Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oppas gezocht voor Jonna:)
Moderator: moderatorteam
- Lieke67
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Oppas gezocht voor Jonna:)
Oke, ik probeer het gewoon.
We wonen vlakbij Groningen, dus een beetje in de buurt zou handig zijn.
We gaan op vakantie van 16 juli t/m 31 juli, kan ook een dagje later zijn dat we terugkomen.
Er mag natuurlijk best een ander hond in huis zijn, als ie maar niet al te groot is want dat vindt Jonna best eng;)
Poezen is niet zo handig, Jonna vindt poezen erg leuk maar wil er wel achter aan jagen.
Aan knaagdieren is ze gewend, die zal ze niets doen, al laat je de kooi open staan.
Verder is Jonna een hondje met een eigen willetje, ze kan wel los lopen en komt ook als ik haar roep, maar dan moet er geen verkeer in de buurt zijn. Helaas wil ze nog steeds achter auto's aanjagen (we krijgen het er maar niet uit).
Voor de rest is het een makkelijk hondje, ze ligt graag bij je op de bank, wil wel eens een apport spelletje doen in huis (buiten niet) en is erg aanhankelijk, blaft weinig, 's nachts ligt ze bij ons in de bijkeuken en blaft of jankt nooit. Ze kan ook uitslapen als het moet, zonder dat ze dan in huis plast of poept.
Nou ja, je hebt niet veel met haar te doen iig.
Wel maak ik lange wandelingen met haar, ook al is het een klein hondje.
Ik ben benieuwd wie voor Jonna wil zorgen in de vakantie.
Oja, ze is gewend aan kinderen en zal niet bijten!
We wonen vlakbij Groningen, dus een beetje in de buurt zou handig zijn.
We gaan op vakantie van 16 juli t/m 31 juli, kan ook een dagje later zijn dat we terugkomen.
Er mag natuurlijk best een ander hond in huis zijn, als ie maar niet al te groot is want dat vindt Jonna best eng;)
Poezen is niet zo handig, Jonna vindt poezen erg leuk maar wil er wel achter aan jagen.
Aan knaagdieren is ze gewend, die zal ze niets doen, al laat je de kooi open staan.
Verder is Jonna een hondje met een eigen willetje, ze kan wel los lopen en komt ook als ik haar roep, maar dan moet er geen verkeer in de buurt zijn. Helaas wil ze nog steeds achter auto's aanjagen (we krijgen het er maar niet uit).
Voor de rest is het een makkelijk hondje, ze ligt graag bij je op de bank, wil wel eens een apport spelletje doen in huis (buiten niet) en is erg aanhankelijk, blaft weinig, 's nachts ligt ze bij ons in de bijkeuken en blaft of jankt nooit. Ze kan ook uitslapen als het moet, zonder dat ze dan in huis plast of poept.
Nou ja, je hebt niet veel met haar te doen iig.
Wel maak ik lange wandelingen met haar, ook al is het een klein hondje.
Ik ben benieuwd wie voor Jonna wil zorgen in de vakantie.
Oja, ze is gewend aan kinderen en zal niet bijten!
Zolang mensen denken dat dieren niet voelen, zullen dieren voelen dat mensen niet denken...
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Re: Oppas gezocht voor Jonna:)
Bweh, grote hond én een kat hier, maar tof dat je het zo probeert! Ik hoop dat je een mooi adres kan vinden, heel veel succes
!
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik zou even kijken wat voor reacties je krijgt en dan kijken wat je het best aanspreekt.
Maar in principe wil ik best twee weken een logeerhondje van de zomer. Hoe lang kan ze alleen zijn? (Als het stralend mooi weer is neem ik die weken lekker vrij, maar als het bakken uit de hemel stort ga ik liever na een paar dagen wennen werken, kan dan wel dingen regelen met de (volwassen) kinders zodat ze hooguit een uurtje of 4 alleen zijn).
Jack valt waarschijnlijk in eerste instantie in de categorie 'groot en dus eng'' , maar Jack is perfect met kleine hondjes en de meeste bange kleine hondjes vinden hem na 5 minuten toch wel heel interessant. Lilo (middelmaatje) vind klein&wit het einde, daar moet mee gespeeld en gerend, maar als een hondje echt angstig is kan ze daar ook prima mee omgaan, dan doet ze netjes een stappie terug.
Ik heb wel 2 katten, maar die zijn waarschijnlijk niet echt onder de indruk van zo'n mini-hond. Vreemde honden in huis hebben wel eens een pets gekregen, maar 'aanvallen' doen ze niet.
Ik wil wel altijd een keertje 'proberen' voordat er gelogeerd wordt, dus dat je gezellig op de koffie komt (en dat is dus niet in de buurt :N: )en voor mijn part even een uurtje gaat shoppen in ons bruisende winkelcentrum
, gewoon om te kijken wat ze doet als jij er niet bent.
Maar in principe wil ik best twee weken een logeerhondje van de zomer. Hoe lang kan ze alleen zijn? (Als het stralend mooi weer is neem ik die weken lekker vrij, maar als het bakken uit de hemel stort ga ik liever na een paar dagen wennen werken, kan dan wel dingen regelen met de (volwassen) kinders zodat ze hooguit een uurtje of 4 alleen zijn).
Jack valt waarschijnlijk in eerste instantie in de categorie 'groot en dus eng'' , maar Jack is perfect met kleine hondjes en de meeste bange kleine hondjes vinden hem na 5 minuten toch wel heel interessant. Lilo (middelmaatje) vind klein&wit het einde, daar moet mee gespeeld en gerend, maar als een hondje echt angstig is kan ze daar ook prima mee omgaan, dan doet ze netjes een stappie terug.
Ik heb wel 2 katten, maar die zijn waarschijnlijk niet echt onder de indruk van zo'n mini-hond. Vreemde honden in huis hebben wel eens een pets gekregen, maar 'aanvallen' doen ze niet.
Ik wil wel altijd een keertje 'proberen' voordat er gelogeerd wordt, dus dat je gezellig op de koffie komt (en dat is dus niet in de buurt :N: )en voor mijn part even een uurtje gaat shoppen in ons bruisende winkelcentrum
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
wita-lap
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
- Contacteer:
Anders had ik best op je hondje willen passen, maar ik heb dan al een oppas hondje, en bovendien pups, en zelf heb ik er al drie
- Lieke67
- Zeer actief
Jonna kan heel goed alleen zijn, dus ook dat is geen probleem Hanneke. Mag ik vragen waar je dan woont? We kunnen er natuurlijk een dagje uit van maken, dat heb ik wel over voor een goed oppas adres.
Ik wacht ook nog even of er verder nog iemand dichterbij woont.
Zolang mensen denken dat dieren niet voelen, zullen dieren voelen dat mensen niet denken...
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Er zijn toch ook goede pensions, maar ja dat kost geld.
Ik zou nooit op iemand anders hond willen passen, er zal maar iets mee gebeuren.
Zul je altijd zien.
Ik zou nooit op iemand anders hond willen passen, er zal maar iets mee gebeuren.
Zul je altijd zien.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik stuur je even een PB.Lieke67 schreef:Jonna kan heel goed alleen zijn, dus ook dat is geen probleem Hanneke. Mag ik vragen waar je dan woont? We kunnen er natuurlijk een dagje uit van maken, dat heb ik wel over voor een goed oppas adres.
- Hanneke2
- Zeer actief
Lieke kreeg juist commentaar omdat Jonna naar een pension zou gaan...vinkje schreef:Er zijn toch ook goede pensions, maar ja dat kost geld.
Zul je altijd zien.
En dat jij niet op andere honden wilt passen, daarom is het toch niet fout ofzo? Ik heb al diverse oppas- en logeerhonden gehad, ik vind het leuk, en de honden vinden het ook leuk.
En er kan altijd 'iets' gebeuren, maar dat kan in een pension ook, en dan heb ik mijn honden toch ook liever op een vertrouwd oppasadres.
- Lieke67
- Zeer actief
O maar ik ga er ook niet vanuit dat iemand gratis op mijn hond wil passen hoor!!
Hanneke, je woont idd wel errug ver, om nou helemaal daar heen te rijden de dag voor onze vakantie...
Wel jammer hoor maar ik hoop nog op meer reacties en anders heb ik heel misschien iets in Groningen maar dat is nog niet helemaal zeker en daar komen dan weer 5 logeerhonden die allemaal bij elkaar in de huiskamer zijn...
IIg wel bedankt voor je aanbod.
Hanneke, je woont idd wel errug ver, om nou helemaal daar heen te rijden de dag voor onze vakantie...
Wel jammer hoor maar ik hoop nog op meer reacties en anders heb ik heel misschien iets in Groningen maar dat is nog niet helemaal zeker en daar komen dan weer 5 logeerhonden die allemaal bij elkaar in de huiskamer zijn...
-
mwillow
Ben ook van mening liever een goed oppasadres dan een pension. Zijn er zat die op die manier een goed onderkomen kunnen verschaffen en waarbij nagenoeg nooit iets schokkends gebeurt. Succes met je zoektocht. 
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat is ver voor een goed oppasadres?Lieke67 schreef:O maar ik ga er ook niet vanuit dat iemand gratis op mijn hond wil passen hoor!!
Maggie
- Lieke67
- Zeer actief
Hanneke woont wel iets verder bij mij vandaan dan Flevopolder-Nijmegen;)
Ik wil ook graag een vast adres zodat we Jonna ook af en toe een dagje kunnen brrengen of een weekendje, vandaar dichterbij.
Ik wil ook graag een vast adres zodat we Jonna ook af en toe een dagje kunnen brrengen of een weekendje, vandaar dichterbij.
- Hanneke2
- Zeer actief
Daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen. Als je haar hier een dagje wilt brengen ben je ongeveer twee dagen van huis.Lieke67 schreef:Hanneke woont wel iets verder bij mij vandaan dan Flevopolder-Nijmegen;)
Maar er moet toch ergens dichterbij wel een leuk logeeradres te vinden zijn? Komop mensen, het is een lief makkelijk maltesertje! Als je zelf maar 1 hond hebt kan je heerlijk tijdelijk uitproberen hoe het met 2 honden zou zijn, heb je een roedeltje dan loopt het bijna onzichtbaar gezellig mee. En heb je 1 of meer grote lieve honden dan kan je effe lekker tutten met een hondje dat echt op schoot past.
- Hanneke2
- Zeer actief
Als je echt niks beters kan vinden kan je haar natuurlijk ook het weekend voordat je op vakantie gaat komen brengen. Dan zit jij wel dagenlang langer zonder hond, maar ik hou je wel op de hoogte hoe het gaat, en mijn ervaring is dat ook honden die een beetje sip lopen te treuren omdat de baas opeens weg is, al vrij snel bijtrekken en dan lekker tegen Jack aan gaan slapen en met Lilo de boel op stelten zetten.Lieke67 schreef:O maar ik ga er ook niet vanuit dat iemand gratis op mijn hond wil passen hoor!!
Ik duim dat je een hartstikke leuk oppasadres vindt dat geen wereldreis bij je vandaan is!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik zou ze ook niet snel bij iemand brengen... In het pension kunnen ze geen kant uit, ze hoeven niet meegenomen te worden naar de loopweide, ze hebben hun eigen weide aangrenzend aan hun buitenkennel... die dmv de schuif te openen en te sluiten is. Deze weide is alleen voor de aangrenzende kennels in dit geval dus alleen voor mijn honden die de 2 kennels naast elkaar hebben.vinkje schreef:Er zijn toch ook goede pensions, maar ja dat kost geld.
Zul je altijd zien.
Ze mogen er ook niets mee doen van mij in het pension, eten en drinken binnen neerzetten als ze buiten zijn en that's it.
Alleen in geval van nood kunnen ze mijn eigen DA bellen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik zou jouw honden ook niet als logeetjes willen.malinois schreef:
ik zou ze ook niet snel bij iemand brengen... In het pension kunnen ze geen kant uit, ze hoeven niet meegenomen te worden naar de loopweide, ze hebben hun eigen weide aangrenzend aan hun buitenkennel... die dmv de schuif te openen en te sluiten is. Deze weide is alleen voor de aangrenzende kennels in dit geval dus alleen voor mijn honden die de 2 kennels naast elkaar hebben.
Ze mogen er ook niets mee doen van mij in het pension, eten en drinken binnen neerzetten als ze buiten zijn en that's it.
Alleen in geval van nood kunnen ze mijn eigen DA bellen.
Ik heb hier wel eens een beetje verlegen malteser in huis gehad die heel makkelijk af te leiden was met spelletjes en koekies en kroelen, maar zodra ik effe iets anders ging doen was het op de mat voor de voordeur liggen en helemaal triest geduldig wachten tot de baas weer terug kwam. Nou okee, dan maar de godganse dag spelletjes en koekies en kroelen, en uiteindelijk resulteerde dat toch in heerlijk dutten dicht tegen Lilo aan.
In een pension gaan ze niet een hele dag lopen tutten met zo'n hondje. En dan duurt het veel en veel langer voordat gevoel van veiligheid er is. Bij jouw honden ligt dat heel anders, maar niet alle honden zijn hetzelfde.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
ze mag hier best komen maar ik heb natuurlijk wel anderhalve grote hond
.

- Hanneke2
- Zeer actief
Als jouw honden gewoon vriendelijk - geinteresseerd reageren op zo'n kleintje zou ik dat niet als een probleem zien. Mijn ervaring is dat ook hondjes die 'bang zijn voor grote honden' al heel snel snappen dat DEZE grote honden een soort nieuwe familie zijn en dat is dan wel weer heel cool en stoer. Dan liep zo'n angstkeffert opeens helemaal relaxed heel dicht naast Jack buiten met zo'n bek van wie doet me nog wat.Hutsje schreef:ze mag hier best komen maar ik heb natuurlijk wel anderhalve grote hond.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Helaas normaliter pas ik ook op hondjes, maar ik heb ook een kat die niet zo'n enorme held is. Ik had een stuk dichterbij gewoond. Maar op marktplaats staan ook wel particuliere adres hier in de omegeving. Weet dat er ook iemand uit Heerenveen staat. Volgens mij onder de naam hondsdolheid. Weet niet of zij katten heeft. Wel 2 grote honden.

- Lieke67
- Zeer actief
heb een pb tje gehad van Renske met drie goeie oppasadressen en heb zelf ook nog wat gevonden op Marktplaats die nog plek beschikbaar hadden:) Nog een nieuwe opvang zelfs heel dichtbij ook nog.
Van de week ga ik bij twee adressen kijjken die nog plek hebben. Allebei kleinschalig en opvang in huis.
Ik kreeg ook steeds minder zin in het pension moet ik zeggen, ben bang dat Jonna daar helemaal wegkwijnt
Bedankt allemaal voor jullie aanbod en/of tips, ik hoop dat we nu een fijn plekje gaan vinden.
Van de week ga ik bij twee adressen kijjken die nog plek hebben. Allebei kleinschalig en opvang in huis.
Ik kreeg ook steeds minder zin in het pension moet ik zeggen, ben bang dat Jonna daar helemaal wegkwijnt
Bedankt allemaal voor jullie aanbod en/of tips, ik hoop dat we nu een fijn plekje gaan vinden.
- Jacintha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel - Aantal honden: 2
Ik pas ook nog wel eens op.
Echter word Yoda 1 juli gecastreerd en heb ik geen idee hoe lang hij gaat lopen mekkeren dat hij daar last van heeft (hij is nogal een zeur in dat opzicht) anders had Jonna ook zo hierheen gemogen.
Echter word Yoda 1 juli gecastreerd en heb ik geen idee hoe lang hij gaat lopen mekkeren dat hij daar last van heeft (hij is nogal een zeur in dat opzicht) anders had Jonna ook zo hierheen gemogen.

Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
- ienepiens
- Actief
- Mijn ras(sen): x stabij
Ik heb zelf een middelgrote hond die juist hondjes als jonna vaak wel leuk vind, maar helaas wel 2 katten (die veel buiten zijn).. Jij gaf aan dat jonna dit niet kan, maar mocht je veranderen van mening dan is jonna welkom als logeetje...
Ik hoor het wel..
Ik hoor het wel..
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Wat een leuk idee om via het hondenforum een vakantie- c.q. oppasadres te vinden. Zou ik ook fantastisch vinden, ware het niet dat ik er gelijk vier moet onderbrengen
.
Dan vind ik een pension wel fijner omdat ik dan de hele roedel bij elkaar kan laten. Maar als ik één of twee honden zou hebben, zou ik het ook via het forum proberen.
Dan vind ik een pension wel fijner omdat ik dan de hele roedel bij elkaar kan laten. Maar als ik één of twee honden zou hebben, zou ik het ook via het forum proberen.

-
my12dogs
ook ik heb zeer regelmatig logeerhonden en in m'n eigen grote roedel gaat dat fantastisch.
snap best waarom mensen hun honden niet in onpersoonlijke kennels willen plaatsen.
gelukkig voor kennelhouders zat mensen die er geen probleem mee hebben.
Bij mij zijn de honden lekker in huis, krijgen het voer wat ze thuis ook krijgen en volgen zover mogelijk de regels die thuis ook worden gehanteerd.
Ik zit meestal volgeboekt omdat de honden vaak weer opnieuw worden terugggebracht in het volgende jaar.
Zo af en toe neem ik wel wat nieuwe mensen (honden) erbij en de variatie is enorm, van Chihuahua tot flinke Flatcoat retrievers, zolang dehond sociaal is en geen loopse teefjes, dan is er niets aan de hand.
Doe dit nu al enkele jaren en heb nog nooit iets gehad met een logeerhond......
snap best waarom mensen hun honden niet in onpersoonlijke kennels willen plaatsen.
gelukkig voor kennelhouders zat mensen die er geen probleem mee hebben.
Bij mij zijn de honden lekker in huis, krijgen het voer wat ze thuis ook krijgen en volgen zover mogelijk de regels die thuis ook worden gehanteerd.
Ik zit meestal volgeboekt omdat de honden vaak weer opnieuw worden terugggebracht in het volgende jaar.
Zo af en toe neem ik wel wat nieuwe mensen (honden) erbij en de variatie is enorm, van Chihuahua tot flinke Flatcoat retrievers, zolang dehond sociaal is en geen loopse teefjes, dan is er niets aan de hand.
Doe dit nu al enkele jaren en heb nog nooit iets gehad met een logeerhond......
- Lieke67
- Zeer actief
Ik heb inmiddels een heel fijn oppasadres voor Jonna gevonden een paar dorpen verderop.
Ze gaat naar Kennel Welgelegen, gevonden via dit forum!
Gisteren wezen kijken en had er meteen een heel goed gevoel bij.
Allemaal leuke teckeltjes om mee te spelen en natuurlijk ook nog andere vakantiehonden.
Misschien lezen ze het nog wel even, dit berichtje:)
Ze gaat naar Kennel Welgelegen, gevonden via dit forum!
Gisteren wezen kijken en had er meteen een heel goed gevoel bij.
Allemaal leuke teckeltjes om mee te spelen en natuurlijk ook nog andere vakantiehonden.
Misschien lezen ze het nog wel even, dit berichtje:)