Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lange vlucht met angstige hond.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

tineke

Lange vlucht met angstige hond.

Ongelezen bericht door tineke »

Kennissen van mij gaan over een poosje terug naar Canada hun geboorteland.
Ze hebben 10 jaar hier gewoond en willen uiteraard graag hun hond ook meenemen.
Dat is een al wat oudere golden retriever teef die dat naar verwachting als een angstige ervaring zal gaan beleven.
Hoe kunnen ze dit nu het best aanpakken,en zijn er middelen die ze zouden kunnen gebruiken tijdens de vlucht zodat Soleil zich niet zo rot zal voelen.
Soleil is een schat van een hond maar onder sommige situaties een echte angsthaas.
Momenteel logeert ze bij ons en hebben wij haar reisbench hier open neergezet en heeft ze daar vanochtend in gegeten om alvast wat te wennen,ze zit namelijk nooit in een bench.
Ze wilde er niet in dus heb ik het eten bij de rand gezet en toen stak ze wel haar koppie erin om haar bakje op te smullen.
We laten hem nu open staan en proberen haar uiteraard nergens toe te dwingen maar ze zal er toch over een korte tijd in moeten en voor de duur van een reis naar Canada.
Zijn er nog speciale manieren om te vliegen met een hond , met bijv een dierenpurser of zeg ik nu iets heel raars :wink:
En zijn er middelen waardoor zij zich beter zal kunnen voelen tijdens zo'n gebeurtenis.
Lin&Noa
Zeer actief
Mijn ras(sen): JR x dwergpincher.

Re: Lange vlucht met angstige hond.

Ongelezen bericht door Lin&Noa »

Valium of slaappil? En echt trainen dat de bench leuk is. :ok:
Afbeelding
tineke

Lin&Noa schreef:Valium of slaappil? En echt trainen dat de bench leuk is. :ok:

Ja daar was ik dus benieuwd naar welke middelen daar veilig voor konden worden ingezet.
Bench leuk vinden gaat denk ik niet meer lukken ,ze gaan al vrij snel weg ,weten dat zelf ook nog niet zo lang en gezien haar leeftijd.
Ze is 11 en is geen bench gewend.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Geen sederende shit, zeker een wat oudere hond kan dat de kop kosten en vliegmaatschappijen mogen gesederde honden weigeren.
Over hoe lang gaan ze?
Ik zou gaan voor ZYlkene..de hond een week of 2 voor het vliegen op de pillen en na de overgang kunnen ze er weer mee stoppen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
tineke

Eline* schreef:Geen sederende shit, zeker een wat oudere hond kan dat de kop kosten en vliegmaatschappijen mogen gesederde honden weigeren.
Over hoe lang gaan ze?
Ik zou gaan voor ZYlkene..de hond een week of 2 voor het vliegen op de pillen en na de overgang kunnen ze er weer mee stoppen.
Ze gaan begin juli dus dat gaat nog lukken :wink:
Waar is Zylkene verkrijgbaar bij de da?
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

tineke schreef: Bench leuk vinden gaat denk ik niet meer lukken ,ze gaan al vrij snel weg ,weten dat zelf ook nog niet zo lang en gezien haar leeftijd.
Dat zou ik toch proberen. Beetle heeft tot ze 11,5 jaar was nooit in een bench gelegen. Ik heb er toen eentje voor Lumi aangeschaft, maar zij heeft deze toegeëigend. Bij mij ligt Beetle dus altijd in de bench :wink:. De bench verkiest ze dus boven een groot ligkussen of een mand waar ze ook de keuze in heeft.

Misschien de mand/ ligkussen weghalen en een fijn hokje van de bench maken? Misschien dat dit helpt om van de bench een fijne plek te maken.
tineke

Renske schreef:
tineke schreef: Bench leuk vinden gaat denk ik niet meer lukken ,ze gaan al vrij snel weg ,weten dat zelf ook nog niet zo lang en gezien haar leeftijd.
Dat zou ik toch proberen. Beetle heeft tot ze 11,5 jaar was nooit in een bench gelegen. Ik heb er toen eentje voor Lumi aangeschaft, maar zij heeft deze toegeëigend. Bij mij ligt Beetle dus altijd in de bench :wink:. De bench verkiest ze dus boven een groot ligkussen of een mand waar ze ook de keuze in heeft.

Misschien de mand/ ligkussen weghalen en een fijn hokje van de bench maken? Misschien dat dit helpt om van de bench een fijne plek te maken.
Oh dat wordt ook zeker geprobeerd hoor :wink: maar aangezien ze er zelfs voor eten niet in wil ,omdat ze het eng vind ,ben ik toch bang dat dat niet in korte tijd zal gaan veranderen.
Ze durfde wel haar koppie erin te steken toen het eten bij de uitgang werd gezet dus dat is in ieder geval een klein beginnetje.
Het betreft een reisbench dus die is al dicht en lijkt dus als wel wat op een hokje en er ligt lekker ligmateriaal in dus daar zal het niet aan liggen.
Als ze naar huis gaat maandag gaat de reisbench mee en wordt hij thuis bij haar ook neergezet en gelinkt aan positieve zaken ,eten ,snacken.
Hopelijk zal dat toch nog wat gaan opleveren want haar baasjes en ik vinden het echt een rotidee als ze zo angstig de vlucht zou moeten meemaken :ugh:
IngeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door IngeK »

Onze waren ook geen bench gewend en de katten al helemaal niet. Wij hadden alles geregeld bij DTC op Schiphol en die gaven ook aan dat je je dieren niet eens kalmerende middelen mag geven. Ze moeten zeg maar zelf door hun angst heen en met valium ofzo zakt de hartslag waardoor ze het koud kunnen krijgen en overlijden.

Wij hadden ook alle benches ruim van te voren gekocht en in de kamer staan (6 stuks) zodat ze daar alvast wat aan konden wennen. Bij vertrek mag er een kleedje in dus dat is ook fijn als dat een kleedje is waar de hond al langer op ligt zodat dat vertrouwt ruikt enzo.

En nog een tip voor de baas zelf...neem niet hetzelfde vliegtuig als de hond. Je zit dan met een beetje turbulentie in de rats hoe het daaronder in het ruim zou gaan etc. Ik vond het tenminste heel fijn dat onze dieren een paar dagen eerder gingen.
Afbeelding
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Ik heb vorige week een lange vlucht gemaakt en maandag vliegen we weer naar huis.
Zirka is geen bange hond en de bench waar ze thuis in slaapt is al een goedgekeurde vliegtuigbench.
Sederen is verboden bij veel maatschappijen en de hond moest al 3uur op voorhand ingeschekt worden, er was anderhalf uur vertraging dus zirka heeft mij 13u niet gezien.

Bij het instappen vroeg ik aan de stewardes of ze erop zat en de verwarming opstond en werd gerustgesteld, bij aankomst vroeg ik of de honden niet vergeten zouden worden, omdat waar ik afstapte een tssstop was.

Ik had een dikke laag fleece erin gelegd, als ze zou plassen zakt het en droogd de bovenste laag meteen.

De hond kwam als laatste van het vliegtuig zodat ik tijd had om men koffer te pakken en geld te wisselen.

Naar de douane voor het papierwerk en onze vakantie kon beginnen.

Naast zirka had ik ook een pup mee, die mocht eigenlijk bij mij in de cabinne. Dat weigerde ik omdat ik geen zin had in 8 uur vliegen met een pup op schoot.
Beide stonden ze te kwispelen bij aankomst en toonden geen angstig gedrag.
We zullen in de toekomst weer gaan vliegen.
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

IngeK schreef:Onze waren ook geen bench gewend en de katten al helemaal niet. Wij hadden alles geregeld bij DTC op Schiphol en die gaven ook aan dat je je dieren niet eens kalmerende middelen mag geven. Ze moeten zeg maar zelf door hun angst heen en met valium ofzo zakt de hartslag waardoor ze het koud kunnen krijgen en overlijden.

Wij hadden ook alle benches ruim van te voren gekocht en in de kamer staan (6 stuks) zodat ze daar alvast wat aan konden wennen. Bij vertrek mag er een kleedje in dus dat is ook fijn als dat een kleedje is waar de hond al langer op ligt zodat dat vertrouwt ruikt enzo.

