Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Voordelen en nadelen van twee pups uit hetzelfde nest
Moderator: moderatorteam
-
Sita
- Zeer actief
Re: Voordelen en nadelen van twee pups uit hetzelfde nest
Ik moet er niet aandenken om twee pups op te voeden. Heb mijn handen al vol aan eentje. Denk inderdaad dat het ras ook heel belangrijk is wil het goed blijven gaan met twee nestgenootjes met hetzelfde geslacht.
Ken helaas heel wat voorbeelden dat het toch niet zo goed ging. Het eerste jaar was het allemaal koek en ei, en vervolgens knokte ze rond anderhalf/twee jaar elk moment dat ze elkaar zagen.
Ik hou het lekker bij eentje!
Ken helaas heel wat voorbeelden dat het toch niet zo goed ging. Het eerste jaar was het allemaal koek en ei, en vervolgens knokte ze rond anderhalf/twee jaar elk moment dat ze elkaar zagen.
Ik hou het lekker bij eentje!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
Mojuan
- Zeer actief
Ik kan echt alleen maar nadelen bedenken aan het nemen van twee pups uit het zelfde nest.
Sowieso twee pups tegelijk, ook als ze uit verschillende nesten komen.
Ik moet er niet aan denken.
En het risico dat je loopt als ze volwassen worden, dat ze elkaar de tent uit knokken.
Nee bedankt.
Al teveel ellende gezien/gehoord/gelezen in dit soort gevallen.
Sowieso twee pups tegelijk, ook als ze uit verschillende nesten komen.
Ik moet er niet aan denken.
En het risico dat je loopt als ze volwassen worden, dat ze elkaar de tent uit knokken.
Nee bedankt.
Al teveel ellende gezien/gehoord/gelezen in dit soort gevallen.

- Maltezers
- Zeer actief
Ik heb het gedaan, twee honden puppy`s uit het zelfde nest. De mensen hier die al wat langer rond hupse/lezen kennen het verhaal van Silly nog wel. We hadden haar broer gekocht bij een toe der tijd bekende duitse herder fokker van werkhonden .Om een hang verhaal kort te maken wij kwamen met twee puppy`s thuis in plaats van een. Zou ik het ooit weer doen ik denk van niet en dat puur omdat ik denk en ervaren heb dat twee puppen opvoeden op de juiste manier een heel werk is. Niet iets waar je te licht over moet denken niet met herders uit werklijnen in ieder geval.
-
S@ndr@
- Zeer actief
ik vind sowieso 2 pups tegelijk al niet handig, en of dat nu uit één nest komt zal me een zorg zijn.
ik vind 1 hond al handen vol met werk
ik vind 1 hond al handen vol met werk
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Ik heb 3 pups uit hetzelfde nest opgevoed en zou dat niet snel aan iemand aanraden. 2 ook niet trouwens al kan dat wel erg leuk zijn.
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Hier sluit ik mij bij aan !corason del perro schreef:Het eerste wat in me opkomt is 2 reuen van dezelfde leeftijd is een groot risico tot flinke conflicten!
Bij wat minder dominante rassen zal het waarschijnlijk geen punt zijn maar ik heb het al diverse keren mis zien gaan en dat is natuurlijk zonde als je dan later één van beide honden moet plaatsen omdat de situatie onhoudbaar wordt.
Sandra

- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Als de Galgo qua karakter heel anders dan de Dober was geweest, denk ik niet dat ze zulke maatjes waren geweest.Maxine schreef:Is het ook niet zo dat twee honden met erg verschillende persoonlijkheden meestal het best met elkaar kunnen opschieten? Omdat ze elk andere behoeften hebben en dat dus geen jaloezie uitlokt?
Maar als de Galgo even pittig als de Dober was geweest denk ik hetzelfde.
Mijn twee reuen zijn in basis hetzelfde qua karakter, maar de Galgo mist het temperament van de Dober.
En dat maakt àl het verschil in de wereld.
Is dat bij teven niet hetzelfde (van wat ik ervan hoor)?corason del perro schreef:Het eerste wat in me opkomt is 2 reuen van dezelfde leeftijd is een groot risico tot flinke conflicten!
EvitaP schreef:Geloof me ze maken niet alleen elkaar moe.duitse herder schreef:Voordelen:
Ze hebben een maatje
Ze maken elkaar moe
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Vrienden van mijn ouders nemen twee pups vlak na elkaar, met één of twee maanden verschil. Twee teefjes, een teckel en een oudduitse herder. Zodra ik het hoorde heb ik het afgeraden, maar ze bleken het al langer van plan te zijn en stonden al een tijdje ingeschreven. Ze waren in elk geval niet van plan dat nu nog te veranderen. Het zijn verder ontzettend aardige mensen hoor, daar niet van. Maar zijn er nog bepaalde dingen die ik ze mee kan geven dan aanraden veel met de honden apart te gaan doen? Het apart doen van dingen zijn ze sowieso van plan, maar ik denk dat ze het best zwaar gaan krijgen met twee pups en dat ze het misschien onderschatten.
- Moos
- Zeer actief
Ik zou vooral kijken of dat Teckeltje niet een reutje kan worden...-Gaby- schreef:Vrienden van mijn ouders nemen twee pups vlak na elkaar, met één of twee maanden verschil. Twee teefjes, een teckel en een oudduitse herder. Zodra ik het hoorde heb ik het afgeraden, maar ze bleken het al langer van plan te zijn en stonden al een tijdje ingeschreven. Ze waren in elk geval niet van plan dat nu nog te veranderen. Het zijn verder ontzettend aardige mensen hoor, daar niet van. Maar zijn er nog bepaalde dingen die ik ze mee kan geven dan aanraden veel met de honden apart te gaan doen? Het apart doen van dingen zijn ze sowieso van plan, maar ik denk dat ze het best zwaar gaan krijgen met twee pups en dat ze het misschien onderschatten.
Vind twee evenoude teefjes met een dergelijk formaatverschil niet erg handig.