Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe denken forummers over honden in de tuin mogen plassen
Moderator: moderatorteam
- Dondersteen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondjes
Re: Hoe denken forummers over honden in de tuin mogen plassen
Hier willen ze niks doen in de tuin en ben daar blij mee.

- Ilse met haar witte
- Zeer actief
Dan moet je dat zeker niet doenJaap* schreef:Als ik met alles moet stoppen waar ik niet mee klaar kom blijft er weinig overIlse met haar witte schreef:Ik kom er in ieder geval niet mee klaar, dus hier niet.
Groetjes Ilse

- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Jaap* schreef:Als ik met alles moet stoppen waar ik niet mee klaar kom blijft er weinig overIlse met haar witte schreef:Ik kom er in ieder geval niet mee klaar, dus hier niet.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Bons
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
Hier mogen ze gewoon in de tuin, maar wij wonen dan ook midden in een natuurgebied aan een dijk dus een kort "rondje" is er niet bij, het is altijd dezelfde weg heen en terug. Los lopen in het donker is absoluut geen optie gezien het wild en mijn onvermogen ze op dat moment onder appel te houden
Dus, het ochtend en slapen gaan plasje mag gewoon in de tuin (op de wei). Verder wordt er natuurlijk gewoon gewandeld, gejogd en gefietst.
Dus, het ochtend en slapen gaan plasje mag gewoon in de tuin (op de wei). Verder wordt er natuurlijk gewoon gewandeld, gejogd en gefietst.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! 
- Frysian Beer
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): American Bulldog
Dat is geen vreemde gedachte. Hij mag van mij best maar doet het niet.maart schreef:sommige hebben toch vreemde gedachten hoorFrysian Beer schreef:Beer wil zijn behoefte niet eens in de tuin doen want dat is zijn territorium niet. Dat is het territorium van de baas.
Beesten in het wild schijten en pissen toch ook niet in hun eigen hol?

Geval apart.
- Frysian Beer
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): American Bulldog
Zal ik het anders zeggen. Buiten het territorium mag hij schijten en pissen naar hartelust.Inge O schreef:gek dat jullie tot dezelfde roedel behoren en allebei een apart territorium hebbenFrysian Beer schreef:Beer doet niets in de tuin. Dat is mijn territorium dus zal hij daar ook niets doen. Zijn territorium begint pas een meter of 50 verder en dus doet hij het ook pas daar..

Geval apart.
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Wat wil je nou?renee-uk schreef:dan krijg je toch een probleem als je je been breekt... of ben je daar ook immuun voor?Inez87 schreef:Zolang ik nog kan lopen, kan ik mijn hond uitlaten. Ik heb het hier trouwens niet over andere mensen he? Iedereen moet zelf weten hoe en wat en waarom.Hanneke2 schreef: Da's toch kul? Dus jij weet nu al dat je nooit kotsend en met hoge koorts op bed komt te liggen? Ben je daarvoor ingeënt ofzo en heb je het adres van die arts?
Dan nog zal ik er niet voor kiezen om haar in de tuin haar behoefte te laten doen. Genoeg mensen die haar uit kunnen laten hoor in mijn omgeving.