En nog een tip voor de baas zelf...neem niet hetzelfde vliegtuig als de hond. Je zit dan met een beetje turbulentie in de rats hoe het daaronder in het ruim zou gaan etc. Ik vond het tenminste heel fijn dat onze dieren een paar dagen eerder gingen.
Hoe zit het nu in australie met dieren invoeren, geld die 6 maand quarantene nog steeds?

Vrienden die vorig jaar naar de dominicaanse verhuisden hebben 2 keer gevlogen, want op een vlucht nemen ze niet meer dan 4 honden mee vanuit belgie.
Hun oudste hond die nooit in een bench zat en compleet over de rooie gaat van angst tegen vreemden hebben ze herplaatsts bij vrienden, hij zou het toch niet overleven.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ook een beetje bepalend hoe je eigen houding er in is voor de vlucht.
Niet sederen zoals werd gezegt.
Ik heb vorig jaar 3 grote poedels uit Canada laten over komen en die stapte net zo vrolijk uit de bench op schiphol.
Wel zou ik een rechtstreekse vlucht boeken als dat mogelijk is.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Zylkene is idd te koop bij de dierenarts! :ok:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
IngeK
Zeer actief

loony schreef: Hoe zit het nu in australie met dieren invoeren, geld die 6 maand quarantene nog steeds?

Vrienden die vorig jaar naar de dominicaanse verhuisden hebben 2 keer gevlogen, want op een vlucht nemen ze niet meer dan 4 honden mee vanuit belgie.
Hun oudste hond die nooit in een bench zat en compleet over de rooie gaat van angst tegen vreemden hebben ze herplaatsts bij vrienden, hij zou het toch niet overleven.
Nee hoor als je op tijd begint met je rabies vaccinatie is het minimaal 30 dagen. Hoe later je begint met de rabies hoe langer ze in quarantaine moeten blijven. Wij hadden 1 poes die ontzettend bang was en ons zelfs in het quarantaine station niet bij hem liet. Blazen, grommen..we dachten dat die "gek" was geworden. Na een week thuis onder het bed te hebben gezeten was hij weer normaal en nog liever en aanhankelijker dan voorheen.
Afbeelding
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

IngeK schreef:
loony schreef: Hoe zit het nu in australie met dieren invoeren, geld die 6 maand quarantene nog steeds?

Nee hoor als je op tijd begint met je rabies vaccinatie is het minimaal 30 dagen. Hoe later je begint met de rabies hoe langer ze in quarantaine moeten blijven. Wij hadden 1 poes die ontzettend bang was en ons zelfs in het quarantaine station niet bij hem liet. Blazen, grommen..we dachten dat die "gek" was geworden. Na een week thuis onder het bed te hebben gezeten was hij weer normaal en nog liever en aanhankelijker dan voorheen.
Onze zoon vertrekt ook naar Australië. :cry: Hij moet wel het hele traject van rabiës en bloedtest opnieuw doen. Ook de entingen moeten opnieuw. Terwijl z'n honden in het pet travel scheme zitten. De honden zijn benches gewend. De kat niet. Ze vertrekken begin volgend jaar.
Maggie
IngeK
Zeer actief

goud schreef: Onze zoon vertrekt ook naar Australië. :cry: Hij moet wel het hele traject van rabiës en bloedtest opnieuw doen. Ook de entingen moeten opnieuw. Terwijl z'n honden in het pet travel scheme zitten. De honden zijn benches gewend. De kat niet. Ze vertrekken begin volgend jaar.
Australie is inderdaad heel streng met het invoeren van dieren en sowieso met import. Er is maar 1 stappenplan wat je mag/moet volgen en dat is diegene die ze hier opstellen. Spannend voor ze en voor jou ook als moeder zijnde ;)
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Izzy was extreem angstig toen ze mee terug kwam van Curacao. Toch was haar angst tijdens de vlucht wat minder erg door de zylkene. Gewoon bij de DA gehaald. Ze worden er niet suf van haalt wel de scherpe kantjes vd angst weg.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”