik heb genoeg met honden gelopen, maar nog nooit een hond alles moeten leren)
Nu lees ik hier ook berichten dat het anderen ook niet altijd lukt om te voorkomen dat een hond op een andere hond afloopt.
En nu loopt Faro aangelijnd, maar ik zal toch ook moeten kunnen trainen om Faro weer los te kunnen laten lopen en met andere honden in de buurt.
Het heeft al lang geduurd eer ik het aandurfde om hem los te laten lopen, want eerst liep hij blindelings achter andere honden aan en kwam niet als ik hem riep.
Net als nu.....hij reageerd prima aan de lijn en luisterd goed naar me.
Als er een andere hond aankomt blijf ik tegen hem praten zodat hij zijn aandacht bij mij houd en zorg dat hij bij me komt door middel van de flexlijn.
Zo zou hij moeten gaan snappen dat hij bij me moet komen als er een andere hond aankomt toch?
Maar de eerst keer los zal hij het toch ook weer opnieuw moeten leren om bij me te komen als hij los is?
dat moet je dus doen op plekken waar het geen kwaad kan, dus afgesloten terreinen waar je geen vreemde honden tegen kunt komen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Karni-Mata schreef:
En je zegt wel dat Nikan niet los was terwijl dat wel zo was en volgens mensen hier kan hij heel wat schade toebrengen.
.
dat kunnen die van mij ook, jij moet je hond dus gewoon bij je leren blijven dan heb je nergens last van.
En ja da's lastig dan maar aan de lange lijn.. maar je kunt niet andermans honden als proefkonijn gebruiken om jouw hond iets te leren.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marion.

Hera schreef:
Marion. schreef:Kelere. Ik ben blij dat ik nooit forumgenoten tegenkom onderweg :N:
Net wat ik dacht :mrgreen:
Nou, ik dacht precies de andere kant uit hoor. Maar dat zal komen omdat ik Whera, Nan en Nikan ken. Maar goed, ik zit niet te wachten op topics over vervelende Goldens die iemand in Doetinchem tegen komt. Want dat zijn de mijne gewoon niet :pffff:

Maar zelfs ik, met mijn heel sociale honden, zit niet te wachten op loslopende honden zonder baasje die "leuk komen spelen".
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik ben weleens een forumgenoten tegengekomen met lopen, de een heeft me waarschijnlijk niet eens gezien (Charlotte met de HUS) en de ander zijn we netjes gepasseerd, mijn hondjes naast me afgelegd en Liesbeth met hond aangelijnd doorgelopen. :ok: Het kan dus best als je er wat moeite voor doet. :wink:
Afbeelding
Marion.

malinois schreef:Het kan dus best als je er wat moeite voor doet. :wink:
Tuurlijk kan dat, maar ik snap ook dat niet altijd lukt. Bv met jonge honden ofzo. Ik doelde meer op het feit dat als je een klein incidentje hebt meegemaakt, je dan daarna op het forum een verhaal over dat incident leest :N:
Jan van Tineke - Zoie - had dat ook een keer. Lijkt me erg raar.

Maar goed, Saar is ook een keer gegrepen door een boxer op een wandeling. Heb ik hier volgens mij ook geschreven. Maar mochten die mevrouw en meneer hier ook lezen, dan hebben ze precies gelezen zoals wij na afloop van het incident nog even gekletst hebben. Niets aan de hand, en beiden gewoon de weg vervolgen. Klaarrrrrrrrrr.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Tuurlijk kan dat, maar ik snap ook dat niet altijd lukt. Bv met jonge honden ofzo. Ik doelde meer op het feit dat als je een klein incidentje hebt meegemaakt, je dan daarna op het forum een verhaal over dat incident leest :N:

Maar goed, Saar is ook een keer gegrepen door een boxer op een wandeling. Heb ik hier volgens mij ook geschreven. Maar mochten die mevrouw en meneer hier ook lezen, dan hebben ze precies gelezen zoals wij na afloop van het incident nog even gekletst hebben. Niets aan de hand, en beiden gewoon de weg vervolgen. Klaarrrrrrrrrr.
precies :ok:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ach soms maak je ondanks een lullige situatie ook leuke dingen mee met medeforummers :mrgreen:

Beide honden aangelijnd. Kiet keek wel maar was vrij snel zijn interesse kwijt nadat beide even hebben staan bekken naar elkaar. Andere hond net zo dus even overleggen met elkaar, los of niet. Van Kiet weet ik dat hij direct wegloopt van ons dus okee doen. Beide honden los, Kiet loopt weg en de andere hond duikt bovenop hem (had hij nooit gedaan eerder). Wij krijgen elkaars honden te pakken en ik eindigde met hond en al in het water :smile: had iets teveel kracht gebruikt :mrgreen:
Daarna bij het zien van de ander toch maar even een ander plekje opzoeken met de honden want die twee gingen dus niet goed bleek wel :smile:
Shit happens zullen we maar zeggen :wink:

Andere keer ook een forummer tegen gekomen die hier in de omgeving wandelde. Ik dacht de hond al te herkennen en zij de mijne bleek achteraf ook. Honden bij ons geroepen en aangelijnd om daarna te vragen ben jij toevallig lid van het forum??
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Reny »

Marion. schreef: Maar zelfs ik, met mijn heel sociale honden, zit niet te wachten op loslopende honden zonder baasje die "leuk komen spelen".

:pffff:
en ik was er niet, had het heel druk met mijn fototoestel :F:

Afbeelding
En de groeten van de mannen :zwaai
Marion.

Reny schreef:
Marion. schreef: Maar zelfs ik, met mijn heel sociale honden, zit niet te wachten op loslopende honden zonder baasje die "leuk komen spelen".

:pffff:
en ik was er niet, had het heel druk met mijn fototoestel :F:

Afbeelding
Nou jaaaaaaaaaaa, heb jij gewoon een piesende Miep vastgelegd. Met een Saar die staat af te wachten wanneer ze erover heen kan piesen? Haha, Saar piest echt nooit in de tuin. Maar op vreemde plekken moet ze natuurlijk wel de plekken van haar baby maskeren.
En ah gut, die Bob er tussendoor. Nou ja. Het mag van Tsarin :mrgreen:
Karni-Mata
Actief

Zal ik maar een eigen topic openen? :19:
Marion.

Karni-Mata schreef:Zal ik maar een eigen topic openen? :19:
Ga je gang. Is je hond alweer bekomen van zijn gaatje?
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Toch he, vind ik een hond die op alle honden afstiert om te spelen niet bepaald sociaal. Het is behoorlijk bedreigend voor de andere honden en ook opdringerig gedrag. De meeste honden houden gepaste afstand en kijken eerst wat voor hond de andere hond is
Perry en Noah

Afbeelding
Karni-Mata
Actief

Tja het gaatje is wel dicht na bijna 3 weken hè. :scratch:
Marion.

Karni-Mata schreef:Tja het gaatje is wel dicht na bijna 3 weken hè. :scratch:
Ah. Gelukkig maar.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

nou ja, we kunnen natuurlijk nog 6 pagina's lang doorgaan over het gaatje dat inmiddels al weer dicht is
Of alvast over het nieuwe gaatje dat er vast en zeker wel komt als je je hond niet afleert op andere honden af te rennen :idea:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
danielle-russel-king
Zeer actief

Ongelezen bericht door danielle-russel-king »

Karni-Mata schreef:Tja het gaatje is wel dicht na bijna 3 weken hè. :scratch:
kom op zeg maak er niet zo'n drama van
Als ik hier moet gaan schrijven hoe vaak mijn hond wel niet een gat opliep omdat er weer een hond bovenop hem klapte ben ik morgen nog aan het type.
Ik ben werkelijk blij dat ik jou niet tegen ben gekomen.
Mijn honden lopen altijd aan de riem op stukken waar ik andere honden tegen zou kunnen komen,maar die hadden dit ook niet geaccepteerd en erin geklapt.
Ik hou mijn honden altijd bij me als ik andere hond zie en verwacht dat ook van de mensen die ik tegenkom dat ze hun hond bij hun houden.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Karni-Mata schreef:Morgen gaan we denk ik met Faro aan de slag in het bos waar hij is weggelopen.
Maar je gaat hem dus weer loslaten daar waar het niet mag en waar je grote kans hebt aangelijnde honden tegen te komen? :19:
Afbeelding
Karni-Mata
Actief

Wat zijn er hier veel mensen die niet kunnen lezen.
Jeetje zeg.

Veel plezier met dit topic, want ik ga hier niets meer mee doen.
Het topic dan hè. :ok:

Voor de mensen die me wel tips hebben gegeven mijn welgemeende hartelijk bedankt.
Fijn dat er hier ook mensen zijn die er zijn voor de honden en niet om te gallen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Karni-Mata schreef:Wat zijn er hier veel mensen die niet kunnen lezen.
Jeetje zeg.

Voor de mensen die me wel tips hebben gegeven mijn welgemeende hartelijk bedankt.
Fijn dat er hier ook mensen zijn die er zijn voor de honden en niet om te gallen.
volgens mij stel ik een heel normale vraag :piew:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

malinois schreef:
Karni-Mata schreef:Wat zijn er hier veel mensen die niet kunnen lezen.
Jeetje zeg.

volgens mij stel ik een heel normale vraag :piew:
ik heb net het topic nog eens gelezen omdat ik me afvroeg of ik iets over het hoofd gezien had maar dat was niet zo.
Er staat ergens dat ze met een andere hond en een hondenkenner gaat oefenen op diezelfde plek, nergens staat of Faro dan ook weer los gaat of dat ze zo verstandig is er een lange lijn aan te doen.
Dus jouw vraag is inderdaad heel normaal Mal!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
chrico
Zeer actief

malinois schreef:
Karni-Mata schreef:Morgen gaan we denk ik met Faro aan de slag in het bos waar hij is weggelopen.
Maar je gaat hem dus weer loslaten daar waar het niet mag en waar je grote kans hebt aangelijnde honden tegen te komen? :19:
Er lopen twee dingen door elkaar :mrgreen:
Het bos waar Faro weg is gelopen en 3 uur kwijt was is een losloopgebied dus hij mag daar gewoon los lopen. Of het de meest slimme plek is om te trainen weet ik niet want wat zie je daar overdag, hup auto open, hond eruit, en de hond loopt zijn rondje en de baas ook (meestal niet hetzelfde rondje). Maar ik ga er vanuit dat een hondenkenner die plek niet zal kiezen met een hond los die op de vlucht slaat. Om thuis te komen moet hij 1 hoofdweg over :N:

Het voorval met mijn honden was de keer ervoor gebeurd.

Voor Ester, ik weet dat je toch meeleest want het weerstaan is moeilijker :mrgreen:

Zet hem nu niet voor het blok ook al neem je iemand mee die gedrag schijnbaar goed herkend. Dat gedrag laat hij ook zien als hij 1 hond in de verte tegen komt, je ziet hem spanning opbouwen. Zoek een aanlijngebied op (dat zijn alle gebieden waar geen bord staat dat de hond mag loslopen en dat zijn er best veel ook in onze buurt of haal bij de gemeente een folder waar aangegeven staat wat losloopgebied is).
Tot nu toe in het topic word er niet gegald maar word er geprobeerd jou en Faro te helpen. Als er dingen staan die je niet graag hoort wil dat niet zeggen dat het onzin is wat er geschreven staat. Ik loop ook met een angsthaas en moet mij daarop aanpassen en zoals je ziet gaat het hier ook wel eens fout waardoor je weer opnieuw moet beginnen. Het is heel jammer maar leer ervan door dingen anders te gaan doen zodat jullie er straks allebei profijt van hebben. Iedereen maakt fouten, of je nu net aan een hond begint of dat je al jaren in de honden zit. Het is wat je met de fouten doet.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Hera

Ongelezen bericht door Hera »

Marion. schreef:

Dat bedoelde ik inderdaad. Dat er iets gebeurd en dat dat dan in geuren en kleuren op het forum verteld wordt, op een manier die jou in een negatief daglicht zet. Vaak vindt iedereen toch dat hij/zij gelijk en juist gehandeld heeft, en dat gaat dan lekker botsen. De waarheid zal denk ik ergens in het midden liggen?
Muk

Re: *Topic niet meer in gebruik door TS*

Ongelezen bericht door Muk »

@ Karni-Mata,

Je hebt een aantal dingen niet goed aangepakt, namelijk:
- Je laat je hond loslopen in aanlijngebied,
- Je laat je hond op alle andere honden afstormen (dat is vragen om problemen),
- Je laat een zwerfhond zonder al teveel begeleiding al snel loslopen.

Een hond los laten lopen in aanlijngebied is altijd dom, want als er iets gebeurd dan ben je zelf aansprakelijk. Zeker bij een hond (zoals jouw Faro) die je nog niet onder appèl hebt staan. En dat jouw hond uit enthousiasme op alle andere honden afstormt is ook niet handig, voor hetzelfde geld tref je een hond die er niet van gediend is (en reken maar dat die er meer dan genoeg zijn!) en dan is er een risico dat je hond er minder goed vanaf komt. Daarnaast zou ik eerst flink trainen en een goede band met je hond krijgen voordat je de hond (op veilige plaatsen) los laat lopen. En zoiets duurt (afhankelijk van de achtergrond van de hond) best lang, met een paar maanden ben je er doorgaans nog lang niet.

In IJmuiden en onstreken zijn genoeg losloopgebieden te vinden zodra je hond echt veilig los kan lopen.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Hera schreef:
Dat bedoelde ik inderdaad. Dat er iets gebeurd en dat dat dan in geuren en kleuren op het forum verteld wordt, op een manier die jou in een negatief daglicht zet. Vaak vindt iedereen toch dat hij/zij gelijk en juist gehandeld heeft, en dat gaat dan lekker botsen. De waarheid zal denk ik ergens in het midden liggen?
Dat denk ik ook. Maar zou het niet in geuren en kleuren op het HF vertellen als diegene hier ook zit, beetje lullig zeg maar.
Maar probeer hiervan te leren met de tips die je zijn gegeven! :wink:
Sjoera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier

Re: *Topic niet meer in gebruik door TS*

Ongelezen bericht door Sjoera »

Moet zeggen dat ik niet alles gelezen heb, dus vergeef me als ik iets dubbel typ.
Ik weet niet of je met je hond bij een hondenschool traint? Bij de school waar ik met Taiko ga mag ik altijd (wel buiten les tijden) komen oefenen op het veld. Het veld is helemaal afgezet met hekken dus honden kunnen niet weg lopen. Regelmatig ga ik nu met mijn honden daar lekker rennen en trainen.
Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Karni-Mata schreef:Maar dat is het hem nu juist.
(dan nu even los van het feit dat juist niet meer op vreemde honden afgaat)
Dan kan ik Faro dus gewoon helemaal niet meer loslaten tot hij echt strak onder appèl staat.
Want zodra hij los is dan loopt hij op andere honden af.
Hoe kan je een hond dan leren loslopen?
Wat anderen al zeiden hier: door met een lange lijn te trainen dus.
Dat heb ik de eerste maand ook met mijn hond uit Spanje gedaan.
Ik heb hem steeds geroepen als ik een hond zag, even beloond en toen vrij gegeven.
Mijn andere hond heb ik zo maanden getraind en daarna loslopen ging van de winter heel goed.
Hij wil namelijk naar alle honden toe.
Maar in de zomer is het heel druk hier met honden en dat is lastig.
Dus nu zit hij weer aan de lange lijn.
Hij krijgt een commando af waarna er een trekspelletje met mij volgt.
Als er geen honden in de buurt zijn laat ik de lange lijn aan hem bungelen, terwijl hij losloopt.
Hij kan dan nog gewoon rennen en spelen met mijn andere hondje.
Als het ''hond=naar baas'' in zijn systeem zit kan je hem pas weer loslaten en dan hetzelfde blijven doen.
Natuurlijk staat geen een hond 100% onder appèl.
Maar naar andere honden rennen is zelfbelonend gedrag, dus je moet iets verzinnen om dat te doorbreken.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”