-
Hans de hondenvriend
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Nogmaals de tuin is een aanvullende plek , dus waar de hond kan plassen en drukken ( uitwerpselen worden diep begraven)
nadat hij buiten al veel gelopen heeft.
Dus het is niet bedoelt om snel uit te laten.
Als de hond al ruim genoeg gedold en gerend heeft buiten , en daarna iets moet doen dan mag het in de tuin.
De hond is vanaf 4 uur buiten geweest tot 10 uur.
Gedeeltelijk ook los.
Over een paar uur gaan we weer naar buiten en is de hond deels los deel aangelijnd mee tot eind van de middag. Wij 2 de hond en ik gaan eerst op de bank een slaapje doen.
Kijk dan is er niets op tegen om de hond als ik 21 uur voor het slapen gaan de hond in tuin laat plassen.
De tuin mag nooit dienen als gemakzucht. Want ik vind een hond alleen maar uitlaten en verder niet mee wandelen al niet goed voor een hond.
Honden vinden buiten uitgelaten worden en lopen zowel los als aangelijnd leuk . Ik zie hoe kwispelstaartend mijn hond is als ik de riem pak of al een bepaalde schouder tas pak. Dat associeert de hond als we gaan weer de hort op.
Met vriendelijke groet,
nadat hij buiten al veel gelopen heeft.
Dus het is niet bedoelt om snel uit te laten.
Als de hond al ruim genoeg gedold en gerend heeft buiten , en daarna iets moet doen dan mag het in de tuin.
De hond is vanaf 4 uur buiten geweest tot 10 uur.
Gedeeltelijk ook los.
Over een paar uur gaan we weer naar buiten en is de hond deels los deel aangelijnd mee tot eind van de middag. Wij 2 de hond en ik gaan eerst op de bank een slaapje doen.
Kijk dan is er niets op tegen om de hond als ik 21 uur voor het slapen gaan de hond in tuin laat plassen.
De tuin mag nooit dienen als gemakzucht. Want ik vind een hond alleen maar uitlaten en verder niet mee wandelen al niet goed voor een hond.
Honden vinden buiten uitgelaten worden en lopen zowel los als aangelijnd leuk . Ik zie hoe kwispelstaartend mijn hond is als ik de riem pak of al een bepaalde schouder tas pak. Dat associeert de hond als we gaan weer de hort op.
Met vriendelijke groet,
profiel-forumleden/hallo-allemaal-hierbij-stel-ik-en-de-hond-ons-voor-t181091.html
Met vriendelijke groeten
Met vriendelijke groeten
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
ik vind jou wel streng hoor!Inez87 schreef:Dan nog zal ik er niet voor kiezen om haar in de tuin haar behoefte te laten doen. Genoeg mensen die haar uit kunnen laten hoor in mijn omgeving.
en moeilijk voor jezelf.
ik vind het juist ontzettend makkelijk dat Eeb even gauw in de tuin kan als ik niet lekker ben. dan ga ik geen andere mensen lastig vallen met uitlaatverzoekjes
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Hans de hondenvriend
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Als de hond al veel gedaan heeft en dan ook nog gezwommen heeft moet moiro vaker plassen. Soms met name als wij gezwommen hebben tot ver in de avond. Dan maakt de hond moiro mij wakker als hij midden in de nacht voor de deur piept. Dan mag de hond in de tuin zijn water kwijt.
Overigens moet ik ook vaker plassen als ik gezwommen heb.
Nogmaals de tuin is een aanvullende plaats als de hond al veel gedaan en gelopen heeft overdag en is niet bedoelt voor de gemakzucht om de hond maar vlot uit te laten en dan weer naar binnen.
Overigens moet ik ook vaker plassen als ik gezwommen heb.
Nogmaals de tuin is een aanvullende plaats als de hond al veel gedaan en gelopen heeft overdag en is niet bedoelt voor de gemakzucht om de hond maar vlot uit te laten en dan weer naar binnen.
profiel-forumleden/hallo-allemaal-hierbij-stel-ik-en-de-hond-ons-voor-t181091.html
Met vriendelijke groeten
Met vriendelijke groeten
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Beide honden doen niets in de tuin. Dus zelfs als ik heel ziek ben moet ik toch regelen dat ze uitgelaten worden want ze raken volledig verstopt 
- Sprokkeltje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 mopshondjes Sprokkeltje en Stampertje (pup) en Cody de beagle..drie paarden..
Ik heb alleen jouw stukje gelezen TS.
Maar wij hebben speciaal voor onze hondjes een huis gekocht met een tuin van 30 meter diep en 10 meter breed.
We gaan een paar keer per dag lopen, maar met deze hitte doe ik ze overdag veel meer plezier met hun behoefte in de tuin. Ruim dat overigens meteen op. Ik ga wandelen met ze om hun energie lekker kwijt te kunnen, en niet perse om ze hun behoefte te kunnen laten doen.
Maar wij hebben speciaal voor onze hondjes een huis gekocht met een tuin van 30 meter diep en 10 meter breed.
We gaan een paar keer per dag lopen, maar met deze hitte doe ik ze overdag veel meer plezier met hun behoefte in de tuin. Ruim dat overigens meteen op. Ik ga wandelen met ze om hun energie lekker kwijt te kunnen, en niet perse om ze hun behoefte te kunnen laten doen.
-
Pluuster Bear's
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua, Oudduitse herder, Amerikaanse Haarloze Terriër, Havanezer.
- Contacteer:
Hier mogen de honden het in de tuin doen.
We hebben een hondenluik dus ze kunnen altijd in en uit.
Verder hebben de Chihuahua's ook nog 3 kattebakken in huis om hun behoefte op te doen.
We laten onze honden hier niet in de bebouwing uit.
Ik heb 11 honden en wil niet dat mensen last hebben van de hondennpoep van mijn honden in bermen of op veldjes.
We doen alles om overlast van onze honden te voorkomen, en als mensen ons elke dag met al die honden in groepjes en dan ook nog 4 keer langs zouden zien lopen, ja dan is alle hondenpoep in de buurt natuurlijk van ons.
Dus vandaar behoefte in onze tuin of op de bak zodat we het zelf direct op kunnen ruimen.
En elke dag gaan we met onze honden in de auto weg, naar het veld of bos om aan hun bewegingsbehoefte en andere behoeftes te voldoen.
Onze 2 Duitsers gaan zelfs elke dag zwemmen.
Ze zijn beide gek op zwemmen, en onze reu heeft HD dus om zijn spieren sterkt te houden zodat hij geen pijn krijgt ideaal.
Dus uitlaten is hier niet voor de behoeftes maar voor hun energie en avontuur.
We hebben een hondenluik dus ze kunnen altijd in en uit.
Verder hebben de Chihuahua's ook nog 3 kattebakken in huis om hun behoefte op te doen.
We laten onze honden hier niet in de bebouwing uit.
Ik heb 11 honden en wil niet dat mensen last hebben van de hondennpoep van mijn honden in bermen of op veldjes.
We doen alles om overlast van onze honden te voorkomen, en als mensen ons elke dag met al die honden in groepjes en dan ook nog 4 keer langs zouden zien lopen, ja dan is alle hondenpoep in de buurt natuurlijk van ons.
Dus vandaar behoefte in onze tuin of op de bak zodat we het zelf direct op kunnen ruimen.
En elke dag gaan we met onze honden in de auto weg, naar het veld of bos om aan hun bewegingsbehoefte en andere behoeftes te voldoen.
Onze 2 Duitsers gaan zelfs elke dag zwemmen.
Ze zijn beide gek op zwemmen, en onze reu heeft HD dus om zijn spieren sterkt te houden zodat hij geen pijn krijgt ideaal.
Dus uitlaten is hier niet voor de behoeftes maar voor hun energie en avontuur.
- Atraps
- Actief
- Mijn ras(sen): Friese Stabij
- Contacteer:
Hier moet de pup nog komen maar ik zou het niet prettig vinden om hem in de tuin te laten plassen... Als ik de voordeur uitloop zit ik bij een uitlaatveld waar ook een poepzuiger komt... In de tuin heb ik allemaal fruit staan en vind het dus geen prettige gedachte dat de pup daar zou gaan plassen... Binnenkort gaat het "gras" eruit en komen er tegeltjes... Ik moet er niet aan denken om elke dag mijn tuin te moeten schrobben... Bovendien kan ik dan elk jaar op gaan hogen! Een ongelukje oké maar verder gewoon op het uitlaatveld of tijdens een wandeling. Ik heb ook al voor back up gekeken mocht ik eens ziek worden of een dag zonder hond weg willen/moeten...
Wie anderen klein maakt is zelf niet groot.

- -Mieke-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
- Aantal honden: 3
Hier plassen ze wel op wandel, maar poepen ze enkel (tenzij erg dringend) in de tuin.
Maar ja we zijn ook "maar" belgen hé
en hebben een lapje grond van 20 bij 70m. Ze kunnen wel niet in de moestuin en de bessen eten ze liever op dan ertegen aan te plassen.
Emmer en schopje zijn bruikbare werkinstrumenten. Vies, wat is vies, de honden komen niet op banken, bedden, slaapkamers en likken (liefst) geen mensen in het gezicht, maar ze poepen wel in de tuin.
, vreemde vogels doen het ook.... 
Maar ja we zijn ook "maar" belgen hé
Emmer en schopje zijn bruikbare werkinstrumenten. Vies, wat is vies, de honden komen niet op banken, bedden, slaapkamers en likken (liefst) geen mensen in het gezicht, maar ze poepen wel in de tuin.
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki

I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki